Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
ANADOLU NUN SATIŞI KAPANMIŞTI SERVİS ÇALIŞIYODU.SANIRIM İŞİ BOŞLUYOLAR.
TOPCASE E GELİNCE ORİJİNAL OLDUĞUNU YAZMIŞTIM YUKARDA.DEMİRLE ÇANTAYI SARSTIĞIMI YOKLADIĞIMI VE KONTROL ETTİĞİMİ DE YAZMIŞTIM.BAŞKA Bİ YORUMUN VARSA OKUMAK İSTERİM SEVGİLİ KARDEŞİM.BUNUN MOTORUN TİTREŞİMİYLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM DAHA ÖNCE OKUDUKLARIMA DAYANARAK.ARTIK CUMARTESİ NE OLDUĞU ANLAŞILIR UMARIM YOKSA SATICAM MOTORU.
Merhaba, ilgilenen olursa motorum satılıktır.
##COK ACIL##SAHIBINDEN FULL AKSESUARLI TEMIZ 2014 ABS'Lİ
İlan No: 324601911
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...24601911/detay
Herkese merhaba,
Ben de 2 hafta önce Yamaha NMAX'imi satarak 2. el 2,500 km'de bir Iron Max aldım Haziran çıkışlı. Motordan çok memnunum, yalnız bazı sorularım var, bilgisi olan arkadaşların yardımına ihtiyaç duymaktayım
1) Motorun ön farlarında biraz açıklık var, sanki plastik kasadan ayrı duruyor ve farın dişlileri gözüküyor, bu sorunu yaşayan başkası var mı?
2) Motoru belli bir süre kullandıktan sonra sanki "inter-cooler" çalışıyor gibi bir fan sesi geliyor, bu normal mi? NMAX'te hiç böyle bir ses duymamıştım, bunu da kaskı çıkarınca fark ettim.
3) Ön frenlerden motor 2,500 km'de olmasına rağmen ötme sesi geliyor, bunun sebebi ne olabilir? 2,500 km'deki motorun balataları bitecek değildir diye düşünüyorum? sizce ne olabilir?
4) Yukardaki sorunlarla ilgili olarak yetkili servise gittiğimde garantiden mi işlem yapar yoksa ücret mi alır?
5) Bir önceki sahibi hemen göstergelerin üstündeki siyah plastik bölgeye saçma sapan birşey yapıştırmış silikon gibi bir maddeyle, o yapıştırdığı zımbırtıyı çıkarttım fakat tabiki katılaşmış yapıştırı izi var. Bunu çıkarabilecek bir solüsyon olabilir mi? Tiner ya da benzeri bir madde ile silmeye çalışsam siyah plastik aksama zarar verir mi?
Bunun haricinde NMAX'ten sonra XMAX biraz ağır geldi ama alıştım sayılır. Bir de malesef L beden Nolan 87 kaskım selenin arka tarafındaki bölmeye koyunca kapatmak için epey bi çaba sarfediyorum :/
Şimdiden okuyan, ve yanıt veren tüm dostalara teşekkürler. herkese selamlar!
Topcasenin alt tarafına paspas lastiğinden kesip yapabilirsin GİVİ topcase orjinalinden daha kullanışlı ama yinede lastikle sıkıştırabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------
Ben ARMODE kumaş yan çanta kullanıyorum memnunum tavsiye ederim internet üzerinden hepsi burada sitesinden yanılmıyorsam 140 tl almıştım
Herkese selam ismim onur çarşamba günü bende 0 X-Max alarak aranıza katılmış bulunmaktayım ama sigortasını henüz yaptırmadığım için otoparkta yatıyor daha 6km de umarım hayırlı olur.
Genelde bindiğim araçların plaka lambaları sarı ise Photon marka ampülle şık beyaz rengine çevirim ama xmax'in plaka ışığı bölümünün nasıl söküleceğni bilmiyorum bu yüzden de zarar vermek istemedim.. Acaba nasıl sökebileceğime dair bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
Linkteki katoloğu inceleyin belki işinize yarar.
http://www.manellmotor.com/wp-content/uploads/recambios/yamaha/scooter/x-max%20250/xmax%202010.pdf
Selamlar az evvel maltepe tuna da 4000 bakımını yaptırdım faturanın resmini çektim ama buraya yüklemeyi beceremedim oyüzden yaapılanları tek tek yazıcam.hem sizlere bilgi olsun hemde yorum yapmak isteyen arkadaslar için. bu arada çantada ki titreme sesini kestiklerini söylediler ama motor soğukken çok belirgin olduğu için onu daha sonra kontrol edicem.
VARYATÖR FİLTRESİ.......................................... .....................44.5 TL
HAVA FİLTRESİ.......................................... .........................46.20 TL
ARKA FREN BALATASI.......................................... ....................74.40 TL
SARF MALZEME........................................... ..........................8.00 TL
YAMALUBE YARI SENTETİK 10W40.............1.3 LT.......28.82 TL/LT................37.47 TL
O RİNG.............................................. ..............................3.88 TL
İŞÇİLİK........................................... ................................50 .00 TL
TOPLAM............................................ .................................264.45
İSKONTO (NEDEN OLDUĞUNU ANLAMADIM)........................................ ..........10.21
NET............................................... .................................254.24 TL
KDV............................................... ..................................45.76
TOPLAM............................................ .................................300.00 TL
ARKA FREN BALATASI CABUK BİTMEMİŞ Mİ DEDİM.4000 DE BİTMESİ NORMAL DEDİLER. ÖNLER DAHA GEÇ BİTER DEDİLER. SONUÇTA 300 TL VERDİM.
ÇANTADA Kİ TİTREMEYİ DE YARIN TEST EDİCEM.
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN...
Sarf malzemesi nedir?
O ring nedir?
İskonto nedir?
4000'de balata bitmesi normal ne demek nedir? 13'bin de arkayı değiştirdim.
Son bakım kartlarımın fotoğraflarını yüklemiştim bu konuya. Geriye dönük bakarsanız görürsünüz. Bu sarftır, oring ve iskontodur kesintisi 14'bine gelene kadar benim motorum da yapılma gereği duyulmayan şeyler. Hatta başka arkadaşlar bilgilerini koyduğunda dahi denk gelmedim. Çok ilginç gerçekten.
Eğer konu adına bilgisi olan arkadaşlar varsa zaten görünce yazacaklardır.
[QUOTE=aLoneman;3996487]Sarf malzemesi nedir?
O ring nedir?
İskonto nedir?
4000'de balata bitmesi normal ne demek nedir? 13'bin de arkayı değiştirdim.
Son bakım kartlarımın fotoğraflarını yüklemiştim bu konuya. Geriye dönük bakarsanız görürsünüz. Bu sarftır, oring ve iskontodur kesintisi 14'bine gelene kadar benim motorum da yapılma gereği duyulmayan şeyler. Hatta başka arkadaşlar bilgilerini koyduğunda dahi denk gelmedim. Çok ilginç gerçekten.
Eğer konu adına bilgisi olan arkadaşlar varsa zaten görünce yazacaklardır.[/QUO
iskonto indirim de neden indirdiğini anlamadım babamın oğlu değil ilk defa gittiğim bi servis.oring ve sarf malzemesi de pahalı şeyler değil ama kafama takılan 4000 km de arka fren balatalarının değişmesi..
[QUOTE=MODALI;3996530]Sarf malzemesi > Temizleme spreyi, balata spreyi vs. gibi. Servis teknisyeninin iş sonunda yağlı ellerini yıkamak için kullandığı sabunu bile sarf malzeme diye yazan var. Ama senin bakımda balata değiştiği için yerini temizleme amaçlı kullanılmış temizleme spreyidir %90
O-ring > O-ring standart bir makine elemanıdır aslında. 10W40 yağ yazıyor ya faturada yağ tapasının o-ringi olabilir. Her sökümde değişmesi iyi bir şeydir.
İskonto yapılma sebebi, toplam maliyet belirli bir tutarın üzerinde olduğu için olabilir. Mesela 250 TL üzeri bakımlarda %3 iskonto gibi.
Merhaba dostum
Fan sesi normal; belli sure calismalardan sonra devreye girip 10 sn kadar sonra susuyor.
On frenden cok az tiz bir ses geliyor bende de ancak rahatsiz etmedigi icin dikkate almadim. 2000 kmler daha az; belli bir sure gectikten sonra kontrol edilmesinde fayda olabilir.
Bu sorunlar ile servise gittiginde islem yapacaklarini zannetmiyorum. Fan olayi zaten bir problem degil.
Diger konularda da bakarlar soyle bir motora ama para almazlar. Degismesi gerekn bir parcasi olacaksa zaten garanti kapsaminda hallolur.
5. Soru hakkinda bir yorumum yok.
Kasklar evet biraz zor sigiyor ama sigiyor.
Biraz zorlaman gerekecek; kaskina ait bir kilif varsa beraber kullanmani tavsiye ederim, kaskin cizilmesini engeller.
Onun disinda bastirmanda bir sakinca yok bagaji kapatirken
Hocam benim de tam 4binde bitti, hatta bir kaç gün arka frensiz kullandım. Bana da az gibi gelmişti ama normalmiş. Önce taş veya birşey sıkıştı zannetmiştim ama sonra gözmle de balatının bittiğini gördüm. Hatta sonradan muhabbet ettiğim eski xmaxçiler de 4-5bin normal dediler. Ama bazı arkadaşlar muhtemelen sert balata kullanıldığından onbini gördüklerini söylüyorlar. Dolayısıyla balatanın cinsi de önemli.
Bu arada bagaj ve ön fren ötmesüni soran arkadaş içün, seleyi tek elle uygulanan güçle kapatacak kadar sıkıştırın, çok sıkıştığında anahtarla açılırken kilit mekanizması esneme yapabiliyor. Kaskları koyduğunuzda kılıfları yanınızda yoksa bagajda tutacağınız ince tek kat bir bez parçasını kaskların üstüne koyabilirsiniz.
Ön fren ise bende bin km de öyitmeye başlamıştı. Bunu araştırdığımda, ön fren balatasının sert yapıda olduğu giren toz ve taş parçalarının ötmeye sebebiyet verdiğini anladım. Yani balatanın bitmesi değil. Zaten freni ilk sıktıpınızda ötüyordur, sıktıkça ötme sesinkesilir. Balata bittiğinde ise sürekli öter ve metal sesi gelir. Balata temizleme spreyleri yada tazyikli su ötmeyi bir süre azaltacaktır.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
Ya arkadaşlar garantisi 20.000 km olan bir motorda 4000-5000 de balata bitmesi normal olabilir mi ? Bu demektir ki ilk balatalarda bir sıkıntı var. Motoru uzun süre rahat rahat kullanamayacaksak ne anlamı var o garantilerin. İlla motorun mu bozulması gerekiyor. Garanti dediğin tüm aksam içindir. Hadi 10.000de oluşan balata sorunları neyse de daha motor bile tam açılmamışken(ki motor 10.000den sonra tam anlamıyla açılır) bu ödediklerimiz nedir. kimse sorgulamıyor mu bunları.
Sarf malzeme hiç.bir zaman garanti kapsamında olmaz.balata ömürlü bir parçadır, diskin ömürlü olduğu gbi. Farklı balata türleri vardır ve yapılarına göre darklılıklar gösterir. Dolayısıyla nasıl hava filtresi değişiyor ise fren balataları da değişecektir. Belki absli öodellerde farklı yapıda bir balata kullanılıyor olabilir.
Şu konuda da mutabıkım, servis ve parça ücretleri Türkiye'de yüksektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
Bu arada eklemek istiyorum ki, ben hava filtremin özellikle değişmesüni istememe rağmen Daytona'daki usta daha temiz 7000 km de değiştiririzdedi. Ama Modalı'nın motorda 4000 km de filtre değişmiş mesela. Bu da motorun kullanılma biçimi ve servisin bakış açısıyla bile farklı işlemler yapılabileceğini gösterir.
Kullanıcıdan kullanıcıya farklılık göstermesini anlarım fakat aralarında 8000 km gibi bir mesafe olunca pek anlaşılır olmuyor bu. Ki zaten kendiniz de belirtmişsiniz, bu işin bayiden bayiye değişmesi esas problem. Biri öyle biri böyle dememeli. Ne malum bitmeyen balatayı da bitmeye az kalmış diye değiştirmeyecekleri. Filtre de keza öyle.
Biraz işten anlıyorsanız garanti süresi bittikten sonra bakımlatı kendünizin yapması yada güvendiğiniz bir ustaya götürülmesi çözüm olabilir. Pek yanaşmıyorlar ama değişen parçaları görüp, değişmesi gerekiyor mu inceleyebilirsüniz de. Şahsen ben balatamın bittiğini gözümle gördüm mesela.
Belli bir standartın olmaması Türkiye'deki en büyük sorun.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.bu arada çantadan gelen ses de kesildi..artık ne yaptılar bilmiyorum ama bu beni rahatlattı en azından.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)