Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Eylül 2008, 00:19
#541
öncelikle arkadaşlar çok keyifli şeyler yazmışsınız gercekten çok teşekkürler,izmirde gördüğüm yetkili servislerin insanı salak yerine koyma çabası ve dandik oluşlarından ve bu sebebten güvenememden dolayı bende elimden geldigince kendi bakımlarımı kendim yapmaya calisiyorum,yağ olarak bende castrol scooter power1 kullanıyorum vede memnunum ortalama 3000km de bir yağ değişimi yapıyorum ve içinden çıkan yağı görenler benle dalga gecio yağ hala çok iyi durumda neden deiştirion paran fazla heralde gibisinden ,geçen hafta hava filitrelerini söküp temizledim,birde bunları yaparken birşey dikkatimi çekti jant içleri ve motor bloğunun üzerinde made in italy yazıyor selenin üzerindede aldığımda bir italyan bayrağı çıkartması vardı,oysa bu motorlar ispanyada toplatılıyor biliyordum ,sele yüksekliği bence xmax in ideal cünkü benim boyum 1,76 ve ayaklarım seleye oturduğumda yere ayaklarım yarım şekilde basıyor biliyorsunuz motor depo dolu iken yaklaşık 180kg ya çıkıyorki eğer biraz daha yüksek olsaydı özellikle ani duruşlarda bu ağırlıktan dolayı motoru yan yatırma ihtimalide yüksek olurdu ve ıslak zeminde kesin kayar yan yatıp düşerdim, ,bence bu motorun yerden yüksekliği ideal şimdiye kadar altını çarpma tehlikesi yaşamadım ama dikkatlide oluyorum,bende sehir içi trafikte arabaların aralarına pek girmiyorum ne yapcakları belli olmuyor,ama istedikten sonra aralarından gecmek mümkün bunu belli bir km tecrubesinden sonra yapmakta fayda var doğruyu söylemek gerekirse ybr 125 gibi pek ince bir motor değil bu arada bende xmax i almadan önce kymco x-citing ile xmax arasında epey bi gidip geldim ve kasa şekli xciting ın daha büyük ve ağır olması beni xcitingten caydırdı,özellikle 250cc modelde o kasanın motora ağır geleceği inancındayım eğer xciting alınacaksa 500cc olanı alınmalı derim,o kasayla 500cc ile tam performans ve tad alınabilir gibi gelio,,sizlere sormak istediğim bişi var T-max 2008 modeli türkiyeye getirilecekmi bir bilginiz veya haber aldınızmı?benim şahsi kanaatim xmax ten sonra binilmesi gereken tek scooter tipi motor tmax ,tmax için düşüncelerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
23 Eylül 2008, 00:43
#542
[QUOTE=rochas;1266686]Sevgili ferring
Saygınıza teşekkür ederim. Bunu hakedecek bişey yapmadım. Bu sizin büyüklüğünüz. Bilgiyi paylaşıyoruz. Ön çamurluktan gelen sesten bahsetmişsiniz, ben bunun nedenini buldum galiba: 1. Civatalar gevşek veya düşmüş olabilir, 2. Civatayı sıktığımız zaman, civatanın tepesi girdiği yuvaya baskı yapıp çamurluk sabitleniyor, eğer civatayı fazla sıkarsak işte o zaman civatanın tepesi o yuvayı çatlatıp, kırıyor ve vida çamurluktan bağlantıyı kestiğinden dolayı çamurluk boşa çıkıyor.
aynısı benimde başıma geldi motoru satmadan önce önçamurluktan takırtakır diye ses geliyordu bende çamurluk sanmıştım ama değilmiş,rulmanlar bitmiş ondanmış rulmanları değiştirdim sesler kesildi.
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
-
23 Eylül 2008, 01:22
#543
-
23 Eylül 2008, 05:27
#544
Alıntı:
Plastik kapağın altında metal kapak yok. Plastik kapak hem dekor görevi görüyor hemde hava filtresine verilmek üzere bir tarafından hava alıyor. Alınan hava kapakla bütünleşik olan hava filtresinden (varyatörün hava filtresi) geçtikten sonra varyatör pervanesine veriliyor.
Rochas, acaba doğrumu anladım.çünkü aşağıdaki resimde görüldüğü gibi varyatörün aluminyum muhafazasının çevresinde vida delikleri var.Ve ben öndeki bu plastik kapağın arkasına/altına doğru eğilip baktığımda bu vida yuvalarına bağlanan bir aluminyumkapak daha gördüm.Dekoratif renkli plastik kapak bunun üzerinde görünüyor.Arada da izolasyon süngeri var?
Bugün x-city kullanan polisleri Çankara ilçe emniyet müdürlüğü arkasındaki parklarında buldum Motora oturdum,inceledim.İlginç olan şey sele dizaynı nedeni ile olsa gerek ayaklarım tam taban yere değdi.Çok rahat kontrol edilebilecek gibi hissettirdi.X-max da bu kadar değmemişti.Yerden yüksek olmasına rağmen bu şekilde rahat ürettikleri için yamaha'yı kutluyorum.Kullanılan plastik daha kaliteli gibi geldi.Aynaları kapatan borular hariç,onlar hiçbirzaman düzgün olmaz zaten ama bunda bir ayrı yamuk,ezik ve biçimsiz.Özellikle şu plastik ve düğme kalitelerine takıyorum ben zaten,sanki piaggio bu konuda biraz üstün gibi geliyor.Ama bagaj hacminden çok çalmışlar.
Polisler arkanın attığını söyledi ama ben kullanım hataları olduğunu düşünüyorum.Ayrıca motorları da çok kötü kullanmışlar.Her taraf çizikki,sürtülmüş vs.Son sürat olarak 160 gördüklerini söylediler.Ama tabi kadranlar her zaman fazla gösterir,yorua açık.
Yani ne oldu, aklım iyice karıştı Bilirsiniz bu araştırma aşaması çok zorlu oluyor.İlk motorumda rahattım, çünkü sınıfında özellikleri ile sivrilen tek modeldi dylan.Ama 250 cc farklı, 4-5 tane motor var birbirine yakın olan.Her konuştuğun insanda,her yorumda bir o yana bir diğer yana kayıyorsun. Eğer içinizde beverly 250 kullanıp karşılaştırma yapan biri olursa çok yardımı olur.
Not:Yamaha dizayn mühendisleri x-city için şunları söylüyor:bu motoru özellikle şehir içinde düşük süratlerde stabil ve kıvrak olması,parke taşlı gibi bozuk yollarda konforlu olması,kısa boylu sürücülerin bile yere temas edebilmesi ve tümseklerde sorunsuz geçiş yapabilmesi amacıyla dizayn ettik.X-max ise otoyollar ve şehir çevreyollarına konforlu süratli-seri sürüşler için üretildi.Şimdi acaba bundan ne anlamalıyız:X-max daha seri kalkış ve son sürate mi sahip,yani daha mı performanslı.X-city şehirler arası yolculuklarda kullanıcısını yorarmı?
-
23 Eylül 2008, 13:26
#545
-
23 Eylül 2008, 13:41
#546
rochas adlı üyeden alıntı
Tolme
Tmax gerçekten Xmax'tan sonra binilebilecek motor ama yakıtı ve ağırlığı fazladır heralde. Türkiye'ye gelir inşallah, belli olmaz belki bir gün Tmax'le
ümmet perkitan
Abi bahsettiğiniz rulmanlar nerde bulunuyor?
freenautilus
Yanlış yerlerden bahsediyormuşuz. Benim dediğim yer işaretlediğiniz yerin solundaki siyah plastik kapak.
Gösterdiğiniz kapak dekoratif amaçlı ve altında alüminyumdan kapak var.
küçükköy kardeşler motor ve bebekte daytona motorda 50 ytl
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
-
23 Eylül 2008, 20:26
#547
ümmet perkitan adlı üyeden alıntı
küçükköy kardeşler motor ve bebekte daytona motorda 50 ytl
Ümmet abi, sorumu yanlış yazdım herhalde. Rulmanlar nerde bulunuyor derken, motosikletin neresinde bulunduğunu kastetmiştim.
-
23 Eylül 2008, 21:48
#548
rochas adlı üyeden alıntı
Birde Xcity ve Xmax'in teknik özelliklerinde bi terslik var gibi
Üstadım benim eşleştirdiğim motorlar X-max & Xcting ( kymco ) idi
Ayrıca ön taraftan gelen takırtı için paylaştığın tecrübene teşekkür ederim. Bu sıralar istanbul yağmur çamur gidiyor , ilk fırsatta belirttiğin gibi kontrol edeceğim. Teşekkürler
kdzli adlı üyeden alıntı
düşük hızlarda küçük tümseklerde ve genelde amartisörler soğukken bu ses geliyor.herhangi bi gevşeklik kırık çatlak patlak yok.bahsettiğiniz bu ses mi?
Evet aynen bu ses tarif ettiğin gibi düşük hızlarda küçük tümseklerde.. Amortisörlerin ısınıp ısınmadığını bilmiyorum ama o gıcık ses bu..Videoyuda izledim orada ayaklık sesi ile karışık birşeyler geliyor sanıyorum ama senin tarifin birebir o ses.
FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P
-
24 Eylül 2008, 13:02
#549
rochas adlı üyeden alıntı
Ümmet abi, sorumu yanlış yazdım herhalde. Rulmanlar nerde bulunuyor derken, motosikletin neresinde bulunduğunu kastetmiştim.
öntekerin tam ortasında milin geçtiği yer
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
-
26 Eylül 2008, 02:00
#550
Anladım Ümmet Abi teşekkürler.
__________________________
Arkadaşlar bildiğiniz gibi Xmax 250 i enjeksiyonlu model. Bu modelin kullanıcıları şu soruma yanıt verirlerse memnun olurum: Motoru çalıştırırken gaz vererekmi çalıştırıyorsunuz, yoksa enjeksiyonlu arabalarda olduğu gibi hiç gaz vermedenmi çalıştırıyorsunuz?
Gaz vererek çalıştırıyorsanız motorun tepkesi ne oluyor? Gaz vermeden çalıştırınca ne oluyor? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
-
26 Eylül 2008, 20:45
#551
rochas adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bildiğiniz gibi Xmax 250 i enjeksiyonlu model. Bu modelin kullanıcıları şu soruma yanıt verirlerse memnun olurum: Motoru çalıştırırken gaz vererekmi çalıştırıyorsunuz, yoksa enjeksiyonlu arabalarda olduğu gibi hiç gaz vermedenmi çalıştırıyorsunuz?
Gaz vererek çalıştırıyorsanız motorun tepkesi ne oluyor? Gaz vermeden çalıştırınca ne oluyor? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Enjeksiyonlu model motorum yok ama sistemin mantığından bahsedeyim.
Enjeksiyonlu motorlarda ( araba yada motosiklet) kesinlikle marşa basarken gaz verilmez. Çünkü kontağı açtığımızda benzin deposundan çekilen benzin enjeksiyonlar vasıtası ile yanma odasına kadar buharlaşarak geliyor.tek eksik ateşleme oluyor bu durumda bize yapmak gereken sadece marşa basmak. Kontak açıldığında sönmesini beklememiz gereken 1-2 ışık var onlar sönünce gaz vermeden marşa basılmalı.
Gaz vererek çalıştırırsak ne olur ?
İlk olarak motor boğulur ve silindir içindeki fazla yakıtı atana kadar tekler gibi sarsıntılı çalışır. Aynı karbüratörlü aracımızda fazla gaz verip boduğumuzda başımıza gelen gibi. Enjeksiyonlu motorlar kendi hava ayarlarını , yakıt miktarını , benzin+oksijen karışımını ve miktarını elektronik olarak tabiri caizse bulunduğu ortamın havasını koklayarak yapabilen akıllı araçlardır. Bu tip makinalarda herhangibir geç çalışma , fazla yakma , tekleme gibi arızalar ihmale gelmez ve zamanında müdahale edilmezse yolda bıraktığı zaman o parçanın değiştirilmeden yola devam edilememesi gibi "idare etsin" dedirtmeyen bir yapısı vardır.
Saygı ve Sevgilerimle ... Bu sırada tüm islam aleminin ve siz sevgili dostlarımın kandili mübarek olsun
FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P
-
27 Eylül 2008, 00:22
#552
Xmax ile Piaggio X9 u kıyaslandığında plastik kalitesi olarak hangisi iyi görünüyor bilen varmı. Bu motorların ikiside 250 cc ben aslında yamaha yı beğeniyorum ama tek handikapı uzun yolda bacaklarını karşıya dayama yeri olmaması bu nedenle bana göre puan kaybediyor, sym gts 250 ye nedense ısınamadım üstelik duyduğum kadarıyla yedek parça fiyatları anormal yüksekmiş, Honda foresight var 250 cc olarak ama gerek mondiale benzemesi gerekse çok eski model olması nedeniyle kaybediyor, gileranın 250 si varmı bilmiyorum Kymco da xciting var bagajı çok küçük kaybediyor dink var tipten kaybediyor, 250 cc de hangi bildiğiniz en iyi scooter hangisidir ?
-
27 Eylül 2008, 00:59
#553
rochas adlı üyeden alıntı
Anladım
Ümmet Abi teşekkürler.
__________________________
Arkadaşlar bildiğiniz gibi Xmax 250 i enjeksiyonlu model. Bu modelin kullanıcıları şu soruma yanıt verirlerse memnun olurum: Motoru çalıştırırken gaz vererekmi çalıştırıyorsunuz, yoksa enjeksiyonlu arabalarda olduğu gibi hiç gaz vermedenmi çalıştırıyorsunuz?
Gaz vererek çalıştırıyorsanız motorun tepkesi ne oluyor? Gaz vermeden çalıştırınca ne oluyor? Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
hiç gaz vermeden çalıştırıyorum,kontağı açık konuma getirdikten sonra sarı enjeksiyon ışığının sönmesini bekliyorum (yaklaşık 3 sn alıyor) sonra freni sıkıp direk marşa 1 sn kadar basıp bırakıyorum genelde ilk seferde çalışıyor,hic gaz vererek denemedim ,çalışması aynı enjeksiyonlu arabalardaki gibi sattığım benzinli fiat doblodada aynı şekilde çalıştırıyordum,
enolaguy adlı üyeden alıntı
Xmax ile Piaggio X9 u kıyaslandığında plastik kalitesi olarak hangisi iyi görünüyor bilen varmı. Bu motorların ikiside 250 cc ben aslında yamaha yı beğeniyorum ama tek handikapı uzun yolda bacaklarını karşıya dayama yeri olmaması bu nedenle bana göre puan kaybediyor, sym gts 250 ye nedense ısınamadım üstelik duyduğum kadarıyla yedek parça fiyatları anormal yüksekmiş, Honda foresight var 250 cc olarak ama gerek mondiale benzemesi gerekse çok eski model olması nedeniyle kaybediyor, gileranın 250 si varmı bilmiyorum Kymco da xciting var bagajı çok küçük kaybediyor dink var tipten kaybediyor, 250 cc de hangi bildiğiniz en iyi scooter hangisidir ?
düzgün bir servis bulduktan sonra 250cc katagorisinde binilmesi gereken tek scooter x-max(bu benim düşüncem) piaggo lar pek hosuma gitmesede diğer italyan kardeşleri aprillia ve gilera nında scooterleri de gerçekten çok güzel özellikle 400-500cc lik olanları tank niyetine al bin hele gileranın 800cc olanı var insanın ağzının suları akmıyor değil ama benim gönlümde herzaman yatan T-max 2008 500cc ,ama doğruyu söylemek gerekirse ne yamaha nede diiğer italyanlar servis ve parça konusunda marmara bölgesinden öteye gidememişler bence ..eğer istanbulda isen daha iyi hizmet alacağını düşünüyorum.Ben Xmax i seçerken beni ençok etkileyen faktörler ise lastik ebatları,gidon şekli, alt bagaj genişliği ve enjeksiyonlu yeni motor yapısıydı
-
27 Eylül 2008, 01:36
#554
Benim için birincil şart 250 cc olması ve scooter olması 500 cc istemiyorum çünkü bence ideal hacim 250cc bu nedenle Xmax benimde en çok tercih ettiğim model fakat uzun yolda ayaklar hep dik olmak zorunda tek eksisi bu, Piaggio X9 un her özelliği uyuyor ama ben onun yamaha kadar sağlam ve sorunsız olduğunu sanmıyorum aynı zamanda sanırım parça fiyatları uçuk durumda, Sanırım bu durumda ayak mesafesinin kısa olmasına rağmen tercih yine xmax olacak
-
27 Eylül 2008, 13:59
#555
enolaguy adlı üyeden alıntı
Benim için birincil şart 250 cc olması ve scooter olması 500 cc istemiyorum çünkü bence ideal hacim 250cc bu nedenle Xmax benimde en çok tercih ettiğim model fakat uzun yolda ayaklar hep dik olmak zorunda tek eksisi bu, Piaggio X9 un her özelliği uyuyor ama ben onun yamaha kadar sağlam ve sorunsız olduğunu sanmıyorum aynı zamanda sanırım parça fiyatları uçuk durumda, Sanırım bu durumda ayak mesafesinin kısa olmasına rağmen tercih yine xmax olacak
valla uzun yol olarak bir kez izmirden-çanakkaleye gidiş geliş 560km yol bir kezde didime 520km yol yaptım aynı gün içerisinde kesinlikle ayaklarımı ileri uzatma ile alakalı bir sıkıntı bacaklarımda uyuşma veya ağrı olmadı çünkü sele gerçekten çok rahat,hatta bende ayaklarımı öne doğru fazla uzatırsam motordaki hakimiyetimin azaldığı hissi oluştu,eğer çok uzun boylu değilsen düşündüğün şekilde bir sıkıntı yaşayacağını zannetmiyorum,oturma pozisyonu bence çok rahat ve ideal.
-
27 Eylül 2008, 18:15
#556
Enjeksiyonlu bir Xmax edinmem lazım en kısa sürede Güzelmiş enjeksiyonlu Xmax. Enjeksiyon keyif, ekonomi, performans demek anlaşılan. Bide ilk çalışmadan itibaren rölantideki motor devri değişmemesi lazım, değişmiyor değilmi ?
Merhaba enolaguy
Temmuz'da benimde bir uzun yolum olmuştu. (600+750 km) Ayakları ileri uzatma ihtiyacı hiç hissetmedim ve aklımada gelmedi. Tolme'nin dediklerine aynen katılıyorum.
Arkadaşlar herkesin önümüzdeki Ramazan Bayramı'nı kutlar, iyi bayramlar dilerim.
-
27 Eylül 2008, 18:46
#557
Rochas selam, Kuruçayırlı'ya yeni modeller gelmiş.Nefis bir beyaz x-max var.Gören bayılıyor,çok yakışmış beyaz renk.Ben baya kararsız kaldım ama siyah x-city için kapora verdim Gel sen de beyaz x-max'ı al.Rodajı beraber yaparız
-
28 Eylül 2008, 01:35
#558
-
28 Eylül 2008, 12:33
#559
Aslında motoru alma olayı aceleye geldi.Motorsuz kalmak, sezonun bitmek üzere olması,yamahanın indirime girmesi ve sezonda fiyat değişebilme olasılığı ve kuruçayırlının elinekilerin son şansım olması nedeni ile hızlı bir tercih gerekti.Ben siyah sele istiyordum ve yeni gelen seride siyah sele sadece siyah renkte vardı.Zaten kuruçayırlı da 2 tane lacivert(kahverengi sele) ve 1 siyah getirmiş.Laciverti eleyince başka seçenek kalmadı (Renkleri gördüm ve öyle aldım.)
Toz-kir sorun değil.Sadece çizik göstermesin fazla bana yeter.O konuda biraz kuşkuluyum ama inşallah temiz bakabilirim.
Bu motora city denmesi şehir dışında performans olarak x-max ın gerisinde kalacağı anlamına gelmez umarım.Konfor olarak kalabilir,o sorun değil.Kalkış konusunda ise tersine çok yorum okumuştum.ufak teker çabuk devirlenir hızlı kalkar diye.Bir de biri x-city alıp 3 gün sonra geri vermiş ve x-max aldığını yazmış,performans nedeni ile.Umarım doğru seçim olmuştur benim için.
PM attım.Teşekkürler
-
28 Eylül 2008, 16:06
#560
xcity i inceledim ikinci nesil bir scooter tekerlekleri büyük ve dolayısıyla daha dengeli olmak zorunda büyük tekerlekleri de görüntüsünü bozmamış gayet hoş bir motora benziyor önde bir eğim var gerçi o iş için yapılmamış ama belki oraya ayak dayanabilir bugün gidip deneyeceğim xmax yada xcity den birisini tercih edeceğim.
Görüşlerini yazarak yardımcı olmuş olan arkadaşlara teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler