Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
freenautilus adlı üyeden alıntı
Fatih bey, size honda dylan parça fiyatlarından örnek vereyim de moraliniz düzelsin
Marş düğmesi 47 lira
Ön amortisör tanesi 750 lira
Ön fren diski 350 gibi bişeydi
Orta ayak 100küsür lira
Ön çamurluk 160 lira
Hava filtresi 35 lira
gibi...
Şaka gibi gerçekten , Amortisör 750 ytl ,
Artık markalarda çin stratejisimi uygulamaya başladı ???
Ucuz Motor - Pahalı parça , Ama japonun motoruda ucuz değilki
Tolme adlı üyeden alıntı
bu haber gerçekten çok güzel beldeyama bu işi bana göre beceremiyordu,servislerin rezilliği ve yedek parça konusunda insanlara yaşatılan sıkıntılar umarım biter,yamaha eminimki bu işi kendisi cok daha güzel ve organize sekilde yapacaktır,inşallah servis konusunda beldeyamanın servisleri ile anlaşma gibi büyük bir hata yapılmaz.
Arkadaşlar bu haberi bayram tatilinde gittiğim marmaristeki yamaha bayisinden duydum ve sizlerle paylaştım. Dün istinyede beldeyamaya gittim ve pazartesiye kadar tatilde olduğunu söyledi güvenlik görevlisi. Bir bayii söylediği için yanlış bir haber olmadığını düşünerek sizlerle paylaştım ama kesinliği henüz belli değil. Bilgilerinize ...
FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P
Reklamlar
-
Aslında beldeyama yeni vmax falan da getiriyor.öyle olsa bu kadar erken 2009 modelleri sunmazlardı diye düşünüyorum.Google da aradım,ek bir bilgiye ulaşamadım.Ama umarım doğrudur.birkaç ay sıkıntı olsa da sonra sistem oturunca nefis olur.
-
freenautilus adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar,
internette 1 saatlik bir aramanın sonucunda x-max için ingilizce servis manueli'ne ulaştım.Kitapçık 2005 model x-max için gerekli tüm tork değerlerini,motorun teknik değerlerini vs. barındırıyor.
Ne yazıkki x-city için bulamadım.Nispeten yeni olması bulunmasını çok zorlaştırıyor.
Aşağıdaki linkten x-max servis kitabına ulaşabilirsiniz.
http://rapidshare.com/files/14935365..._2005.pdf.html
bws kadar ayrıntılı değil ama elektrik şeması güzel.teşekkürler.
modbey adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle böyle bir grup oluşturduğunuz için sizlere teşekkür ederim bir çok konuda özellikle xmax konusunda fazlasıyla bilgi edindim.Bu benim ilk mesajım çok uzun süredir scooter araştırması yapıyorum ve sanırım benim yerim bu topic
Bu topiğin açıldığı 2006 yılından bugüne yazılan tüm yazıları okuyorum ve daha sonuna gelmeden ilk mesajımı yazmak herkese merhaba demek istedim
1975 İstanbul doğumluyum 92 Kabataş Erkek Lisesi,98 MÜ İktisat fakültesi mezunuyum özel bir bankada çalışmakta olup Üsküdar da ikamet etmekteyim. Yazılarınızdan aldığım feedbackler doğrultusunda bugün Ümraniyedeki Yıldız Ticaret'e gittim Kadir Bey sağolsun beni fazlasıyla bilgilendirdi.Sanırım bir ay içerisinde bende bir xmax sahibi olacağım.Bu konudaki heyecanımı ve sabırsızlığımı sizlerden gelecek bilgi ve yönlendirmelerle aşmayı umuyorum
Herkese kazasız belasız günler diliyorum
İyi bayramlar...
aramıza hoşgeldiniz.paylaşımcı olmanız dileğiyle.
Tolme adlı üyeden alıntı
roschas şu önden gelen tıkırtının sebebini hala bulamadık bizim burdaki usta ilede baktık onun yorumuna göre tekerlek rulmanı olması imkansız farların olduğu plastiğin altından gelio diyor,ilginc bi durum gerçekten
bence ses amortisörle alakalı ama takmıyorum.videoda dikkatli bakınca ön amartisörde hafif kasıntı sonucu çıktığını göreceksiniz.sanırım 2 sayfa önceydi.
ferring adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu haberi bayram tatilinde gittiğim marmaristeki yamaha bayisinden duydum ve sizlerle paylaştım. Dün istinyede beldeyamaya gittim ve pazartesiye kadar tatilde olduğunu söyledi güvenlik görevlisi. Bir bayii söylediği için yanlış bir haber olmadığını düşünerek sizlerle paylaştım ama kesinliği henüz belli değil. Bilgilerinize ...
bugün antalya nebioğlundaydık,beldeyama ile ilgili bi ayrılığın sözkonusu olmadığını söyledi öte yandan elindeki malı kampanyalarla erittiğini de söyledi.mesela s2 fazer mağazada 1 adet kalmış fab.ise yok
Bayram sürecinde antalya dan marmarise kaş yolundan gidip korkuteli üzerinden geri döndük.güzel ve eğlenceli geçti.motorun kendi ağırlığı kadar üzerinde yük vardı,biz dahil 170kg,100 kmde ortalama 4.1lt tüketti.105-110km/s hız aralığını çok kullandım.
·sevgi eylem ister·
-
kdzli adlı üyeden alıntı
Bayram sürecinde antalya dan marmarise kaş yolundan gidip korkuteli üzerinden geri döndük.güzel ve eğlenceli geçti.motorun kendi ağırlığı kadar üzerinde yük vardı,biz dahil 170kg,100 kmde ortalama 4.1lt tüketti.105-110km/s hız aralığını çok kullandım.
Bende arkadaşlarımla istanbul'dan marmarise motorla gittim. 2 motor 4 kişi toplamda 1500 km yol yaptık. Yorucu olmasına karşın o güzelliklere değdi. Sizin Antalya'da yaşadığınızı biliyordum ama marmarise 260km mesafede olduğu için size ulaşmaya teşebbüs bile etmedim. Bilseydim oralara geldiğinizi mutlaka bir şekilde size ulaşmaya çalışırdım. Bu sırada BBRR nin iş yerinide bulamadım. Onunla tanışıp dönmek isterdim. İki kişi bagaj ve topcase full dolu vaziyette yol durumuna göre min. 90km max. 150km ye inip çıktım. Xmax uzun yolda gayet yeterli bir motor olduğunu her yönü ile gösterdi. Tabi ben yakıt olarak daha fazla yaktım sanıyorum. 1500km 240ytl benzin ortalama 160krş. o kadar basmaya da normal. Demek enjeksiyonlu olsaydı 120-130krş arası yakacaktı.
FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P
-
ferring adlı üyeden alıntı
Bende arkadaşlarımla istanbul'dan marmarise motorla gittim. 2 motor 4 kişi toplamda 1500 km yol yaptık. Yorucu olmasına karşın o güzelliklere değdi. Sizin Antalya'da yaşadığınızı biliyordum ama marmarise 260km mesafede olduğu için size ulaşmaya teşebbüs bile etmedim. Bilseydim oralara geldiğinizi mutlaka bir şekilde size ulaşmaya çalışırdım. Bu sırada BBRR nin iş yerinide bulamadım. Onunla tanışıp dönmek isterdim. İki kişi bagaj ve topcase full dolu vaziyette yol durumuna göre min. 90km max. 150km ye inip çıktım. Xmax uzun yolda gayet yeterli bir motor olduğunu her yönü ile gösterdi. Tabi ben yakıt olarak daha fazla yaktım sanıyorum. 1500km 240ytl benzin ortalama 160krş. o kadar basmaya da normal. Demek enjeksiyonlu olsaydı 120-130krş arası yakacaktı.
marmarise girişte x-maxle karşılaştım ama sizin olduğunuzu sanmıyorum.sarı jant şeridiniz var mı?marmaristen önce yine 2 kişi izmir yapmıştım bu sefer kısa tuttum.siz 4.8lt yakmışsınız,ama aynı şekilde bassaydınız inj. sarfiyatın çok düşeceğini zannetmiyorum
·sevgi eylem ister·
-
kdzli adlı üyeden alıntı
marmarise girişte x-maxle karşılaştım ama sizin olduğunuzu sanmıyorum.sarı jant şeridiniz var mı?
marmaristen önce yine 2 kişi izmir yapmıştım bu sefer kısa tuttum.siz 4.8lt yakmışsınız,ama aynı şekilde bassaydınız inj. sarfiyatın çok düşeceğini zannetmiyorum
Malesef sarı şeritlerim yok Enjeksiyonlu xmaxı olan bir arkadaşım var ve aynı iş yerinde çalışıyoruz. O bir depo ile 320km yapıyor şehir içinde. Sıkıştırma ve normal kullanımda da sarfiyat değişmiyor. Onu bildiğim için düşüncem bu şekildeydi. Forumda enjeksiyonlu kullanan arkadaşlar var. Kullanıcı olarak onların yakıtları ile menzillerini paylaşmaları dahada aydınlatıcı olur.
FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P
-
Slm Arkadaşlar,
2006 model bi X-Max'ım var. 2 yıldır kullanıyorum, 13.000 km'de.
motorumdan çok da memnun olmama rağmen yurtdışına gideceğim için
satmak durumundayım. sahibinden.com'a ilan koydum ama pek ciddi alıcı
çıkmadı. motoru acilen satmam için napmam lazım. bi akıl veren olursa çok sevinirim. bu arada ankarada motorum.
ilgilenenler alttaki ilana bakabilir:
http://www.sahibinden.com/tertemiz_b...XQQdisplayitem
-
selam arkadaşlar şuan hoda beat kullanıyorum fakat x-max hoşuma gıdıyor çok.malum sıfırı yok. 2.el olarak alınırmı,nelere dıkkat etmelı,eksılerı neler,ve memnunmusnuz?
-
kdzli adlı üyeden alıntı
marmarise girişte x-maxle karşılaştım ama sizin olduğunuzu sanmıyorum.sarı jant şeridiniz var mı?
marmaristen önce yine 2 kişi izmir yapmıştım bu sefer kısa tuttum.siz 4.8lt yakmışsınız,ama aynı şekilde bassaydınız inj. sarfiyatın çok düşeceğini zannetmiyorum
kdzli enjeksiyonlu ile karbüratörlü arasında bence yakmada çok fark var ama sanki karbüratörlü modellerin enjeksiyonlulara görede çekiş ve hızlanması bana daha iyi gibi gelio,geçen hafta 97 oktan benzin testi yaptım 10 litre ile 295km yol gittim ,95 oktana göre daha çok yaktı ,97 oktanda sürat ve hızlanmada pek fark göremedim bence 95 oktan yeterli xmax için,bu konuda sizlerin düşünceleri nelerdir?
-
Tolme adlı üyeden alıntı
kdzli enjeksiyonlu ile karbüratörlü arasında bence yakmada çok fark var ama sanki karbüratörlü modellerin enjeksiyonlulara görede çekiş ve hızlanması bana daha iyi gibi gelio,geçen hafta 97 oktan benzin testi yaptım 10 litre ile 295km yol gittim ,95 oktana göre daha çok yaktı ,97 oktanda sürat ve hızlanmada pek fark göremedim bence 95 oktan yeterli xmax için,bu konuda sizlerin düşünceleri nelerdir?
Benzini 95 oktan kullanmak gerekiyor, çünkü Xmax'ın ayarları 95 oktana göre yapılı. Farklı oktanlar motor için sorun yaratabilir.
Alıntıdır: Yüksek oktanlı yakıtlar, Düşük oktana göre dizayn edilmiş motorlarda kullanıldığında sanılanın aksine performansı düşürür dolayısıyla yakıt tüketimini arttırır.
Sebebine gelince yüksek oktan sayılı bir yakıt, alev alma sınırını yükseltmek içerisine Kurşuntetraetil katılmış normal bir yakıttır. Dolayısıyla buji, piston üst ölü noktadayken ateşleme yaptığında yüksek oktanlı yakıtlarda düşük oktanlılara nispeten alev daha yavaş ilerleyecek ve piston bir miktar tembel çalıştıktan sonra güç üretecektir.
Bu durum alt devirlerde farkedilir olmasa da, sıkıştırma oranı düşük motorların eksantrik ve avans ayarları düşük oktanlı yakıta göre ayarlandığından yüksek devirlerde güç düşüşü yaşanacaktır.
Aşağıdaki linkte oktan konusu açıklanıyor:
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...ndirmayin.html
-
H4 cool blue
x max için 55w\65w H4 cool blue osram vb.kullanıpta sorun yaşayan var mı?35w\35w cool blue H4 hala bulamıyorum buralarda,düşük watlısını bulabildim taktım verim alamadım,söktüm.
·sevgi eylem ister·
-
Arkadaşlar bir süredir X-city üzerindeyim evet, kampanya cazip geldi ve bende bir yamaha sahibi oldum.Henüz 600km deyim.Yazdığım inceleme yazısının kopyasını aşağıda bulabilirsiniz.
---------------------------------------------------------------------
Merhaba arkadaşlar.Honda dylan’ımla kaza yaptıktan sonra yeni 250cc motor arayışına girmiş ve uzun araştırmalar sonunda beverly 250 yeni kasa ile Yamaha x-city arasında kalmıştım.Kararsız kalmışken Yamaha’nın 1350 ytl indirime gitmesiyle oyumu x-city den yana kullanmıştım.Motorum ve ben hala birbirimize alışma sürecindeyiz.Henüz 600km oldu.Ama bugün motoru yıkadım ve hazır temizken aklımdaki incelemeyi erkene almaya karar verdim Buyurun, huzurlarınızda Yamaha X-city 250:
X-city birçok açıdan mavi üzerine düşünülmüş bir scooter.Sele içi,far camları,rüzgarlık camı gibi öğeler motorun renginden bağımsız olarak mavimsi tonlarda.Dolayısı ile mavi motor çok hoş duruyor.Sele seçenekleri ise siyah ve kahverengi. Ben siyah sele sadece siyah renkte olduğu için bunu tercih ettim.Kırmızı iple yapılan dikişler güzel bir estetik kazandırmış.Hep söylendiği gibi, zor renk bu siyah.Çiziği ve kiri nispeten fazla gösteriyor ama kırmızı stoplarla da çok güzel bir ikili oluşturuyor.Boyalı grenaj harici plastik aksamlar sele altı hariç siyah renkli.Plastik kalitesi yeterli.
Motora bindiğimde ilk dikkatimi çeken önceleri üstünden bakmaya alışmakta zorlandığım ön cam oldu.Rüzgar tam kaskımın üstünden geçiyor, tüm gün vizörüm açık gezebiliyorum.Ön panel sade ve işlevsel.Benzin göstergesi, hız ve motor sıcaklığı analog; toplam kilometre,trip1-trip 2,hava sıcaklığı ve saat dijital olarak sunuluyor.Ekranın yanındaki düğmelerden ayarlanıyor.Uzun far,sinyaller ve arıza göstergeleri için ayrı ledler mevcut.Benzin lambası yandığı zaman dijital ekran değişiyor ve lamba yandıktan sonra gittiğiniz kilometreyi göstermeye başlıyor.Motorda immobilizer yok.Aynalar yeterli alanı gösteriyorlar.Ayna kollarını kapatan kılıf biraz daha özenli olabilirdi. Elcik kavraması güzel, kontrollere ulaşmak kolay.Resimde görülen elcik korumaları kendim yaptım.Yapım süreci ve açıklamasını ayrı bir başlıkta anlatacağım.
Gidonun altındaki boyasız kısımda bir eşya kancası ve yeterli büyüklükte torpido gözü mevcut.Anahtarla kilitlenebiliyor.kilitlemezseziz mandalı çevirerek açılıp kapanıyor.
Onun altında yakıt bölmesi kapağı var.Hafifçe içeri basıp bırakınca 4mm dışarı çıkıyor, kendinize çekip açıyorsunuz.Depo kapağı anahtarla açılıyor.
Motorun kullanımı oldukça keyifli.Trafikte kıvrak ve dengeli,ağırlığını hissettirmiyor(çalışmıyorken biraz zorluyor tabi) 16 jantlar ve egzos sesi sayesinde enduro scooter kullandığımı düşünüyorum.Lastikler pirelli sport demon modeli.Şimdilik iyi gibi bakalım. Yolu yukarıdan görmek keyifli. Gece farlar eski motoruma göre daha iyi aydınlatıyor.Kısada sağ taraf,uzunda sol yanıyor.
Rodajda olduğum için tam performansını bilmiyorum ancak kalkışları güzel geldi bana.Tabi zorlanırsa arka atabilir.İleride performansa ve hıza yönelik ek bilgiler verebileceğim.
Motorun kontraya verdiği tepki güzel ve hızlı.Virajları çok yatırmadan alıyorum şimdilik ama güvenle yatacak hissi veriyor.
Ön amortisörler sert.tümsek yada ülkemizde sık görülen engebeli asfaltlarda biraz rahatsız ediyor.Ama arka amortisörler makul sertlikte.(ayarlı) Frenler, balatalar alışana kadar yusuflattı ama şimdi güzel ve yeterli.Henüz sınırlarını zorlamıyorum.İleride ek bilgiler veririm.
Sele oldukça rahat ve destekleyici.İki farklı desende yapay deri ile kaplanmış.Yüksekliği 79cm olmasına rağmen tasarımı sayesinde(boyum 1,68 ) ayaklarım tam tabana yakın yere değiyor.Ayağı uzun yolda uzatmak için yer yok ama çok problem yaşamadım.Selede artçı için de güzel ve yumuşak bir zemin hazırlanmış.Artçı ayaklıkları da oldukça şık.
Sele altı anahtarla kontaktan açılıyor ama nedense bazen oldukça sert.Showrumdaki diğer x-city ler de de aynıydı.Zamanla pürüzsüzleşir sanırım.Sele altı bagaj x-maxa göre oldukça yetersiz ama dylan’a göre daha kullanışlı ve hacmen büyük.Kask almıyor çünkü derin değil.Ama uzunlamasına olması bazen çok işime yarıyor.Sele altındaki bir kapak altında akü ve motorun servis bilgisayarına bağlanmasını sağlayan soket var. Sele altı mavi plastikten.Çok kolay çiziliyor ve altından açık mavi renk çıkıyor.Zemine kumaş bişeyler koymak gerekli.Yeri gelmişken, siyah plastikteki sürtme vs izleri için önerim kesinlikle arap sabunu.Tekrar canlı siyah renge kavuşuyor.
Çanta takmak için artçı tutamağı sökülüp yerine aynısının arkaya doğru uzun olanını takarak orjinal görüntüyü bozmadan topcase takılabiliyor.(Ben sevmiyorum)
Tabii yakıt durumu da henüz oturmadı.3te bir gaz ve 80’i geçniyorum.Ama kabaca söylemek gerekirse depoda 1-1.5 lt yakıt kalmışken 330 km yapmıştım.Depo 10 lt.Enjeksiyon sistemi çok verimli tabi eski motorumdaki karbüratöre göre.Egzostan çıkan gaz kokusuz,tam yanmış halde çıkıyor.
Baya uzun oldu Aklıma gelenleri yazdım. Unuttuğum yada sormak istediğiniz şeyler varsa zevkle cevaplarım.
Yaptığım elcik korumaların anlatımı:
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...ml#post1306986
-
freenautilus adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bir süredir X-city üzerindeyim
evet, kampanya cazip geldi ve bende bir yamaha sahibi oldum.Henüz 600km deyim.Yazdığım inceleme yazısının kopyasını aşağıda bulabilirsiniz.
kazasız belasız sürüşler umarım iyi anlaşırsınızbenim için tek sorunu sele altı bagaj kapasitesi.
·sevgi eylem ister·
-
kdzli adlı üyeden alıntı
kazasız belasız sürüşler umarım iyi anlaşırsınız
Teşekkürler kdzli,
Akçakoca çok görmek istediğim bir yer ama bu sene sezonu kaçırdım.Seneye mutlaka gelip gezeceğim.Görüşmek,tanışmak dileğiyle..
-
freenautilus, motorun hayırlı olsun. X-max e oranla daha modern olan görüntüsü sebebiyle x-city i biraz daha fazla beğeniyordum.
Fakat sele altını görünce hüsrana uğradım. X-max le kıyaslanamayacak kadar küçükmüş. malesef.
Onun dışında her yönden çok güzel bir scooter. İyi günlerde kullanman dileğiyle.
Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.
-
Tekrar hayırlı uğurlu olsun, nazar değmesin, güle güle bin. İyi bir seçim yaptığını düşünüyorum. Motorun ağırlığına bir müddet sonra alışacak, hissetmeyeceksin bile. Rodajdan sonra gelmek istersen güzel bir rotam var. (Gidiş-dönüş 220 km) Beraber gidebiliriz belki
-
-
yedek parçayı kimdentemin ediyorsunuz...
x-max imin 10 000 km si doldu ve garanti süresi de bitti ve yağını değişirken hava filtresinin aşırı kirlendiğini ve renk değiştirdiğini gördüm,kompresörede
ne kadar temizlesem de içime sinmedi.Yaşadığım ilde bu parçayı bulamadım,sizler direk yeni filtermi takıyorsunuz yoksa perçini çürütüp,
içinin elemanını mı değişiyorsunuz.
Eğer makul fiyatlıysa hem hava filtresini hem de V-kayışı filterisini özellikle
ist da hanggi işletmeden alıyorsanız buraya yazarsanız makbule geçer,en azından e-maille yazar kapı teslim ödemeyle alır takıveririz.Bu arada fren balata tercihinizi ne marka yaptınız ve ne kadar verim aldınız orjinale göre
deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim..
binbasi nayman x-max ''06
Yamaha Touching Your Heart.
Safety First,then RIDE..!
-
freenautilus adlı üyeden alıntı
Teşekkürler marwel114 ve Rochas,
Rodajımın bitmesine az kaldı.830km oldu.İki pazardır toplam 420kmlik çevre yolu gezisi yaptım
Havalar müsade ederse inşallah, rodaj sonrası da güzel güzel gezeriz.pastırma yazı bittimi
freenautilus yeni motorun hayırlı uğurlu olsun uzun süredir foruma giremediğim için daha bugün gördüm Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin ,resimlerine biraz önce bakabildim gerçekten çok güzel,birşey sormak istiyorum elciklerin ordaki rüzgar kesiciler orjinalmi? baya büyük ve haşmetli gözüküyorlar, xmax içinde büyük rüzgar kesiciler satılıyor opsiyonel olarak özellike çok soguk havalarda baya faydası oluyor ,jantların büyük olması çok hosuma gitti tek dezavantaj sele altının küçük olması gibi geldi yinede herşeyi ile bence çok güzel beverlydende daha iyi bir motosiklet olduğu inancındayım
-
kdzli adlı üyeden alıntı
x max için 55w\65w H4 cool blue osram vb.kullanıpta sorun yaşayan var mı?35w\35w cool blue H4 hala bulamıyorum buralarda,düşük watlısını bulabildim taktım verim alamadım,söktüm.
benim sorum arada kaynadı mı yoksa kullanan yok mu?
·sevgi eylem ister·
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler