Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3801
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ARKADAŞLAR HERKESE İYİ AKŞAMLAR. DAHA ÖNCE DE YAZDIĞIM GİBİ 2015 MODEL XMAX İM 1000 BAKIMA KADAR HİÇ TİTREME YAPMIYODU . 1000 MKM BAKIMDAN SONRA UZUN YOL YAPTIM VE DÖNÜŞTE MOTOR MU TİTİRİYO ÇANTA MI ANLAYAMADIM AMA ÇOM RAHATSIZ EDİCİ Bİ SES VARDI. BU ARADA ÇANTA VE DEMİR ORİJİNAL. GEÇTİĞİMİZ PAZARTESİ Bİ ARKADASIMLA 2 MOTOR EDİRNEYE GİTTİK GELDİK VE MOTOR ŞU AN 4060 KM DE. 4000 BAKIM İÇİN ANADOLU YAMAHA YI ARADIM AMA AÇMADILAR VE BENDE CUMARTESİ İÇİN MALTEPE TUNA DAN RANDEVU ALDIM. SORUM ŞU:
    TOP CASE DEN GELEN TİTREME SESİ ARTIK TAKIRTI OLDU.İNANILMAZ RAHATSIZ EDİYO.SANKİ BİRİ DAVUL TOKMAĞIYLA ÇANTAYA VURUYO.ZATEN TİTİZ Bİ ADAMIM . SERVİSE SORUCAM AMA BU NEDEN OLABİLİR.ELLE YOKLADIM Bİ GEVŞEKLİK SALLANMA VS HİÇ BİŞİ YOK.ÇANTA DA DEMİR DE SIKI SIKIYA SABİT AMA GAZ VERDİĞİM ANDA ÖZELLİKLE İLK KALKIŞTA TAKIR TUKUR TİTRİYO.ÇOK SEVDİĞİM MOTORDAN SOĞUMAYA BAŞLADIM.LÜTFEN Bİ YARDIM EDİN...
    Hocam Anadolu kapanmış o yüzden ulaşamamışsınızdır.

    Topcase gelirsek muhtemelen kilit mekanizmasında yada bağlantı demiri ile çanta arasında deformasyon var. Muhtemelen servisteki arkadaşlar sorunu çözecektir. Çanta orijinal miydi bu arada?
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3802
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Anadolu kapanmış o yüzden ulaşamamışsınızdır.

    Topcase gelirsek muhtemelen kilit mekanizmasında yada bağlantı demiri ile çanta arasında deformasyon var. Muhtemelen servisteki arkadaşlar sorunu çözecektir. Çanta orijinal miydi bu arada?
    ANADOLU NUN SATIŞI KAPANMIŞTI SERVİS ÇALIŞIYODU.SANIRIM İŞİ BOŞLUYOLAR.

    TOPCASE E GELİNCE ORİJİNAL OLDUĞUNU YAZMIŞTIM YUKARDA.DEMİRLE ÇANTAYI SARSTIĞIMI YOKLADIĞIMI VE KONTROL ETTİĞİMİ DE YAZMIŞTIM.BAŞKA Bİ YORUMUN VARSA OKUMAK İSTERİM SEVGİLİ KARDEŞİM.BUNUN MOTORUN TİTREŞİMİYLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM DAHA ÖNCE OKUDUKLARIMA DAYANARAK.ARTIK CUMARTESİ NE OLDUĞU ANLAŞILIR UMARIM YOKSA SATICAM MOTORU.

  3. #3803
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Merhaba, ilgilenen olursa motorum satılıktır.

    ##COK ACIL##SAHIBINDEN FULL AKSESUARLI TEMIZ 2014 ABS'Lİ
    İlan No: 324601911
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...24601911/detay

  4. #3804

    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Herkese merhaba,

    Ben de 2 hafta önce Yamaha NMAX'imi satarak 2. el 2,500 km'de bir Iron Max aldım Haziran çıkışlı. Motordan çok memnunum, yalnız bazı sorularım var, bilgisi olan arkadaşların yardımına ihtiyaç duymaktayım

    1) Motorun ön farlarında biraz açıklık var, sanki plastik kasadan ayrı duruyor ve farın dişlileri gözüküyor, bu sorunu yaşayan başkası var mı?
    2) Motoru belli bir süre kullandıktan sonra sanki "inter-cooler" çalışıyor gibi bir fan sesi geliyor, bu normal mi? NMAX'te hiç böyle bir ses duymamıştım, bunu da kaskı çıkarınca fark ettim.
    3) Ön frenlerden motor 2,500 km'de olmasına rağmen ötme sesi geliyor, bunun sebebi ne olabilir? 2,500 km'deki motorun balataları bitecek değildir diye düşünüyorum? sizce ne olabilir?
    4) Yukardaki sorunlarla ilgili olarak yetkili servise gittiğimde garantiden mi işlem yapar yoksa ücret mi alır?
    5) Bir önceki sahibi hemen göstergelerin üstündeki siyah plastik bölgeye saçma sapan birşey yapıştırmış silikon gibi bir maddeyle, o yapıştırdığı zımbırtıyı çıkarttım fakat tabiki katılaşmış yapıştırı izi var. Bunu çıkarabilecek bir solüsyon olabilir mi? Tiner ya da benzeri bir madde ile silmeye çalışsam siyah plastik aksama zarar verir mi?

    Bunun haricinde NMAX'ten sonra XMAX biraz ağır geldi ama alıştım sayılır. Bir de malesef L beden Nolan 87 kaskım selenin arka tarafındaki bölmeye koyunca kapatmak için epey bi çaba sarfediyorum :/

    Şimdiden okuyan, ve yanıt veren tüm dostalara teşekkürler. herkese selamlar!

  5. #3805

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Yamaha xmax 250 ABS
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ANADOLU NUN SATIŞI KAPANMIŞTI SERVİS ÇALIŞIYODU.SANIRIM İŞİ BOŞLUYOLAR.

    TOPCASE E GELİNCE ORİJİNAL OLDUĞUNU YAZMIŞTIM YUKARDA.DEMİRLE ÇANTAYI SARSTIĞIMI YOKLADIĞIMI VE KONTROL ETTİĞİMİ DE YAZMIŞTIM.BAŞKA Bİ YORUMUN VARSA OKUMAK İSTERİM SEVGİLİ KARDEŞİM.BUNUN MOTORUN TİTREŞİMİYLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM DAHA ÖNCE OKUDUKLARIMA DAYANARAK.ARTIK CUMARTESİ NE OLDUĞU ANLAŞILIR UMARIM YOKSA SATICAM MOTORU.
    Topcasenin alt tarafına paspas lastiğinden kesip yapabilirsin GİVİ topcase orjinalinden daha kullanışlı ama yinede lastikle sıkıştırabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, son dönemde benim de gözüm kumaş yan çantalarda, hatta Beşiktaş'ta bir xmaxte gördüm ama sahibi olmadığı için bilgi alamadım. Ancak kafamdaki soru işareti taşıma demiri olmadan takılan kumaş/tekstil çantaların boyaları acayip çizdiği yönünde. Kullanan birinden yorum almak faydalı olacaktır.
    Ben ARMODE kumaş yan çanta kullanıyorum memnunum tavsiye ederim internet üzerinden hepsi burada sitesinden yanılmıyorsam 140 tl almıştım

  6. #3806

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Herkese selam ismim onur çarşamba günü bende 0 X-Max alarak aranıza katılmış bulunmaktayım ama sigortasını henüz yaptırmadığım için otoparkta yatıyor daha 6km de umarım hayırlı olur.

    Genelde bindiğim araçların plaka lambaları sarı ise Photon marka ampülle şık beyaz rengine çevirim ama xmax'in plaka ışığı bölümünün nasıl söküleceğni bilmiyorum bu yüzden de zarar vermek istemedim.. Acaba nasıl sökebileceğime dair bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?

  7. #3807
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Alıntı onurcan34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selam ismim onur çarşamba günü bende 0 X-Max alarak aranıza katılmış bulunmaktayım ama sigortasını henüz yaptırmadığım için otoparkta yatıyor daha 6km de umarım hayırlı olur.

    Genelde bindiğim araçların plaka lambaları sarı ise Photon marka ampülle şık beyaz rengine çevirim ama xmax'in plaka ışığı bölümünün nasıl söküleceğni bilmiyorum bu yüzden de zarar vermek istemedim.. Acaba nasıl sökebileceğime dair bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
    Linkteki katoloğu inceleyin belki işinize yarar.

    http://www.manellmotor.com/wp-content/uploads/recambios/yamaha/scooter/x-max%20250/xmax%202010.pdf

  8. #3808
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    Alıntı vodabasi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Topcasenin alt tarafına paspas lastiğinden kesip yapabilirsin GİVİ topcase orjinalinden daha kullanışlı ama yinede lastikle sıkıştırabilirsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------



    Ben ARMODE kumaş yan çanta kullanıyorum memnunum tavsiye ederim internet üzerinden hepsi burada sitesinden yanılmıyorsam 140 tl almıştım
    TEŞEKKÜRLER SERVİSE DE DANIŞTIKTIKTAN SONRA Bİ ÇÖZÜM BULAMAZSAM TOPCASE IN ALTINA LASTİK YAPIŞTIRIRIM ARTIK .

  9. #3809
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    Selamlar az evvel maltepe tuna da 4000 bakımını yaptırdım faturanın resmini çektim ama buraya yüklemeyi beceremedim oyüzden yaapılanları tek tek yazıcam.hem sizlere bilgi olsun hemde yorum yapmak isteyen arkadaslar için. bu arada çantada ki titreme sesini kestiklerini söylediler ama motor soğukken çok belirgin olduğu için onu daha sonra kontrol edicem.

    VARYATÖR FİLTRESİ.......................................... .....................44.5 TL
    HAVA FİLTRESİ.......................................... .........................46.20 TL
    ARKA FREN BALATASI.......................................... ....................74.40 TL
    SARF MALZEME........................................... ..........................8.00 TL
    YAMALUBE YARI SENTETİK 10W40.............1.3 LT.......28.82 TL/LT................37.47 TL
    O RİNG.............................................. ..............................3.88 TL
    İŞÇİLİK........................................... ................................50 .00 TL

    TOPLAM............................................ .................................264.45
    İSKONTO (NEDEN OLDUĞUNU ANLAMADIM)........................................ ..........10.21
    NET............................................... .................................254.24 TL
    KDV............................................... ..................................45.76
    TOPLAM............................................ .................................300.00 TL

    ARKA FREN BALATASI CABUK BİTMEMİŞ Mİ DEDİM.4000 DE BİTMESİ NORMAL DEDİLER. ÖNLER DAHA GEÇ BİTER DEDİLER. SONUÇTA 300 TL VERDİM.

    ÇANTADA Kİ TİTREMEYİ DE YARIN TEST EDİCEM.


    TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...

  10. #3810

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar az evvel maltepe tuna da 4000 bakımını yaptırdım faturanın resmini çektim ama buraya yüklemeyi beceremedim oyüzden yaapılanları tek tek yazıcam.hem sizlere bilgi olsun hemde yorum yapmak isteyen arkadaslar için. bu arada çantada ki titreme sesini kestiklerini söylediler ama motor soğukken çok belirgin olduğu için onu daha sonra kontrol edicem.

    VARYATÖR FİLTRESİ.......................................... .....................44.5 TL
    HAVA FİLTRESİ.......................................... .........................46.20 TL
    ARKA FREN BALATASI.......................................... ....................74.40 TL
    SARF MALZEME........................................... ..........................8.00 TL
    YAMALUBE YARI SENTETİK 10W40.............1.3 LT.......28.82 TL/LT................37.47 TL
    O RİNG.............................................. ..............................3.88 TL
    İŞÇİLİK........................................... ................................50 .00 TL

    TOPLAM............................................ .................................264.45
    İSKONTO (NEDEN OLDUĞUNU ANLAMADIM)........................................ ..........10.21
    NET............................................... .................................254.24 TL
    KDV............................................... ..................................45.76
    TOPLAM............................................ .................................300.00 TL

    ARKA FREN BALATASI CABUK BİTMEMİŞ Mİ DEDİM.4000 DE BİTMESİ NORMAL DEDİLER. ÖNLER DAHA GEÇ BİTER DEDİLER. SONUÇTA 300 TL VERDİM.

    ÇANTADA Kİ TİTREMEYİ DE YARIN TEST EDİCEM.


    TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...
    Sarf malzemesi nedir?
    O ring nedir?
    İskonto nedir?
    4000'de balata bitmesi normal ne demek nedir? 13'bin de arkayı değiştirdim.

    Son bakım kartlarımın fotoğraflarını yüklemiştim bu konuya. Geriye dönük bakarsanız görürsünüz. Bu sarftır, oring ve iskontodur kesintisi 14'bine gelene kadar benim motorum da yapılma gereği duyulmayan şeyler. Hatta başka arkadaşlar bilgilerini koyduğunda dahi denk gelmedim. Çok ilginç gerçekten.

    Eğer konu adına bilgisi olan arkadaşlar varsa zaten görünce yazacaklardır.

  11. #3811
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    [QUOTE=aLoneman;3996487]Sarf malzemesi nedir?
    O ring nedir?
    İskonto nedir?
    4000'de balata bitmesi normal ne demek nedir? 13'bin de arkayı değiştirdim.

    Son bakım kartlarımın fotoğraflarını yüklemiştim bu konuya. Geriye dönük bakarsanız görürsünüz. Bu sarftır, oring ve iskontodur kesintisi 14'bine gelene kadar benim motorum da yapılma gereği duyulmayan şeyler. Hatta başka arkadaşlar bilgilerini koyduğunda dahi denk gelmedim. Çok ilginç gerçekten.

    Eğer konu adına bilgisi olan arkadaşlar varsa zaten görünce yazacaklardır.[/QUO



    iskonto indirim de neden indirdiğini anlamadım babamın oğlu değil ilk defa gittiğim bi servis.oring ve sarf malzemesi de pahalı şeyler değil ama kafama takılan 4000 km de arka fren balatalarının değişmesi..

  12. #3812

    Üyelik
    04 Eylül 2016
    Motosikleti
    PCX150 ve XMAX250
    [QUOTE=MODALI;3996530]
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sarf malzemesi nedir?
    O ring nedir?
    İskonto nedir?
    4000'de balata bitmesi normal ne demek nedir? 13'bin de arkayı değiştirdim.

    Son bakım kartlarımın fotoğraflarını yüklemiştim bu konuya. Geriye dönük bakarsanız görürsünüz. Bu sarftır, oring ve iskontodur kesintisi 14'bine gelene kadar benim motorum da yapılma gereği duyulmayan şeyler. Hatta başka arkadaşlar bilgilerini koyduğunda dahi denk gelmedim. Çok ilginç gerçekten.

    Eğer konu adına bilgisi olan arkadaşlar varsa zaten görünce yazacaklardır.[/QUO



    iskonto indirim de neden indirdiğini anlamadım babamın oğlu değil ilk defa gittiğim bi servis.oring ve sarf malzemesi de pahalı şeyler değil ama kafama takılan 4000 km de arka fren balatalarının değişmesi..
    Sarf malzemesi > Temizleme spreyi, balata spreyi vs. gibi. Servis teknisyeninin iş sonunda yağlı ellerini yıkamak için kullandığı sabunu bile sarf malzeme diye yazan var. Ama senin bakımda balata değiştiği için yerini temizleme amaçlı kullanılmış temizleme spreyidir %90

    O-ring > O-ring standart bir makine elemanıdır aslında. 10W40 yağ yazıyor ya faturada yağ tapasının o-ringi olabilir. Her sökümde değişmesi iyi bir şeydir.

    İskonto yapılma sebebi, toplam maliyet belirli bir tutarın üzerinde olduğu için olabilir. Mesela 250 TL üzeri bakımlarda %3 iskonto gibi.

  13. #3813
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    [QUOTE=ÜmitS.;3997070]
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sarf malzemesi > Temizleme spreyi, balata spreyi vs. gibi. Servis teknisyeninin iş sonunda yağlı ellerini yıkamak için kullandığı sabunu bile sarf malzeme diye yazan var. Ama senin bakımda balata değiştiği için yerini temizleme amaçlı kullanılmış temizleme spreyidir %90

    O-ring > O-ring standart bir makine elemanıdır aslında. 10W40 yağ yazıyor ya faturada yağ tapasının o-ringi olabilir. Her sökümde değişmesi iyi bir şeydir.

    İskonto yapılma sebebi, toplam maliyet belirli bir tutarın üzerinde olduğu için olabilir. Mesela 250 TL üzeri bakımlarda %3 iskonto gibi.
    peki 4000 km de arka balataların bitmesi normal midir ?

  14. #3814

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Alıntı muhteremusta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,

    Ben de 2 hafta önce Yamaha NMAX'imi satarak 2. el 2,500 km'de bir Iron Max aldım Haziran çıkışlı. Motordan çok memnunum, yalnız bazı sorularım var, bilgisi olan arkadaşların yardımına ihtiyaç duymaktayım

    1) Motorun ön farlarında biraz açıklık var, sanki plastik kasadan ayrı duruyor ve farın dişlileri gözüküyor, bu sorunu yaşayan başkası var mı?
    2) Motoru belli bir süre kullandıktan sonra sanki "inter-cooler" çalışıyor gibi bir fan sesi geliyor, bu normal mi? NMAX'te hiç böyle bir ses duymamıştım, bunu da kaskı çıkarınca fark ettim.
    3) Ön frenlerden motor 2,500 km'de olmasına rağmen ötme sesi geliyor, bunun sebebi ne olabilir? 2,500 km'deki motorun balataları bitecek değildir diye düşünüyorum? sizce ne olabilir?
    4) Yukardaki sorunlarla ilgili olarak yetkili servise gittiğimde garantiden mi işlem yapar yoksa ücret mi alır?
    5) Bir önceki sahibi hemen göstergelerin üstündeki siyah plastik bölgeye saçma sapan birşey yapıştırmış silikon gibi bir maddeyle, o yapıştırdığı zımbırtıyı çıkarttım fakat tabiki katılaşmış yapıştırı izi var. Bunu çıkarabilecek bir solüsyon olabilir mi? Tiner ya da benzeri bir madde ile silmeye çalışsam siyah plastik aksama zarar verir mi?

    Bunun haricinde NMAX'ten sonra XMAX biraz ağır geldi ama alıştım sayılır. Bir de malesef L beden Nolan 87 kaskım selenin arka tarafındaki bölmeye koyunca kapatmak için epey bi çaba sarfediyorum :/

    Şimdiden okuyan, ve yanıt veren tüm dostalara teşekkürler. herkese selamlar!
    Merhaba dostum
    Fan sesi normal; belli sure calismalardan sonra devreye girip 10 sn kadar sonra susuyor.
    On frenden cok az tiz bir ses geliyor bende de ancak rahatsiz etmedigi icin dikkate almadim. 2000 kmler daha az; belli bir sure gectikten sonra kontrol edilmesinde fayda olabilir.
    Bu sorunlar ile servise gittiginde islem yapacaklarini zannetmiyorum. Fan olayi zaten bir problem degil.
    Diger konularda da bakarlar soyle bir motora ama para almazlar. Degismesi gerekn bir parcasi olacaksa zaten garanti kapsaminda hallolur.
    5. Soru hakkinda bir yorumum yok.

    Kasklar evet biraz zor sigiyor ama sigiyor.

    Biraz zorlaman gerekecek; kaskina ait bir kilif varsa beraber kullanmani tavsiye ederim, kaskin cizilmesini engeller.
    Onun disinda bastirmanda bir sakinca yok bagaji kapatirken

  15. #3815
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar az evvel maltepe tuna da 4000 bakımını yaptırdım faturanın resmini çektim ama buraya yüklemeyi beceremedim oyüzden yaapılanları tek tek yazıcam.hem sizlere bilgi olsun hemde yorum yapmak isteyen arkadaslar için. bu arada çantada ki titreme sesini kestiklerini söylediler ama motor soğukken çok belirgin olduğu için onu daha sonra kontrol edicem.

    VARYATÖR FİLTRESİ.......................................... .....................44.5 TL
    HAVA FİLTRESİ.......................................... .........................46.20 TL
    ARKA FREN BALATASI.......................................... ....................74.40 TL
    SARF MALZEME........................................... ..........................8.00 TL
    YAMALUBE YARI SENTETİK 10W40.............1.3 LT.......28.82 TL/LT................37.47 TL
    O RİNG.............................................. ..............................3.88 TL
    İŞÇİLİK........................................... ................................50 .00 TL

    TOPLAM............................................ .................................264.45
    İSKONTO (NEDEN OLDUĞUNU ANLAMADIM)........................................ ..........10.21
    NET............................................... .................................254.24 TL
    KDV............................................... ..................................45.76
    TOPLAM............................................ .................................300.00 TL

    ARKA FREN BALATASI CABUK BİTMEMİŞ Mİ DEDİM.4000 DE BİTMESİ NORMAL DEDİLER. ÖNLER DAHA GEÇ BİTER DEDİLER. SONUÇTA 300 TL VERDİM.

    ÇANTADA Kİ TİTREMEYİ DE YARIN TEST EDİCEM.


    TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...
    Hocam benim de tam 4binde bitti, hatta bir kaç gün arka frensiz kullandım. Bana da az gibi gelmişti ama normalmiş. Önce taş veya birşey sıkıştı zannetmiştim ama sonra gözmle de balatının bittiğini gördüm. Hatta sonradan muhabbet ettiğim eski xmaxçiler de 4-5bin normal dediler. Ama bazı arkadaşlar muhtemelen sert balata kullanıldığından onbini gördüklerini söylüyorlar. Dolayısıyla balatanın cinsi de önemli.
    Bu arada bagaj ve ön fren ötmesüni soran arkadaş içün, seleyi tek elle uygulanan güçle kapatacak kadar sıkıştırın, çok sıkıştığında anahtarla açılırken kilit mekanizması esneme yapabiliyor. Kaskları koyduğunuzda kılıfları yanınızda yoksa bagajda tutacağınız ince tek kat bir bez parçasını kaskların üstüne koyabilirsiniz.
    Ön fren ise bende bin km de öyitmeye başlamıştı. Bunu araştırdığımda, ön fren balatasının sert yapıda olduğu giren toz ve taş parçalarının ötmeye sebebiyet verdiğini anladım. Yani balatanın bitmesi değil. Zaten freni ilk sıktıpınızda ötüyordur, sıktıkça ötme sesinkesilir. Balata bittiğinde ise sürekli öter ve metal sesi gelir. Balata temizleme spreyleri yada tazyikli su ötmeyi bir süre azaltacaktır.
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  16. #3816

    Üyelik
    04 Ağustos 2016
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 250
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar az evvel maltepe tuna da 4000 bakımını yaptırdım faturanın resmini çektim ama buraya yüklemeyi beceremedim oyüzden yaapılanları tek tek yazıcam.hem sizlere bilgi olsun hemde yorum yapmak isteyen arkadaslar için. bu arada çantada ki titreme sesini kestiklerini söylediler ama motor soğukken çok belirgin olduğu için onu daha sonra kontrol edicem.

    VARYATÖR FİLTRESİ.......................................... .....................44.5 TL
    HAVA FİLTRESİ.......................................... .........................46.20 TL
    ARKA FREN BALATASI.......................................... ....................74.40 TL
    SARF MALZEME........................................... ..........................8.00 TL
    YAMALUBE YARI SENTETİK 10W40.............1.3 LT.......28.82 TL/LT................37.47 TL
    O RİNG.............................................. ..............................3.88 TL
    İŞÇİLİK........................................... ................................50 .00 TL

    TOPLAM............................................ .................................264.45
    İSKONTO (NEDEN OLDUĞUNU ANLAMADIM)........................................ ..........10.21
    NET............................................... .................................254.24 TL
    KDV............................................... ..................................45.76
    TOPLAM............................................ .................................300.00 TL

    ARKA FREN BALATASI CABUK BİTMEMİŞ Mİ DEDİM.4000 DE BİTMESİ NORMAL DEDİLER. ÖNLER DAHA GEÇ BİTER DEDİLER. SONUÇTA 300 TL VERDİM.

    ÇANTADA Kİ TİTREMEYİ DE YARIN TEST EDİCEM.


    TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...
    Ya arkadaşlar garantisi 20.000 km olan bir motorda 4000-5000 de balata bitmesi normal olabilir mi ? Bu demektir ki ilk balatalarda bir sıkıntı var. Motoru uzun süre rahat rahat kullanamayacaksak ne anlamı var o garantilerin. İlla motorun mu bozulması gerekiyor. Garanti dediğin tüm aksam içindir. Hadi 10.000de oluşan balata sorunları neyse de daha motor bile tam açılmamışken(ki motor 10.000den sonra tam anlamıyla açılır) bu ödediklerimiz nedir. kimse sorgulamıyor mu bunları.

  17. #3817
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Sarf malzeme hiç.bir zaman garanti kapsamında olmaz.balata ömürlü bir parçadır, diskin ömürlü olduğu gbi. Farklı balata türleri vardır ve yapılarına göre darklılıklar gösterir. Dolayısıyla nasıl hava filtresi değişiyor ise fren balataları da değişecektir. Belki absli öodellerde farklı yapıda bir balata kullanılıyor olabilir.
    Şu konuda da mutabıkım, servis ve parça ücretleri Türkiye'de yüksektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Bu arada eklemek istiyorum ki, ben hava filtremin özellikle değişmesüni istememe rağmen Daytona'daki usta daha temiz 7000 km de değiştiririzdedi. Ama Modalı'nın motorda 4000 km de filtre değişmiş mesela. Bu da motorun kullanılma biçimi ve servisin bakış açısıyla bile farklı işlemler yapılabileceğini gösterir.

  18. #3818

    Üyelik
    04 Ağustos 2016
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 250
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sarf malzeme hiç.bir zaman garanti kapsamında olmaz.balata ömürlü bir parçadır, diskin ömürlü olduğu gbi. Farklı balata türleri vardır ve yapılarına göre darklılıklar gösterir. Dolayısıyla nasıl hava filtresi değişiyor ise fren balataları da değişecektir. Belki absli öodellerde farklı yapıda bir balata kullanılıyor olabilir.
    Şu konuda da mutabıkım, servis ve parça ücretleri Türkiye'de yüksektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Bu arada eklemek istiyorum ki, ben hava filtremin özellikle değişmesüni istememe rağmen Daytona'daki usta daha temiz 7000 km de değiştiririzdedi. Ama Modalı'nın motorda 4000 km de filtre değişmiş mesela. Bu da motorun kullanılma biçimi ve servisin bakış açısıyla bile farklı işlemler yapılabileceğini gösterir.
    Kullanıcıdan kullanıcıya farklılık göstermesini anlarım fakat aralarında 8000 km gibi bir mesafe olunca pek anlaşılır olmuyor bu. Ki zaten kendiniz de belirtmişsiniz, bu işin bayiden bayiye değişmesi esas problem. Biri öyle biri böyle dememeli. Ne malum bitmeyen balatayı da bitmeye az kalmış diye değiştirmeyecekleri. Filtre de keza öyle.

  19. #3819
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı sarperfb1907 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanıcıdan kullanıcıya farklılık göstermesini anlarım fakat aralarında 8000 km gibi bir mesafe olunca pek anlaşılır olmuyor bu. Ki zaten kendiniz de belirtmişsiniz, bu işin bayiden bayiye değişmesi esas problem. Biri öyle biri böyle dememeli. Ne malum bitmeyen balatayı da bitmeye az kalmış diye değiştirmeyecekleri. Filtre de keza öyle.
    Biraz işten anlıyorsanız garanti süresi bittikten sonra bakımlatı kendünizin yapması yada güvendiğiniz bir ustaya götürülmesi çözüm olabilir. Pek yanaşmıyorlar ama değişen parçaları görüp, değişmesi gerekiyor mu inceleyebilirsüniz de. Şahsen ben balatamın bittiğini gözümle gördüm mesela.
    Belli bir standartın olmaması Türkiye'deki en büyük sorun.
    Piaggio Carnaby 200
    Yamaha XMax 250 Ironmax

  20. #3820
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.bu arada çantadan gelen ses de kesildi..artık ne yaptılar bilmiyorum ama bu beni rahatlattı en azından.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler