Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3101
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Selenin açılma sorununa çözüm olarak, selenin altındaki sağlı sollu iki tane takoz lastiğinin üzerine sandalye ayaklarının altına yapıştırılan keçe gibi birşey yapıştırırsanız sorun ortadan kalkar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3102
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Sele ile ilgilide birkaç deneyimimi paylaşayım arkadaşlar;

    xmaxin stock selesi, dizayn seleye göre daha yumuşaktır, her ne kadar tam tersi iddia edilse de. Ancak dizayn selenin hem dizaynı, hemde yapısı itibariyle, birkaç cm daha alçak olması sebebiyle + 1 saat üstü yolculuk yapılmıyorsa çok sıkıntı vermez. Yalnız neticede konforlu bir sele değildir, şık ve bir tık daha kullanışlı bir seledir fabrikasyona göre. Yamaha bu durumu farketmiş olacak ki, ironmax'te kullanmış olduğu sele, dizayn sene gibi olup, oturma kısmı jel gibi daha yumuşak bir materyalle kaplı olduğundan daha konforludur. Yani alacaksanız, dizayn sele değil, ironmax sele isteyin

    Açıp kapama olayına gelince, 3 kuruşluk amortisör koymadıkları için, anahtarla açınca sele yukarı kalkmaz ve içine kapalı kask koyup bazen zorlayarak kapadığımız zaman, ayarı çabuk bozulur. Ancak servis hemen ayarlar düzeltir kolayca açılmayan seleleri
    Mirable bunu beğendi.

  3. #3103
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sele ile ilgilide birkaç deneyimimi paylaşayım arkadaşlar;

    xmaxin stock selesi, dizayn seleye göre daha yumuşaktır, her ne kadar tam tersi iddia edilse de. Ancak dizayn selenin hem dizaynı, hemde yapısı itibariyle, birkaç cm daha alçak olması sebebiyle + 1 saat üstü yolculuk yapılmıyorsa çok sıkıntı vermez. Yalnız neticede konforlu bir sele değildir, şık ve bir tık daha kullanışlı bir seledir fabrikasyona göre. Yamaha bu durumu farketmiş olacak ki, ironmax'te kullanmış olduğu sele, dizayn sene gibi olup, oturma kısmı jel gibi daha yumuşak bir materyalle kaplı olduğundan daha konforludur. Yani alacaksanız, dizayn sele değil, ironmax sele isteyin

    Açıp kapama olayına gelince, 3 kuruşluk amortisör koymadıkları için, anahtarla açınca sele yukarı kalkmaz ve içine kapalı kask koyup bazen zorlayarak kapadığımız zaman, ayarı çabuk bozulur. Ancak servis hemen ayarlar düzeltir kolayca açılmayan seleleri
    Bilgi için teşekkürler. Ama 15günde sele kilit ayarının bozulması bana yine de saçma geldi. 8senelik piaggiomun kilidi hiç sorun çıkarmamıştı

    Gerçi anahtarı çevirip, seleyi elle kaldırmak bir sorun mu, bana göre sorun değil.

  4. #3104
    Kanji - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 CBR 600RR
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Ama 15günde sele kilit ayarının bozulması bana yine de saçma geldi...
    Klasik Yamaha işleri işte,ön çekmecelerde böyle adi tutsan elinde kalacak gibi... Halbuki seleye basit bir amortisör yapsa, zorlayarak kapatamasak böyle bir sıkıntı olmayacak... Bu da nazarı olsun xmax in ;)
    "Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
    Henry Royce

  5. #3105
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı Kanji adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klasik Yamaha işleri işte,ön çekmecelerde böyle adi tutsan elinde kalacak gibi... Halbuki seleye basit bir amortisör yapsa, zorlayarak kapatamasak böyle bir sıkıntı olmayacak... Bu da nazarı olsun xmax in ;)
    Ben sıkıntı olarak görmüyorum zaten. O bagaj bir şekilde açılıyor ya. Sadece 300km olan motorun ön freninden gelen sesi çözmeye çalışıyorum. Abs min sesi değil gibi. Yarın bir Daytona ya uğrıycam. Belki yağmur çamurun etkisidir.

  6. #3106

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    xmax momo 250 mi satıp dün itibari ile xmax momo 400 abs alarak devam ediyorum arkadaşlar,yanlız aldığım arkadaş bakım aralıkları hakkında kafamı karıştırdı,bakım aralığı 6000 dedi,xmax 400 bakım aralıkları 3000 binmi 6000 binmi arkadaşlar,durum nedir

    bu arada sele açılma sorununu ben çözdüm,kilit mekanizmasıyla ilgili ,20 dakikada hallediliyor ve ebediyen kurtuluyorsunuz,yanlız takım gerekli herkesin yapabileceği iş değil,sele altı bagajın ve kilit mekanizmasının sökülmesi gerekiyor,,istanbulda olup bu sorunu yaşayan gelsin halledeyim

    öyle selenin altına keçe yapıştırmak soruna geçici çözüm sağlıyor,,haliyle seleye oturuluyor ve bütün ağırlık direk keçelere bastığından,keçeler hemen deforme olup yırtılıyor,eziliyor,yerinden kayıyor pis bir görüntü oluşturup kısa zamanda eski haline dönüyor,,ben bizzat denedim bunları,,çözüm kilit mekanizmasındaki ufak bir operasyon
    eminemre ve Cole Trickle bunu beğendiler.

  7. #3107
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax momo 250 mi satıp dün itibari ile xmax momo 400 abs alarak devam ediyorum arkadaşlar,yanlız aldığım arkadaş bakım aralıkları hakkında kafamı karıştırdı,bakım aralığı 6000 dedi,xmax 400 bakım aralıkları 3000 binmi 6000 binmi arkadaşlar,durum nedir

    bu arada sele açılma sorununu ben çözdüm,kilit mekanizmasıyla ilgili ,20 dakikada hallediliyor ve ebediyen kurtuluyorsunuz,yanlız takım gerekli herkesin yapabileceği iş değil,sele altı bagajın ve kilit mekanizmasının sökülmesi gerekiyor,,istanbulda olup bu sorunu yaşayan gelsin halledeyim

    öyle selenin altına keçe yapıştırmak soruna geçici çözüm sağlıyor,,haliyle seleye oturuluyor ve bütün ağırlık direk keçelere bastığından,keçeler hemen deforme olup yırtılıyor,eziliyor,yerinden kayıyor pis bir görüntü oluşturup kısa zamanda eski haline dönüyor,,ben bizzat denedim bunları,,çözüm kilit mekanizmasındaki ufak bir operasyon
    Hocam öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Ben Yamaha'nın 1000,3000,6000... Diye bakımlarının devam ettiğini biliyorum.

    Bu arada Yamaha servisleri bakım dışında, ufak tefek sorular ve fikir almalar için yardımcı oluyor mu? Örneğin yolumuz düştüğünde bir uğrasak beş on dk sohbet etmeye terslerler mi?

  8. #3108

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı eminemre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle yeni motorun hayırlı olsun. Ben Yamaha'nın 1000,3000,6000... Diye bakımlarının devam ettiğini biliyorum.

    Bu arada Yamaha servisleri bakım dışında, ufak tefek sorular ve fikir almalar için yardımcı oluyor mu? Örneğin yolumuz düştüğünde bir uğrasak beş on dk sohbet etmeye terslerler mi?
    sağolasın ALLAH razı olsun

    ben 250 xmax mi 1000 bakıma götürdüğümde ,bana bundan sonraki her 3000 km de bakımı var demişlerdi,yani 1000,4000,7000,10000 diye devam ediyor

    zaten serviste bakım yapınca ekrandaki bakım ikaz ayarını sıfırlıyorlar,otomatik olarak bir sonraki 3000 km sonra ekranda servis ikazı çıkıp size uyarı veriyor ve kendiliğindende silinmiyordu bu uyarı

    ancak 400 lerde bakım aralıkları hakkında bilgim olmadığı için sordum,6000 de bir dedi eski sahibi tereddütte kaldım

    servislerde fikir amaçlı yardımcı olurlar,niye terslesinlerki,neticede sen müşterisin

  9. #3109
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    herkese selam.bende 2013 model x max vardı ve selenin açılmaması gibi bi sorun yaşamıyodum ama şu anda 2015 xmax im var henüz 900 km de ve sele çoğu zaman açılmamakta. anahtarı çevirirken diğer elimle de seleyi kaldırmam gerekiyor.
    servis bakımları ise 1000 km den sonra her 3000 km de 1 yapılmaktadır. kitapçığında da öyle yazıyor.
    ben birde şunu sormak istiyorum:
    kitapçıkta lastik hava basınçları artçısız 28-32, artçılı 30-36 yazıyor. ben motora yazın gezi amaçlı biniyorum ve çoğunlukla eşimle uzun sayılabilecek seyahatler planlıyoruz. bu 30-36 hava basıncı tehlikeli olabilir mi? sıcaklıktan dolayı lastikteki hava daha da genleşip uzun yolda lastiğin patlamasına yol açar mı? cevap verirseniz çok sevinirim.
    herkese kazasız sürüşler dilerim.

  10. #3110
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Alıntı MODALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selam.bende 2013 model x max vardı ve selenin açılmaması gibi bi sorun yaşamıyodum ama şu anda 2015 xmax im var henüz 900 km de ve sele çoğu zaman açılmamakta. anahtarı çevirirken diğer elimle de seleyi kaldırmam gerekiyor.
    servis bakımları ise 1000 km den sonra her 3000 km de 1 yapılmaktadır. kitapçığında da öyle yazıyor.
    ben birde şunu sormak istiyorum:
    kitapçıkta lastik hava basınçları artçısız 28-32, artçılı 30-36 yazıyor. ben motora yazın gezi amaçlı biniyorum ve çoğunlukla eşimle uzun sayılabilecek seyahatler planlıyoruz. bu 30-36 hava basıncı tehlikeli olabilir mi? sıcaklıktan dolayı lastikteki hava daha da genleşip uzun yolda lastiğin patlamasına yol açar mı? cevap verirseniz çok sevinirim.
    herkese kazasız sürüşler dilerim.
    Hocam kitapçıkta yazan değerler bu toleransta verilmiştir. Ancak artı eksi 1 psi sorun teşkil etmez. Güvenle kullanabilirsiniz.

    Sanıyorum yakın zamanda bin km bakımına sokacaksınız. Servisin sele ile ilgili kilit problemi hk çözüm ve işlemini burada paylaşırsanız sevinirim.

  11. #3111
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax momo 250 mi satıp dün itibari ile xmax momo 400 abs alarak devam ediyorum arkadaşlar,yanlız aldığım arkadaş bakım aralıkları hakkında kafamı karıştırdı,bakım aralığı 6000 dedi,xmax 400 bakım aralıkları 3000 binmi 6000 binmi arkadaşlar,durum nedir

    bu arada sele açılma sorununu ben çözdüm,kilit mekanizmasıyla ilgili ,20 dakikada hallediliyor ve ebediyen kurtuluyorsunuz,yanlız takım gerekli herkesin yapabileceği iş değil,sele altı bagajın ve kilit mekanizmasının sökülmesi gerekiyor,,istanbulda olup bu sorunu yaşayan gelsin halledeyim

    öyle selenin altına keçe yapıştırmak soruna geçici çözüm sağlıyor,,haliyle seleye oturuluyor ve bütün ağırlık direk keçelere bastığından,keçeler hemen deforme olup yırtılıyor,eziliyor,yerinden kayıyor pis bir görüntü oluşturup kısa zamanda eski haline dönüyor,,ben bizzat denedim bunları,,çözüm kilit mekanizmasındaki ufak bir operasyon
    400cc nin bakim araligi ilk 1000km bakimindan sonra 5000 km de bir oluyor. 1000-6000-11000 ... olarak. Kitapcigi yoksa internette var.

  12. #3112

    Üyelik
    14 Temmuz 2015


    Tehlikenin farkında mısınız? ;)

  13. #3113
    MODALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2013
    Şehir
    KADIKÖY
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 - HONDA NC750 X DCT
    Tabiiki serviste seleyle ilgili problemi sorup cevabını burda paylaşırım.

  14. #3114
    logicache - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Agility125 Cbr125r Crf250l Nmax155 R25 D250 Xpulse
    Gunduz vakitleri kaskosuz Xmax'i cok kuvvetli bir disk kilidiyle (tercihen alarmli) kalabalik ve işlek bir bolgede 3-4 saat birakabilir miyiz, kamyonete atilip goturulme sansi yuksek midir, siz boyle durumlarda ne yapiyorsunuz?

  15. #3115
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Beşiktaş'ta, Kadıköy'de bırakıyorum. Ama Ümraniye'de Bağcılar'da bırakmam.

    Öyle iki kişi omuzla kamyonete at denecek kadar hafif değil. 180kg, 250cc olanı.

    Yine de bir dükkan önü, mobese altı veya işlek bir meydanda 2-3 saat gündüz vakti çok sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ama aklım da kalmıyor değil bazen. Kasko olmasına rağmen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

    Biraz üst satırlarda konuştuğumuz sele kilidi konusuyla ilgili test edememkle beraber, tesadüfen denk geldiğim bir sonuç çıkardım. Bu hafta içi kullanırken deneyeceğim.

    Sanırım motor soğukken ve kullanılmamışken anahtarı sol çevirince "klik" sesiyle beraber sele kendini atıyor. Ama üstüne oturulduysa ve şase bir ısındıysa "klik1 sesi gelmiyor ve elle seleyi kaldırmak gerekiyor.

    Bu çıkarımım doğru da olmayabilir, sadece az önce sele altından bir eşyamı almak için açarken aklıma geldi.

    Deneyim sizinle paylaşacağım
    logicache bunu beğendi.

  16. #3116
    MASTER_10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    NC750 X DCT


    Merhaba,

    Ocak 2016 da ben de ironmax edindim. yakin cevreye giderek yaklasik 800 km de yaptim simdiye dek... Tum forum kullanicilarina saygilar ve keyifli surusler dilerim.

  17. #3117

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    400cc nin bakim araligi ilk 1000km bakimindan sonra 5000 km de bir oluyor. 1000-6000-11000 ... olarak. Kitapcigi yoksa internette var.
    tşk,tahminim doğruymuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------

    Alıntı is_nmez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/Mp5z8k.jpg

    Tehlikenin farkında mısınız? ;)
    fuar davetiyesini nerden ele geçirdiniz

  18. #3118

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Merhaba arkadaşlar full depo ile xmax 250 de kaç km yapıyorsunuz acaba ortalama olarak en az en çok olarak bende şuan 2'ci çizgiye düştü ekran trip 151 kmde

  19. #3119
    Kaldorein - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda MSX125, KTM Duke 250 ABS
    Arkadaşlar düşünen var ise çok temiz aksesuarlı 2015 abs

    Temiz X-MAX 250

  20. #3120
    umut_gsr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Yamaha Majesty 400
    Arkadaşlar merhaba ,

    Yıllarca süren motosiklet serüvenimi 2011 yılında motosikletimin zincirini yağlarken sol baş parmağın ucunu uçurmak süreti ile ara vermiştim. Sonrasında araya giren bazı sebepler yüzünden uzak kaldım. 18 şubat itibarı engelleri aşarak ve çok temiz bulduğum 2006 model 7950 km yamaha majesty ile aranıza katılmış bulunuyorum. Aslında X max 400 alacaktım ama bana bacak boyu biraz dar geldiği için bunda karar kıldım. Bu yazıyı da bu yüzden buraya yazdım inşallah hatalı birşey yapmamışımdır.

    Herkese saygılar sevgiler.

    Umut
    mahir212 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)

Bu Konudaki Etiketler