İstanbul Esenyurt bayisinden aldım. Bodrum şubesinde mevcut ordan herhangi bir bayiye yollata bilirsiniz.
İstanbul Esenyurt bayisinden aldım. Bodrum şubesinde mevcut ordan herhangi bir bayiye yollata bilirsiniz.
Geçmiş olsun.
Xmax'in motoru öyle üstün teknoloji ürünü felan değil, bildiğiniz pat pat motoru gibi. Çok eski teknoloji. Yağdan kaynaklı olduğuna inanamadım.
Ne versen alır diye düşünüyorum yalnız 7100 üstün performans yağı diye biliyorum. Tek kullanımlık. Isındıktan sonra tekrar tekrar kullanılmaması gerek.
Bu yüzden yağdan kaynaklı da olabilir. Motor parçaları yağ özelliğini yitirince sürtünmeden zarar görmüş olabilir.
Benim de merak ettiğim bir sorum var,
2017 sıfır düz x max 250 mi yoksa
2016 sıfır x max 250 abs mi?
Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Fiyat olarak ikisi de aynı çünkü.
ABS tabii ki ...
ABS'li her zaman.
ABS'li xmax 5000 km'de bir balata filan değiştirtmiyor. Fren kullanmayı bilmeyenlerin kısa sürede balata yemesinden kaynaklı sorundur o.
Hocam, Balata, kullandığın ilin trafik durumuna ve o arkadaşın kombine fren yapma tecrübesine göre değişir. Ben de abs'li makina var. Bursa trafiğinde kullanıyorum. Arka balatamın ilk değişimi 10 bin küsür de filan oldu. Ön frenin ise 16 filan. Ha sen servis çalışanları bunu diyor diyorsan. Ben de servis çalışanı arkadaşıma sorup emin olayım. Eğer gerçekten öyleyse gelip hatam adına sen haklıymışsın derim.
Hocam balata dediğiniz şey hepi topu 60-70 tl birşey. Sırf balata absli modelde biraz daha erken bitiyor diye abs siz alın demek bana pek bir mantıklı gelmedi. Yapacağınız en ufak kazada, motoru yan yatırmada çıkacak masrafı göz önüne alınca sırf balatadan tasarruf etmek için abs siz model alın demek mantıklı olmaz.
Bir mühendis olarak abs nin gerekliliğini tartışmayı bile gereksiz buluyorum zaten.
(Hemen laf arası şunu da belirteyim; bundan önceki hiçbir motorumda abs yoktu. Hayatı boyunca abs siz motosiklet kullanmış bir kişiyim. Sırf laf olsun diye, bilip bilmeden abs övenlerden değilim )
Fakat bu motorumu abs li tercih ettim. "Peki aldığın günden bu yana kaç kere abs yi kullandın?" diye sorarsan 4 kez diyebilirim.
İlk aldığımda deneme amaçlı bilerek devreye soktuğum için aslında 3 kez demek daha doğru olur.
Hepi topu 3 kez bana lazım olan bu sistem beni tam 3 kez kazadan kurtardı. Birinde şehir içi bir kişi yola bakmadan akan trafikte önüme atladı. Panik fren yaptığımda abs fren mesafemi kısaltmadı, motorumu daha erken durdurmamı da sağlamadı, sadece motorumun kızaklamasını, kaymasını engelledi ve bana kaçış manevrası için hem süre hem imkan sağladı. Abs sayesinde motorumu kaydırmadan yavaşlattım ve kaçış manevrasıyla kazadan kurtuldum.
Diğer 2 seferde ise kötü yol şartları nedeniyle standart bir motorun çok rahat durabileceği yerde devreye girdi çünkü yola mıcır ve kum karışımı dökülmüş.
Yanı uzun lafın kısası, arkadaşlar Xmax'in abs sistemi verdiğiniz her kuruşu hak ediyor. Sistem mükemmel çalışıyor. Çok erken devreye girmeyip en son limit anında devreye giriyor. İmkanınız varsa mutlaka abs li olanı alın.
Abs sistemi zaten sürekli her frende devreye girecek diye bir şey yok. Fren yapmayı iyi bilen biri zaten normal sürüş ve frenlemede abs yi devreye sokmadan durur.
Kısaca özetlemem gerekirse:
Abs siz Xmax alınmaz mı? elbette alınır. Ama abs'li modeli varken öncelik abs'li modelden yana olmalıdır.
Herkese kazasız ve mutlu sürüşler dilerim.
Hocam aslında arkadaşın genellemesi doğru olabilir. Mekanik olarak değil ama kullanım şekli olarak abs olan modelerin balataları daha erken bitmesinin nedeni tahminimce şu nedenlerden olabilir :
Abs olmayan motorda sürekli hunharca dibine kadar ve ani fren sıkan pek olmaz, çünkü bilir ki tekerler kitlenirse oyun biter, yere yapışır. Ancak abs li motoru satarken bazı bayii çalışanı arkadaşlar şişirdikçe şişirirler ve "abi aban sonuna kadar frene korkma , motor düzse hayatta kaymaz absli bu alet" diye gaz verirler. Dedikleri teknik olarak doğru da olsa uygulamada tamamen yanlış bir öğüttür.
Fren yaparken sürekli abs yi devreye sokan bir kişi aslında yanlış fren yapıyor demektir.
Xmax 250 başlangıç kategorisinde bir motor. Yeni alan kişi motosiklette limon sıkar gibi fren yapmayı bilmiyorsa ve abs ye fazla güveniyorsa aşırı fren kullanıyor da olabilir.
Abs li motora binen bazı arkadaşlarım yukarıda bahsettiğim şekilde sürekli aşırı sert ve gereksizce frene abanıyorlar abs ye güvenip. Eeee haliyle insan gibi kullanılan balatayla sürekli ve agrasif kullanılan balatanın bitme süresi de aynı olmaz (:
Merhaba arkadaşlar, xmax 250 motorumun 4000 bakım zamanı geldi fakat henüz bakıma götüremedim, motor 4100 km de şu an ve en az 100 km daha yapacağım gibi görünüyor bakım yaptırana kadar. Bakım süresini ne kadar öteleyebiliriz motora bir zararı olur mu nasıl anlarız?
Şimdiden teşekkürler
Hocam bakım periyodunu 100-200 km geçmek motorunuz için büyük bir sorun olmaz. Ancak bakım süresini ötelemek konusunda net bir şey söyleyemem çünkü motor yağının net bozulma süresi yok. Xmax250 de her 3 bin km de bakımda değişmesi öneriliyor çünkü yağ yavaş yavaş özelliğini kaybetmeye başlıyor.
Yani Xmax250 için kabaca 3bin km veya motora konduktan sonra 1 yıl diyebiliriz bu süre için. Ayrıca garanti konusunda sıkıntı çıkmaması için siz yinede fazla geçirmeden bakımınızı yaptırın.
2016 Nisan ayında sıfır olarak İstanbul Tuna Otomotiv'den satın aldığım Xmax 2016 ABS motosikletim satılıktır.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...5899724/detay/
İkinci eli sıfırından pahalı olan bir kaç modelden biri herhalde.
Merhabalar.2016 Xmax 250 ile araniza katildim.Gecen gun artcimla birlikte (yaklasik 200 kilo ikimiz) hiz denememde 138 gördüm.Yaklasik 30 saniye boyunca 138 sabit kaldi.139 olmadi.Motoru aldığım kişi xmaxlerde hiz sinirlayici oldugunu devre disi birakilabildigini ama tavsiye etmedigini soyledi.Tek basima hiz denemesi yapamadim henuz.Artçisiz 138i gecer mi merak ediyorum suan.Ilk firsatta denicem.Youtubeda 160 yapanlar var.Bu hiza hiz sinirlayiciyi devre disi biraktiklarindami cikiyolar.
Sizin ulastiginiz son hız nedir arkadaşlar?
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)