pollini satan arkadaş da motorun km.sini sormuştu ama takabiliriz demişti. bilemedim.
pollini satan arkadaş da motorun km.sini sormuştu ama takabiliriz demişti. bilemedim.
Arkadaşlar selam,
2007 yılında aldığım ve Marmariste kullandığım bir X-Max'im var. İstanbuldaki trafik rezaletinin iyice tavan yapması sonucu bu pazartesi günü X-Max'imle Marmaristen sabah 11 gibi yola çıktım ve akşam 8:30 gibi Göztepedeki evime vardım. Daha önce sıksık Marmaris-Dalaman-Marmaris güzergahında kullanırdım ama son 2 senedir bu işi daha çok XT660 motorumla yapar oldum. İşim İstanbulda evim Marmariste olduğu için yaz, kış demeden her hafta Marmarise uçuyorum. Motorlardan otopark parası almadıkları için havaalanına motorla gidip gelmek son derece ekonomik oluyor. Aynı zamanda da o güzel doğa içinde motor kullanmak çok zevkli oluyor.
Sözü fazla uzatmadan konuya geçeyim;
Yamaha'nın servis konusunda zayıflığı Volkswagen ile yarışıyor neredeyse. Her iki markanın da araçları güzel ancak servisleri içler acısı. Yamaha için kesin konuşmak istemiyorum ama Türkiye'de asla Volkswagen almayacağım bundan sonra.
2007 senesinde X-Max'i teslim aldığım saniyeden itibaren o sıradaki Marmaris Bayii olan Bulut Ticaret ile sorun yaşadım. Uzun süre hem kendileri hem de Beldeyama ile yazılı ve sözlü görüştükten sonra motorun işlerini kendim yapmaya karar verdim. Tozun toprağın içinde motor, amortisör toplayan bir servisle hiç bir işim olamaz diye düşündüm o sırada. Ustaları da son derece beceriksizdi. O servise her giriş çıkışta motor daha fazla hırpalanacaktı.
Motorum 5 yıldır güneş ve yağmur altında, yani Marmaris'in her türlü iklim koşuluna maruz kaldı. Maalesef kapalı bir yerim yok. Bakım olarak da sadece yağ değiştirdim. Söylediğim gibi çok fazla kullanamıyorum, henüz 9000 kilometrede. Bu beş yıl içinde orijinal aküsü bozuldu ve Beldeyama'dan İlker İyicik Bey garantiden bana bir yeni akü verdi . Bu da geçtiğimiz yıl sonu bozuldu. Fakat bu bozulmalarda benim uzun süreli kullanmayışlarımın etkisi vardır. Akü yatmayı sevmez.
Bunların dışında bu başlıkta ve başka forumlardaki X-Max başlıklarında bahsedilen sorunların hiçbirini ben yaşamadım. Ne akü durup dururken boşaldı, ne konjektör şarjı kesti, ne soğutma fanı çalışmamazlık etti, ne de başka bir tarafı bir sorun çıkardı.
Onca bakımsızlığın ve yatmışlığın üstüne dün 800 kilometre yolu gayet sorunsuz ve konforlu bir şekilde katettim. Yollardaki yapım çalışmaları nedeniyle oluşan tıkanıklıklarda yüzlerce aracı geride bıraktım. Tıpkı tavşanla kaplumbağa hikayesinde olduğu gibi o güzelim BMW'ler, Audiler vs beni önce geçiyor sonra ilk trafik sıkışıklığında benim onları geride bırakmamı seyretmek durumunda kalıyorlardı. Bir de Yalova - Pendik feribotuna hiç sıra beklemeden binince hepsine çok büyük fark attım
Bu sabah da bütün trafik kilit olmuşken Göztepe - Maslak arasını 25-30 dakika gibi bir zamanda katettim. Akşam aynı yolun dönüşü biraz daha uzun sürdü, 40 dakika gibi. Zira arabalar bir motorun bile geçeceği boşluk bırakmıyordu Maslak - Levent arasında. Yarın sahilden gelip Ulus'dan köprüye girmeye çalışacağım.
1) Öncelikle sizlerden bakım için en memnun olduğunuz servisi öğrenmek istiyorum.
2) Güneş altında kalmaktan gösterge paneli etrafındaki siyah plastik, yani döş plastiği çok kötü bir görünüm almış. Bu parça aldığımda da, yani motor sıfırken de çok iyi durumda değildi nedense. Hüseyin Bulut o sırada oraya parlatıcı birşey sıkıp benim çenemi kapatmıştı ama o nesne kurur kurumaz yine kötü görüntü hakim olmuştu. Yarın 1-2 fotoğraf da ekleyeceğim. Sizce o parçanın yenisini mi alsam ( tabii varsa ) yoksa başka bir çözüm öneriniz olabilir mi ?
3) Lastiklerin diş derinlikleri gayet iyi ancak epey yaşlandılar. Acaba yere yapışmadan yenilerini alıp taksam mı ? Yenile derseniz hala City Grip ve Buz Ticaret mi olacak öneriniz ?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
Son olarak başlığı okurken X-Max'in yere yakın olduğundan endişe duyanlar olduğunu gördüm. Arkadaşlar ben bu X-Max ile 2.5 kişi yük ile ( Ben (87 kilo) kız arkadaşım (56 kilo) ve onun oğlu (35 kilo) ) Marmaris ve Datça cıvarlarında girilmedik arazi bırakmadım 2007-2009 arasında. Bir Enduro motor ile bu kadar rahat arazi gezisi yapılmaz inanın. Evet belki lastikler biraz kayabilir, belki bazan motoru eline alıp engebeyi aşman gerekebilir ama sonuçta her şarta uyum sağlayabilen bir motor. Bütün o gezilerde bizi bir kere yolda bırakmadı, tek bir sorun çıkarmadı.
Sevgiler
Sedat
Herkese selamlar;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0853202/detay/
İlandaki X-Max çok sevdiğim bir ağabeyimin.
Kendisi 2011-2012 model almayı düşündüğü için ilan koyduk fakat gerekli ilgi gelmedi.
İlandaki motosikletin piyasası genelde 5.500 Tl ile 7,000 Tl arasında gidip geliyor sahibinden.com'da.
3 Aydır ilanı güncelliyoruz,ama hala ciddi alıcılar cıkmadı.
Acaba gercekten piyasası dar mı,yoksa biz mi yanlış yapıyoruz?
Sıcaklardan kimse foruma girmiyor herhalde Bir cevap alamayınca lastikleri değiştirmeye karar verdim. Buz Ticaret artık Zenn Motor olmuş ve Bostancıdan Hasanpaşaya taşınmış. Minibüs caddesinden Kadıköy istikametinde giderken Kadıköy evlendirme dairesinin karşısından sağa giriyorsunuz. Mototal'i geçince 50-100m kadar sonra solda KTM göreceksiniz. Hemen onun karşısında.
City Grip taktırdım. Motorun gidişi bile değişti. Çok memnun kaldım.
açıkçası sport modelinin dış görünüşü çok hoşuma gitti türkiye de satışı yok
http://www.yamaha-motor.eu/eu/produc...a&mode=details
chooper baksam da bi yandan göz ucuyla scooter mi olsa diyorum..aklım scooter kalbim chooper diyor..sorum abs li xmax kullanan var mı? abs gerçekten katkı sağlıyormu..scooter da peugeot ve yamaha dışında abs li yok sanırım...otomobil parasına burgman 650 saymazsak
Slm , yaklaşık 1 sene yeni kasa xmax kullandıktan sonra... 3 ay önce abs li xmax a geçiş yaptım...
Abs gerçekten katkı sağlıyor sert ve ani frenajlar da arka tekeri kitlerdim motorun kıçı sağa sola kayardı...
Şu an motor frenaj anında asla çizgisinden sapmıyor bundan dolayı çok memnunum...
Islak performansını yeteri kadar test edemedim malum havalar çok sıcak...
Dikkat ederseniz motor ile yapılan kazaların büyük kısmında ön tekeri kitlendi , arka teker kitlendi o yüzden kontrolü kaybettim düştüm vs...
Yazılara denk gelirsiniz bunun ilacı abs diye düşünüyorum...
Abs şart değil ama bence olması daha iyi çok memnunum ben...Kombine abs olsa daha da iyi olurdu...
Yurtdışında xmax ın 125 cc lik versiyonunda bile abs mevcut.
2011 xmax beyaz renk 11.500kmde 9500tl satılık
ewt şu an kullandığım lastikler onlar.. ) bu arada motor 5500 e geldi.. hiç bir problem yaşamadım artçılı, tek, gayet başarılı. beklentilerime fazlasıyla cevap veriyorr. onu çok seviyorumm.. yalnız 5K dan sonra ilk çalıştırma sonrasında ki gazlarda kavramada biraz fazla vibrasyon yapıyor gibi geldi.. bu normal mi.. 3-4 gaz sonrası yine yağ gibi hiç prblm yokk.. tamyak bir tanışamadıkkk,, her çarşamba kalamış sütiş deyiz gelirsen beklerimm..
375 lira aldılar.
Ancak lastiklerden olan memnuniyetim biraz azaldı...daha doğrusu şöyle; bu arkadaşlar lastikleri değiştirmişler ama supaplarını değiştirmemişler...3-4 gün sonra arka lastiğim inince anladım...arkayı yaptıkları gün rica ettim önü de değiştirin diye, dinlemediler beni. Bu sefer dün ön lastik indi, akşam onu da değiştirdiler. Tabi lastiği sökmeye üşendikleri için motor üstünde levye ve tornavida ile lastiği kanırtarak yaptılar bu işi... bu sırada jantın ya da lastiğin yanağına hasar verebileceklerini söyledim ama laf anlatamadım tabii...bu sabah motora bineceğim sırada arka lastiğim yine inikti...bu memlekette bir işi bir seferde bitirebilecek insanlar 100 yıl sonra bile olmayacak sanırım. bir sürü para veriyorsun ve en az 3-4 kere ayağına kadar gidiyorsun. Haftaya tekrar gitmek zorundayım... bugün marmarise uçup motoru havaalanında bırakacağım. Döndüğümde yanımda ayak pompası da getireceğim. Büyük ihtimal döndüğümde lastik iyice inmiş olacak.... nasıl bir eziyettir bu bilemiyorum artık.
Siz siz olun, lastik yenilerken supaplarınızı da kaliteli bir yenisiyle değiştirdiklerinden emin olun. Ben bir haftadır çok ciddi sıkıntı çekiyorum. Hatta asabım o kadar bozuluyor ki trafikte sürüşüm bile değişiyor ve riskim artıyor.
Zamanla titreşim yapması malesef tüm 250 cc lerde mevcut... Bazı markalarda bu titreşim 1500 - 2000 km de başlıyor sırf onla kalsa iyi , bir de debriyaj varyatör
bölümünden böğürme gibi saçma sapan sesler çıkıyor xmaxlar da ses falan çıkmaz... 10,000 bakımına kadar idare edersen debriyaj bölümün temizlenicek zaten...
Çok rahatsız ediyorsa bir sonraki bakımın da temizletirsin debriyaj bölümünü... Bu titreşim 0 ve 20 km/h hız aralıkların da , oluşuyor . Daha yüksek hızlarda oluşmaz bazı servisler ilk kalkışı biraz daha hızlı yapın diyorlar titreşim azalması için...
İleriki günlerde görüşelim mutlaka gelirim bir gün kalamış sütiş e...
Buz motor ile ilgili bir anım ( bir arkadaşımın motoruydu , ben kullanıyordum ) ... Mümkünse kabataş takini tercih et , bostancı dakilerin vukuatı çok...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...igin-icin.html
Bu da başka bir arkadaşımın yaşadığı benden daha ucuz atlattığı benzer bir durum
http://www.scooturk.net/showthread.p...ighlight=yasin
Artık isimleri Zenn motor olmuş ve Hasanpasaya taşınmışlar. Aynı insanlardan mı bahsediyoruz emin değilim. Ustanın adı Zülfü, dükkanı yöneten Alper. Kendisi de motorcu, Africa Twin kullanıyor. Yani bu işlerin ciddiyetinin farkında olması lazım bence.
11250 ye sizce bu motorun sıfırını almak mantıklı mı? Piaggio beverly 500 de bulunabiliyor bu paraya 2.el
Piaggio hakkında konuşamam ama benim X-max'im bana o kadar iyi hizmet ediyor ki bugün yeni motor alacak olsam yine X-max alırım. Bagaj kapasitesi sanırım bir başka motorda yok. 5 yıl önce alırken hepsini araştırmıştım.
Ben alırken kazık mı yedim yoksa o zaman rayiç mi öyleydi bilemiyorum ama Mayıs 2007'de 9700 liraya almıştım. 5 sene sonra 11250 lira gayet iyi fiyat
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)