İnternetten araştırdığım kadarıyla memnun olan da var, gerek yok diyen de, en iyisi orjinalidir yazan da. Bakımlarını genellikle kendim yaparım. 2-3 yağ değişiminden sonra varyatör ve debriyajı söküp temizlerim. Bagaları temizler gres yağını değiştiririm. Balata spreyi ve hava tabancası ile bir güzel temizlerim. Sıkıntı varyatör ve baga somunlarını sökmek. Ben bunun için ucuz yollu darbeli somun sökme makinası aldım işimi görüyor. Balataları komple sökmek içinde 46mm yanlış hatırlamıyorsam anahtar lazım. Aslında bu işler göz korkutuyor ama basit. Hiç olmadı sadece kapakları söküp hava tabancasıyla bloğun içini, varyatör ve debriyajı temizlersen bile farkı hissedersin. 2-3 yağ değişiminden sonra çıkan tozu görünce şaşıracaksın.(Tozdan kurtuluşun yok) Bu konularda kesinlikle amatör bir kişiyim sadece kendi fikrim, kendi tecrübelerim. Bence bagalara vereceğin parayı bakım işlemleri için alete ayırırsan hem bakımlarını kendin detaylı yaparsın hemde ustaya verdiğinde için içini yemez.
Gerekli malzemeler bakım için;
Uygun bir tornavida ve lokma takımı
Balata spreyi
hava tabancası(benzinliklerde olur)
Somun sıkma makinası (einhell cc-iw 450 benim kullandığım) 19mm lokma
Gres yağını temizlemek için mazot gazyağı vb.
Lokma ucunu bulamadım ancak 46 mm olması lazım debriyaj setini sökmek için
Temizlik bezi(Eski atletlerim
)
Bir adet fırça(Diş fırçasıda olabilir)
Ve son olarak bu işleri yaparken benim gibi zevk almak.
Belki birilerin işine yarar bu yazdıklarım.
Dipnot: İzmir'de oturuyorum ama somun sökme aparatım yok diyen pahalı alamam diyen arkadaşlar benden isteyebilir. Tek şartım geri getirmesi
Öyle boş boş yatıyor burada makine.