teşekkürler, beyaz renk, abs'li model, aksesuarsız, sigorta, plaka, ruhsat dahil 13.000 TL verdim. Bakalım aksesuarları taktırmayı planlıyorum biraz binmeye başlayayım.
ağırlık tabi göreceli, benim gibi acemiye göre ağır, 120-130 kg Honda Cbr 125 kullanmıştım eskiden, ona göre biraz ağır geldi (aradan da 7 sene geçti tabi). ama alışılır illa ki, onun dışında kullanımı rahat ve keyifli olacağa benziyor. Bakalım güneşli ve rüzgarsız bi haftasonuna denk gelirsek Ankara'da bol bol kullanıp alışacağım umarım. Ankara evet kalabalık ama motosiklet kullanımı hem malum sebepler hem de Ankara'nın ikliminin görece elverişsiz olmasından ötürü çok az, kurye/paket motorları dışında çok çok azdır buralarda. Dolayısıyla hem X-Max kullanan hem de foruma giren kişi sayısı tahminimce 2-3 ten fazla olmayabilir.
125-200 cc gibi naked bir motosiklet alıcaktım ben de aslında ama cidden hem abs'li olması hem diğer kullanım kolaylıkları (bagaj, otomatik vites, artçı için sağladığı konfor, günübirlik 1-2 gün kalmalı kısa seyahatlere imkan tanıyabilecek yapısı) açısından bu motosiklet muadillerine göre çok öne çıktı, neticede bunu aldım. Ben de X-Max'ın güzel olduğunu düşünüyorum ama açıkçası muadillerine çok da bakmadım, benim için en önemli özelliği abs'li olmasıydı ve bu cc'de benzer fiyatlara tek abs'li motosiklet buydu.
abs işini AB önümüzdeki yıllarda zorunlu hale getirecek ve ABD'de yapılan
şu araştırmaya göre aynı motosikletin abs'li modeli ölümcül kaza riskini %37, kaza riskini (sigortadan talep edilen paraya göre bakmışlar) %22 azaltmış. Kaldı ki bu araştırmada abs'nin ilgili olmadığı motorun durduğu anda yapılan kazalar vb istatistikten çıkartılmamış, yani ani fren sonucu kaza durumunda abs'nin koruyucu etkisi muhtemelen çok daha fazla. özellikle Ankara gibi motosikletin trafiğe çok yabancı olduğu yerde bu aleti kullanmak hep riskli olacak, riskten tamamen kurtulmanın mümkün olmadığını da kabul etmek şartıyla ama mümkün olduğunca riskleri azaltarak binmek önemli. herkese kazasız belasız sürüşler, iyi dilekleriniz için teşekkürler.