Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4861

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    @Nikkfurie cevap icin cok tesekkur ederim birde şunu sormak istiyorum
    Motorun herhangi bir kronik sorunu varmi dikkat edilmesi gereken
    İron max modeliyle duz model arasinda ne gibi farklar var
    Uzerinde gelen orjinal lastikleri yeterlimidir
    Yedek parca ve bakimlari pahalimi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4862
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı MotoJapon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Nikkfurie cevap icin cok tesekkur ederim birde şunu sormak istiyorum
    Motorun herhangi bir kronik sorunu varmi dikkat edilmesi gereken
    İron max modeliyle duz model arasinda ne gibi farklar var
    Uzerinde gelen orjinal lastikleri yeterlimidir
    Yedek parca ve bakimlari pahalimi
    iron max ile görsel farklar var , ön cam kısa ve renkli birde sele daha konforlu bir malzeme ile üretilmiş ( jel sanırım )

    bildiğim kronik bir sorunu yok , insani şartlarda kullanılan bir xmax 100-150 bin km gider herhalde..

    piyasada çok uygun vede bolca yedek parçası var , 35 lira fren balatası , 40 lira filtreleri , 150 lira kayış vs gibi..

    yetkili servis fiyatları biraz daha tuzlu..

    orj lastikler michelin city grip 20000 km temiz gider..

  3. #4863

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iron max ile görsel farklar var , ön cam kısa ve renkli birde sele daha konforlu bir malzeme ile üretilmiş ( jel sanırım )

    bildiğim kronik bir sorunu yok , insani şartlarda kullanılan bir xmax 100-150 bin km gider herhalde..

    piyasada çok uygun vede bolca yedek parçası var , 35 lira fren balatası , 40 lira filtreleri , 150 lira kayış vs gibi..

    yetkili servis fiyatları biraz daha tuzlu..

    orj lastikler michelin city grip 20000 km temiz gider..
    yine çok teşekkür ederim cevaplar için aklıma geldikçe sormak geliyor içimden

    Ben bütçem dolayısı ile bu motoru ikinci el almak zorundayım . Her araçta olduğu gibi bu motosiklette de ikinci el alırken nelere ve nerelerine dikkat etmem gerekiyor. Ağır bakımları kaç km de başlıyor. Benim için en önemli durum uzun yol, bu uzun yol hedefi için motosiklerin hangi aksesuarlara sahip olması bana avantaj sağlar cevaplar için şimdiden çok teşekkür ediyorum

  4. #4864
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iron max ile görsel farklar var , ön cam kısa ve renkli birde sele daha konforlu bir malzeme ile üretilmiş ( jel sanırım )

    bildiğim kronik bir sorunu yok , insani şartlarda kullanılan bir xmax 100-150 bin km gider herhalde..

    piyasada çok uygun vede bolca yedek parçası var , 35 lira fren balatası , 40 lira filtreleri , 150 lira kayış vs gibi..

    yetkili servis fiyatları biraz daha tuzlu..

    orj lastikler michelin city grip 20000 km temiz gider..
    Verdiğiniz bilgiler genelde doğru olmakla birlikte yedek parça fiyatları malzeme kalitesi ve performanslarına bağlı olarak değişiyor. Dün 2016 X-MAX için ön ve arka olmak üzere iki takım LUCAS marka balatayı 140 TL.ye satın aldım. EBC marka arka balata 45 Liraydı.
    MotoJapon bunu beğendi.

  5. #4865

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    Ben bütçem dolayısı ile bu motoru ikinci el almak zorundayım . Her araçta olduğu gibi bu motosiklette de ikinci el alırken nelere ve nerelerine dikkat etmem gerekiyor. Ağır bakımları kaç km de başlıyor. Benim için en önemli durum uzun yol, bu uzun yol hedefi için motosikletin hangi aksesuarlara sahip olması bana avantaj sağlar cevaplar için şimdiden çok teşekkür ediyorum.

  6. #4866

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Uzun yol için en önemlisi tur camı, arkaya da bir çanta gerekir tabii, ve sert sele için yumuşak bir ped. Gerisi ayrıntı.

  7. #4867

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol için en önemlisi tur camı, arkaya da bir çanta gerekir tabii, ve sert sele için yumuşak bir ped. Gerisi ayrıntı.
    bunların fiyatları nasıl hocam orjinallerinin

  8. #4868

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Fiyatlı

  9. #4869

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı MotoJapon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunların fiyatları nasıl hocam orjinallerinin
    xmax'in yedek parçaları tuzlu hocam. Cidden öyle böyle değil yalan yok. Orjinal tur camı 750 TL olması lazım. Çanta ve demiri (topcase) 1500 TL, sırt dayama 650 TL, bacak koruma ve rüzgarlık sanırım oda 600 700 arası.

    Mesela yan karenajlar, xmax yazılı olanlar. 300 TL, artı xmax yazısını alıyorsun 50'de o olması lazım. Ondan sonra, ön çamurluk 300 küsür bir şeydi, eğer motor abs ise, çamurluk abs yazıların çifti 70 filandı.

    Tabi söylediğim fiyatların bazıları tam değer, bazıları az biraz farklılık gösterebilir. Sözün özü, bu aletin yedek parçası ucuz değil hocam.

  10. #4870

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax'in yedek parçaları tuzlu hocam. Cidden öyle böyle değil yalan yok. Orjinal tur camı 750 TL olması lazım. Çanta ve demiri (topcase) 1500 TL, sırt dayama 650 TL, bacak koruma ve rüzgarlık sanırım oda 600 700 arası.

    Mesela yan karenajlar, xmax yazılı olanlar. 300 TL, artı xmax yazısını alıyorsun 50'de o olması lazım. Ondan sonra, ön çamurluk 300 küsür bir şeydi, eğer motor abs ise, çamurluk abs yazıların çifti 70 filandı.

    Tabi söylediğim fiyatların bazıları tam değer, bazıları az biraz farklılık gösterebilir. Sözün özü, bu aletin yedek parçası ucuz değil hocam.
    Bu şartlarda benim o zaman ikinci elde mutlaka aksesuarlı bir motor tercih etmem gerekiyor.Çanta vs olursa benim için çok iyi olur
    Benim asıl takıldığım konu bir motor buldum alıyorum dedim neresine neyine dikkat etmeliyim expertiz için servise mi baktırmalıyım

  11. #4871

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Elciklerine bakın mesela, çok aşınmışsa fazla kilometre yapmıştır. Varyatörüne bir usta baksın, masraflı oluyor değişimi çünkü.

  12. #4872

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı MotoJapon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şartlarda benim o zaman ikinci elde mutlaka aksesuarlı bir motor tercih etmem gerekiyor.Çanta vs olursa benim için çok iyi olur
    Benim asıl takıldığım konu bir motor buldum alıyorum dedim neresine neyine dikkat etmeliyim expertiz için servise mi baktırmalıyım
    Benim ikinci al satın alma/satma deneyimim yok. Bulabiliyorsan, servis bakımlı yazan motor bul. (biraz zor ama) Tüm bakımları serviste yapılmış olur. Karnesinde ne var ne yok her şeyi görebilirsin. Expertiz için yamaha servisine baktırman daha iyi olur evet.

  13. #4873
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı MotoJapon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şartlarda benim o zaman ikinci elde mutlaka aksesuarlı bir motor tercih etmem gerekiyor.Çanta vs olursa benim için çok iyi olur
    Benim asıl takıldığım konu bir motor buldum alıyorum dedim neresine neyine dikkat etmeliyim expertiz için servise mi baktırmalıyım
    Hocam yetkili servise veya tanıdığın iyi bir scooter ustasına baktırman yeterli olacaktır.

    Ben servisteki ustaya Xmax'in motor ömrünü sordum, düzgün kullanırsan ve bakımlarını aksatmazsan ömürlük dedi (:
    Biraz abarttı aslında ama demek istediği motor bloğunun sorunsuz olduğu ve uzun ömürlü olduğu aslında. Yani en az 100bin km gitmesi lazım.

    Alırken mutlaka bir ustaya göster. Genel olarak nelere dikkat etmeliyim dersen; motorda kalkışta silkeleme aşırı titreşim gibi bir sorun var mı? motorun sağında solunda kırık parçaları veya bir kazası var mı? varyatör çalışma sesi düzgün mü? güç aktarımı kesintisiz ve sarsıntısız mı? motorda sürüş esnasında sağa sola çekme vs var mı? bu hususlara dikkat edebilirsin.

    Varyatör kısmı önemli. Sadece debriyaj balatası orjinali 580tl civarında. Ön varyatör fiyatını net bilmiyorum ancak onunda fiyatı o kadar vardır. Varyatör iyiyse ve sadece bagalarda sorun varsa bagalar ucuz seti 80tl. Kayış 20bin km de mutlaka değiştiriliyor. Onun da fiyatı 220-250 tl civarı.
    Ağır bakım denen bakım 20binde oluyor hocam. Varyatör kısmı açılıp temizleniyor, kayış değiştiriliyor, buji değiştiriliyor, yağ ve filtreleri de değişiyor.

    Bakımları yetkili serviste yaptırırsan her bakımı pahalı (: İyi bir scooter ustası da bakımlarını rahatlıkla yapabilir.

    Aksesuarları da ateş pahası, arkadaşlar bahsetmiş zaten. Ancak dengesi olun, gidişi olsun, frenleri olsun gayet güzel bir motor. En büyük eksisi sert selesi ve sert arka amortisörleri.
    aquarist4 bunu beğendi.

  14. #4874
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yetkili servise veya tanıdığın iyi bir scooter ustasına baktırman yeterli olacaktır.

    Ben servisteki ustaya Xmax'in motor ömrünü sordum, düzgün kullanırsan ve bakımlarını aksatmazsan ömürlük dedi (:
    Biraz abarttı aslında ama demek istediği motor bloğunun sorunsuz olduğu ve uzun ömürlü olduğu aslında. Yani en az 100bin km gitmesi lazım.

    Alırken mutlaka bir ustaya göster. Genel olarak nelere dikkat etmeliyim dersen; motorda kalkışta silkeleme aşırı titreşim gibi bir sorun var mı? motorun sağında solunda kırık parçaları veya bir kazası var mı? varyatör çalışma sesi düzgün mü? güç aktarımı kesintisiz ve sarsıntısız mı? motorda sürüş esnasında sağa sola çekme vs var mı? bu hususlara dikkat edebilirsin.

    Varyatör kısmı önemli. Sadece debriyaj balatası orjinali 580tl civarında. Ön varyatör fiyatını net bilmiyorum ancak onunda fiyatı o kadar vardır. Varyatör iyiyse ve sadece bagalarda sorun varsa bagalar ucuz seti 80tl. Kayış 20bin km de mutlaka değiştiriliyor. Onun da fiyatı 220-250 tl civarı.
    Ağır bakım denen bakım 20binde oluyor hocam. Varyatör kısmı açılıp temizleniyor, kayış değiştiriliyor, buji değiştiriliyor, yağ ve filtreleri de değişiyor.

    Bakımları yetkili serviste yaptırırsan her bakımı pahalı (: İyi bir scooter ustası da bakımlarını rahatlıkla yapabilir.

    Aksesuarları da ateş pahası, arkadaşlar bahsetmiş zaten. Ancak dengesi olun, gidişi olsun, frenleri olsun gayet güzel bir motor. En büyük eksisi sert selesi ve sert arka amortisörleri.
    Arkadaşımda 2016 x max var. Benim motosikletimi de zaman zaman kullandığı için kendisininkinin süspansiyonu için sert diyor. Alacağınız motosikletin daha önce hararet yapmamış olması da çok önemli. Satın aldıktan sonra kullanımda soğutma sıvısını eksik etmeyin ve ısı yükseldiğinde fanın sorunsuz devreye girdiğinden emin olun. Motosikleti mutlaka kısa mesafe de olsa sahibi ile beraber sürüş yaparak alın.

  15. #4875

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha X-Max
    herkese teşekkür ederim Xmax aklıma yattı ve bu segmentte başka rakibi yok 300 lük ve 400 lük modelinden başka arada gözüm 400 cc ye de kayıyor incelediğim kadarıyla biraz görünüş makyajı ve motor dışında değişiklik yok gibi
    Sürüş konforunda vs fark varmı arkadaşlar ve 2016 2017 model 250 lik fiyatına 2014-2015 400 lük alınabiliyor 15.000 km üstünde tercih edilebilir mi sizce

  16. #4876

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Ben olsam etmem. Hem şehir içi kullanımı zor, hem daha masraflı, hem kalkışlarda titreşim daha fazla olabilir, vergisi vs. de üzer adamı. 250 iyidir.
    NeXuSs bunu beğendi.

  17. #4877

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı MotoJapon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese teşekkür ederim Xmax aklıma yattı ve bu segmentte başka rakibi yok 300 lük ve 400 lük modelinden başka arada gözüm 400 cc ye de kayıyor incelediğim kadarıyla biraz görünüş makyajı ve motor dışında değişiklik yok gibi
    Sürüş konforunda vs fark varmı arkadaşlar ve 2016 2017 model 250 lik fiyatına 2014-2015 400 lük alınabiliyor 15.000 km üstünde tercih edilebilir mi sizce
    ben 1 yıl 250 lik 1,5 yılda 400 lük xmax kullandım,,her ikisinide kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim,,alabiliyorsan 400 lük al pişman olmazsın
    250 ile 400 arasında şehir içi kullanım açısından fark yok,400 biraz daha ağır ama bunu fark etmiyorsun,,400 ile aralardan kaçmak olsun ara hızlanma olsun son hız olsun açık ara üstünlüğü var

    250 ile ,helede artçın varsa dip gazda yapsan aralardan kaçamıyorsun,,trafikteki en dandik arabalardan olan Albea bile gaza bastığında sizi geçebiliyor yani sizi geçmeyen araba yok diyeyim,,oyüzden artçım varken sollama yapmaya bile korkuyordum,

    ben bu yüzden 250 yi satıp 400 aldım ve j-costa varyatör taktım,,hem titreşim sıfıra indi hemde motorun performansı inanılmaz arttı

    yani benim tavsiyem 400 alman yönünde,,eğer ben yine alacak olsam 400 alırdım

    arada yakıt farkı olarakta ahım şahım fark yok,,şöyle söyleyeyim,,ben 250 yi kullanırken km de 180-190 krş yakıyordum,akabinde satıp 400 aldığımda km de 210-220 krş yakmaya başladım ama ,ara hızlanma ve performan olarak arada çok fark var,,400 ü kullanırken zevk alıyordum

    250 yi 3 binde bir bakıma sokuyorsun 400 ü 5 binde bir bakıma sokuyorsun,bu yüzden bakım aralığı uzun olduğundan 250 ye nazaran servise daha az gidiyordun,,öyle bakımı falanda 250 den farklı değil,işçilik aynı 250 den fazla olarak sadece 400 de yağ filtresi var ve 2 tane hava filtresi var okadar,,bakım aralığı uzun olduğundan uzun vadede daha avantajlı bile oluyor

  18. #4878
    NeXuSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2017
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Xmax 250 ironmax - Honda İntegra - Xmax 250
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 1 yıl 250 lik 1,5 yılda 400 lük xmax kullandım,,her ikisinide kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim,,alabiliyorsan 400 lük al pişman olmazsın
    250 ile 400 arasında şehir içi kullanım açısından fark yok,400 biraz daha ağır ama bunu fark etmiyorsun,,400 ile aralardan kaçmak olsun ara hızlanma olsun son hız olsun açık ara üstünlüğü var

    250 ile ,helede artçın varsa dip gazda yapsan aralardan kaçamıyorsun,,trafikteki en dandik arabalardan olan Albea bile gaza bastığında sizi geçebiliyor yani sizi geçmeyen araba yok diyeyim,,oyüzden artçım varken sollama yapmaya bile korkuyordum,

    ben bu yüzden 250 yi satıp 400 aldım ve j-costa varyatör taktım,,hem titreşim sıfıra indi hemde motorun performansı inanılmaz arttı

    yani benim tavsiyem 400 alman yönünde,,eğer ben yine alacak olsam 400 alırdım

    arada yakıt farkı olarakta ahım şahım fark yok,,şöyle söyleyeyim,,ben 250 yi kullanırken km de 180-190 krş yakıyordum,akabinde satıp 400 aldığımda km de 210-220 krş yakmaya başladım ama ,ara hızlanma ve performan olarak arada çok fark var,,400 ü kullanırken zevk alıyordum

    250 yi 3 binde bir bakıma sokuyorsun 400 ü 5 binde bir bakıma sokuyorsun,bu yüzden bakım aralığı uzun olduğundan 250 ye nazaran servise daha az gidiyordun,,öyle bakımı falanda 250 den farklı değil,işçilik aynı 250 den fazla olarak sadece 400 de yağ filtresi var ve 2 tane hava filtresi var okadar,,bakım aralığı uzun olduğundan uzun vadede daha avantajlı bile oluyor
    İNTEGRA ile yakıtınız ne durumda şu an merak ettim. xmax ile ben şu anki fiyatlarla 18-19 kuruş yakıyorum.
    birde ben 250 ile (%90 artçım ile geziyorum) sollamada ve rampada neredeyse hiç sıkıntı yaşamadım (ben 95kg artçım 55kg)
    yarış motoru gibi yardırmaya çalışmıyorum ama sol şeridin akar haline rahatlıkla erişebiliyorum. tabi istanbul trafiği biraz daha farklıdır. ama artçısız istanbulda gezdim. çok keyifliydi. artçı ile aynı keyfi alamamıştım.
    Honda NC750D

  19. #4879

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Hıza meraklı arkadaşlar scooter ile neden dolaşıyor anlamak zor, 2 teker bir alet ve basınca 130-140 yapıyor, hayatta böyle bir hıza çıkmam bu ülkede. Bileğinize hakim olun arkadaşlar saçmalamayın !

  20. #4880

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı NeXuSs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İNTEGRA ile yakıtınız ne durumda şu an merak ettim. xmax ile ben şu anki fiyatlarla 18-19 kuruş yakıyorum.
    birde ben 250 ile (%90 artçım ile geziyorum) sollamada ve rampada neredeyse hiç sıkıntı yaşamadım (ben 95kg artçım 55kg)
    yarış motoru gibi yardırmaya çalışmıyorum ama sol şeridin akar haline rahatlıkla erişebiliyorum. tabi istanbul trafiği biraz daha farklıdır. ama artçısız istanbulda gezdim. çok keyifliydi. artçı ile aynı keyfi alamamıştım.
    benim yakıtım xmax 250 ile aynı,yani sattığım xmax 400 den az yakıyorum,zaten araştırırsanız görürsünüz,nc 750 serileri 250cc kadar yakıt tüketiyor,bunu herkes söylüyor,altın elbiseli adam bile 2016 integra incelemesi yaparken yakıt tüketiminin düşüklüğünü altını çizerek belirtmişti

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hıza meraklı arkadaşlar scooter ile neden dolaşıyor anlamak zor, 2 teker bir alet ve basınca 130-140 yapıyor, hayatta böyle bir hıza çıkmam bu ülkede. Bileğinize hakim olun arkadaşlar saçmalamayın !
    herşey hız demek değil
    ara hızlanma, anında aralardan derelerden kaçmak ve 120-130 ile giderken gazı açtığında yanındaki araçlardan anında sıyrılıp gitmek,170-180 km hıza anında çıkmak ,daha açıkçası TORK çok daha önemli

    yoksa ülkemizde 250-300 basacak yolmu varki,ve olsa bile boş yol yok,tırların kamyonların otobüslerin olmadıgı otoyol yok,,az bir gaza yüklensen ,önüne ya kamyon ya otobüs yada tır çıkıyor,onlar olmasa bile panelvanlar kamyonetler yerini tamamlıyor,,şehir içi trafiği saymıyorum bile

    bende 240 hp scirocco vardı,sıfır almıştım,sırf bu trafik yüzünden 10 gün önce sattım,,çünkü trafikten biyere gidemez ve parkedecek yer bulamaz olmuştum,,motosikletim onun yerini fazlasıyla dolduruyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler