Xmax im ve Kankası PCX
Arkadaşlar motorum rolantide düzgün çalışıyor fakat ısındıktan sonra
kalkışa geçinceistop ediyor.bunu her zaman yapmıyor.Nedir bilen var mi.
Arkadaşlar sipariş ettiğim kayış dün elime ulaştı, bana 80 tl ye maloldu. kendim takmayı düşünüyorum.Takarken resim yada video çekip bilgi açısından burda paylaşacağım. http://bit.ly/c25MCx][/url] .[img]ht tp://c1204.hizliresim.com/w/p/4qc7r.jpg[/img]
Merhabalar. Xmax 250 ler geldi ve bende bekledigim motoruma kavustum. Motor henuz 80 km de. İlk izlenimlerim ise soyle.
Cok sallaniyor bozuk yolda asiri rahatsiz oluyorum.
1,73 boy 70kg agirligim var ve olmayan gobegim sallaniyor.
Ayrica arac yuksek geldi bana. Almadan once bindim fakat ayaginin uzerinde oldugu icin buna dikkat etmemisim.
Bu motor alcalabilirmi? Ayrica amirtisor ayari varmidir. Kendim yapabilirmiyim?
Acaba zamanla yumusarmi?
Slm , yeni motorunuz hayırlı olsun... Yeni xmax lar , eski kasa ya göre biraz daha konforsuz ve sert...Zamanla yumuşuyor ama 8-10bin km den sonra...Bir hafta önce elimde hem 1000 km de xmax hem de 12,000 km de xmax vardı...12,000 km de olan bariz bir şekilde yeni xmax a göre daha yumuşak daha konforlu ve daha performanslıydı...Zamanla sizin motorunuzun da amortisörlerinde yumuşama olucaktır...Motorun yüksekliğini sanırım alçaltamazsınız..
Başlangıç olarak amortisörünüzü yumuşak konuma almanı tavsiye ederim...Yalnız bu değiştireceğiniz ayar 2 tekerde de aynı şekilde olsun...Ayar yapmak için sele altındaki tamir takımının içinde amartisör ayarını değiştirmeye yarayan çengele benzeyen bir parça var onunla yapabilirsiniz...2 amortisörü de aşağıda gönderdiğim forodaki gibi ayarlayın...
+ Lastik basınçlarını kontrol edin.Teker basınçları yüksek olur... ön 27 arka tekerde 29 psi cıvarı olsun...
resimde görüldüğü gibi amartisör ayarını en yumuşak pozisyona aldım sürüş süper oldu.. teşekkürler
Merhaba
Bizim Motorlar için powerchip varmış, gücü ve torku hatırı sayılır artırıyormuş. Benim gibi motoruna yeniden aşık olmaya çalışanlar için heyecan verici bu bilgiden haberi olan var mı.
Fiyatıda 150-180 euro gibiymiş. bunlar tamamen yabancı sitelerden toplama bilgi. Türkiye de bu konuda satış yapan bir yer bilen var mı?
xmax 250 için yok Ancak 400 majesty ler için ve t-max için power commander satılıyor
XMAX 250 ye çıktıysa bile 2008 üzeri enjeksiyonlu modeller için çıkmıştır tamamen Yakıt ve ateşlemeyi yöneten ona oranla havayı fazlalaştıran kısacası yanma odasındaki yakıt hava karışımını performans için dengeli yükselten bir cihaz
Daha cok racing ,ss veya sport turing Makinalara uygulanmakta ancak Scooter piyasasında da talep görmeye başlamakta
XMAX 250 için en iyi modifikasyon J.COSTA Varyatör ;) j.costa eksoz veya Gianelli eksoz
Bahsettiğin gibi enjeksiyonlu Xmax lar için var .
http://www.tecno-power.it/index.php?...mid=85&lang=en
biraz da genel görüş ve deneyim paylaşımı yapayım;
motorum xmax 250 2012,
kullandığım büyük cc motorla karşılaştırmak tabiki doğru olmaz ama ilk 500 km de amortisör sertliği ve yolu çok hissettirmesini biraz yadırgadım. Tamyak ın koyduğu resimlerle (sağolsun) amortisörü en yumuşak duruma alınca sürüş nispeten zevkli hale geldi. tesadüf bir arkadaşımın kymco 200 lük bir makinasını kullandıktan sonra bu işin bmw, mercedesine bindiğimi gün gibi anlamış oldum.
ön panel ve göstergeler çok başarılı hem estetik hemde verimli yakıt göstergesi, hararet göstergesi, saat, km ve trip sayacı sürücü konforunu tatmin edici. km ve devir saati açık ve net. aynalar keza efektif görüş kullanımında oldukça başarılı.
motor rodaj da olduğu için max 7000 d/d (en fazla 4-5 saniye süreyle) ortlama 5200-5500 d/d da 10 lt 95 oktan benzinle 280 km yolu 3 depo ortalaması olarak ölçtüm. basit bir hesapla 100 km de yaklaşık 3,6 lt, veya km. başına 0,036 lt yada km başına (4,35 lt/TL 95 oktan benzin fiyatı ile) yaklaşık 0,15 krş değerleri elde edilebilinir ki bu da yukarıda tecrübe ettiğimi söylediğim 200 lük (hatta 165 cc üzerinden 200lük) makinanın yakıt tüketiminin 100 km de 4 lt altına düşmediği düşünülürse bence bu mükemmel bir sonuç.
gece uzun kısa far aydınlatması oldukça başarılı görüşte bir sıkıntı yaşatmıyor. motor kullanım pozisyonu rahat, koltuk altı bagaj topcase (ki hiç tercih etmem) kulanmaya gerek duyulmayacak ihtiyaca cevap verecek büyüklükte. yine rodajda olduğu için fazlaca sıkıştırmadığım motor 120 km süratde gayet emniyetli ve dengeli bir sürüş sunuyor. üst sınır hız ve sürüş dinamiği malum sebeple henüz test edemedim.
Frenleri alışkanlık olarak ikisini birlikte kullandığımdan da kaynaklanabilir olumsuz bir durum yok başarılı diyebilirim.
motora alışma devresinde olduğum için çok fazla zorlamadığım viraj kabiliyeti de bence yeterli derecede memnuniyet verici..
şimdilik bu kadar sormak istediğiniz konular olursa hastayızz,, bekleriz efendim.. )
Yakıt tüketimlerimiz hemen hemen aynı benim de İst. şehir içi 3,6 -3,7 lt civarı oluyor...Şu an bende motor değiştirdiğim için düşük km li xmax kullanıyorum haliyle biraz sert ama ileriki km lerde daha da keyifli bir motor olucak...
cumartesi (12.05.2012) Daytona Kuruçeşmede 1000 km bakımını yaptırdım;
1) Motor Yağı 30 TL
2) Defransiyel yağı 15 TL
3) İşçilik 40TL
Toplam 85 TL .
BMW borusan 1200 GS Adv. bakımlarından sonra çok ama çokk hesaplı geldi.
EK Not. Motor 980 km deyken servise girdiğinden yağ lambası yanıp sönmüyordu. Serviste Mustafa kardeşim sağ olsun çok ilgilendi ve yanıp sönene OİL lambasının söndürülme işlemini şöyle tarif etti
üsteteki trip metreyi 0 lıyoruz
alttaki trip metreyi 0 liıyoruz
alta odometre görülünce, km gösteregesi üzerinde altta bulunan düğmeye 20 sn kadar basılı tutuyoruz. olmadı 18 sn civarı yapıp ışığı söndürüyoruz.
ben henüz denemedim. deneyince olumsuz bir taraf olursa paylaşıcam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
cumartesi (12.05.2012) Daytona Kuruçeşmede 1000 km bakımını yaptırdım;
1) Motor Yağı 30 TL
2) Defransiyel yağı 15 TL
3) İşçilik 40TL
Toplam 85 TL .
BMW borusan 1200 GS Adv. bakımlarından sonra çok ama çokk hesaplı geldi.
EK Not. Motor 980 km deyken servise girdiğinden yağ lambası yanıp sönmüyordu. Serviste Mustafa kardeşim sağ olsun çok ilgilendi ve yanıp sönene OİL lambasının söndürülme işlemini şöyle tarif etti
üsteteki trip metreyi 0 lıyoruz
alttaki trip metreyi 0 liıyoruz
alta odometre görülünce, km gösteregesi üzerinde altta bulunan düğmeye 20 sn kadar basılı tutuyoruz. olmadı 18 sn civarı yapıp ışığı söndürüyoruz.
ben henüz denemedim. deneyince olumsuz bir taraf olursa paylaşıcam..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
Ek Not. daki OIL ikaz lambasının (yazısının) södürülmesini biraz daha açık anlatmakta fayda görüyorum;
motoru çalışmaz durumdayken kontak açık konuma getiriyoruz sonrasında,
1) Select ve Reset düğmelerine aynı anda 2-3 sn basılı tutuyoruz.
2) Select düğmesine tekrar basıp üst tripmetreyi yanıp söner pozisyona getirip Reset düğmesine basarak üst tripmetreyi 0 lıyoruz.
3) Tekrar Select düğmesine basıp alt tripmetreyi yanıp söner hale getirip Reset düğmesine basarak alt tripmetreyi de 0 lıyoruz.
4) Tekar Select düğmesine basıp odometreyi (yaptığımız kilometre) ekrana getiriyoruz.
5) Bundan sonra hemen Select ve Reset düğmesinin altındaki düğmeye 18 sn (tam süre önemli olabilir 2. denemede kronemetre ile yaparak işlemi tamamlayabildim) basıp OIL ikazını (yazısını) söndürmüş oluyoruz.
kontrol için, kontak kapatılıp tekrar motoru çalıştırdığımızda ikazın görünmüyor olması gerekiyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
bu arada motorun 1000 km bakımından sonra küçük bir sürüş denemesine tabii tuttum.
120km hız motor için çok rahat ulaşılabilen ve sürüş kontrolünün olduğu bir hız,
130 km hız biraz geç olsa da yakalanabilir aynı sürüş güvenliğinde bir hız,
140-145 (max) km hız motorun uygun (az da olsa yokuş aşağı ya da rüzgar arkadan alınırsa) konumlarda yakalayabileceği ve sürüş kontrolünün fazla olmasada riskli olduğu hızlar olarak tespit ettimm.
merhaba arkadaşlar ,,,
bugün ilk kez 2011 model 10350 km de xmax sürdüm.. 9000 tl ye veriyor siyah renkte sizce biraz daha araştırma yapayımmı.
ESKİDEN KARAŞİMŞEK İZLERDİK
9900 tl ye 2011 0 km si satılıyor diye biliyorum.
Merhaba arkadaslar oncelikle hepinize merhaba siteye baya once uye olmama ragmen motor hobime sym fiddle 2 ile basladim ve gayet memnunum, bu arada sizlerle gec tanisma firsati buldugum icin ozur dilerim fiddle i 3 ay oldu alali ve bana sen bu motoru yukseltirsin dediklerinde yok bana bu yeter dedim ama anliycaginiz gibi suanda yetmemeye basladi cunku uzun yol yapmak istiyorum ve yetersiz geliyor fiddle. Yaklasik 3 haftadir arastirma yapiyorum xmax 250, x8 tarzindaki motorlarla ilgili. Buraya yazmamin sebebide xmax 250 ye asik olmam ama elektronik , aku vs sorunlarindan dolayi ve beldeyamanin ilgisizliginden dolayi biraz korkuyorum acikcasi. Siz degerli arkadaslardan tecrubenize dayanarak bana yardimci olabiliceginzi dusundum. İstedigim renkte siyah Gri bodrumda 2006 model 37000km de buldum. Takasi kabul etti arkadas uzerine fark vericem tabiki fiyat 5000 sormak istedigim herhangi bir prob cikarirmi? Kac km daha binerim, benzin serfiyati sehir icinde beni memnun edermi bagaji filan sekli cok guzel onun disinda servis durumu parca fiyatlari nasil? Ve 1 sene sonra satmamda sikinti olurmu 2. El piyasasi nasildir. Gonul sifir almak ister ama max verebilicegim 5000 civari.. Simdiden hepinize cok tesekkur ederim eger forumda bu tarz seyler konusulmuyorsada kusura bakmayin motor aleminde yeniyim. Kazasiz ve temiz surusler....
ben araştırayım abs li alim ozaman yaa ani karar vermiyeyim km de düşük olur saol..
ESKİDEN KARAŞİMŞEK İZLERDİK
Xmax kullanıcısı bi allahın kulu yokmu bilgi vericek bir üstte baya bi soru sordum ama sallayan yok bu hafta alıcam genelde servislerin dedikleri 2009 dan sonrasını al 2006 alırsan akü problemi vardı giderildi ama hararet yapıyor kronik sorun bu ve çok masraf çıkarır? birde benzin olarakda full yani 12lt le şehir içi 160 km gidildiği söylendi burda yazanlar biraz şişirme sanırım??
Bende x max ı alalı 5 ay oldu, bu üçüncü depom 2006 model 22 kr 24 kuruş arası yakıyor, şehiriçi son ölçümde 25 tl ile 115 km yaptım. kayışını daha dün değiştirdim kendim. şimdilik iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------
kayış değişimi bilgi açısından kayış baya eskimiş gerekli takımlar yıldız tornavida, on lokma tornavida, 6 alyan anahtar,19 lokma anahtar, varyatörleri sökmek için havalı tabanca olsa iyi olur,ben öyle yaptım. yeni kayış kapatma zamanı saygılar.
selam, 2012 model 2.el xmax satın aldım.. simsiyah ve çok yakışıklı..2007 modelini kullanmıştım,çok güzel motordu ama bu yeni modeli çok daha güzel.
bir-iki sorum olacak,yanıt alabilirsem sevinirim..
rölanti deviri kaç olmalı?
ani gaz verildiğinde sübap sesi duymak normal mi?
arkadan gelen takırtı sesi ne olabilir?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)