Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Kasım 2015, 21:18
#2841
BirayKorkmaz adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Öncelikle bu başlıktaki neredeyse tüm mesajları okudum. Bende X-Max 250 almayı planlıyorum. Daha çok şehir içi kullanım ve 2 haftada bir Söke-Denizli arası (180 km) gidip gelmeyi düşünüyorum. Şüphesiz ki şehir içi için harika bir motor. Merak ettiğim konu bu 180 km'lik yol için sizce X-Max uygun mudur? Yani bu mesafede bir yol sıkar mı daha büyük bir şeyler tercih mi etmeliyim. Yol tecrübesi olan arkadaşlar fikirlerini paylaşırlarsa çok mutlu olurum.
Birde malum yeni yıla 1,5 ay kaldı. Bekleyip 2016 almak daha mı mantıklı, 2016 olursa arabalardaki gibi fiyat artar mı? X-Max Iron Max çıkmış arada ki 2000 TL fark değer mi?
Cevaplarınız için teşekkürler.
Ben olsam fuarı bekler o zaman almaya çalışırdım, hem 2016 olur hem bir miktar indirim olabilir. Ironmaxi geçen 20bin bakımdayken inceleme fırsatım oldu, selesi benim almış olduğum spor seleden biraz daha yumuşak olmuş, dizayn aynı ancak biraz daha yumuşatmışlar, ön fardaki parklar 400lerdeki gibi LED olmuş, bir kaç ufak ayrıntı daha var o kadar. Tercih meselesi tamamen. Bence 250 işinizi görür, 400lere nazaran daha sarsıntısız ve fit motorlar, kaldı ki ben 600RR'ımla istanbul otobanında bile 128km ile radar cezası yemiş biri olarak, artık şehirlerarası yollarda da bu radar vs devletimiz için ciddi bir gelir kapısı olduğundan dolayı hız limitlerine mümkün mertebe uyularak gidilmesini düşünmekteyim cebimiz açısından. E zaten basamacayaksak neden yüksek cc?
Bu arada servisteyken kardeşler yamahanın Jcostalı xmax 250sini kullandım, deli gidiyor, 40000'e geldiğimde Allah nasip ederse kayış debriyaj değişeceği zaman direk geçmeyi düşünüyorum. V kayışı da bizim orjinal kayıştan hem daha sağlam hemde 70 lira daha ucuz.
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
Reklamlar
-
17 Kasım 2015, 03:05
#2842
Kanji adlı üyeden alıntı
Ben olsam fuarı bekler o zaman almaya çalışırdım, hem 2016 olur hem bir miktar indirim olabilir. Ironmaxi geçen 20bin bakımdayken inceleme fırsatım oldu, selesi benim almış olduğum spor seleden biraz daha yumuşak olmuş, dizayn aynı ancak biraz daha yumuşatmışlar, ön fardaki parklar 400lerdeki gibi LED olmuş, bir kaç ufak ayrıntı daha var o kadar. Tercih meselesi tamamen. Bence 250 işinizi görür, 400lere nazaran daha sarsıntısız ve fit motorlar, kaldı ki ben 600RR'ımla istanbul otobanında bile 128km ile radar cezası yemiş biri olarak, artık şehirlerarası yollarda da bu radar vs devletimiz için ciddi bir gelir kapısı olduğundan dolayı hız limitlerine mümkün mertebe uyularak gidilmesini düşünmekteyim cebimiz açısından. E zaten basamacayaksak neden yüksek cc?
Bu arada servisteyken kardeşler yamahanın Jcostalı xmax 250sini kullandım, deli gidiyor, 40000'e geldiğimde Allah nasip ederse kayış debriyaj değişeceği zaman direk geçmeyi düşünüyorum. V kayışı da bizim orjinal kayıştan hem daha sağlam hemde 70 lira daha ucuz.
Bugün Kuşadası servise 2016 ların ne zaman geleceğini sordum en erken mayıs dedi. Aslında sezon anlamında da beklemek mantıklı ama bilmiyorum kafam bir kere daha karıştı.
-
17 Kasım 2015, 12:37
#2843
Bende önümüzdeki sene Nisan - Mayıs gibi almayı düşünüyorum. Acaba o zamana kadar stoklarda 2015 modeller kalır mı? 1000-1500 TL indirim yaparlar ise çok harika olur.
-
17 Kasım 2015, 14:17
#2844
BirayKorkmaz adlı üyeden alıntı
Bugün Kuşadası servise 2016 ların ne zaman geleceğini sordum en erken mayıs dedi. Aslında sezon anlamında da beklemek mantıklı ama bilmiyorum kafam bir kere daha karıştı.
Mayıs çok geç, daha kasım ortasındayız yaklaşık 6,5 ay var. Renk takıntınız yok ise, bayilerden 2015 için teklif alabilirsiniz. Eğer sadece motoru yazın veya sezon tabir edilen zamanda kullanmayı düşünüyorsanız o zaman yeni model yılını beklemek daha uygun olabilir sanırım. Kendi adıma konuşacak olursam, yılın 11 ayı hava şartları müsade ettikçe motora binen biri olarak ben bu kadar uzun süre beklemez alırdım
-
17 Kasım 2015, 15:39
#2845
Kanji adlı üyeden alıntı
Mayıs çok geç, daha kasım ortasındayız yaklaşık 6,5 ay var. Renk takıntınız yok ise, bayilerden 2015 için teklif alabilirsiniz. Eğer sadece motoru yazın veya sezon tabir edilen zamanda kullanmayı düşünüyorsanız o zaman yeni model yılını beklemek daha uygun olabilir sanırım. Kendi adıma konuşacak olursam, yılın 11 ayı hava şartları müsade ettikçe motora binen biri olarak ben bu kadar uzun süre beklemez alırdım
bişey sorucam motorda km arttıkça moral bozulması oluyor mu valla bende hava güzel oldukça biniyorum km görünce moralim bozuluyor
-
17 Kasım 2015, 15:51
#2846
IRau adlı üyeden alıntı
bişey sorucam motorda km arttıkça moral bozulması oluyor mu
valla bende hava güzel oldukça biniyorum km görünce moralim bozuluyor
Bu işin ticaretini yapan bir kişi olsam belki öyle düşünebilirim ticari kaybım olacağımdan dolayı ama bende tam tersine, kilometre hızlı yükselsin istiyorum. Piskopatmıyım neyim Kazasız geçirmiş olduğum kilometreler bana tecrübe ve güven kazandırıyor. Serviste sordum bizim kasa xmax 250 en yüksek kaç kmde geliyor diye, 45binlerde gelen adam varmış, düşünün. Motorun ömrü nedir dedim, abi düzgün kullanırsan 100-150 bin devirirsin kapak açmadan dediler, ayrıca bir mutlu oldum...
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
17 Kasım 2015, 16:26
#2847
Kanji adlı üyeden alıntı
Bu işin ticaretini yapan bir kişi olsam belki öyle düşünebilirim ticari kaybım olacağımdan dolayı ama bende tam tersine, kilometre hızlı yükselsin istiyorum. Piskopatmıyım neyim
Kazasız geçirmiş olduğum kilometreler bana tecrübe ve güven kazandırıyor. Serviste sordum bizim kasa xmax 250 en yüksek kaç kmde geliyor diye, 45binlerde gelen adam varmış, düşünün. Motorun ömrü nedir dedim, abi düzgün kullanırsan 100-150 bin devirirsin kapak açmadan dediler, ayrıca bir mutlu oldum...
bak hiç böyle düşünmemiştim :D ilerde bi gün satarsak değer kaybı olur diyodum hergün 110 km yapıyorum ama bakımlarını asla aksatmıyorum hatta 10-20 km önce bile gidiyorum bakalım kaç km göreceğiz
-
17 Kasım 2015, 19:19
#2848
Kanji adlı üyeden alıntı
Mayıs çok geç, daha kasım ortasındayız yaklaşık 6,5 ay var. Renk takıntınız yok ise, bayilerden 2015 için teklif alabilirsiniz. Eğer sadece motoru yazın veya sezon tabir edilen zamanda kullanmayı düşünüyorsanız o zaman yeni model yılını beklemek daha uygun olabilir sanırım. Kendi adıma konuşacak olursam, yılın 11 ayı hava şartları müsade ettikçe motora binen biri olarak ben bu kadar uzun süre beklemez alırdım
Zaten yaşadığım bölge itibarı ile bizim buralarda da 11 ay binilebilir doğrusu o yüzden size katılıyorum çünkü aşırı sabırsızım almak için yeni sezonu beklemek fikri banada hiç çekici gelmiyor Peki Ironmax'e 2 bin tl fark vermek mantık lı mı? Yoksa o farkı düz xmax alıp aksesuara vermek mi mantıklı?
-
17 Kasım 2015, 19:50
#2849
BirayKorkmaz adlı üyeden alıntı
Zaten yaşadığım bölge itibarı ile bizim buralarda da 11 ay binilebilir doğrusu o yüzden size katılıyorum çünkü aşırı sabırsızım almak için yeni sezonu beklemek fikri banada hiç çekici gelmiyor
Peki Ironmax'e 2 bin tl fark vermek mantık lı mı? Yoksa o farkı düz xmax alıp aksesuara vermek mi mantıklı?
Şöyle, ironmax bildiğim kadarıyla sadece siyah olarak sunuluyor, eğer benim gibi illede gri olsun istemiyorsanız, siyah alıp aynı donanımı üstüne koyayım derseniz bence yazık olur, neticede ironmax bir modeldir. Satarken de o model olarak satacaksınız. Ben motorumu aldığımda sadece 400lerde momodesign vardı, ama 250lerde yoktu. O yüzden ben kendimce eklentiler yaptım çünkü mat gri momo yok, ama olsaydı o farkı verir modelini alırdım.
Birde ironmaxin selesi aynı tip ama daha yumuşak ;) Özetle ironmax e çevirecekseniz hiç uğraşmayın orjinalini alın, yok ben böyle binicem sonra belki bir iki ufak aksesuar koyar seleye falan girmem derseniz paranız cebinizde kalsın base modelini alın
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
17 Kasım 2015, 20:51
#2850
sele süper yalnız harika ne kadar fiyatı
-
17 Kasım 2015, 21:47
#2851
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
18 Kasım 2015, 03:11
#2852
Kanji adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim, seleyi bende dizayn olarak çok beğenmiştim geçen sene 700-800 lirası bir rakama taktırmıştım.
http://i1272.photobucket.com/albums/...psfa51a4e4.jpg
Bu selenin asıl özelliği dizaynın yanısıra oturak kısmı birkaç cm daha aşaıda olduğu için, normalde yüksek olan seleden dolayı ayakları yere basmada sıkıntı yaşayanlar için biraz daha alçaltılmış, benim öyle bir sorunum yoktu gerçi boyumdan ötürü ama tam taban basıp kavramak çok daha güzel
Buna takım olsun diye sırt minderinide mavi dikişli almıştım. İlk resimde görünmesede dikişler mavi
http://i1272.photobucket.com/albums/...psfe022a18.jpg
Ironmax de ise sele dikişleri ve konsoldaki gözlerin üstündeki deri kaplamaların dikişleri de sarı
Motorunuz gerçekten harika, hatasız sürüşler dilerim. Normal X-Max lerin selesiyle IronMax'in selesi arasında ciddi fark olduğu söyleniyor. (Sertlik yumuşaklık farkı, sanırım sizde bu yüzden değiştirme gereği duydunuz) Bu sele ve ABS'nin standart olması Ironmax'e yönlendiriyor beni. Peki ABS'lilerin duruş mesafesinin daha uzun olması bir çok kişinin tercih etmemesine sebep oluyor bu konuda ne önerirsiniz ?
-
18 Kasım 2015, 08:58
#2853
BirayKorkmaz adlı üyeden alıntı
Motorunuz gerçekten harika, hatasız sürüşler dilerim. Normal X-Max lerin selesiyle IronMax'in selesi arasında ciddi fark olduğu söyleniyor. (Sertlik yumuşaklık farkı, sanırım sizde bu yüzden değiştirme gereği duydunuz) Bu sele ve ABS'nin standart olması Ironmax'e yönlendiriyor beni. Peki ABS'lilerin duruş mesafesinin daha uzun olması bir çok kişinin tercih etmemesine sebep oluyor bu konuda ne önerirsiniz ?
Teşekkür ederim, ben seleyi dizaynından dolayı tercih ettim, ama iron max ile benim selem tip olarak aynı olsa da ironmaxdekinin oturma yeri daha yumuşak yapılmış, bizzat kontrol ettim. Tip aynı, dikişleri sarı, biryerinde xmax kabartması vardı yanlış hatırlamıyorsam, ama siz misal base model xmax aldığınızda, aksesuar olarak irondaki değil bendeki geliyor. Benim mevcut selemle 1 saat hatta biraz daha uzun sürüşlerden sonra biraz uyuşma oluyor, ironmaxte sanırım daha uzun olabilir bu süre...
ABS konusuna gelirsek,ben kendim olarak ABSli model pek sevmiyorum, belki biraz ön yargı ama hem yaptığı ağırlık hemde kontrolün tam anlamıyda bende olduğu hissinen feragat etmek istemiyorum. Yaz kış kulandığım için kesin lazım dediğim bir olay yaşamadım pek, yazın bir kere sola viraj içinde sollama yaparken 70-80 civarı, önüme çıkan belediye otobüsü yüzünden ani fren yapma durumu olmuştu, her ne kadar motoru bir noktaya kadar dikip asılsamda kafa kaydı, refleksle freni bırakıp sol ayağımla yere vurmak suretiyle motoru tekrar dikip biraz panik yapmıştım. ABS olmasa kilitlemez ama daha uzun mesafademi yavaşlardım bilmiyorum ama özellikle yatıkken kitleme yapmazdı sanırım. Tabi bu olay yağmurda olsa kesin yatırmıştık motoru
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
21 Kasım 2015, 01:11
#2854
Kanji adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim, ben seleyi dizaynından dolayı tercih ettim, ama iron max ile benim selem tip olarak aynı olsa da ironmaxdekinin oturma yeri daha yumuşak yapılmış, bizzat kontrol ettim. Tip aynı, dikişleri sarı, biryerinde xmax kabartması vardı yanlış hatırlamıyorsam, ama siz misal base model xmax aldığınızda, aksesuar olarak irondaki değil bendeki geliyor. Benim mevcut selemle 1 saat hatta biraz daha uzun sürüşlerden sonra biraz uyuşma oluyor, ironmaxte sanırım daha uzun olabilir bu süre...
ABS konusuna gelirsek,ben kendim olarak ABSli model pek sevmiyorum, belki biraz ön yargı ama hem yaptığı ağırlık hemde kontrolün tam anlamıyda bende olduğu hissinen feragat etmek istemiyorum. Yaz kış kulandığım için kesin lazım dediğim bir olay yaşamadım pek, yazın bir kere sola viraj içinde sollama yaparken 70-80 civarı, önüme çıkan belediye otobüsü yüzünden ani fren yapma durumu olmuştu, her ne kadar motoru bir noktaya kadar dikip asılsamda kafa kaydı, refleksle freni bırakıp sol ayağımla yere vurmak suretiyle motoru tekrar dikip biraz panik yapmıştım. ABS olmasa kilitlemez ama daha uzun mesafademi yavaşlardım bilmiyorum ama özellikle yatıkken kitleme yapmazdı sanırım. Tabi bu olay yağmurda olsa kesin yatırmıştık motoru
Ucuz atlatma için geçmiş olsun, bu arada sele güzel olmuş. Akrapovic egzosu kaca takdırdın? ses,performans ve yakıt tüketimi konularında bilgi paylaşabilirsen sevirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
Bu arada İstanbul'da olduğum zamanlarda günlük ulaşım aracı olarak kullanıp, ortalama 90km (Çamlıca-Havalimanı arası) yol katettiğim için motorun far ve stop lambaların yetersiz kaldığını düşünüyorum. Aküye fazlaca yük bindirmeyecek çözümler için tavsiyelerinizi rica ederim. Beyaz renkte olsa çakarlı aydınlatma kullanımını her ne kadar illegal olsa da Trafik Ekiplerinin bu konuda Motorsiklet binen arkadaşlara bir ceza kesip kesmediğini bilmiyorum. Sonuçta her ne kadar önceden planlamada yapsak da kendimizi göstermeye çalışsak da otomobil sürücülerinin motorsikletleri görmediği hatta algılamadığı bir gerçek, hele İstanbul'da..
-
21 Kasım 2015, 05:17
#2855
Teşekkür ederim iyi dilekler için, akrayı geçen sene 1900e almıştım. Alt devirlerim gitmesine rağmen benim ağırlıkla kullandığım orta ve üst çok net iyileşti. Sesi yükseldi ama yaklaşık bir 10bin km yaptığım için ses biraz daha tok oldu şuan, rahatsız etmiyor. Birde ben susturuculu kullanıyorum. Serviste susturucusuz vardı çalıştırdım , aşırı gürültülü bana göre.... Sarfiyat olayına gelince, bir miktar azaldığını düşünüyorum kendi kullanım şeklime göre, otoyol ağırlıklı sürüş yaptığım için genelde 6500-8000 rpme yakın gidiyor alet ve o devirlerde biraz daha güç geliyorsa eksoz sayesindedir. Filtre siparişi vericem 600RR ımla birlikte buna, asıl ondan sarfiyat iyileşmesi bekliyorum. Kışın normal kullanımla 3,7ltyazın ise 3,4lt üstüne çıkmıyor tüketimim
Aydınlatma konusunda benim makinelerin ikiside amerikan parklı ve philips beyaz ampüllü, ayrıca plaka aydınlatma ampülleri led ile değiştirdim. Xmax'in tek kötü yanı aküsü aşırı zayıf , tam limitte, ekstra her yük , motorun üstüne yük bindirip tekrar çalıştırmasına engel teşkil edecektir.
-
22 Kasım 2015, 04:40
#2856
Arkadaşlar merhaba benim xmax 250 var abs 2013 bi sorunum var aslında pek sorunda değil gibi ama kontağı çeviriyorum marşa basdığum an ortadaki digital ekrandaki yazılar gidip hemen geliyor yanı motor çalıştığı gibi geliyor km saat hava durumu olan ufak kısım 3-4 gün binmediğim zaman yapıyor sebebi nedir sizce aküm zayıfmı ?
-
22 Kasım 2015, 06:23
#2857
mevlutgs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba benim xmax 250 var abs 2013 bi sorunum var aslında pek sorunda değil gibi ama kontağı çeviriyorum marşa basdığum an ortadaki digital ekrandaki yazılar gidip hemen geliyor yanı motor çalıştığı gibi geliyor km saat hava durumu olan ufak kısım 3-4 gün binmediğim zaman yapıyor sebebi nedir sizce aküm zayıfmı ?
bunun gibi mi?
-
22 Kasım 2015, 13:38
#2858
Gibi evet ama bende sadece yazılar gidip geliyo
-
22 Kasım 2015, 14:17
#2859
Bence akü, xmaxlere malesef öyle bir akü koymuşlar ki anca marşa basıp götürecek kadar, şöyle örnek vereyim ben günde 60km yol yapıyorum düzenli olarak, ancak yolda 3-4 dakika durup 4lü yakıp beklesem, telde konuşmam gerekse vs, hemen akü şarj işareti çıkıyor voltajın düştüğünü gösteriyor. Çok nadiren bir kaç kere marş basmadığı da olmuştu sinyali açık unutup gittiğimde, (nasıl olduysa kapanmamış)ancak biraz bekleyip tekrar denediğimde çalıştı, tabi bu esnada yazıların gidip gitmediğinin farkında değilim, bence akünüzü ve alternatörü kontol ettirin.
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce
-
22 Kasım 2015, 14:41
#2860
ve hatta bi ara şöyle bir durum oldu motoru akşam kullandım sabah tekrar çalıştırayım dedim cikk cikk ses geldi aküm bitmş ve şarj ettirdim kullandım vs şuan yine aynı şeyi yaptı ekran gitti geldi ama motor tek seferde çalıştı konjektörüm sağlam bence gazı verip açtığımda ampuller canlanıyor sizce tam sıkıntı dert nedir yeni güzel bir tane bosch akümü alayım? hangi kodda amperde almam lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler