Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Ocak 2019, 23:06
#5161
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Herkese iyi günler. 2013 model 15 binde bir xmax 250 sahibiyim. Ve Balıkesir de ikamet etmekteyim. Artçısız ve sadece şehir içi kullanımda depoyu fullüyorum. Her motora binmeden önce 2-3 dk ısınmasını bekliyorum ve ortalama 4-5 bin devir bandında kullanıyorum. Benzin ışığı yanıp sönmeye başladığında ortalama 220 km yol yapmış oluyorum. Sizce yakıt sarfiyatım nasıl? Bana biraz fazla gibi geliyor. Her hangi bir ayarına baktırmalımıyım? (Filtreler,yağ ve buji 13.500 de değişti)
Benim xmax 2016 model, henüz 5000km'de. Göstergedeki ortalama tüketim çoğu zaman 3.5 litre/100km gibi bir şey oluyor.
Her benzin alışta telefonumda fuelly adında bir uygulama var, oradan benzin fişindeki değerleri ve km giriyorum. Böylece ne zaman ne yakıt harcamışım, hatta hangi marka ile daha çok km gidebiliyorum gibi bilgiler toplanmış oluyor.
Bir ara Aytemiz istasyonundan iki kere yakıt almıştım. sonra farkettim ki ortalama tüketim 4 litrenin üzerine çıkmış, bu sefer başka istasyondan aldım, bir daha aytemizden almadım. şimdiye kadar benim tuttuğum kayıtlara göre en uzun km yol giden open benzini ile olmuş.
http://www.fuelly.com/motorcycle/yam...odelisi/833336
Bu linkten benim motorun yakıt istatistiklerini isteyen herkes görebilir.
Kış geldi motor daha çok yakmaya başladı, ortalamam 3.8 olmuş. ama arada iki depo 5'in üzerinde tüketim olduğu için ortalama yüksek görünüyor.
Bu uygulamayı kullanıp ya da benzer başka bir uygulama kullanıp tüketiminizi takip edebilirsiniz.
Reklamlar
-
06 Ocak 2019, 21:15
#5162
Bakalım birde öyle deneyeyim ;) @espresso sizin kullanım %50-50 şehir içi ve şehir dışı galiba gönderdiğiniz link ten anladığım kadarıyla doğrumu?
-
06 Ocak 2019, 22:24
#5163
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Bakalım birde öyle deneyeyim ;) @espresso sizin kullanım %50-50 şehir içi ve şehir dışı galiba gönderdiğiniz link ten anladığım kadarıyla doğrumu?
Aslında çoğu şehiriçi ve de bol yokuşlu Büyükçekmece yolları. ama Ara sıra TEM üzerinden Levent taraflarına da gidip geldiğim oluyor o yolu da şehirdışı saydım. Telefonda fuelly uygulamasında giriş yaparken %50/%50 hazır geliyor ben de değiştirmiyorum. yalnızca shell, BP, Opet vb. benzin markasını yazıyorum ki sonraki benzin alışımda hangi marka daha çok yol yapmış görebileyim ya da aşırı tüketim olduğunda hangi marka benzinciden almışım bunları bir daha o markaya uğramayayım.
Şimdiye kadar en uzun yolu Opet benzini ile yaptım, eve yakın opet var, fırsat oldukça oradan almaya çalışıyorum ama benzin ışığı yanarsa ilk gördüğüm istasyona dalıyorum tabi ki.
-
06 Ocak 2019, 23:19
#5164
Yanlış hatırlamıyorsam ışık yandığında 4l rezerv depo kalıyor, onunla yaklaşık 80-100km gidersiniz, dağbaşında değilseniz ilk istastona uğramanıza gerek yok.
-
07 Ocak 2019, 00:43
#5165
Cyan adlı üyeden alıntı
Yanlış hatırlamıyorsam ışık yandığında 4l rezerv depo kalıyor, onunla yaklaşık 80-100km gidersiniz, dağbaşında değilseniz ilk istastona uğramanıza gerek yok.
4 değil hocam 2.5 litre kalıyor.
-
07 Ocak 2019, 01:38
#5166
Ops, yanlış hatırlıyormuşum. O zaman 50km falan kalıyor demektir (daha fazlası riske girer) Düzeltme için teşekkürler.
-
07 Ocak 2019, 02:02
#5167
Cyan adlı üyeden alıntı
Ops, yanlış hatırlıyormuşum. O zaman 50km falan kalıyor demektir (daha fazlası riske girer) Düzeltme için teşekkürler.
xmax ışık yakıp gittiğiniz km yazmaya başladıktan sonra tam 87 km de benzinim bitti kaldım..xmax ın özelliği depodaki son damlaya kadar benzini kullanabiliyor , fulledigimde 13 lt aldı , zorlasak bi yarım lt daha alırdı..
-
07 Ocak 2019, 02:06
#5168
İyi idare etmişsiniz, 50-60km'den fazlasını zorlamamakta fayda var.
-
07 Ocak 2019, 03:07
#5169
yedek depoyu sonuna kadar kullanmamakta fayda var arkadaşlar. nedeni, bunu sürekli hale getirirseniz, benzin pompasını bozma olasılığının yüksek olması. bunu ben demiyorum. yamaha servis çalışanı arkadaşım diyor.
hatta olabildiğince yedeğe düşmeden doldur diyor. ama malum bizim ülkedeki benzin fiyatlarından dolayı herkes benzin ışığı yanmadan depoyu kolay kolay fulleyemiyor maalesef.
-
07 Ocak 2019, 09:55
#5170
Ekim ayının sonunda TEM yolundan Trakya'ya gittim. Dönüşte Lüleburgaz'dan TEM yolu çıkışından önce benzin istasyonuna uğrayacaktım, yarım depo var, İstanbul'a götürür deyip almadım. Çorlu taraflarında bir otoban mola yeri vardı, orada durur depoyu orada doldurur hem bi çay içer dinlenirim diye planlıyordum.
Yolsa benzin azaldı, mola yerine yaklaştım, girdim, baktım benzin istasyonunda tadilat var, kepçelerle kazıyorlar, istasyon kapalı haliyle. Benzin de göstergede bir tık kalmış gösteriyor. Ve İstanbul'dan çıkmadan önce Aytemiz istasyonundan almıştım, benzinde bi tuhaflık mı vardı ne ortalama tüketim de 5.5 gibi benim arabada gördüğüm kadar yüksek görünüyordu. Bir sonraki benzin istasyonu TEM yolu Selimpaşa çıkışına yakın olan. Oraya kadar belki giderim diye yola devam ettim, 5-10 dk. sonra benzin ışığı yandı, ben de ne olur ne olmaz zaten bu son aldığım benzinde bir tuhaflık var hem çok yakıyor hem de normalde 120'ye kadar çok çabuk hızlanıp otobanda düzde 135 rahat gören motor 120'y zor buluyordu zaten, hemen ilk otoban çıkışından çıktım. Çerkezköy çıkışıymış. Çıkıştan sonra biraz gidince bir shell istasyonu buldum, depoyu fulledim de rahatladım.
Depoyu fulledikten sonra yola devam ettim. Hava da kararmıştı. Daha önceki benzinle 120'yi zor gören motor kendine geldi, canlandı shell benzinini alınca. Hava karardığı için boş otobanda 120'yi geçmeden yola devam ettim. Tabi İstanbula yaklaşınca trafik başladı hızım düştü.
Bir daha bilmediğim istasyondan benzin almam dedim. Ne güzel "motorcu dostu" diye kampanya yapıyorlar onlardan alayım diye reklamlarına inanmıştım ama benim yamaha beğenmedi oranın benzinini. Firmaya bildireyim diye de düşündüm ama sonra ne olacak yaa boşver deyip vazgeçtim. Evin yakınında Opet'den aldığım benzin en uzun km yol gittiğini görünce artık hep fırsatı moldukça oradan alıyorum, hatta arabanın deposunu da oradan doldurmaya başladım.
-
07 Ocak 2019, 10:39
#5171
Sarfiyatı her depoda hesaplamak (veya yol bilgisayarı söylüyorsa bakmak ve doldurunca tripmetreyi sıfırlamak) faydalı bir alışkanlık. Yukarıdakine benzer hileli benzin vs gibi durumları ortaya çıkaracağı gibi motorda bir olumsuzluk varsa onu da erken farkettirir.
-
09 Ocak 2019, 00:16
#5172
Bir konuda yardıma ihtiyacım var. Xmax 250 almaya karar verdim. 2 opsiyon var
1 ) sıfır 2019 model yeni kasa 25 bin tl
2 ) 2015 eski kasa ironmax 15-16 bin tl (15-20 bin km)
İlk motorum olacak. Satarken en az zarar etmek, kullanırken maksimum keyif almak önceliklerim. Az km yapacagim. Haftasonlari keyif icin binilecek.
Eski kasa ile yenisi arasındaki farkları biliyorum. Anahtarsız çalışma umrumda olmaz, beygir gücü ve yakıt sarfiyatı da olmaz. Zaten fazla basmam.
Sizce hangisinden başlamalıyım?
Yeni kasadaki otv indirimi cazip geliyor. O olmasa hic dusunmezdim zira butce kisitli kendimi bir hayli zorlayacagim yeni kasa icin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------
Bu arada ekipmanim tamam.
-
09 Ocak 2019, 08:53
#5173
Yeni kasa ile eskisi arasında 10-11 bin TL fark var ve bunu zor karşılıyorsanız 2015 2016 bakabilirsiniz zaten mantıklı olanı düşünmüşsünüz. Yeni kasa 250 yerine Xmax 300 (az km ikinci el) alınabilir. Satarken de karşılığını alırsınız 300lüğün, zor olacaksa pek hissetmeyeceginiz (sakin giderim diyorsunuz) farklar için 11 bin TL fark ödemeye değmez sanki. 250 eski kasa da gayet iyi motordur yeterlidir.
(Xmax 250, 400, Nmax sahibiydim).
Ironmax biraz farklı geldi bana sevdim motoru fakat 10-11 bin TL fark değmez efenim.
-
09 Ocak 2019, 10:14
#5174
Cyan adlı üyeden alıntı
Sarfiyatı her depoda hesaplamak (veya yol bilgisayarı söylüyorsa bakmak ve doldurunca tripmetreyi sıfırlamak) faydalı bir alışkanlık. Yukarıdakine benzer hileli benzin vs gibi durumları ortaya çıkaracağı gibi motorda bir olumsuzluk varsa onu da erken farkettirir.
Onu da zaten hep yapıyorum. Yani her depoyu dolduruşta sarfiyat göstergesini sıfırlıyorum. Ortalama tüketip göstergesine bakmak alışkanlığı iyi oluyor. Motorun gidişinden belli oluyor ama mesela hızlanmada ve çekişte bir sorun hissedip bir de sarfiyata bakıp onun arttığını görünce haaa bu istasyonda bi sorun var bir daha buraya uğramayayım diyorum.
Bir de benim tecrübeme göre, bilmsel ölçümlr yapmadım, sadece hissettiğim küçük fark, shell'den normal 95 oktan benzin alınca motor en canlı haliyle gidiyor. ama opet benzini ile aynı canlılık olmasa bile yine iyi halde ama en uzun yolu yapıyorum, yani opet benzini birazcık daha az yakıyor.
95 oktan benzinlerin daha iyi az daha pahalı olanlarından koyunca çekişte falan fark olmuyor ama motor birazcık çok yakıyor. zaten bu motorları 95 oktan benzine göre dizayn etmişler, full force vb. gibi isimlerle bizden daha çok para almak için uydurulmuş benzinlerden almaya gerek yok. ama bazı istasyonlar sormadan direkt ondan dolduruyor gıcık oluyorum. sormadan doldurduklarında bir daha oraya uğramıyorum zaten.
Bir de depoya katkı koyalım mı abi diye pompacılara dikkat edin. arabadan da tecrübem öyle denen istasyonlarda bi tuhaflık olabileceği. Bakımları düzgün yapılmış, düzgün çalışan benzin motorunun katkıya falan ihtiyacı olmaz, 95 oktan benzini koyunca güzel güzel çalışır zaten. Benzin motoru dizel motorlara göre daha basit yapıda, içindeki basınçlar ve parçalara binen yük de dizel motorlara göre düşük, yani gerek yok katkılara falan. En fazla çok düşük oktanlı benzin olması gerekenden önce yani bujiler ateşlemeden önce motorun basıncı ile erken yanmaya başlar bu da motorda vuruntu denen şeye neden olur, bunu da hissedersiniz zaten, depoya düzgün benzin koyunca da düzelir.
-
09 Ocak 2019, 11:08
#5175
Bir de şöyle bir durum var; benzindeki alkol katkısı %3'ten %5'e çıkarıldı yakınlarda, o da sarfiyatı (önceki katkı oranına göre) biraz arttırır...
-
17 Ocak 2019, 09:59
#5176
Sa arkadaşlar 2016 xmax250 orjinal arka balata alabileceğim uygun ve güvenilir SİTE neresi var?
-
21 Ocak 2019, 18:12
#5177
arkadaşlar merhaba, 2013 momodesign sahibiyim(mat siyah).zamanla oluşan ufak tefek çiziklere rötuş yapmak istiyorum fakat boya kodunu bulamadım, nereden bulurum fikri olan var mı.(yamaha Türkiye' yi aradım veremiyeceklerini söylediler.)scooter üzerinde kod yazan bir yer var mı.
-
26 Ocak 2019, 19:11
#5178
Selamlar,
Yeni 2019 X-Max 250 almayı düşünüyorum. Yeni xmax250 de artık yağ filtresi olduğunu ve bakım aralıklarının 5 bin km olduğunu duydum. Bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim.
-
26 Ocak 2019, 20:10
#5179
german24 adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Yeni 2019 X-Max 250 almayı düşünüyorum. Yeni xmax250 de artık yağ filtresi olduğunu ve bakım aralıklarının 5 bin km olduğunu duydum. Bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim.
Bluecore teknoloji ile beraber yağ filtreside eklendi.
Filtre olayi,bir yönden iyi bir ekleme.motor ömru acisindan
60-70tl bir urun.
Not:
1 yil 2014 modelini kullandim.motorumda blue core olsaydi asla satmazdim.
Bu arada eski kasa xmax400 lerde filtresi mevcut,yuksek ihtimalle o filtre senin xmax inada uyar. Ve fiyati yan sanayisi 35-40tl civari.
Degişim olarakta,kendi kullandigim motorun uretici onerisi, iki yağ degisiminde bir filtre degisimi oneriyor.
-
26 Ocak 2019, 20:15
#5180
levend84 adlı üyeden alıntı
Bluecore teknoloji ile beraber yağ filtreside eklendi.
Filtre olayi,bir yönden iyi bir ekleme.motor ömru acisindan
60-70tl bir urun.
Not:
1 yil 2014 modelini kullandim.motorumda blue core olsaydi asla satmazdim.
Bu arada eski kasa xmax400 lerde filtresi mevcut,yuksek ihtimalle o filtre senin xmax inada uyar.
Sen yakında geri alacaksın zaten yeni kasa xmax-250'den veya xmax 300'den. Tvs hoşuna gitse de aklın yerinde durmuyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler