Selamlar,
XJ6 motorumu satıyorum.Temiz Xmax 400 ABS ile (max 10000km) takas düşünüyorum.
İlgililere duyurulur
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...2077365/detay/
Arkadaşlar bu camı kullanan varı aramızda?
https://www.sahibinden.com/ilan/yede...8500995/detay/
ben kullandım. farklı renkleri de var. boyu da ideal. Orjinal tur camından biraz kısa olanını kullanmıştım. Tipi durusu cok guzel. bana göre 3 tane eksisi var. birincisi göstergenin sagındaki ve solundaki kulakçıklarla camın bitimi arasında 1 cm kadar acıklık kalıyor. ilanın 2. resminde görebilirsin. ikincisi ise eğer değiştirmedilerse 3 mm pleksiden yapılma ince kalıyor. üçüncüsü ise ön kapakla cam arasında acıklık kaldığı için lastik contaların düşme durumu var.
M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM
Ben de on onbeş gündür, tur camı mı yoksa orijinal cama rüzgar reflektörü mü taktırsam kararsız kaldım.Yamaha'nın tur camı epey pahalı ama bu camlar pek güven vermiyor. Geçenlerde Bebek Parkı'nda birinde gördüm. Rüzgar reflektöründen memnundu.
benim motoru aldığımda üstünde 550-600 tl olan orjinal tur camı vardı,rüzgarı kesiyor kışın iyi ancak eksisi artısından çok,o yüzden çıkardım ,orijinal kısa olanın 10 cm uzun olan tipini (füme renk)aldım,yaz kış kullanıyorum ve memnunum,,
tur camının eksisi bana göre,,çok hantal ve kaba görünüyor,motora iner binerken kafamı defalarca vurmuşluğum var,sonra yazın sıcakta hiç çekilmiyor,sonra diyelim motorun ister üstünde olun ister inip ayakta olun, gidondan tutup ileri veya sağa sola itmek gerektiğinde başınız omzunuz çama çatıyor ve size engel oluyor,pratik değil,,
sonra yağmurlu havada tur camı ıslandığından önünüzü göremiyorsunuz,üstünden bakma gibi bir şansınızda yok,inip silmeniz gerek,,silecek takma gibi bir yoluda yok
birde rüzgarda yelken gibi büyük olduğundan,çok rüzgar tutuyor motorun dengesini bozuyor ve hızını kesiyor,rüzgarlı bir havada boğaz köprüsünden bununla geçmek çok zor,son olarakta tur camı yüksek olduğundan alçak bir yerden geçemiyorsunuz defalarca başıma geldi,,ben şahsım adına hiç memnun kalmadım
Nasrettin hocaya keçi boynuzu ikram etmişler ,,bir dirhem bal için bir çeki odun çiğneyemem demiş almamış,
buda o hesap,,kişiye göre değişir ama bence götürüsü getirisinden kat kat fazla
benim cam bu,gidip orda taktırdım
https://www.sahibinden.com/ilan/yede...01091788/detay
selam herkese
motorumun 25.000 bakımını yaptım yağ değişim,hava filtresi(bmc) özel temizmele kitiyle temizleyip yağladım ayrıca varyatör filtresini değiştirdim
fakat yağ değişimi sonrası nasıl olduysa akrapoviç e elim değdi ve yağ tıpası üzerine düştü biraz damladı acaba bu yağı egzozsun bağlantı yerinden nasıl çıkarıcam
neyle temizlenir?
motoru ısıtmıştım biraz yağ iyi aksın diye o yuzden egzoz sıcaktı
bu arada motoru kullanmadım hiç üstündeki yağı temizlemeden akşam r25 i aldım çıktım
yarın sabah temizlemem gerekiyor
taktığım camın isterseniz üstündende bakabiliyorsunuz,tam ideal,bana soracak olursanız ya benim bu camdan,yada orijinal kısa cama rüzgar reflektörü almak
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
benzinle siler veya benzinle hafifçe fırçayla yıkarsan bişey kalmaz,yağın çözücüsü benzin veya selülozik tinerdir,,sonra sabunlu su ile yıkarsın oraları tertemiz olur
Cam çok kaliteli duruyor. Acaba 4mm mi bucam? Birde uzunluğu nedir acaba?
Birde bu cam var ve fiyat olarakta çok uygun geldi bana...
https://www.sahibinden.com/ilan/yede...65119672/detay
benimki 4 mm,ilanda 60cm diye yazıyor,orjinal camdan 10 cm uzun,bak istersen
senin verdiğin linktekinin kalitesi fiyatından belli,peynir tenekesi gibi bişeydir muhtemelen,alınacak olsa bile kesinlikle ele alınıp yakından bakmadan alınmaz,birde uzun siyah olanı alınmaz,önünü göremezsin,,ben şahsen yanına bile ugramam
Arkadaşlar XMAX 250 ABS ile sürüye katıldım
XMAX ilk motorum ve motor bana çok ağır geldi. Park ederken, yokuşta zorluk çekiyorum.
Boyum 1.75, ilk acemilik döneminde düşündüğümden daha fazla dur-kalklarda zorlanıyorum.
İşe gidip gelmeye başladım.
Motorun dengesinden ve bagajından çok memnunum.
Üzerindeki ön cam yaz için iyi ama kış döneminde daha uzun cam lazım olacak gibi.
Üzerinde çok grenaj var ve eminim pahalıdır. Servise rüzgarlık taktırdım ama koruma takozu yok dediler. Umarım acemilik dönemini kendime ve motora zarar vermeden atlatırım.
Bu arada servis rodaj konusunu çok kafaya takmaya gerek yok ama kararsız gaz vermekten kaçının dedi.
Ben de 100 km/h yaptım bir defasında da arkadaşım 130 km/h yaptı.
Hocam hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler. Rüzgarlık konusunda performans yorumlarınızı bekliyorum. Özellikle 90km/s hız ve üzeri için.
Bu arada servisler farklı önerilerde bulunabiliyor. Yamaha'nın orijinal servis kitapçığında özellikle ingilizce olanından da baktım. Der ki:"İlk 1000km lik bölüm motorunuz için en önemli dönemdir. Bu dönemde 4000 devir üzerinde uzun süreli kullanım ve motorunuzun aşırı ısınmasına sebebiyet verecek şekilde kullanmaktan sakının"
Özetle hızdan çok devir ve motor sıcaklığı önemlidir. Kesin bir kural olmamakla beraber servisler genelde 5000 deviri geçmeyin der. Kitapçıkta bu sınır 4000 devirdir. Ama burada dikkat edilecek husus, bu devirleri uzun süreli geçmemektir. Yokuşta, sollamalarda anlık olarak yüksek devirlere çıkmanız motorunuza bir zarar vermez.
Sevgilerle
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Özetle şu alternatiflerin olduğunu anlıyorum.
1. Orijinal xmax camı: Genelde rüzgarı tam kaska yönlendiriyor ve yüksek hızlarda rahatsız ediyor.
2. Orijinal tur camı: Rüzgarı kaskın üzerine atıyor, yüksek hızlarda aerodinamiği etkiliyor ve şehir içi sürüşlerde hiç rüzgar gelmediği için sıcakta kullanışsız oluyor
3. Momodizayn spor cam: Çok kısa olduğu için göğü ve omuz bölgesine rüzgar vuruyor. Uzun yolda direkt kaska vurmasındansa, göğse gelen rüzgar daha az rahatsız ediyor diye yorumluyorum.
4. Sevgili @yeruçağı nın kullandığı tur camı ile orijinal cam arası bir cam yada rüzgar reflektörü: Sanıyorum bu tarz bir cam yada reflektör rüzgarı tam kaskın üzerine vererek hem hafif rüzgar gelmesini hem de rahatsız olmamayı sağlıyor.
Piaggio Carnaby 200
Yamaha XMax 250 Ironmax
hararet seviyeleri nasıl bu sıcaklarda ben 5. çizgiyi gördüm ışıklarda beklerken
Bir buçuk senedir yaz kış üstünden inmiyorum 3 fazlasını görmedim. Fan bile açtıramadım. Soğutma sıvına bir baktır istersen.
@eminemre
Daha önce de teklif etmiştim ancak görmedin sanıyorum. Bendeki tur camını alıp bir süre takılabilirsin istiyorsan. Yorumlamaktan ziyade tecrübe etmiş olursun.
eminemre
güzel açıklamışsın tebrikler,,yanlız uzun tur camının en kötü ve can alıcı yanı yağmurda önünüzü görememeniz,,şöye düşünün yağmur yağıyor ve siz silecekleri çalışmayan bir araçla yolda ilerlemeye çalışıyorsunuz,nasıl bir şey olduğu eminim herkesin beyninde canlanmıştır,
tamam yağmur yağarken kullanma denebilir ama öyle zaman oluyorki mecburen kullanmak zorunda kalıyorsun
mesela otobanda gidiyorsun yağmur bastırdı,ne yapıcan,sıgınacak yer bile bulamazsın,,benim başıma defalarca geldi
Hocam merhaba yaptırdınız mı bu led leri nasıl memnun musunuz ve karsidakileri rahatsız ediyor mu
Arkadaşlar her şey iyi güzel de bu rodajı nasıl geçireceğiz? Bayi 4000 deviri geçme dedi kılavuzda da öyle yazıyor. 45-50 kmh ile 1000 km nasıl geçer?
devamlı yüksek devirde sürme,yoksa arada bir geçebilirsin,sollamalarda falan kısa süreli yüksek devire çıkabilirsin,,zaten her devir aralıklarında sürerek motoru alıştırmaktır rodaj
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)