Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Eylül 2018, 16:10
#5121
ferhatugur adlı üyeden alıntı
öncelikle hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
GIVI B37 BLADE modeline bakabilirsin o rakamlara. Ben kullanıyorum memnunum.
Çanta demiri olarak da GP KOMPOZİT'in sitesine yada diğer alışveriş sitelerine bakabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
herkese merhaba.
bende xmax 300 var ama 1 hafta yeni forza kullandım. aklınıza takılan soruları elimden geldiğince cevaplayabilirim.
Sanırım x max 250 nin yeni kasaları pek satmıyor. Hala Şubat ayı fiyatları geçerli. Demek ki fiyatı baştan yüksek tutmuşlar. Forza sonradan piyasaya girmesine rağmen hem daha yüksek fiyatla satışa başladı hemde zam yaptı. Aralarında 4 000 liraya yakın bir fark var. Siz hangisini daha çok beğendiniz?
Performans, kalite, denge, yakıt, fiyat vb konularda karşılaştırmanız iyi olur.
Reklamlar
-
08 Eylül 2018, 16:19
#5122
ferhatugur adlı üyeden alıntı
......
bende xmax 300 var ama 1 hafta yeni forza kullandım. aklınıza takılan soruları elimden geldiğince cevaplayabilirim.
Yazabilirseniz okunur..
-
09 Eylül 2018, 20:07
#5123
Düşük Devirde Stop Etme Sorunu
Merhaba arkadaşlar,
Bir buçuk senedir 2017 model X-max 250 kullanıyorum. Motorum 5.500 km'de. Son bir ayda iki kez motorum yolda stop etti. Birinde kırmızı ışıklarda durduğum anda, diğerinde ise 10 km. süratle giderken oldu. Sonrasında motoru zorlanmadan tekrar çalıştırabildim. Bu bir arıza belirtisi midir? Almam gereken bir önlem vs. var mıdır? Öneri ve düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
-
09 Eylül 2018, 20:11
#5124
Kaptan Bazil adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Bir buçuk senedir 2017 model X-max 250 kullanıyorum. Motorum 5.500 km'de. Son bir ayda iki kez motorum yolda stop etti. Birinde kırmızı ışıklarda durduğum anda, diğerinde ise 10 km. süratle giderken oldu. Sonrasında motoru zorlanmadan tekrar çalıştırabildim. Bu bir arıza belirtisi midir? Almam gereken bir önlem vs. var mıdır? Öneri ve düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
motor hata kodu neyim vermediyse benzinden olabilitesi yüksek. ben de 2o15'den beri kullanıyorum. bir defa tam sollamaya çıkarken stop etmişti. bir anda 3 şerit yolda şey gibi kalmıştım. :d
benzini sabit aldığın bir yer varsa değiştirmeyi dene. sonra sürece bak bakalım tekrar stop neyim edecek mi. etmezse, benzin almayı bıraktığın yerin benzini pistir.
-
09 Eylül 2018, 22:38
#5125
Kaptan Bazil adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Bir buçuk senedir 2017 model X-max 250 kullanıyorum. Motorum 5.500 km'de. Son bir ayda iki kez motorum yolda stop etti. Birinde kırmızı ışıklarda durduğum anda, diğerinde ise 10 km. süratle giderken oldu. Sonrasında motoru zorlanmadan tekrar çalıştırabildim. Bu bir arıza belirtisi midir? Almam gereken bir önlem vs. var mıdır? Öneri ve düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
İkinci el aldığım 2016 Model XMax-250 ABS motosikletimde bir defa trafikte seyrederken yavaşladığım bir anda stop etti . Pek önemsemedim. ( tahmini 4000-5000 km’deydi) 10.000 km’ye kadar kullandım, satana kadar hiç stop etmedi.
Sonrasında sıfır km. 2017 Ironmax aldım. Onda hiç olmadı. Sonra 2017 Model yeni kasa X-Max 250 abs aldım. 100 km. Süratle giderken birden stop etti( yaklaşık 2000-3000 km’de) Onu’da 8500 km’de satana kadar bir daha hiç stop etmedi. Arkadaşın dediğine katılıyorum benzinle ilgili bir sıkıntı olabilir.
-
10 Eylül 2018, 19:56
#5126
Herkese merhabalar. 2018 ağustos başında 2013 xmax alarak aranıza katıldım. 257 sayfanın tamamını okuyarak çok şeyler öğrendim emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bir iki arkadaş city grip yerine anlaş tournee taktırmıştı bu lastik hakkında ne düşünüyorlar acaba? Ya da anlas scooter lastikleri hakkında görüşleriniz nelerdir?
-
11 Eylül 2018, 14:16
#5127
Merhabalar, 2 yıl önce A sınıfı ehliyet aldım ancak motoru ancak şimdi alabiliyorum ve ilk motorum olacak. Ankara'dayım. Daha çok hafta sonları 50-100 km mesafelere gezi yapmayı planlıyorum. Tecrübe kazanınca eşim de artçı olarak bana katılabilir. KTM Duke 250 ve Honda CB250R düşünüyorum bir de XMAX var.
Tavsiyeleriniz ne olur? Buna ek olarak XMAX almaya karar verirsem 2017 XMAX 250 ile Iron Max 250 arasında çok fark var mıdır? Hangisini tavsiye edersiniz?
Teşekkürler.
-
20 Eylül 2018, 13:53
#5128
1 hafta forza kullandıktan sonra izlenimlerimi yazmak isterim;
-boyutları neredeyse aynı olsa da xmax daha cüsseli duruyor. boyum 1.70, o yüzden forza bana daha rahat geldi sıkışık trafikte.
-iki motor da dengeli ama xmax'da yamaha kendini aşmış.
-forza'nın frenleri daha yumuşak.
-forza'nın camının sürüş esnasında bile yükselip alçaltılabilmesi güzel bir özellik bence.
-forza ile 1 haftada ortalama 3.4/3.5 lt. yaktım. ama benim xmax 3.1/3.2 lt.
-forza inanılmaz sessiz bir motor. xmax biraz vuruntulu çalışıyor.
-6 beygir belki o kadar büyük fark gibi gelmeyebilir ama xmax kesinlikle farkettiriyor o gücü.
-forza'nın kadranı biraz karışık. kullanım için 2 yuş var ama xmax'de tek tuş ile daha kolay kullanım mevcut.
-oldum olası yamaha'nın abs sistemini sevemedim. o yüzden forza bir adım önde benim için.
-xmax'ın sele altı daha büyük. forza'ya bence çanta şart.
-iki motorun da aydınlatma sistemi güzel ama forza ön aydınlatması ile bir adım önde bence.
-ilk defa gövdeye monte aynalı bir motor kullandım. kesinlikle daha iyi görüş açısı var. ama sıkışık trafikte dikkat etmek gerekiyor.
-satış sonrası ve servis olarak ben kesinlikle honda derim. yamaha'da yedek parça çok problem.
-forza'nın süspansiyonu çok sert. bir kademe yumuşattığım halde sert.
-fiyat olarak döviz kurlarındaki artışla beraber fiyatlar uçmuş durumda. xmax gücüyle öne çıksa da tamamen tercih meselesi.
-
11 Ekim 2018, 15:22
#5129
İstanbul'da uygun fiyata yedek parçalarını bulabileceğim yerleri bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
-
03 Kasım 2018, 20:47
#5130
Arkadaşlar hepinize merhaba,
2016 yılından beri Xmax kullanıcısıyım, motorum 50.000. yaşına dün girdi hayırlısıyla, sizlere hem kafama takılan durumları, hem de 50bin km deki bir xmax hakkında bilgiler vermek istiyorum
* motor 40bininci km lerinden sonra daha bir atak oldu, gazı çevirdiğinizde verdiği tepki artık daha atik.
* 22bininci km lerinde istanbul-kuşadası gezisi yapmıştım, max hız olarak o yolda 145'i görmüştüm yük ve arka çanta olmasına rağmen, şuan motul yağ, yeni hava filtrelerinle bile motor 133'ü geçmiyor. kilom 75, orjinal cam ve sissy bar var sadece.
* amortisörlerin o kadar sert olması bu km lerde artık sorun çıkartmaya başlıyor. sanırım vidalar vs gevşiyor kaldırımlarda vs garç gurç sesleri var artık motorun.
* motor sonradan keylessgo özelliğine sahip oldu, motor çalışırken kontak anahtarını çıkartabiliyorum muhtemelen motorun anahtarına evin anahtarlarını vs taktığım için yuvası bozuldu ama çalışmasını etkilemiyor henüz. SİZ MOTOR ANAHTARLARINIZA BAŞKA BİRŞEY TAKMAYIN.
* Motora ekstra olarak amerikan park, çakarlı sis farları, arka stop çakar taktırmıştım. 30bin km, 1.5 senedir mevcutlar, elektrik sistemine hiçbir zararlarını görmedim.
* plastik malzemeler çok soldu, çok uğraştırdı. biraz meraklıyım bu işlere, bir yapı marketten plastik için siyah boya aldım, söktüm parçaları boyadım. yine soldu, yine boyadım. (kesinlikle zımpara yapmayın, en incesi bile olsa)
* egzoz çok renk attı, iki veya üç defa boyamışımdır. söküp takması çok basit. sadece biraz nazik davranıp yere oraya buraya vurmayın. yine yapı marketten 600c üzeri siyah boya alıp boyadım. ne kadar dayanıklı alırsanız alın fark etmez, yine de o renk atıyor.
sonuç olarak 50bin kmde de olsa, biraz ekstra uğraştırmışta olsa motor hala saat gibi, tık demeden çalışıyor. bakımlarını vaktinde yaptırırsanız gram problem çıkartmayacaktır.
Hayırlı forumlar
-
10 Kasım 2018, 11:58
#5131
Arkadaşlar selam, iron max 2016 model kullanıyorum. 29 bin km oldu kayış alacağım, fakat kararsız kaldım orjinal ile polini kayış arasında. Varyatör vs diğer parçalar modifiye değil stok bu durumda kayış performansı çok etkilemiyor bildiğin kadarıyla ama yinede bilenler cevaplarsa sevinirim.
Birde fren balatası olarak ne tavsiye edersiniz? Teşekkürler
-
10 Kasım 2018, 19:34
#5132
moralim sıfır sıfır sıfır. 50 bin km sonra ilk defa motorum da sorun çıktı. oda egzoz içi dağıldı. aranızda 2015-17 arası xmax 250 orijinal egzoz satan varsa görüşelim.
-
10 Kasım 2018, 23:21
#5133
aLoneman adlı üyeden alıntı
moralim sıfır sıfır sıfır. 50 bin km sonra ilk defa motorum da sorun çıktı. oda egzoz içi dağıldı. aranızda 2015-17 arası xmax 250 orijinal egzoz satan varsa görüşelim.
2013 temmuz sonrasi modellerinde uyar(2014).
Sattigim xmax ta egzozu bir kac defa vurmustum..soba borusu gibi baya dişarda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
orhanyıldızz adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selam, iron max 2016 model kullanıyorum. 29 bin km oldu kayış alacağım, fakat kararsız kaldım orjinal ile polini kayış arasında. Varyatör vs diğer parçalar modifiye değil stok bu durumda kayış performansı çok etkilemiyor bildiğin kadarıyla ama yinede bilenler cevaplarsa sevinirim.
Birde fren balatası olarak ne tavsiye edersiniz? Teşekkürler
polini kevlar ise al geç
ben bando almistim karadeniz turunda motoru cok zorlamistim gram sorun cikmadi..sattigimda hala duzgundu..
-
13 Kasım 2018, 12:11
#5134
aLoneman adlı üyeden alıntı
moralim sıfır sıfır sıfır. 50 bin km sonra ilk defa motorum da sorun çıktı. oda egzoz içi dağıldı. aranızda 2015-17 arası xmax 250 orijinal egzoz satan varsa görüşelim.
benimkinin de egzozun içi dağılmıştı, anlayan bir ustaya götürdük (ben çok anlamam.) usta altından görünmeyecek bir yerinden kesti, açtı, dağılan kısımları çıkarttı kapattı. yaklaşık 10 bin km'dir aynı egzozla devam ediyorum sıkıntı olmadı. eğer seninki de aynı durumdaysa boşu boşuna sıfır egzoz masrafına girme derim
-
13 Kasım 2018, 12:26
#5135
Gold_ adlı üyeden alıntı
benimkinin de egzozun içi dağılmıştı, anlayan bir ustaya götürdük (ben çok anlamam.) usta altından görünmeyecek bir yerinden kesti, açtı, dağılan kısımları çıkarttı kapattı. yaklaşık 10 bin km'dir aynı egzozla devam ediyorum sıkıntı olmadı. eğer seninki de aynı durumdaysa boşu boşuna sıfır egzoz masrafına girme derim
ben de öyle yaptım hocam. yamaha servisinin tanıdığı egzozcu varmış. oraya yönlendirdiler. dün bıraktım motoru, biraz sonra gidip alacağım.
-
15 Kasım 2018, 13:34
#5136
Merhaba,
2014 Xmax 250 nin malum 40000 bakımı geldi..
Bu bakımda hangi parçaları degiştirmeliyim bilen varmı?
Kayış için orjinal alternatifi ekonomik ve saglam bir marka varmıdır?
Teşekkürler.
-
15 Kasım 2018, 14:56
#5137
aralarında görsellik dışında hiç bir fark yok. mekanik aksam vb olarak aynı.
2016 iron max var bende. Plastik aksamlar piano black ve parlak siyah olarak daha güzel duruyor. Görüntü olarak göze hitap ediyor baya. Selesi deri görünümlü konfor sele ve daha rahat, selenin üstünde iron max logosu var. Alüminyum ayak dayama var, nikelaj kaplama detaylar var gösterge etrafında ve önünde. GÜndüz led far var.
iron max almak daha mantıklı çünkü mevcut aksesuarları sonradan alsan daha pahalıya gelir.
-
28 Kasım 2018, 16:41
#5138
merman adlı üyeden alıntı
Evet arkadaslar uzun bir aradan sonra bilgi vermek amaçlı foruma girdim.
4000km bakımı
Iscilik 80
15/50 1.3 lt yag 70
Hava filitresi 115
arka fren balatası 100
Total: 365tl
Merhaba arkadaşlar. 2017 model ironmax ile aranızdayım ben de. merak ettiğim bir şey var, arkadaşın bahsettiği değişimler balata hariç bende de 4bin bakımında oldu. 4bin bakımı için ben de 375 tl gibi bir para ödedim bu arada güncel fiyatı merak edenler için. (yağ ve iki filtre değişti).
7bin bakımında tekrar mı değişecek şimdi bu filtreler? yani 3bin km de bir bu kadar yüksek bakım maliyeti olacaksa işimiz var yamaha servisiyle.
malesef güncel kur ile motor almak bile çok fazla şeyden feragat etmeyi gerektirince akla gelen ilk şey maliyetler oluyor, keşke maddiyat hiç sorun olmasaydı da sadece motorun güzelliklerini konuşsaydık. motora gelecek olursak ilk motorum ve çok memnunum, 3.000 km oldu ve yakışıklı şu ana kadar hiç üzmedi.
-
28 Kasım 2018, 16:51
#5139
furkangezer adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. 2017 model ironmax ile aranızdayım ben de. merak ettiğim bir şey var, arkadaşın bahsettiği değişimler balata hariç bende de 4bin bakımında oldu. 4bin bakımı için ben de 375 tl gibi bir para ödedim bu arada güncel fiyatı merak edenler için. (yağ ve iki filtre değişti).
7bin bakımında tekrar mı değişecek şimdi bu filtreler? yani 3bin km de bir bu kadar yüksek bakım maliyeti olacaksa işimiz var yamaha servisiyle.
malesef güncel kur ile motor almak bile çok fazla şeyden feragat etmeyi gerektirince akla gelen ilk şey maliyetler oluyor, keşke maddiyat hiç sorun olmasaydı da sadece motorun güzelliklerini konuşsaydık. motora gelecek olursak ilk motorum ve çok memnunum, 3.000 km oldu ve yakışıklı şu ana kadar hiç üzmedi.
Filtreler 10bin km'de bir değişiyor. Kitapçığında bu şekilde. 4000 ve 7000 bakımında sadece temizleniyor. Eğer temizlenemeyecek kadar kötüyse değişiyor. Çok tozlu yollarda sürdüyseniz değişmesi gerekebilir. Asfaltta kullandıysanız gerekmez. Filtrelere baktınız mı? Üç kağıtçı dolu memleket.
-
30 Kasım 2018, 09:50
#5140
osiosborn adlı üyeden alıntı
Filtreler 10bin km'de bir değişiyor. Kitapçığında bu şekilde. 4000 ve 7000 bakımında sadece temizleniyor. Eğer temizlenemeyecek kadar kötüyse değişiyor. Çok tozlu yollarda sürdüyseniz değişmesi gerekebilir. Asfaltta kullandıysanız gerekmez. Filtrelere baktınız mı? Üç kağıtçı dolu memleket.
hocam maltepe tuna'da yaptırdım. ilk motorum, motordan henüz çok anlamıyorum. sadece 4bin km'de filtrelerin değişmediğini sanıyordum dedim. filtreyi masaya vurup çıkan tozu gösterdi, çok dolu olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. yağmurda kullanıyorum ama istanbul'dayım en nihayetinde, toprak yola giç girmedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------
Bu arada merak ettiğim bir konu daha var, yeni ve heyecanlı bir kullanıcı olarak sürekli başlık açıyorum kusura bakmayın
motorumu 4 mevsim her gün 60 km kullanıyorum & kullanacağım. özellikle bir haftadır çok şiddetli yağmur altında kullanıyorum. bu şiddetli yağmurun, yani motorun her gün yoğun bir şekilde ıslanmasının parçalara nasıl bir etkisi olur?
bu soru işaretinin kafamda oluşmasının en büyük sebeplerinden biri de, motor alırken insanların ilanda "motor yağmur görmedi" ibaresini çok fazla kullanmaları ne oluyor motor yağmur görmeyince? sonuçta avrupa'da / asya'da da kullanılan motorlar değil mi bunlar? çok daha şiddetli yağmurların yağdığı iklimler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler