Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Kasım 2006, 23:57
#161
arkadaşlar yaaaa! motor çalışırken bizim farlar yanıyor yanmasınada ozaman aküyü kullanmadan yanıyor oohhhooo nerden sallıyonuz hemen bu yüzden akü bitiyomuş falan diyosunuz ....
farlarımızın otomatik olarak yanmasının kimseye hiçbirşeye zararı olmadığı gibi faydası çooook, bizleri özellikle bizim ülkemizde daha görünür kılıyor.
yoksa ab standardını falan boşverin zaten adamların yolları mis gibi motorlarıda taşıttan sayıyorlar ve yol veriyorlar...
bence onların değilde bizim farları açmamıza ihtiyacımız var keşke daha çok farım olsda açsam...
ahhh Türkiyem ahhhh!!!
Reklamlar
-
30 Kasım 2006, 12:41
#162
marka konusunda yanılmış olabilirim lakin 12/12 kuru akü tam geldi herhangi bir zorlama olmadı takarken şuan takılı deel orj. akü iyice tükensin öyle takacam yenisini
Sonuç olarak bizim motorlara göre 12/12 kuru akü mevcut
neydi markası bak şimdi ya
neyse eve gidince bakarım markasına
-
30 Kasım 2006, 16:05
#163
Selam.
Beyler sizin motorlardan en küçük kasise girdiğiniz de dahi takır kukur sesler geliyor mu? Özellikle arka çamurluktan. Daha önce CygnusX kullanıyordum, en ufak ses gelmiyordu. Ben motoru almadan önce servise sorduğumda alacaksan bu sesler seni rahatsız etmesin hepsinden geliyor demişti. Sizinkilerden geliyor mu? Çözüm bulmak için birşeyler yaptıysanız paylaşır mısınız?
-
30 Kasım 2006, 20:51
#164
Efendy30 adlı üyeden alıntı
Selam.
Beyler sizin motorlardan en küçük kasise girdiğiniz de dahi takır kukur sesler geliyor mu? Özellikle arka çamurluktan. Daha önce CygnusX kullanıyordum, en ufak ses gelmiyordu. Ben motoru almadan önce servise sorduğumda alacaksan bu sesler seni rahatsız etmesin hepsinden geliyor demişti. Sizinkilerden geliyor mu? Çözüm bulmak için birşeyler yaptıysanız paylaşır mısınız?
slm benden ses gelmiyor ama sen birde lastik havalarını bir kontrol et, çok şiş olabilirler biraz havasını azalt esnek olsunlar yani,birde bagajdaki eşyaların birbirine ya da bagaja çarpmadığında emin ol bence, kolay gelsin...
-
03 Aralık 2006, 17:38
#165
Herkese merabalar XMax ahalisi...
Yaklaşık 4 ay önce İzmir'den ikinci el aldığım X-Max'ı, babamın uzun yol tutkusunun yardımıyla Eylül ayında Bandırma üzerinden İstanbula getirebildim. Yalnız yolculuktan önce, bahsedilen "aktarma ogranlarından gelen ses" sorunuyla karşılaştım ve serviste garanti kapsamında gereken parçalar değiştirildi. Uzun zamandan beri sayfiye yerinde motorsiklet kullanmama rağmen İstanbul trafiğinden açıkçası korkuyodum ama bir sürü dikkatsiz, saygısız ya da yolda giderken motorun güzelliğine dalıp yakın plan incelerken üzerime kıran motorsiklet sevdalısı insanlara rağmen trafik konusunda şimdiye kadar her şey yolunda gitti çok şükür... Umarım bundan sonra da öyle devam eder.
4000 km civarında bi arıza daha yaşadım. Motorla giderken bi anda ekran ve farlar kapandı, 100 metre kadar sonra da motor sustu. Tekrar çalıştırmak istediğimde ekran açılıyor fakat marş basmıyodu. İlk önce akü zannettim ve maslaktan (Süleyman Memnun) yeni bi akü aldım. Aynı sorunu bir daha yaşayıp da Zeytinburnundaki Ünal ustaya götürdüğümde, alternatörden gelen bağlantının yandığı ve konjektörün hasar gördüğü ortaya çıktı. Beldeyama (nedense) bu arızanın kullanıcı hatası olduğunu iddia etti ve masrafı garanti kapsamına almadı.
Motorun içine sıkışan 350 YTL'yi çıkarttıktan sonra motoru servisten aldım ve bi arkadaşla beraber uzun yol yapmak üzere yola çıktık. Virajlara girerken motorun hafifçe kaydığını hissettim ama içimden yoldaki ufak kasislerdendir dedim. İlk duraklamamızda, karterin altından yağ damladığını farkettik. Bu yağ aynı zamanda arka lastiğe de sıçramış ve sürüş sırasında arka lastiğin yoldan ufak ufak kopmasına sebep olmuştu. Doğrudan servise döndük ve adamlar daha ilk bakışta ne halt yediklerini anladılar. Karter kapağını taktıkları sırada contasını kaydırmışlardı. "Hemen hallederiz..." diyerek işe koyuldular ve yanlışlarını düzelttiler. Ama arka lastiğe sıçrayan yağın miktarını görünce ölümden döndüğümü anladım.
Bu arada akünün çıkması yüzüden, gri anahtarlar devre dışı kaldı ve bir süre fabrika anahtarıni kullandım. Maslağa (Süleyman Memnun) sorduğumda "Oooo çok karmaşık bi işlem o, getirirseniz yaparız, başka türlü olmaz!" dedi. Kullanma kılavuzunda da "Please visit the neareast Yamaha dealer." gibi bi ibare görünce, internete dalıp diğer iki anahtarın nasıl etkinleştirildiğini forumlardan öğrendim.
Yani sonuç olarak İstanbulun trafiğinden ve arızalardan kurtulsanız bile, servisteki dikkatsiz işçilik (ya da abartmalar) yüzünden başınıza gelmedik kalmayabilir. Yağ yüzünden ciddi bi kaza yapmış olsaydım, arka lastiğin üzerindeki yağın kaza sırasında oraya sıçradığını zannederdim ve servisle ilgili hiç şüphe duymazdım.
Ünal usta çok tecrübeli, itinalı, çalışkan ve bu işi gerçekten biliyor. Teslimden önce her motora test sürüşü yapıyor. Hatta oğlu yarışlara katılıyor ve motorsikleti yaşam tarzı olarak benimsemiş, bunun önemini gelecek nesle aktarabilmiş bi insan. Ama yanında yetiştirdiği ve işi emanet ettiği insanlar için aynısını söylemek zor.
Tabi bunlar işin tuzu biberi. Cefasından çok sefası var sizin de bildiğiniz gibi...
Üstelik sezonu da havalar 10 derecenin altına düşmeden kapatmamak lazım. Gördüğüm (ve gece binerken hissettiğim soğuk havadan anladığım) o ki, montun yanına sıkı bi eldiven ve dizlik şart. Tavsiyesi olan?
"It is better to deserve honors and not have them than to have them and not deserve them."
-
04 Aralık 2006, 11:31
#166
[QUOTE=Silver_Bullet;511082]Herkese merabalar XMax ahalisi...
alternatörden gelen bağlantının yandığı ve konjektörün hasar gördüğü ortaya çıktı. Beldeyama (nedense) bu arızanın kullanıcı hatası olduğunu iddia etti ve masrafı garanti kapsamına almadı.
aynı sorun bendede oldu kısa devre bende de aküyü yedi akünün içinden laması kopmuş o soketi değiştirdiler garantiden.
-
04 Aralık 2006, 12:24
#167
Selamlar...
Kasislerde ses geliyor...
Hatta gecen gun benim gittigim servise ayni sikayetle biri geldiginde motorun plastik aksamlarini (dış giysisini yani ) cikarmislar ve motoru oyle bi kullandirmislar...Motorda hicbir sorun yok...Plastik aksamlardan ses geliyormus yani. Benim motorda da 2-3 yerden o bahsettigin ses geliyor. Olabilecek seyler bunlar heralde...
Bu bir yana bu sbh benim motorum da calismadi...Neden bilmiyorum. Kontagi cevirdim...işiklar gosterge paneli falan komple calisiyor, marş basıyor ama motor calismiyor...Anlayamadim nedendir...
Servisi aradim dedim boyle boyle...benzinim de var yani...nedendir? Kirmizi anahtar ile deneyin dediler...Henüz denemedim. Simdi cikip deneyecegim. Insallah olur...
Akülerinin bitmesinden sikayet eden arkadaslar...Akü yüzünden motorunuz calismadiginda gostergeler normalde oldugu gibi calismis miydi? Yoksa elektrikle ilgili hicbir aksam calismiyor muydu?
Merkatayiiiiiiiiiiim...
[B]Dance[/B] first [B]think[/B] later...It's the natural order...:wiinkk:
-
04 Aralık 2006, 16:04
#168
tuncy09 adlı üyeden alıntı
Selamlar...
Kasislerde ses geliyor...
Hatta gecen gun benim gittigim servise ayni sikayetle biri geldiginde motorun plastik aksamlarini (dış giysisini yani
) cikarmislar ve motoru oyle bi kullandirmislar...Motorda hicbir sorun yok...Plastik aksamlardan ses geliyormus yani. Benim motorda da 2-3 yerden o bahsettigin ses geliyor. Olabilecek seyler bunlar heralde...
Bu bir yana bu sbh benim motorum da calismadi...Neden bilmiyorum. Kontagi cevirdim...işiklar gosterge paneli falan komple calisiyor, marş basıyor ama motor calismiyor...Anlayamadim nedendir...
Servisi aradim dedim boyle boyle...benzinim de var yani...nedendir? Kirmizi anahtar ile deneyin dediler...Henüz denemedim. Simdi cikip deneyecegim. Insallah olur...
Akülerinin bitmesinden sikayet eden arkadaslar...Akü yüzünden motorunuz calismadiginda gostergeler normalde oldugu gibi calismis miydi? Yoksa elektrikle ilgili hicbir aksam calismiyor muydu?
Merkatayiiiiiiiiiiim...
Selam...tuncy09...
İmmobilizer lambası yanıp sönmeye devam ediyor mu bak bi....eğer yanmıyorsa, çalışmaz uğraşma...immobilizer devreye girmiştir.anahtarların yeniden kodlanacak...
tuncy09 adlı üyeden alıntı
Selamlar...
Kasislerde ses geliyor...
Hatta gecen gun benim gittigim servise ayni sikayetle biri geldiginde motorun plastik aksamlarini (dış giysisini yani
) cikarmislar ve motoru oyle bi kullandirmislar...Motorda hicbir sorun yok...Plastik aksamlardan ses geliyormus yani. Benim motorda da 2-3 yerden o bahsettigin ses geliyor. Olabilecek seyler bunlar heralde...
Bu bir yana bu sbh benim motorum da calismadi...Neden bilmiyorum. Kontagi cevirdim...işiklar gosterge paneli falan komple calisiyor, marş basıyor ama motor calismiyor...Anlayamadim nedendir...
Servisi aradim dedim boyle boyle...benzinim de var yani...nedendir? Kirmizi anahtar ile deneyin dediler...Henüz denemedim. Simdi cikip deneyecegim. Insallah olur...
Akülerinin bitmesinden sikayet eden arkadaslar...Akü yüzünden motorunuz calismadiginda gostergeler normalde oldugu gibi calismis miydi? Yoksa elektrikle ilgili hicbir aksam calismiyor muydu?
Merkatayiiiiiiiiiiim...
Selam...tuncy09...
İmmobilizer lambası yanıp sönmeye devam ediyor mu bak bi....eğer yanmıyorsa, çalışmaz uğraşma...immobilizer devreye girmiştir.anahtarların yeniden kodlanacak...
kasislerde gelen tokurtuların da normal olduğunu söyledi benim servis....plastik kaplamalardan dolayı.....
bu arada servis, kışın motoru kullanıp kullanmayacağımı sordu...kullanırım deyince jiklenin daha çabuk devreye girmesini sağlayan bi kablo taktılar...
Keyifli sürüşler....
-
05 Aralık 2006, 12:58
#169
Çok sagol Nehe ilgilendigin icin...
Dun zaten motor yanımda degildi...evin orada biraktim...
Mesaji yazdiktan sonra ciktim gittim...Bujiyi kontrol ettim...islanmıs kuruttuk taktık...yine olmadı...meger ateslemeyi kesmiş motor...
Servis geldi aldi motoru...Kisa devre varmiş...Bu yuzden Immobiliser da devreye girmiş fln...Simdi kisa devrenin nerede oldugunu ariyorlar...
Bu anahtarlarin kodlanmasi nasıl oluyo acaba? servisten uzak bi yerde basimiza gelirse "yandik yolda kaldik!!!" mi demek oluyor bu?
Sen hangi servise gidiyorsun? O jikle icin kablo tekrar yazin cikarilabilecek bişey mi? Ben de kisin kullanabildigim kadar kullanacagim kararliyim. Bileyim neymiş
Bu arada mutlaka yaninizda yedek buji bulundurun arkadaslar...onemli bi hadise...ufak seyler yer de tutmaz...buji ampul vs.
[B]Dance[/B] first [B]think[/B] later...It's the natural order...:wiinkk:
-
05 Aralık 2006, 14:34
#170
Selam arkadaşlar .Sorunları okudukça yamahalar arasında neden bu kadar fark olduğunu düşünmeye başladım bende yamaha majesty 400 var,soğukta olsa 1 ay motorun yanına gitmesem bile bi kerede alıyor.Uyuyorsa aynı aküden alın derim ayrıca ses olayı filande beni epeyce soğuttu xmax 250 den yoksa biraz büyük geldiği için satıp bende x max 250 almayı düşünüyordum.Yoksa bu fark ispanya üretimindenmi kaynaklanıyor.Şehiriçinde kullandığım mondial 150 zat motosikletimde bile yok böle sorunlar 6000 km civarında olduğu halde.Motorunu büyütmek ve sorunsuz kullanmak isteyenlere şiddetle majesty 400 ü öneririm yalnız dediğim gibi şehir içi için biraz ağır bi motosiklet saygı ve sevgiler...
-
06 Aralık 2006, 00:08
#171
tuncy09 adlı üyeden alıntı
Çok sagol Nehe ilgilendigin icin...
Dun zaten motor yanımda degildi...evin orada biraktim...
Mesaji yazdiktan sonra ciktim gittim...Bujiyi kontrol ettim...islanmıs kuruttuk taktık...yine olmadı...meger ateslemeyi kesmiş motor...
Servis geldi aldi motoru...Kisa devre varmiş...Bu yuzden Immobiliser da devreye girmiş fln...Simdi kisa devrenin nerede oldugunu ariyorlar...
Bu anahtarlarin kodlanmasi nasıl oluyo acaba? servisten uzak bi yerde basimiza gelirse "yandik yolda kaldik!!!" mi demek oluyor bu?
Sen hangi servise gidiyorsun? O jikle icin kablo tekrar yazin cikarilabilecek bişey mi? Ben de kisin kullanabildigim kadar kullanacagim kararliyim. Bileyim neymiş
Bu arada mutlaka yaninizda yedek buji bulundurun arkadaslar...onemli bi hadise...ufak seyler yer de tutmaz...buji ampul vs.
ben zeytinburnu motoland ünal ustaya götürüyorum...kablo yazında takılı kalacakmış.zaten onu mevcut ile değiştirdi sanırım...
Kodlama olayı için bütün anahtarları servise götüreceksin.Kodlama nasıl yapılıyor tam bilmiyorum.Yeğenimin arabasında immobilizer devreye girmişti.oradan hatırımda kalmış.
Bu arada kaplamaları sökmeden bujiyi nasıl çıkardın?en azından sele altı havuzu sökmen gerek...
Akünün çabuk bitmesi konusunu anlamış değilim.benim de 1 hafta 10 gün kadar çalıştırmadığım dönemler oldu ama hiç çalışmamazlık yapmadı.
Keyifli Sürüşler...
-
06 Aralık 2006, 10:32
#172
Selamlar...
Bujiye bakmak icin tabii ki bagaj kısmını, yani sele altındaki o bölmeyi, yerinden cıkardım..Baska türlü ulaşılmıyor bujiye...Zor bişey degil...
Benim motor hala serviste bu arada...Beyinde saniyorum problem olmuş kisa devre yüzünden. Beldeyama'dan adam bekliyorlar. Onay verecekmiş garantiden degissin diye. O sekil yapacaklarmış. Parça fabrikanin elinde yoksa şapa oturdum demektir. Japonya'dan gelmesi 1 ila 6 hafta diyorlar.
Ama ellerinde yoksa beldeyama'ya şarlamayı düşünüyorum.
Bu kadar cok satan modelin yedek parcasi da elinde olacak kardesim. Boyle ticaret olmaz. Belirli bi yüzdesi kadar, ki o konuda da bilgi bulurum, yedek parca getirtmek zorundalar normalde.
Bu arızayı yapan da ilk xmax degilmiş benimkisi bu arada.
[B]Dance[/B] first [B]think[/B] later...It's the natural order...:wiinkk:
-
07 Aralık 2006, 21:37
#173
arkadaşlar merhaba.. bu ayki motoron dergisinde x-maxin testi var okumanızı tavsiye ederim..aklımda kalan bi kaç şey var örneğin arka tekerdeki beygir gücünüz 17. motorun rahatça 160 çıktığı yazıyo ama gösterge hatası baya bir fazla 151 ile giderken gerçek hız 131.7 diye vermişler.bazı forumlarada tartışılmıştı 170 yaptı filan diye.yakıt tüketimi şehir içi 4.2 şehir dışı 3.6 civarı verilmiş..benimde beğendiğim bir makina x-max..yanlış anlamayın bu motora düşman filan deilim sadece bilgi olsun diye yazdım..saygılar
ne kadar hızlı gittiğini ancak fren yapınca anlarsın..:cat:
-
08 Aralık 2006, 18:05
#174
-
08 Aralık 2006, 20:08
#175
selam...
şunu belirtmeliyim ki ben motoru almaya karar verirken son hızı ile hiç ilgilenmedim.zaten bu tip motor ile 170 km/h hızla gitmek pek akıl karı değil.Önemli olan dengeli ve güvenli olması görünüşü, servis ağı, yedek parça durumu vs...
bu motor bence bu sezonun en tutulan motoru oldu..sezon başı fiyat nisan ayı 6750ytl aralık fiyatı 10600ytl...ulaşım değil de yatırım aracı olarak bile görülebilir.
tuncy09 motorun durumu ne? çözebildiler mi immobilizer işini?
Benim servis ile görüştüm dün. aynen şunu dedi:''Haftada 1 kere yağı kontrol et, başka yükümlülüğün yok.Mesela arıza yaptı çalışmadı vs durum var hiç kurcalama hemen ara biz burdayız...''.Yağsız bırakma motoru da ne yaparsan yap yani...bu duruma göre ben şu yolu izliyorum ya da izleyeceğim. mesela motor stop etti. çalışmıyor.servise yakınsam servisi çağıarcam. ama uzaksam hemen bi kamyonet, doğru kendi servisime.başka birisi tarafından yapılacak müdahaleler hem garanti dışı kalmasını sağlıyor hem de bakım maliyetini arttırıyor.Bi tek nakliye ile kurtaracaz yani.
Bu forum da bir iki elektrik arızası okudum.aküyü kendisi değiştirenler var. abi götür servis taksın...sonra akünün bitmesine başka bişey neden olmuş fln....
Kendimiz çok iyi anlasak da yetkili servis olmayınca garanti dışı işlem oluyor.
keyifli sürüşler!
-
08 Aralık 2006, 22:45
#176
Efendy30 adlı üyeden alıntı
Selam.
Beyler sizin motorlardan en küçük kasise girdiğiniz de dahi takır kukur sesler geliyor mu? Özellikle arka çamurluktan. Daha önce CygnusX kullanıyordum, en ufak ses gelmiyordu. Ben motoru almadan önce servise sorduğumda alacaksan bu sesler seni rahatsız etmesin hepsinden geliyor demişti. Sizinkilerden geliyor mu? Çözüm bulmak için birşeyler yaptıysanız paylaşır mısınız?
Üstadım o ses bende de var.Sanırım arka çamurluğun ön ucundan geliyor.Ön uç serbest gibi sanki.Bu da titreyip bir yerlere çarpmasına sebep oluyor gibi.Emin değilim ama temizlerken biraz kurcalayacağım.
-
10 Aralık 2006, 21:39
#177
tuncy09 adlı üyeden alıntı
Çok sagol Nehe ilgilendigin icin...
Dun zaten motor yanımda degildi...evin orada biraktim...
Mesaji yazdiktan sonra ciktim gittim...Bujiyi kontrol ettim...islanmıs kuruttuk taktık...yine olmadı...meger ateslemeyi kesmiş motor...
Servis geldi aldi motoru...Kisa devre varmiş...Bu yuzden Immobiliser da devreye girmiş fln...Simdi kisa devrenin nerede oldugunu ariyorlar...
Bu anahtarlarin kodlanmasi nasıl oluyo acaba? servisten uzak bi yerde basimiza gelirse "yandik yolda kaldik!!!" mi demek oluyor bu?
Sen hangi servise gidiyorsun? O jikle icin kablo tekrar yazin cikarilabilecek bişey mi? Ben de kisin kullanabildigim kadar kullanacagim kararliyim. Bileyim neymiş
Bu arada mutlaka yaninizda yedek buji bulundurun arkadaslar...onemli bi hadise...ufak seyler yer de tutmaz...buji ampul vs.
Anahtar kodlaması, normalde çok basit olan fakat yetkili servise sorduğunuzda neredeyse ülke güvenliğini bile etkileyebilecek bi işlem olarak gösteriliyor;
1. Adım: Kırmızı anahtarı takıp kontağı açın ve üç saniye içerisinde anahtarı çıktartın.
2. Adım: Kırmızı anahtarı çıkarttıktan sonra en fazla 10 saniye içinde gri anahtarlardan birini takın ve kontağı açın. Sonra bu anahtarı çıkartın, diğer gri anahtarı takıp kontağı açın.
3. Adım: İşlemi tamamlamak için, ikinci gri anahtarı çıkarttıktan hemen sonra tekrar kırmızı anahtarı takın ve kontağı açın.
Kırmızı anahtara ihtiyaç duyma ihtimali için, onu en iyisi öndeki saklama gözüne koymalısınız. Çünkü gri anahtarın devre dışı kaldığında, en azından kırmızı anahtarın saklı olduğu bölüme ulaşmak için kullanılabilmesi iyi bişey. Sele altına koymak konusunda bişey diyemeyecem. Çünkü selealtı bölümünün en öndeki bölümü motor bloğunun üstüne denk geldiği için bazen ısınabiliyor (Yazın selealtına soğuk bi şişe su koyup ilk duraklamada serinlerim diye düşünürken, dışardaki havadan daha sıcak bi suyla karşılaşınca farkettim bu ısı olayını). Kırmızı anahtara zarar verir mi bilinmez.
Akü bittiği zaman, göstergeler ve ışıklar gayet güzel yanıyodu fakat marş motoru çalışmıyodu, marşa bastığımda bütün ışıklar sönüyo ve ön kısımdan tıkır tıkır sesler geliyodu.
İyi sürüşler...
"It is better to deserve honors and not have them than to have them and not deserve them."
-
11 Aralık 2006, 15:35
#178
Selamlar...
Arka camurluk ciddi bir takirti nedeni anladigim kadariyla...ilk baslarda yapmıyordu sonradan yapmaya basladi ama...kaynak oldugu nokta ulunursa cozum uretilebilir ama, orta sehpadayken fln o gurultuyu cikarmadigi ve ancak uzerinde giderken cikardigi icin bulunmasi biraz zor.
Veridgin kodlama bilgisi icin cok tesekkurler Nehe...Motoru hallettiler...Fabrikadan gelen elektrikcinin yaninda sans eseri olarak immobilizer kit ve beyin varmış...Hemen degistirdiler...2 gun surdu yani bu ariza olayi benim icin allahtan.
[B]Dance[/B] first [B]think[/B] later...It's the natural order...:wiinkk:
-
12 Aralık 2006, 13:40
#179
selam...
tuncy09..motoruna kavuştuğuna sevindim...
o takırtı ben de vardı..arka çamurluğun alt ucu, arka tekerleğin göbeğindeki dişli yağ tamamlama tıpasının yanındaki yere dokunuyordu.biraz yukarı kaldırdılar serviste..ses kesildi...
-
12 Aralık 2006, 16:36
#180
Cok faydali bir bilgi bence XMAX kullanicilari icin...Zira o ses hepsinde bir yerden sonra gelecek...Sagol Nehe...
Bu senin servise nasil gidebiliriz...Beşiktas tarafından gelecegim dusunulurse...
Benim servise soyleyecegim sesin kaynagini ama yaklasan 6000 bakimda halledemezlerse ondan sonra oraya gotururum motoru...
[B]Dance[/B] first [B]think[/B] later...It's the natural order...:wiinkk:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler