Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Aralık 2017, 12:52
#4921
Arkadaşlar motorumu satmaya karar verdim.Özel bi sebebi yok sadece binemiyorum ve hakkını verecek birisinin olsun istiyorum.2015 model ABS li 7900 km de .Sadece uzun yolda kullandım ve kaza,borç vs hç bi sorunu yok. sahibinden.com da ilan numarası 505922167 . Buraya çok sık giremediğimden ilgilenen arkadaş olursa telefonla ulaşabilir. Tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
-
02 Aralık 2017, 13:09
#4922
demirarch adlı üyeden alıntı
elcik koruma takmak istiyordum ne zamandır , alternatif yok gibi , sadece trafikte bir arkadaşta gördüm alttaki elciği takmış ,
forumda bu ürünü kullanan oldu mu ?
https://i.hizliresim.com/pG3mbJ.jpg
Hocam başka elcik koruma takanlar da gördüm. Ancak genel sorun takmaktan ziyade elcik korumanın gidon turunu daraltması. Yani sağa veya sola çevirmek istediğinizde elcik koruma cama değiyor ve sağdan soldan 5cm lik gidon çevirme kaybınız oluyor.
Paylaştığınız elcik koruma şekil olarak çok güzel, ancak gidon turunu kısıtlıyor mu kullanan birinin yorumu lazım.
Aşağıdaki resimdeki elcik korumayı takmış bir arkadaşa sormuştum (baya da yakışmış Xmaxe) kendisi gidon turunu daralttığını ancak bir süre sonra alıştığı için büyük problem olmadığını söylemişti. Ayrıca direkt takılmıyormuş, elcik koruma vidaları üzerinde revizyon yapmış. Sadece uzun yolda kullanılacaksa okadar geniş gidon turuna elbet ihtiyaç olmaz ama şehir içinde motorun kıvraklığını alır diye düşünüyorum.
Bir tek tam uyumlu olarak GP kompozitin ürünleri var, bir arkadaşımın xmaxinde takılıydı, onların da şekli çok kötü, sırf o yüzden takmıyorum bende.
-
02 Aralık 2017, 13:32
#4923
Sık filtre yapıyorsan elcik olayı buna engel teşkil eder kanımca. Filtre sırasında görüş açısını daraltır. Aynalara değme olayı da olabilir ama bunu görüp binerek test etmeden emin olamayız tabii.
-
03 Aralık 2017, 22:18
#4924
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam başka elcik koruma takanlar da gördüm. Ancak genel sorun takmaktan ziyade elcik korumanın gidon turunu daraltması. Yani sağa veya sola çevirmek istediğinizde elcik koruma cama değiyor ve sağdan soldan 5cm lik gidon çevirme kaybınız oluyor.
Paylaştığınız elcik koruma şekil olarak çok güzel, ancak gidon turunu kısıtlıyor mu kullanan birinin yorumu lazım.
Aşağıdaki resimdeki elcik korumayı takmış bir arkadaşa sormuştum (baya da yakışmış Xmaxe) kendisi gidon turunu daralttığını ancak bir süre sonra alıştığı için büyük problem olmadığını söylemişti. Ayrıca direkt takılmıyormuş, elcik koruma vidaları üzerinde revizyon yapmış. Sadece uzun yolda kullanılacaksa okadar geniş gidon turuna elbet ihtiyaç olmaz ama şehir içinde motorun kıvraklığını alır diye düşünüyorum.
Bir tek tam uyumlu olarak GP kompozitin ürünleri var, bir arkadaşımın xmaxinde takılıydı, onların da şekli çok kötü, sırf o yüzden takmıyorum bende.
http://www.kalyoncumotor.com/class/I.../el-koruma.png
evet malesef haftasonu şirinevlerde aksesuar mağazalarında denedim , oldukça kısıtlıyor gidon hareketini , bu yüzden almaktan vazgeçtim ,
gp kompozitin ürünü gerçekten çok çirkin , üzeride biraz çalışsalar süper satış rakamları yakalarlar .....
-
04 Aralık 2017, 13:36
#4925
Arkadaşlar merhaba. Detay bir soru soracagim. Xmax 250 2016 kullaniyorum ve artcimin kaskini yanimda tasiyorum. Iki kaskim da sele altina duzgun bir sekilde sigiyor. Ama bilirsiniz sele altinin on kismi motordan dolayi bi guzel isiniyor.(eldivenleri koyun guzel oluyor )
Artcim olmadiginda veya kullanimdan hemen sonra kaski sele altina koyuyorum. Bu sicaklik kaska zarar verir mi?
Isima-soguma kaskin malzemesinde sertlesme veya mukavvemet kaybi olusturur mu acaba? Benzer problemle karsilasanlar nasil cozum buldunuz?
Tesekkurler
-
04 Aralık 2017, 14:00
#4926
Bir şey olmaz. O kasklar yazın cayır cayır güneş altında duruyor.
-
12 Aralık 2017, 13:00
#4927
2011 xmax ime debriyaj alıcam faakt 130 tl yede var 450 tl yede hangisini almalıyım ?
ve tas değiştirmek şartmıdır ?
-
12 Aralık 2017, 15:10
#4928
antilop_skul adlı üyeden alıntı
2011 xmax ime debriyaj alıcam faakt 130 tl yede var 450 tl yede hangisini almalıyım ?
ve tas değiştirmek şartmıdır ?
Hocam tas değiştirmek şart değil. Tas iç çapı ölçülüp kritik değere gelmiş mi bakmak lazım.
Birde tasda salgı varmı (çarpılma, tam dairesel olmama durumları vs) bir ustanın bakması lazım. Ama genelde tas debriyajdan çok daha geç eskir.
Gelelim debriyaj hususuna. Hocam 130tl dediğin debriyajı kısa bir süre denedim, orjinali gibi olmuyor. Arada sırada sürtme sesi yapıyor , orjinali kadar hızlı kavrama yapmıyor, motor gaz tepkileri daha uysallaşıyor ve bir miktar performans kaybın oluyor.
Bu işlerden anlayan bir ustayla görüştüm. Yıllar içerisinde ucuz balataları da denemişler, balata çaktırma da yapmışlar (bitik balata üzerine yeni balata yapıştırma işlemi), vb birçok yöntem denemişler.
Ustanın bana dediği şu oldu: "Xmaxlerde orijinal balata performansını ve sorunsuzluğunu hiçbirinde elde edemedik."
Bunu diyen usta özel servisi olan bir kişi, yani yamaha servisi ustası değil.
Bana verdiği tavsiye, ileride debriyaj balatan bitince değiştireceksen git orijinal yamaha debriyajı alıp gel onu takalım, 25-30bin km kafan rahat olsun dedi.
Özellikle varyatör kısmı bakımı yapılmış ve yeni balata takılmış xmaxler motor bloğu da iyi durumdaysa resmen sıfır km gibi oluyor. Bir abimizin 56 bin km deki Xmaxine bindim. Varyatör kısmı (tas-balata-varyatör-kayış)komple yakın zamanda orijinal parçalarla yenilenmiş. Km kısmını görmeden kullansan bu motor 5bin km ya var ya yoktur dersin. O kadar seri, sorunsuz ve güzeldi kavraması ve gidişi.
Ben 130tl lik debriyajları önermem. Haaa iş görüyor mu? A noktasından B noktasına götürüyor ama orijinal balata takılı Xmaxe binince farkı anında anlıyorsun.
Fakat biraz daha pahalı olan markalı yan sanayii balatalar (Newfren vs markalar) nasıldır bir fikrim yok.
-
12 Aralık 2017, 23:59
#4929
-
13 Aralık 2017, 20:43
#4930
valla kardeş bende xmax varken herşeyini kendim değiştirdim,fren balatalarınıda ebc marka taktım çokta memnundum hemde orijinal balata fiyatının yarısından daha ucuza aldım ve taktım,hiç bi fark göremedim,zaten ebc balata piyasada çok popüler hemen herkes memnun
debriyaj ve hava filtreleride yarı fiyatına alırsın piyasadan ,servis geçirmasyon yapıyor
-
13 Aralık 2017, 21:15
#4931
antilop_skul adlı üyeden alıntı
2011 xmax ime debriyaj alıcam faakt 130 tl yede var 450 tl yede hangisini almalıyım ?
ve tas değiştirmek şartmıdır ?
Benim debriyaj balatası da hafif kaçırma yapmaya başladı. 2012 model 45 bin de orijinal debriyaj. 40 bin bakımında aşınmış ama bitmemiş durumdaydı. Ben de değiştirmeyi düşünüyorum. 130 TL olan debriyajı düşünmüyorum. Orijinal çok pahalı. Ama mecburen orijinal kullanacağım. Taktırdıktan sonraki durumu yazarsan bizim için de fikir olur.
-
14 Aralık 2017, 01:00
#4932
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
valla kardeş bende xmax varken herşeyini kendim değiştirdim,fren balatalarınıda ebc marka taktım çokta memnundum hemde orijinal balata fiyatının yarısından daha ucuza aldım ve taktım,hiç bi fark göremedim,zaten ebc balata piyasada çok popüler hemen herkes memnun
debriyaj ve hava filtreleride yarı fiyatına alırsın piyasadan ,servis geçirmasyon yapıyor
Kardeş Xmax'in(2016) bakımında kullandığın tüm avadanlıkları (alet, edavatı) modeli cinsi ve numarasıyla aklında kalanları yazar mısın? Bende kendim yapmaya başlıcam bakımı.Malzeme topluyorum.
-
14 Aralık 2017, 12:38
#4933
yukarılarda 1 aya kadar xmax 250 yeni kasa gelecek diye yazan bir sürü üye gördüm. fakat ne gelen var ne giden. acaba şubat da mı belli olacak 250 nin yemi imajı ve yeni nesil motoru.
-
14 Aralık 2017, 15:13
#4934
bufi43 adlı üyeden alıntı
yukarılarda 1 aya kadar xmax 250 yeni kasa gelecek diye yazan bir sürü üye gördüm. fakat ne gelen var ne giden. acaba şubat da mı belli olacak 250 nin yemi imajı ve yeni nesil motoru.
Benim tahminim mutlaka 2018 de gelecek , bildiğin 300luk görünümünde 250 cc motor hacminde ,
ama asıl önemli konu fiyatı olacak , yeni motor + makyajlı kasa falan derken 19.5 u bulur diye düşünüyorum.
fuarda gösterirler , mayıs sonu - haziran gibi gelir
-
14 Aralık 2017, 15:35
#4935
bufi43 adlı üyeden alıntı
yukarılarda 1 aya kadar xmax 250 yeni kasa gelecek diye yazan bir sürü üye gördüm. fakat ne gelen var ne giden. acaba şubat da mı belli olacak 250 nin yemi imajı ve yeni nesil motoru.
Bilgi içeriden ama ben söyleyenin yalancısıyım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
Bak Allah'ın sevgili kuluymuşum. Mesajımdan 1 dakika sonra yamahanın twitter hesabı yeni xmax 250'yi duyuran tweti attı.
https://twitter.com/Yamaha_MotorTR/s...83235107090432
-
14 Aralık 2017, 16:29
#4936
19.5 ne yaptınız hocam zaten şu anda 20700 fiyatı..en az 24 bin olur
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
aLoneman adlı üyeden alıntı
heyecanlıyız kalpten gideceğiz şimdi
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
demirarch adlı üyeden alıntı
Benim tahminim mutlaka 2018 de gelecek , bildiğin 300luk görünümünde 250 cc motor hacminde ,
ama asıl önemli konu fiyatı olacak , yeni motor + makyajlı kasa falan derken 19.5 u bulur diye düşünüyorum.
fuarda gösterirler , mayıs sonu - haziran gibi gelir
19.5 ne yaptınız hocam şu anda zaten 20700 en az 24 bekliyorum ben
-
14 Aralık 2017, 17:51
#4937
portoriko adlı üyeden alıntı
Kardeş Xmax'in(2016) bakımında kullandığın tüm avadanlıkları (alet, edavatı) modeli cinsi ve numarasıyla aklında kalanları yazar mısın? Bende kendim yapmaya başlıcam bakımı.Malzeme topluyorum.
valla kardeş,benim küçük bir garajım var ,hemen hretürlü takımım olduğundan hiç problem yaşamadım ama sen yeterki yapmak iste kesinlikle yaparsın ,,ben kayış varyatör değişimini bile kendim yaptım,görünen köy klavuz istemez,ne sökeceğini zaten görüyorsun,söktüklerinide aynen sırasıyla geri takacaksın bukadar basit
hatta youtubede xmax bakım yaz videolarda nasıl yapıldığını izle aynen yaparsın
birdefa hangi bakımını yapmayı düşünüyorsun onu söylemelisin
20 bin bakıma kadar yapacağın bakımlar basit ,bunlara gereken takım aşağı yukarı şöyle
düz yıldız tornavida,pense,çekiç,olacak önce,sonra en az 8 numaradan başlayıp 14 numara lokmaya kadar olan cırcır kısa ve uzun kolu ve içinde torch uçlarınında olduğu küçük lokma takımı gerekli,bu takımlardan piyasada çok var ama 20 tl lik ucuz bişey alma işini yapamadan kırılır bozulur yani dandik bişey alma
sonra 8 numaradan başlayıp en az 22 ye kadar olan yıldız ,yaprak be yarım adı verilen anahtar takımlarını temin et,,birde alabilirsen 2/1 diye geçen 10 numaradan başlayıp 32 numaraya kadar lokması kısa ve uzun kolu olan büyük lokma takımı alırsan xmax in kayış değişimi dahil büyük bakımlarını bile yapabilirsin merak etme ,,birde elektrikli somun sökme tabancasıda alırsan ki bu tabanca arka tekerin ve varyatörün büyük somunlarını sökmek için gerekli ,motosikletin motorunu bile indirebilir yenileyebilirsin
küçük bakım için pek fazla bişey gerekmiyor ,tornavida küçük lokma takımı pense çekiç işini görür ama diğerlerinide alırsan her işi yaparsın
-
14 Aralık 2017, 20:38
#4938
demirarch adlı üyeden alıntı
Benim tahminim mutlaka 2018 de gelecek , bildiğin 300luk görünümünde 250 cc motor hacminde ,
ama asıl önemli konu fiyatı olacak , yeni motor + makyajlı kasa falan derken 19.5 u bulur diye düşünüyorum.
fuarda gösterirler , mayıs sonu - haziran gibi gelir
23-24'ten aşağı olmaz. Siz biraz geçmişte kalmışsınız. Dolar, euro uçtu, ek vergiler gedi.
-
14 Aralık 2017, 22:52
#4939
osiosborn adlı üyeden alıntı
23-24'ten aşağı olmaz. Siz biraz geçmişte kalmışsınız. Dolar, euro uçtu, ek vergiler gedi.
Aynen katılıyorum...19 değil 20 hatta 21 olması imkansız. En az 24 olur. Ona bile şükür
-
17 Aralık 2017, 19:37
#4940
antilop_skul adlı üyeden alıntı
2011 xmax ime debriyaj alıcam faakt 130 tl yede var 450 tl yede hangisini almalıyım ?
ve tas değiştirmek şartmıdır ?
Ne yaptın arkadaş. Ben de aynı durumdayım. Fakat şu sıralar pek kullanmadığım için yaptırmıyorum. 130 TL olan bence alınmaz. 450 TL yazdığın newfren. Bunu 300 küsüre veren de var. Orijinali sordum. İşçilik hariç debriyaj 700 küsür, çan 300 küsür. Yaptırınca aldığın sonucu paylaşırsan sevinirim.
https://www.dokuyucu.com.tr/YAMAHA-X...,PR-42436.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler