Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #501
    mhyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2007
    Şehir
    Ümraniye,Levent/İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Sen bence o motora fazla binme bu forumdaki arkadaşlardan p.m ya da buradan yazarak kesin nasıl yapılacağını öğren.Servislerde boş yere para ve zaman kaybetme
    Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #502

    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Motosikleti
    yamaha bws 100 & fazer s2
    sorun çok basit aslın da koltuğun altında motor ünitesinin orda konjektör soketi var
    o ark yapıyo nedeni ise soketin bi tarafı pirinç diger tarafı metal olduğu için soket değişince herşey düzeliyo.

  3. #503
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı dinoman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun çok basit aslın da koltuğun altında motor ünitesinin orda konjektör soketi var
    o ark yapıyo nedeni ise soketin bi tarafı pirinç diger tarafı metal olduğu için soket değişince herşey düzeliyo.
    Hemen kontrol ediyorum çok teşekkürler. Umarım bu kadar kolay birşeydir
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  4. #504
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Halen çözemediğim sorun için sizlerden bir kez daha yrdım beklediğimi söylemek istiyorum.

    Akü motor çalışır vaziyette iken deşarj oluyor ve tamamen bitiyor.Motorda önce sinyaller ve korna çalışmıyor , sonra dijital ekran sönüyor ve kısa süre sonra motor stop ediyor. Bu sırada göstergeler kitleniyor ve 10-15 dk sonra eski haline geliyor.



    Motor park halinde iken aküyü hiçbir şekilde deşarj etmiyor , yalnızca çalıştırıp gidince bu olaylar oluyor.Motorun şarj sisteminde sorun olduğunu düşündüm ama ölçümlerde 13V şarj ettiği çıktı. Neden kaynaklandığı hakkında hiçbir fikrim yok. Siz tecrübeli dostlarımın Yardım ve önerilerini bekliyorum. TEŞEKKÜRLER
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  5. #505
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Merhaba ferring,

    Sorununuza elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Aküden elektrik alamayan sinyaller ve korna doğal olarak kilitleniyor. Yani bir şekilde bu ünitelere elektrik gelmiyor. (Bu akü boşaldığı içinde olabilir, kısa devre olduğundanda olabilir.) Aslında göstergeleriniz ve kornanızda hiçbir arıza yok. Herşey bu ünitelerde normal (elektrik aldıkları sürece). Bunun için endişe etmeyin.

    Dinoman'ın da dediği gibi koltuğun altında bir konjektör soketi var. (Konjektör soketinin yeri: Pozisyonumuzu motora biner pozisyonda kabul edersek karbüratörün sağında üst taraflarda 3 e 6 santim ebatlarında silindir şeklindeki bir yumuşak plastiğin içinde. Orada 2 adet soket var. Soketin birinde 3 adet kablo var bu 3 kablo karşıdaki bağlandıkları yere ya temas etmiyor ya da birbirine ark yaparak kısa devre yapıyorlar. (Sebebi: Motora yakınlığından dolayı sıcaklık soketin plastiğini eritiyor ve sonuç ark yada temassızlık)
    Sizin yapmanız gereken bu soketleri birbirine düzgün bir şekilde tekrar bağlayabilmek.

    X max'taki meşhur elektrik sorunu bu kadar basittir bence. Soketin birbirine temas etmemesi olayıdır.

    Hatta Tekirdağ arkadaşımız formun başlarında bu konjektör soketinden bahsedip resmini bile koymuştu. Bakarsan bulabilirsin.

    Bu sorundan ayrı olarak birde motor stop ettiğinde dahi aküden devamlı akım çeken otomatik jikle var. Servis bu sorunu halleden kabloyu ücretsiz olarak takıyor. Hepsi bu kadar.

    Sorununun çözülmesi dileğimle.

  6. #506
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı rochas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba ferring,

    Sorununuza elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Aküden elektrik alamayan sinyaller ve korna doğal olarak kilitleniyor. Yani bir şekilde bu ünitelere elektrik gelmiyor. (Bu akü boşaldığı içinde olabilir, kısa devre olduğundanda olabilir.) Aslında göstergeleriniz ve kornanızda hiçbir arıza yok. Herşey bu ünitelerde normal (elektrik aldıkları sürece). Bunun için endişe etmeyin.

    Dinoman'ın da dediği gibi koltuğun altında bir konjektör soketi var. (Konjektör soketinin yeri: Pozisyonumuzu motora biner pozisyonda kabul edersek karbüratörün sağında üst taraflarda 3 e 6 santim ebatlarında silindir şeklindeki bir yumuşak plastiğin içinde. Orada 2 adet soket var. Soketin birinde 3 adet kablo var bu 3 kablo karşıdaki bağlandıkları yere ya temas etmiyor ya da birbirine ark yaparak kısa devre yapıyorlar. (Sebebi: Motora yakınlığından dolayı sıcaklık soketin plastiğini eritiyor ve sonuç ark yada temassızlık)
    Sizin yapmanız gereken bu soketleri birbirine düzgün bir şekilde tekrar bağlayabilmek.

    X max'taki meşhur elektrik sorunu bu kadar basittir bence. Soketin birbirine temas etmemesi olayıdır.

    Hatta Tekirdağ arkadaşımız formun başlarında bu konjektör soketinden bahsedip resmini bile koymuştu. Bakarsan bulabilirsin.

    Bu sorundan ayrı olarak birde motor stop ettiğinde dahi aküden devamlı akım çeken otomatik jikle var. Servis bu sorunu halleden kabloyu ücretsiz olarak takıyor. Hepsi bu kadar.

    Sorununun çözülmesi dileğimle.
    Üstadım üşenmeden zaman ayırıp klavyenden döktüğün anlaşılır ve akıcı anlatımlı bilgiler için sana ne kadar teşekkür etsem azdır.

    Aynen söylediğin gibi iki ucunda karşılıklı iç içe lastik koruma giydirilmiş bir soketdeki tahribat sonucu oluşan çözümü basit ama yolda bırakan cinsten bir sıkıntıymış.İnşallah bu gün sorunu çözeceğiz.Çözüm ve sonucunu tekrar sizlerle paylaşacağım, Sevgili rochas çok teşekkür ederim.
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  7. #507
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    arkadaslar son zamanlarda ön ve arka freni sıktığımda ikisindende hışırtı şeklinde bir ses geliyor bu ses daha öncesi yoktu,pabuçların aşınması ile oluşmuş olabilirmi motor 5000km ye geldi,fikirlerinizi bekliyorum

  8. #508
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar son zamanlarda ön ve arka freni sıktığımda ikisindende hışırtı şeklinde bir ses geliyor bu ses daha öncesi yoktu,pabuçların aşınması ile oluşmuş olabilirmi motor 5000km ye geldi,fikirlerinizi bekliyorum
    Merhaba Tolme , henüz 5000 km de fren balatalarını bitirmek neredeyse imkansız.Balata fren diskine sürtünme sonucu ısıdan yanıp kömürleşir. Bu kömürleşme sonucunda ise hem freni sıktığın zaman ötme yapar , hem disk ve balata iyi tutunamayıp kaydırma yapar. Şu halde yapman gereken balataları söküp dümdüz bir yüzeye koyacağın zımpara üzerinde orta derece bir baskı uygulayarak balataların yüzeyini zımparalayıp kömürleşmeyi almak.

    Ama bu uygulama sana birdaha bunun olmaması garantisini vermez dostum.Bu olay sıkışık trafikte freni fazla kullanma durumunda yine balatanın yanması ile tekrarlanacak bir rahatsızlıktır.

    Tabiki fren disklerinin sağlığıda önemli. Fren diskleri sıcakken yani yoldan geldiğin zaman motoru yıkatıp diski ıslatınca sertlik derecelerinde bozulmalar veya diskte yamulmalar oluşabilir.Bu sebepten dolayı kesinlikle sıcakken motora su değdirmeyelim.

    Saygılarımla
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  9. #509
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    Alıntı ferring adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Tolme , henüz 5000 km de fren balatalarını bitirmek neredeyse imkansız.Balata fren diskine sürtünme sonucu ısıdan yanıp kömürleşir. Bu kömürleşme sonucunda ise hem freni sıktığın zaman ötme yapar , hem disk ve balata iyi tutunamayıp kaydırma yapar. Şu halde yapman gereken balataları söküp dümdüz bir yüzeye koyacağın zımpara üzerinde orta derece bir baskı uygulayarak balataların yüzeyini zımparalayıp kömürleşmeyi almak.

    Ama bu uygulama sana birdaha bunun olmaması garantisini vermez dostum.Bu olay sıkışık trafikte freni fazla kullanma durumunda yine balatanın yanması ile tekrarlanacak bir rahatsızlıktır.

    Tabiki fren disklerinin sağlığıda önemli. Fren diskleri sıcakken yani yoldan geldiğin zaman motoru yıkatıp diski ıslatınca sertlik derecelerinde bozulmalar veya diskte yamulmalar oluşabilir.Bu sebepten dolayı kesinlikle sıcakken motora su değdirmeyelim.

    Saygılarımla
    aslında frenlerin tutma seviyesinde bir düşüş var tavsiyen için teşekkür ederim söylediğin gibi olma ihtimali yüksek senin söylediğini uygulayacagım yalnız fren disk balatalarını sökmekte ayrı bi dert gibi duruyor bir kaçını lokma anahtarla açmayı denedim yemedi ustaya gideceğiz gibi gözüküyor

  10. #510
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında frenlerin tutma seviyesinde bir düşüş var tavsiyen için teşekkür ederim söylediğin gibi olma ihtimali yüksek senin söylediğini uygulayacagım yalnız fren disk balatalarını sökmekte ayrı bi dert gibi duruyor bir kaçını lokma anahtarla açmayı denedim yemedi ustaya gideceğiz gibi gözüküyor
    Sökme işinde kullandığın takımın kaliteli olması civata başını kaydırıp yalama olmaması için çok önemli.Sökmek istediğin civataların üzerine pas sökücü sıkarak uzun zaman sökülmemiş en zor civataları bile kolaylıkla sökebilirsin.Bunu yapabilirsin bence dostum, tamirciye gitmene gerek yok
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  11. #511
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar son zamanlarda ön ve arka freni sıktığımda ikisindende hışırtı şeklinde bir ses geliyor bu ses daha öncesi yoktu,pabuçların aşınması ile oluşmuş olabilirmi motor 5000km ye geldi,fikirlerinizi bekliyorum
    Frenlerden gelen ses normal. Balataları zımpara yapma, çünkü zımparadan sonra fren mesafen uzayacaktır. Balatalarda oluşan izlerin karşılığı disktede var. Balataları zımpara yaparsan, balata diskteki izlerle bütünleşmek için 500 km civarı yapmak gerekli. Bu 500 km. nin sonunda aynı sorunun devam edecektir. Balatalara balata spreyi sıkabilirsin. Bu sorununu halledecektir.

    Arka balatayı yaklaşık 16000 km. sonunda bitirdim. Balatayı söktüğümde diskte izler vardı. Taktığım yeni balata ilk başlarda frende hiç etkili olmuyordu. Bu 500 km. sonunda ancak birbirlerine adapte olabildiler. Ön balata 17500 km. olmasına rağmen hala kullanıyorum.

    Balata civatalarını sökmeyi bir daha dene istersen.


    ferring,
    ne yaptın elektrik sorununu halledebildin mi ?

  12. #512
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı rochas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ferring,
    ne yaptın elektrik sorununu halledebildin mi ?

    Evet üstadım senin sayende arızaya nokta atışı yaptık.Çok teşekkür ederim.Yeni akü aldığım için hayıflanmıştım ama sorunu hallettikten sonra eski akü ile motoru iki gün kullandım ve aküde kusma oldu (dışarıya asit çıktı) hemen yeni üküyü bağladım ve çok şükür hiçbir sorunum kalmadı.

    Şu an ki derdim ise 1 depo benzin ile kaç km yol gideceğim? Motoru aldığım gün hava filitresini değiştirdim ama bujisini değişmedim. Daha 7500km de bujinin değişmesine gerek yoktur diye düşündüm.Söküp kontrol ettim bir yandanda yedek almak için numarasını yazdım kenara. Üzerinde NGK DPR 8 EA var. Fakat motorun kitapçığında NGK DR 8 EA yazmış. Kitapçıkta yazan buji ile üzerindekini değiştirmeyi düşünüyorum.
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  13. #513
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Önemli değil, bilgiyi paylaşmak güzel

    Benim ölçümümde 100 km.de 3.9 litre yakıt tüketiyorum.

    Servisten 8EA bujiyi bulamamıştım. 9EA taktım. Servis hiçbir farkı olmayacağını söylemişti. Evet bujini değiştirme ama, ince tel bir fırçayla kurumunu temizlersen, gerekiyorsa buji tırnak aralığını ölçen sentille kitapta yazan 0.7 mm aralığına buji tırnağını ayarlarsan hiç bir sorun kalmaz.

  14. #514
    kdzli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2008
    Şehir
    07AntalyA,·81½·AkçakocA
    Motosikleti
    Yamaha Bw's100'den X-max 250 & Suzuki TR50
    Alıntı ferring adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet üstadım senin sayende arızaya nokta atışı yaptık.Çok teşekkür ederim.Yeni akü aldığım için hayıflanmıştım ama sorunu hallettikten sonra eski akü ile motoru iki gün kullandım ve aküde kusma oldu (dışarıya asit çıktı) hemen yeni üküyü bağladım ve çok şükür hiçbir sorunum kalmadı.

    Şu an ki derdim ise 1 depo benzin ile kaç km yol gideceğim? Motoru aldığım gün hava filitresini değiştirdim ama bujisini değişmedim. Daha 7500km de bujinin değişmesine gerek yoktur diye düşündüm.Söküp kontrol ettim bir yandanda yedek almak için numarasını yazdım kenara. Üzerinde NGK DPR 8 EA var. Fakat motorun kitapçığında NGK DR 8 EA yazmış. Kitapçıkta yazan buji ile üzerindekini değiştirmeyi düşünüyorum.
    dostlar uzak kaldım bu aralar forumdan yazamadım dertlenize çare.
    ferring:klemens bağlantılarında ki sorunu çözdüğüne sevindim.eğer otomatik jiklende röle yoksa onuda biran önce yaptırmanı tavsiye ederim önümüz kış.çünkü motor her kontak kapatıştan sonra aralıklarla akım çekerek devreyi besliyor,kısa mesafe kullanımda ve soğuk havada akü için sorun oluyor.1 depo benzin ışık yanana kadar 10lt benzin demek;yol,rüzgar,yük,lastik-buji-h.filitresinin durumu ve kullanış tarzına bağlı olarak 220 ila 270 km arasında yol yapabilirsin.ışık yandıktan sonra 2 lt kaldığını varsayıyoruz ki oda yaklaşık 30 km yapar.ışık yanarken sonuna kadar kullanmak benzin pompası açısından pek sağlıklı değildir.buji konusunda üzerinden çıkan bujideki P harfi öne alınmış elektrot aralığı nı ifade ediyor.kolaygelsin.
    ·sevgi eylem ister·

  15. #515
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı kdzli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostlar uzak kaldım bu aralar forumdan yazamadım dertlenize çare.
    ferring:klemens bağlantılarında ki sorunu çözdüğüne sevindim.eğer otomatik jiklende röle yoksa onuda biran önce yaptırmanı tavsiye ederim önümüz kış.çünkü motor her kontak kapatıştan sonra aralıklarla akım çekerek devreyi besliyor,kısa mesafe kullanımda ve soğuk havada akü için sorun oluyor.1 depo benzin ışık yanana kadar 10lt benzin demek;yol,rüzgar,yük,lastik-buji-h.filitresinin durumu ve kullanış tarzına bağlı olarak 220 ila 270 km arasında yol yapabilirsin.ışık yandıktan sonra 2 lt kaldığını varsayıyoruz ki oda yaklaşık 30 km yapar.ışık yanarken sonuna kadar kullanmak benzin pompası açısından pek sağlıklı değildir.buji konusunda üzerinden çıkan bujideki P harfi öne alınmış elektrot aralığı nı ifade ediyor.kolaygelsin.

    Sen yokken ben vardım buralarda, yokluğunu hissettirmemeye çalıştım.

    "1 depo benzin ışık yanana kadar 10lt benzin demek;yol,rüzgar,yük,lastik-buji-h.filitresinin durumu ve kullanış tarzına bağlı olarak 220 ila 270 km arasında yol yapabilirsin.ışık yandıktan sonra 2 lt kaldığını varsayıyoruz ki oda yaklaşık 30 km yapar." = 100 km.de yaklaşık 3.9 lt.

    "P harfi öne alınmış elektrot aralığı nı ifade ediyor." bunun türkçesi nedir?

  16. #516
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    ingilizce olan kullanım klavuzunda NGK DPR8EA-9 buji kullanılması tavsiye ediliyor türkçe kitapçıkta ise NGK DR8EA şeklinde yazilmiş ,türkçe kitapta birçok çeviri hatası ve eksiklik var bu konu hakkında daha öncede yazmıştım,ben şahsen ingilizce olan klavuzu baz alıyorum .Şuan 100km de yaklaşık 3,2 litre benzin yakıyor enjeksiyonlu olduğu için tüketimi karbüratörlülere göre daha az sanırım

  17. #517
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ingilizce olan kullanım klavuzunda NGK DPR8EA-9 buji kullanılması tavsiye ediliyor türkçe kitapçıkta ise NGK DR8EA şeklinde yazilmiş ,türkçe kitapta birçok çeviri hatası ve eksiklik var bu konu hakkında daha öncede yazmıştım,ben şahsen ingilizce olan klavuzu baz alıyorum .Şuan 100km de yaklaşık 3,2 litre benzin yakıyor enjeksiyonlu olduğu için tüketimi karbüratörlülere göre daha az sanırım

    Evet haklısın, örneğin kullanım klavuzunda 6-9 ncu sayfada soğutma suyu haznesi resimleri yerine, şanzuman yağı dolum ve boşaltma tapaları resimleri verilmiş. Klavuz baskı hatalarıyla dolu.

    Benzin tüketimini benim ağırlığım etkiliyor olabilir. 82 kilo ben ve bazı ıvır zıvır ve çantayla beraber tüketim artıyor olabilir. Ama enjeksiyonlu modelin az yaktığı doğrudur tabiki.

    Bir sorum olacak arkadaşlar: Ben marşa bastığım andan itibaren adeta motorla konuşurum. Sorum motor sesiyle ilgili. Bazen motor çok ahenkli ve bir enstrüman çalar gibiyken, bazan teneke çalarmış gibi bir his veriyor. Neden her zaman aynı sesi duyamıyorum? Sıcaklık farkı etkili olabilirmi, yada rakım farklılıkları mı etkili oluyor? (Rakımı yüksek yerlerde genelde enstrüman çalıyor)

  18. #518
    ferring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade
    Motosikleti
    Yamaha X-max 250
    Alıntı rochas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet haklısın, örneğin kullanım klavuzunda 6-9 ncu sayfada soğutma suyu haznesi resimleri yerine, şanzuman yağı dolum ve boşaltma tapaları resimleri verilmiş. Klavuz baskı hatalarıyla dolu.

    Benzin tüketimini benim ağırlığım etkiliyor olabilir. 82 kilo ben ve bazı ıvır zıvır ve çantayla beraber tüketim artıyor olabilir. Ama enjeksiyonlu modelin az yaktığı doğrudur tabiki.

    Bir sorum olacak arkadaşlar: Ben marşa bastığım andan itibaren adeta motorla konuşurum. Sorum motor sesiyle ilgili. Bazen motor çok ahenkli ve bir enstrüman çalar gibiyken, bazan teneke çalarmış gibi bir his veriyor. Neden her zaman aynı sesi duyamıyorum? Sıcaklık farkı etkili olabilirmi, yada rakım farklılıkları mı etkili oluyor? (Rakımı yüksek yerlerde genelde enstrüman çalıyor)

    sevgili üstadım herkesin fark edemeyeceği sesleri duyman mekanik sesine çok yatkın ve iyi bir kulağın olduğunu çok net gösteriyor.
    Senin o duyduğun ses kısmen rakım ile alakalı olabilir. Yeni nesil motorlarda (enjeksiyonlu) bu sesi duymaman gerekiyor. Eğer motorun enjeksiyonlu model ve sen bu farkı hissediyorsan hava akışmetre yada debi sensörü vazifesi gören hava filitresine bağlı olması gereken bir parça vardır onda sorun olabilir. Eğer karbüratörlü motor kullanıyorsan ( benim gibi ) bu motorlarda hava ayarını yapan elektronik bir parça ve sensör olmadığı için motora giren havanın oksijen miktarı yada hava miktarı rakıma göre değişkenlik gösterdiğinden hava ayarında bozulma , dolayısıyla çalışma düzensizliği , devir düşmesi yada rolanti yükselmesi gibi belli belirsiz farklılıklar göstermesi çok normal.
    FERRİNG ZOR GELİYORSA BANA KISACA [B]FATİH [/B]DEYİN :P

  19. #519
    rochas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xmax 250
    X max'ım karbüratörlü modelden. Dediğin gibi: "bu motorlarda hava ayarını yapan elektronik bir parça ve sensör olmadığı için motora giren havanın oksijen miktarı yada hava miktarı rakıma göre değişkenlik gösterdiğinden hava ayarında bozulma , dolayısıyla çalışma düzensizliği , devir düşmesi yada rolanti yükselmesi gibi belli belirsiz farklılıklar göstermesi çok normal."
    Ben motoru ilk aldığımda karbüratörde bir vida ile oynamıştım. Belki de hava girişiyle oynamış oldum. Çaresine hemen bakıyorum. Bilgilendirmen için çok teşekkürler.

  20. #520
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    Alıntı rochas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet haklısın, örneğin kullanım klavuzunda 6-9 ncu sayfada soğutma suyu haznesi resimleri yerine, şanzuman yağı dolum ve boşaltma tapaları resimleri verilmiş. Klavuz baskı hatalarıyla dolu.

    Benzin tüketimini benim ağırlığım etkiliyor olabilir. 82 kilo ben ve bazı ıvır zıvır ve çantayla beraber tüketim artıyor olabilir. Ama enjeksiyonlu modelin az yaktığı doğrudur tabiki.

    Bir sorum olacak arkadaşlar: Ben marşa bastığım andan itibaren adeta motorla konuşurum. Sorum motor sesiyle ilgili. Bazen motor çok ahenkli ve bir enstrüman çalar gibiyken, bazan teneke çalarmış gibi bir his veriyor. Neden her zaman aynı sesi duyamıyorum? Sıcaklık farkı etkili olabilirmi, yada rakım farklılıkları mı etkili oluyor? (Rakımı yüksek yerlerde genelde enstrüman çalıyor)
    Biz hep iki kişi biniyoruz 80 kilo ben 55kg eşim + sele altı çantalar paketler arka çanta full ortalama 150kg diyebilirim en az tüketimi 80-90km arasında yapıyor biraz hızlıda gitsem pek tüketimde değişim olmuyor,benim enjeksiyonluda pek ses değişimi olduğunu fark etmedim,hiç durmadan 100-150km gittiğim oluyor ama ses hep aynı ,yalnız ilk çalıştırdığımda motor soğukken biraz teneke gibi ses çıkıyor sonra oda geçiyor,aslında birbirimize yakın olsak test eder karşılaştırıbilirdik,burdan yazışmayla yetineceğiz ..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler