Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Mayıs 2013, 16:03
#1621
physkos adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar,
Yeni xmax 250 abs modelini satın aldım. Motorumu dün teslim aldım. Biraz kullanınca gidonun 3-4 derece sola dönük olduğunu fark ettim. Servise gittiğimde daha önce bu tip bir şeyle karşılaşmadıklarını istersem tüm ön takım, konsol vs her şeyin sökülmesi gerektiğini falan söylediler. Hal böyle olunca uğraşmaktan vazgeçtim. Bu tip bir sorunla karşılaşan başka bir arkadaşım oldu mu acaba? Bir de gidonun 3 derece dödürülebilmesi gerçekten bu kadar zor mudur? bu konuda bilgisi olan arkadaşlarım bilgilerini paylaşabilirse çok sevineceğim.
Saygılar.
http://imageshack.us/photo/my-images...501104548.jpg/
Yeni motorunuz hayırlı olsun. Ben daha önce gidonda bir eğrilik ne gördüm ne duydum. Bir resmini çekip paylaşırsanız seviniriz. 3 derecelik bir eğrilik çok az olsa gerek, siz nasıl farkettiniz? Aldığınız araç sıfır, bence başka servislerede sorun. Gerekiyorsa motoru değiştirsinler sıfır motor alıyorsunuz sonuçta yanlış montaj olmuştur, nakliye sırasında darbe görmüş ondan dolayı eğilmiştir belki.
Reklamlar
-
01 Mayıs 2013, 22:38
#1622
eline sağlık güzel olmuş aslında ama jantlarda ki sade kırmızı yerine az yukarıda ( tamyak ) nick isimli abimizn yaptıgı daha hoş duruyor bence ama geri kalanı hoş olmus
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------
hayırlı ugurlu olsn allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin, fakat sorununuza gelince ilk defa duyuyorum gidonun 3-4 derece yamuk olmasını hemde sıfır motorda tamam oldu sayalım belki fabrikasyon belkide gemi ile geldigi için darbe vs olabilir. bence tek bir servise baglı kalmayın ve yamaha dispritörü ile irtibata geçin derim. kendi sitelerinden bir mail atın telefon ile geri dönüş yapıyorlar
Az ve Öz bilgi fazlası zarar.
-
02 Mayıs 2013, 01:04
#1623
takmad adlı üyeden alıntı
Yeni motorunuz hayırlı olsun. Ben daha önce gidonda bir eğrilik ne gördüm ne duydum. Bir resmini çekip paylaşırsanız seviniriz. 3 derecelik bir eğrilik çok az olsa gerek, siz nasıl farkettiniz? Aldığınız araç sıfır, bence başka servislerede sorun. Gerekiyorsa motoru değiştirsinler sıfır motor alıyorsunuz sonuçta yanlış montaj olmuştur, nakliye sırasında darbe görmüş ondan dolayı eğilmiştir belki.
Eğrilik derken şu şekilde: Gidon ön tekerlek tam düz pozisyondayken yaklaşık 3-4 derece sola dönük duruyor. Bugün 11 senelik Suzuki ustama gittim. Ustama, Yamaha servisinin tüm ön konsolu sökülmesi gerektiğini söyleyince güldü: gidonu tam sağa kırarak biraz kuvvet uyguladı ve bizim xmax in gidonu tam düz pozisyona geldi... 11 senedir Suzuki Burgman an400 kullanan biri olarak Yamaha ile tanışmam biraz kötü başladı. Suzuki an 400, 11 senedir tık demedi. Değişiklik olsun diye xmax aldım. İnşallah kısa sürede tekrar Suzukiye dönmem.
Saygılar
-
02 Mayıs 2013, 10:54
#1624
[QUOTE=physkos;3015226]Selam arkadaşlar,
Yeni xmax 250 abs modelini satın aldım. Motorumu dün teslim aldım. Biraz kullanınca gidonun 3-4 derece sola dönük olduğunu fark ettim. Servise gittiğimde daha önce bu tip bir şeyle karşılaşmadıklarını istersem tüm ön takım, konsol vs her şeyin sökülmesi gerektiğini falan söylediler. Hal böyle olunca uğraşmaktan vazgeçtim. Bu tip bir sorunla karşılaşan başka bir arkadaşım oldu mu acaba? Bir de gidonun 3 derece dödürülebilmesi gerçekten bu kadar zor mudur? bu konuda bilgisi olan arkadaşlarım bilgilerini paylaşabilirse çok sevineceğim.
Saygılar.
Selamlar Direksiyondaki 3-4 derecelik eğrilik canını sıkacak bir arıza değil. Düzeltilmeside çok zor değil. Yamaha servisinin dediği doğru direksiyonun üzerindeki grenajlar sökülecek ön maşanın şaseye geçen kısmının üst tarafında küçük bir kertik var kertiğe küçük pim gibi bir parça giriyor bu direksiyonun ayarı için. Ancak sağa sola bir kaç mm oynayabiliyor. Bisikletlerin direksiyonunu aklına getir üstten vidayı gevşetip sağa sola oynatabiliyorsun aynı mantık üst grenajı söktükten sonra vidayı gevşetip direksiyonu düzelterek tekrar sıkmak bir iki dakika sürmez. Asıl dikkat etmen grenajları söküp takarken kırmamak olmalı. Suzukı servisindeki ustanın yaptığı gibide düzelebilir. Ancak bahsettiğim gibi direksiyonun ayarı için olan vida gevşekse tekrar eğrilebilir vida sıkıysa usta direksiyonu eğerek düzeltmiştir bu da bir sorun olmaz canını sıkma motosikletini keyifle kullanmaya devam et.
-
02 Mayıs 2013, 16:19
#1625
physkos adlı üyeden alıntı
Eğrilik derken şu şekilde: Gidon ön tekerlek tam düz pozisyondayken yaklaşık 3-4 derece sola dönük duruyor. Bugün 11 senelik Suzuki ustama gittim. Ustama, Yamaha servisinin tüm ön konsolu sökülmesi gerektiğini söyleyince güldü: gidonu tam sağa kırarak biraz kuvvet uyguladı ve bizim xmax in gidonu tam düz pozisyona geldi... 11 senedir Suzuki Burgman an400 kullanan biri olarak Yamaha ile tanışmam biraz kötü başladı. Suzuki an 400, 11 senedir tık demedi. Değişiklik olsun diye xmax aldım. İnşallah kısa sürede tekrar Suzukiye dönmem.
Saygılar
Bizim motorlar bisiklet gibiymiş desene, küçükken bisikletinde gidonu ağilirdi tarif ettiğin şekilde. Biraz kuvvet uygulayınca düzelirdi. Aklımızda bulunsunda başımıza gelirse uygulayalım.
-
03 Mayıs 2013, 19:52
#1626
tamam yaptıgı cok dogru değil bence ama basit bir işlem peki tekrar geriye yamulmayacagı ne malum sonucda o gidonun sıkılması lazım ( bence ).
Arkadaslar 4000 km de yag lambasının yanması gerekmiyor mu ? benımkı 4170 km oldu halen oil lambası yanmadı ve yaptıranlar için 4000 km bakımında neler yaptırdınız ve kaça maal oldu ?
Az ve Öz bilgi fazlası zarar.
-
04 Mayıs 2013, 10:29
#1627
Yağ uyarısını ne zaman sıfırladı isen o rakama 3000 km ilave et... yani 1200 de sıfırladı isen 4200 km de yanar uyarı sanırım geç sıfırlamışsınız...
Sadece yağ değişmişti.. Rakamı hatırlamıyorum...
-
04 Mayıs 2013, 16:48
#1628
bende de yağ değişmişti, ekstra olarak hava filtresini gösterdi, idare eder sizi bir süre daha ama değiştirmenizi tavsiye ederim hazır açılmışken dedikleri için filtreyi de değiştirtmiştim. 90 lira gibi birşey tuttu herşey dahil.
aynı gösterge problemi bende de var. oil göstergesinin söndürülmesi için bi daha servise uğrıycam sanırım
-
05 Mayıs 2013, 18:41
#1629
benden sadece yag değişimi için 100 lira tutar dediler hava filtresinide değiştiricez şanzuman balatasının durumuna falan dediler 200 ü geçmez dedi dedim kalsn ben değiştiririm yaglarını çok istediler sizce normal mi
Az ve Öz bilgi fazlası zarar.
-
05 Mayıs 2013, 23:45
#1630
bence biraz çok gibi. ama marmariste de kaç tane yetkili servis vardır ki. biraz çaresiz gibisin sanki
-
06 Mayıs 2013, 01:28
#1631
1 tane var evet ondan dolayı bakalım neler yapacagız teşekkürler ilginiz için
Az ve Öz bilgi fazlası zarar.
-
06 Mayıs 2013, 10:37
#1632
-
06 Mayıs 2013, 23:14
#1633
-
06 Mayıs 2013, 23:17
#1634
herkese selamlar.benim motor 700 km oldu ..bu arada giderken ufak tefek cukurlara girince bazı sesler geliyo.nerden olduğunu cözemedim ama hem önden hem de arkadan sanırım.böyle ince bi çarpma sesi gibi.arka plakalıktan ve önde de rüzgarlıktan süpheleniyorum.daha önce böyle sorunlar hakkında konusulmustu sanırım ama geriye dönüp bulamadım.yardımcı olursanız çok sevinirim.bu arada artcıyla kullanmaya basladım .sorun olmaz umarım.tecrübeli arkadaslardan yardım bekliyorum . kazasız sürüşler dilerim.
-
06 Mayıs 2013, 23:35
#1635
MODALI adlı üyeden alıntı
herkese selamlar.benim motor 700 km oldu ..bu arada giderken ufak tefek cukurlara girince bazı sesler geliyo.nerden olduğunu cözemedim ama hem önden hem de arkadan sanırım.böyle ince bi çarpma sesi gibi.arka plakalıktan ve önde de rüzgarlıktan süpheleniyorum.daha önce böyle sorunlar hakkında konusulmustu sanırım ama geriye dönüp bulamadım.yardımcı olursanız çok sevinirim.bu arada artcıyla kullanmaya basladım .sorun olmaz umarım.tecrübeli arkadaslardan yardım bekliyorum . kazasız sürüşler dilerim.
öndeki rüzgarlıkdan ses geliyor evet ama öle çok değil ufak bir gıcırtı var plakalık kullanma bence daha farklı birşey yapabilirsin ben arabada bile sevmiyorum plakalıgı. hani sanmıyorum ama senin daha rodajın var gittiginde bence o sesi de bir servise dinlet derim.
Az ve Öz bilgi fazlası zarar.
-
07 Mayıs 2013, 10:23
#1636
aynı ses bende hala devam ediyor. çukura girince cik diye bir ses geliyo resmen. geçen gün ön paneli söktürünce rüzgarlığın arkasına sünger gibi bir izolasyon koyuldu ama birişe yaramadı. ama akü ile oynadığımda da aynı ses geliyor. aküyü söküp bir bakmak gerekecek sanırım. istersen sen de bir akünü kontrol et.
-
07 Mayıs 2013, 10:26
#1637
ismgokce adlı üyeden alıntı
4000 km bakımı
Sadece motor yağı değişimi yeterlidir ... Bujinin filan değişmesine gerek yok motorun çalışmasında bir sıkıntı yoksa... En fazla 70-75 TL almaları lazım senden...
4000 km de ki motorun yağından başka hiç bir şeyinin eskiyeceğini sanmıyorum...
-
07 Mayıs 2013, 12:44
#1638
MODALI adlı üyeden alıntı
herkese selamlar.benim motor 700 km oldu ..bu arada giderken ufak tefek cukurlara girince bazı sesler geliyo.nerden olduğunu cözemedim ama hem önden hem de arkadan sanırım.böyle ince bi çarpma sesi gibi.arka plakalıktan ve önde de rüzgarlıktan süpheleniyorum.daha önce böyle sorunlar hakkında konusulmustu sanırım ama geriye dönüp bulamadım.yardımcı olursanız çok sevinirim.bu arada artcıyla kullanmaya basladım .sorun olmaz umarım.tecrübeli arkadaslardan yardım bekliyorum . kazasız sürüşler dilerim.
benim de 700 km'de bende de çukur/kasis hafif sert girince tangır tungur bi sesler geliyor ama çok takmadım. büyük ihtimalle ön cam/plakalık veya motorun sele altı bagajına koyduğum şeyler yapıyor o gürültüyü.
1000 bakımında servise sorarım sanıyorum.
-
07 Mayıs 2013, 14:05
#1639
Bende de o sesten vardı. Biraz dikkatli bakınca bagaj altındaki malzemelerden kaynaklandığını fark ettim.
-
07 Mayıs 2013, 14:56
#1640
tahminlerime göre ön grenajlardan ve ön cam'dan gelir o dediğiniz sesler. Servis in dediğine göre ön kafa grenaj sökülüp cam'ın eklem yerlerine plastik şerit takılınca sesler gider demişlerdi. pek takmamak gerek motorun her yeri plastik nihayetinde : )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler