Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
19 Nisan 2017, 01:20
#4361
acemi60 adlı üyeden alıntı
"Her şeyde bir hayır vardır" demişler. Bu lüzumsuz tartışmadan bile bir şey öğrendim. Ben baga hafifledikçe son hız artar diye biliyordum. Bu nedenle 1 gr daha hafif baga tercih ettim. @IRau Yanlış okumadıysam tam tersiymiş.Şimdi üzüldüm işte. Nasrettin Hoca gibi eşşeğe ters binmişiz. Fakat örneğin 130km/h ile giderken motorun sesi eskiden 120 km/h ile giderken çıktığı kadar çıkıyor. Anlamadım şimdi?
J.Costa- DR. Pulley meselesine gelince. J.Costa taktırıp vazgeçen, memnun olmayan, zamanla hasara neden olduğunu iddia eden yazılar okudum.(muhtelif forumlarda) Bu nedenle uzak durmayı tercih ettim. Kötüdür diyemem. Dr. Pulley ise daha çok yeni. Çok hoşuma gitti. Fakat ilerleyen zaman içinde göreceğiz. Uzun lafın kısası. Herkes halinden memnunsa mesele yoktur.
Kazasız belasız sürüşler...
acemi kardeş
eski haliyle yeni halinin son hızına bak,bagalar hafifledikçe motor devirli kalkar ama seri olur son hızı biraz düşer
bununla beraber devirli kalktığı için yakıt sarfiyatı birazcık artar
bağaları agır koyarsan bu sefer son hız artar ama kalkışların ve ara hızlanmaların ağırlaşır
buna sen karar vericen son hızın yüksek olsun diyorsan ağır,kalkışım ara hızlanmam 0-100 iyi olsun diyırsan hafif baga kullanacaksın,,
eee bunun ikisinin ortasıda var tabiki,genelde deneme yanılmayla veya taktırdığın yerin önerisiyle en iyiyi bulabiliyorsun
mesela ben buldum,,ben j-costa varyatörü alırken orijinal üstünde 150gram bağalar vardı,,ozaman ağırlıklardan bihaberdim
motorum felaket seriydi ama devirli kalkıyordu buda yakıtı artırıyordu
araştırdım yamaha servisine ve ustalara danıştım
j-costanın 150-160-170-180-190-200-210 diye sırasıyla 260 grama kadar bagası olduğunu öğrendim,,benim motora takılan j-costada en hafifi varmış
sonunda en idealinin 200 210 gram odugunu öğrendim ve bunlardan 3 takım aldım birini taktım 2 si yedekte duruyor
sende zamanla doğrusunu bulursun deneme yanılmayla
Reklamlar
-
19 Nisan 2017, 08:58
#4362
Zamanında çok denemiş olmamdan dolayı baga ağırlıkları ile ilgili bi kaç şey yazmak istedim. Bizzat kuyumcu tanıdığımın, hassas terazisinde tarttırılarak yapılmış denemelerdir.
Yumuşak bir sürüş ve moturunun böğürmeden, düşük devirde kalkmasını isteyenler, son hızı bilmem ama aynı devirde daha hızlı, dolayısıyla motorunun daha az bağırarak gitmesini isteyenler orjinalinden ağır baga kullanmalılar.
Moturu burgman 200'ler gibi geç ve yüksek devirde kavrasın ama kavradığı anda da fişek gibi gitsin ve ara hızlanmaları daha iyi olsun,motorun bağırmasından rahatsız olmam yeter ki gaz kolum tepkili olsun isteyenler orjinalinden hafif baga kullanmalılar.
Açıklayıcı bir örnek vermek gerekirse;manuel vites aynı model iki otomobil ile rolling yaptığınızı düşünün:
Aynı hızda araçların biri 3.viteste, diğeri 4.viteste olsun. Gaza bastığınız da 3.vitesteki(bu hafif bagalı motor oluyor) araç daha hızlı tepki verecektir. Ama bu yere kadar. 4.vitesteki(ağır bagalı motor) araç ise daha az tepki verecek ancak ilerde diğer aracı geçecektir.
Yolun devamında uzun bir rapma olduğunu düşünün:
4.vitesteki aracın devri düşmeye başlayacak,3.vitesteki araç arayı kapatacak,rampa yeterli uzunluktaysa da öne geçecektir.
Benim tecrübelerim bu şekilde. Umarım açıklayıcı olmuştur.
-
19 Nisan 2017, 10:17
#4363
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
iyi tamam tamam dr pulleyde iyi fiyat performans açısından
seni gerçekten yakından tanımak isterdim ırak,,çok alıngansın yaw
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
hadi yat uyu yarın iş var sabah kalkamazsın,,2 motorununda ödenecek borçları duruyo
sen çok düşünme bunları zaten r25 i sattım kısmetse honda cb650 f alacağım seni tokat manyağı yapmak için
sende erken yat kaynakçı kardeş kaynak yapıcak çok iş var
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
acemi60 adlı üyeden alıntı
"Her şeyde bir hayır vardır" demişler. Bu lüzumsuz tartışmadan bile bir şey öğrendim. Ben baga hafifledikçe son hız artar diye biliyordum. Bu nedenle 1 gr daha hafif baga tercih ettim. @IRau Yanlış okumadıysam tam tersiymiş.Şimdi üzüldüm işte. Nasrettin Hoca gibi eşşeğe ters binmişiz. Fakat örneğin 130km/h ile giderken motorun sesi eskiden 120 km/h ile giderken çıktığı kadar çıkıyor. Anlamadım şimdi?
J.Costa- DR. Pulley meselesine gelince. J.Costa taktırıp vazgeçen, memnun olmayan, zamanla hasara neden olduğunu iddia eden yazılar okudum.(muhtelif forumlarda) Bu nedenle uzak durmayı tercih ettim. Kötüdür diyemem. Dr. Pulley ise daha çok yeni. Çok hoşuma gitti. Fakat ilerleyen zaman içinde göreceğiz. Uzun lafın kısası. Herkes halinden memnunsa mesele yoktur.
Kazasız belasız sürüşler...
sen ona bakma yamaha servisindeki ustalara danışmış bilmem ne ilah sanıyo yamaha ustalarını
900 lira verenler bizim daha ucuza mal etmemizi birazcık kıskanıyolar
çok daha uzun ömürlü ve çok daha ucuza daha iyisini aldın hayırlısı olsun
bende 11.5 gr var şuanda takılı olan yetiyor hiç düşünmedim oynamayı.
-
19 Nisan 2017, 14:33
#4364
IRau adlı üyeden alıntı
sen çok düşünme bunları zaten r25 i sattım kısmetse honda cb650 f alacağım seni tokat manyağı yapmak için
sende erken yat kaynakçı kardeş kaynak yapıcak çok iş var
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
sen ona bakma yamaha servisindeki ustalara danışmış bilmem ne ilah sanıyo yamaha ustalarını
900 lira verenler bizim daha ucuza mal etmemizi birazcık kıskanıyolar
çok daha uzun ömürlü ve çok daha ucuza daha iyisini aldın hayırlısı olsun
bende 11.5 gr var şuanda takılı olan yetiyor hiç düşünmedim oynamayı.
tamam tamam hadi senin eşeğin dişi olsun
şimdi tamam bak,,biraz zorladığında yatak saran r25 satmaakla iyi yapmışsın,,cb650f iyidir sen alda beni tokat manyağı yap alıngan kardeşim benim,inanki almanı isterim,,hadi hayırlısı
-
19 Nisan 2017, 16:25
#4365
Blackhoney adlı üyeden alıntı
Zamanında çok denemiş olmamdan dolayı baga ağırlıkları ile ilgili bi kaç şey yazmak istedim. Bizzat kuyumcu tanıdığımın, hassas terazisinde tarttırılarak yapılmış denemelerdir.
Yumuşak bir sürüş ve moturunun böğürmeden, düşük devirde kalkmasını isteyenler, son hızı bilmem ama aynı devirde daha hızlı, dolayısıyla motorunun daha az bağırarak gitmesini isteyenler orjinalinden ağır baga kullanmalılar.
Moturu burgman 200'ler gibi geç ve yüksek devirde kavrasın ama kavradığı anda da fişek gibi gitsin ve ara hızlanmaları daha iyi olsun,motorun bağırmasından rahatsız olmam yeter ki gaz kolum tepkili olsun isteyenler orjinalinden hafif baga kullanmalılar.
Açıklayıcı bir örnek vermek gerekirse;manuel vites aynı model iki otomobil ile rolling yaptığınızı düşünün:
Aynı hızda araçların biri 3.viteste, diğeri 4.viteste olsun. Gaza bastığınız da 3.vitesteki(bu hafif bagalı motor oluyor) araç daha hızlı tepki verecektir. Ama bu yere kadar. 4.vitesteki(ağır bagalı motor) araç ise daha az tepki verecek ancak ilerde diğer aracı geçecektir.
Yolun devamında uzun bir rapma olduğunu düşünün:
4.vitesteki aracın devri düşmeye başlayacak,3.vitesteki araç arayı kapatacak,rampa yeterli uzunluktaysa da öne geçecektir.
Benim tecrübelerim bu şekilde. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Fakat bu konularda bilinmeyen bir şeyler var gibi. Aşağıda 21 gr. orijinal baga ve 17 gr. Dr.pulley baga ile Burgman 400 test edilmiş. Dr. pulley %20 gibi çok daha hafif baga ile her hızda daha az devir çeviriyor.Son hıza orijinal bagadan daha çabuk ulaşıyor. Buna ne demeli?
Silindirik bagaların ağırlık farklılığı ile Dr.pulley baganın ağırlık farklılığı değişik etki gösteriyor. Dr.Pulleyin farklı geometrisi bunun nedeni olabilir. Özetle, daha hafif DR.pulley baga daha ağır olan silindirik bagadan daha performanslı gibi görünüyor.
https://youtu.be/nhNfI5PvR-g
-
19 Nisan 2017, 18:29
#4366
Rica ederim. Benim tecrübelerim bu şekildeydi. Ancak dediğiniz gibi, çalışmalarım silindirik bagalar üzerindeydi. Ben yine de, kullandığınız bagaları imkânınız varsa, hassas terazide tartmanızı öneriyorum. Tabi ki orijinal bagaları da.
Böylelikle daha net sonuçlara ulaşabiliriz.
-
20 Nisan 2017, 20:40
#4367
herkese merhabalar , bu yaz kendi motoruma bineyim diyorum, uzun bir süre joymax tecrübe ettim, hiç kullanma şansım olmasada gerek ikinci eli gerek popülaritesi gereği xmax250 abs alma kararı verdim, siyah ve mat ın temizlik durumlarından seçimim beyaz renk olacak, dün üşenmedim 219 sayfayıda okudum.. konfor sele almaktansa ironmax alın deniyor.. totom rahat olsun istiyorum, ironmax de almayacağım için sele slikon sünger değiştiren rahat eden varmı.
Rüzgar diz korumasını kesin alıyorum. çantam olduğu için kappa demir alacağım. sormak istediğim şu ..kasa değişikliği 1 yıl içinde gelirmi.
-
20 Nisan 2017, 23:11
#4368
kasa değiştiki zaten,,xmax 300 yeni kasa olarak çıktı,,250 ve 400 üretilmiycek artık,sadece xmax 300 ve tmax 530 olacak
-
25 Nisan 2017, 21:34
#4369
Arkadaşlar malum geçenlerde motoruma varyatör temizliği de dahil ufak bir bakım yapmıştım. Bugün de havayı güzel görünce 160km lik küçük bir tur yaptım.
Hava hafif rüzgarlıydı, yol şartları yolculuğa tamamen elverişliydi. Garajdan çıkmadan yakıt tüketimini sıfırlayıp gezime başladım ve dönüşte gördüğüm değer beni gerçekten şaşırttı: 100km de 3,2 lt yakmış alet. Açıkçası çok şaşırdım. Az yaksın diye özel bir gayret göstermeden bu değeri yakalamak çok hoşuma gitti.
Seyehat hızım genelde 90-110 arasıydı. Sollamalarda 130un üzerine anlık çıkmalarım oldu elbet ancak bu hızda seyretmedim. Şehir içi sıkışık dur kalk bir trafiğe de denk gelmedim. Yavaş da olsa akan bir trafik vardı.
Motorumu bir kez daha sevdim ve ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım, xmax candır
Herkese kazasız sürüşler, keyifli geziler dilerim.
-
26 Nisan 2017, 10:14
#4370
Merhaba arkadaşlar, xmax 250 abs almayı düşünüyorum, fakat xmax 250 ve 400 ün üretilmeyeceği hakkında bir kaç yorum okudum kafam karıştı şimdi... kesin bir bilgi varmı?
-
26 Nisan 2017, 11:23
#4371
xmax 250 ve 400 euro4 normlarına uyumlu değil diye artık üretilmeyecek, onun yerine xmax 300 çıkardılar ama xmax 250'den 9bin lira daha pahalı. Fiyat sorun değilse xmax 300 alın, ama bu fiyat farkına değmez diyorsanız xmax250 alın, artık üretilmese de daha uzun yıllar yollarda görürüz bu motoru.
-
26 Nisan 2017, 11:32
#4372
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar malum geçenlerde motoruma varyatör temizliği de dahil ufak bir bakım yapmıştım. Bugün de havayı güzel görünce 160km lik küçük bir tur yaptım.
Hava hafif rüzgarlıydı, yol şartları yolculuğa tamamen elverişliydi. Garajdan çıkmadan yakıt tüketimini sıfırlayıp gezime başladım ve dönüşte gördüğüm değer beni gerçekten şaşırttı: 100km de 3,2 lt yakmış alet. Açıkçası çok şaşırdım. Az yaksın diye özel bir gayret göstermeden bu değeri yakalamak çok hoşuma gitti.
Seyehat hızım genelde 90-110 arasıydı. Sollamalarda 130un üzerine anlık çıkmalarım oldu elbet ancak bu hızda seyretmedim. Şehir içi sıkışık dur kalk bir trafiğe de denk gelmedim. Yavaş da olsa akan bir trafik vardı.
Motorumu bir kez daha sevdim ve ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım, xmax candır
Herkese kazasız sürüşler, keyifli geziler dilerim.
http://i.hizliresim.com/nRDMJg.jpg
yinede insan r25 i arıyor o hızlanma o 7000 devirden sonraki çıldırış.
motoru sattım bak gene hüzünlendim.
-
26 Nisan 2017, 11:50
#4373
Uzuuuuunnn bir aradan sonra yine sahalara dönüyorum.
Motorumu satalı çok uzun zaman olmuştu. O zamandan beridir yeni bir motor alamamıştım.
Dün yeni motorumun siparişini verdim. Bu gün ön ödemesini yaptım. Faturası kesildi.
2016 model XMAX 250 ironmax alıyorum.
Çok araştırdım 2016 modeli yakın çevremde Fethiyede bulabildim. Ben Aydındayım. 1 adet kalmıştı onu da ben aldım.
Ancak motorumu almaya ancak iki hafta sonra gidebileceğim. İşler çok sıkışık.
Bu arada nasıl sabredeceğim bilemiyorum.
Motoru ilk aşamada standart donanımı ile kullanacağım. Sadece diz koruma rüzgar deflektörü takmayı düşünüyorum.
Onun dışında birşey düşünmüyorum.
Bagajı geniş olduğundan topcase ihtiyacı olacak mı olmayacakmı bir süre kullanıp göreceğim. Eğer ihtiyaç olursa zaten benim kappa 46 lt var. bir bağlantı demiri alıp onu kullanacağım. Yok ihtiyaç olmazsa sis bar alıp takmayı düşünüyorum.
Varyatör konusu ise biraz daha zaman alacak. Çünkü önce standart donanım ile performans ve titreşim konusunu test edeceğim. Eğer bir memnuniyetsizliğim olmazsa varyatör değişmem. ama titreşim sorunu çok olursa j-costa düşünüyorum.
Herkese iyi sürüşler.
-
26 Nisan 2017, 12:40
#4374
espresso adlı üyeden alıntı
xmax 250 ve 400 euro4 normlarına uyumlu değil diye artık üretilmeyecek, onun yerine xmax 300 çıkardılar ama xmax 250'den 9bin lira daha pahalı. Fiyat sorun değilse xmax 300 alın, ama bu fiyat farkına değmez diyorsanız xmax250 alın, artık üretilmese de daha uzun yıllar yollarda görürüz bu motoru.
Teşekkür ederim, xmax300 özellikleri kulağa hoş geliyor ama bizim alım gücümüzü amacından fazlasıyla aşıyor...
25 bin ver 300cc skuter al yazık paralarımıza :(
-
26 Nisan 2017, 14:16
#4375
arslan26 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim, xmax300 özellikleri kulağa hoş geliyor ama bizim alım gücümüzü amacından fazlasıyla aşıyor...
25 bin ver 300cc skuter al yazık paralarımıza :(
Xmax 300'ü furada görmüştüm. Çok güzel, ama eklenen anahtarsız çalıştırma vb. gibi teknolojik elektronik oyuncaklı özellikler çinde 50 dolara üretilebilecek elektronik şeyler, yani maliyetin bu kadar artmasının bahanesi olamaz. Motoru 2500cc'den büyük olduğu için ÖTV arttı haliyle pahyalıya çıktı.
Fuarda gördüğüm fiyat ABS'li olanı 26900TL fiyat vardı. Ben xmax 250'yi Kasım ayında 16bin'e aldım, aradaki 10bin TL farka değecek ilave özellik yok. Tamam motor gücü artmış vb. ama bizi aşar. Altı üstü şehiriçi ulaşım aracı, bu kadar pahalı olmaması gerek.
-
26 Nisan 2017, 21:28
#4376
IRau adlı üyeden alıntı
yinede insan r25 i arıyor o hızlanma o 7000 devirden sonraki çıldırış.
motoru sattım bak gene hüzünlendim.
Hocam R25 in yeri ayrı bende de (: Ancak R25 sakin gezi motoru değildi maalesef. Şimdi termosuma koyuyorum suyumu, çayımı kahvemi koyuyorum poşete, bidünya ıvır zıvırla birlikte atıyorum bagaja, ohhh misss. En manzaralı yer neresi, çekiyorum sağa, istediğim yerde çay&kahve molası.
Ön cepler bile büyük nimetmiş xmaxde. Sağ cebe ruhsat, kulaklık, buff, ıslak mendil koyuyorum hala yer kalıyor. Sol cebe ne koyacağımı bulamadım daha, orası boş şimdilik
Ancak şunu da belirteyim, gazlamak için de R25 yetersiz kalıyordu benim için zaten. Arkadaşımın xj6 diversion f ini kullandım, en uysal 600lük denmesine rağmen sıralı 4 silindirden ötesi yalan dedim gazlayacak adam için
Birde avcrom egzoz ile bir ses var ki kulaklar bayram ediyor sıralı 4 silindirin sesiyle. O yüzden açıkçası R25 i sattığıma ben pişman değilim. Bu yıl sakin takılacağım, doya doya gezeceğim xmaxle, gazlanacak bir alet alma işini gelecek yıla erteledim
arslan26 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, xmax 250 abs almayı düşünüyorum, fakat xmax 250 ve 400 ün üretilmeyeceği hakkında bir kaç yorum okudum kafam karıştı şimdi... kesin bir bilgi varmı?
Hocam Zaten bayiiler artık 2017 model xmax 400 getirmiyor. 2017 model olarak xmax250 (abs/ironmax) ve xmax300 ler satılıyor. Ancak 2018 de yamaha piyasaya sadece xmax300 le girerse büyük kan kaybeder.
Eyvallah xmax300 tasarımı çok hoş ama 50cc fark için herkes gidip 26 bin tl vermez o motora. Şahsen ben vermezdim.
-
27 Nisan 2017, 07:47
#4377
Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacak.
Xmax'larda park ettikten sonra (anahtarı çıkarıp) dörtlü flaşörü yapmak için ne yapmam gerek?
Daha önce PCX'imle dörtlü flaşörü yakıp, anahtarla gidonu kitleyip çekince de anahtara gerek duymadan yanıyordu. Ama XMAX'ta böyle olmadı.
Bilen varsa yardımcı olabilir mi?
-
27 Nisan 2017, 08:09
#4378
riderpcx adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacak.
Xmax'larda park ettikten sonra (anahtarı çıkarıp) dörtlü flaşörü yapmak için ne yapmam gerek?
Daha önce PCX'imle dörtlü flaşörü yakıp, anahtarla gidonu kitleyip çekince de anahtara gerek duymadan yanıyordu. Ama XMAX'ta böyle olmadı.
Bilen varsa yardımcı olabilir mi?
Hocam çok basit bir işlem. Kontak kısmına bakınca "Lock" yazısının hemen solunda "P" harfini de göreceksiniz. Park anlamına geliyor bu P harfi.
Gidonu kilitledikten sonra bir tık daha anahtarı sola getirip (Lockdan P ye getirip) anahtarınızı öyle çıkartın.
Hem gidonunuz hala kilitli olacak hemde artık 4 lü flaşörlerinizi anahtar takılı değilken de yakabileceksiniz.
-
27 Nisan 2017, 21:07
#4379
Akü hakkında
Merhabalar motoruma led ampul taktım ve akü seviyesinde oynamalar başladı gaza basınca artıyor gazı bırakınca düşüyor motor 1-2 gün yattıgı zaman 10-11 lere geliyor bunun bir zararı varmıdır. teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
-
28 Nisan 2017, 22:27
#4380
Geçen yıl 440 TL'ye yaptırdığım sigortayı, bugün en ucuz çıkan fiyat olarak 235 TL'ye yaptırdım. Hadi gözümaydın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler