Teknik özellikler için tıklayınız;
http://www.asyamotor.com.tr/Motorsikletler/T-Rex
Fiyat:5.131 ₺
Teknik özellikler için tıklayınız;
http://www.asyamotor.com.tr/Motorsikletler/T-Rex
Fiyat:5.131 ₺
Belediyelerin şu arazozlerine taktiği motoru demir yiginina takip piyasaya surmusler yine.
Skyteam serisi gelirin ve vergilendirmenin halinin ortada olduğu bu ülke için tam bir facia olmuş.
Koskoca holding laboratuvar ortamında üretilmiş tek hücreliler tarafından mi yönetiliyor? Anlamıyorum.
6 küsür hp bir motora bu fiyat nedir böyle??
Gerçekten fiyatları sorgulamak lazım.
Ne kadar ilginç değil mi ? Her sene koca koca firmalar yanlış ve yüksek fiyatlı, o fiyattan satılması imkansız motosikletleri piyasaya sürüp bir sene boyunca sonucu ve satılmayışını izliyorlar. Bir gün bir tanesi farklı bir kafayla düşünecek ve piyasayı silip süpürecek. O zekaya sahip insanların dünyaya gelmesini ve bu memlekette kıymetlerinin bilinip yönetici kademesine ulaşmalarını umutla bekliyoruz (ölme eşeğim ölme).
Bir de sorum olacak; bu düdük gibi motorlar 5000 TL üzeri fiyata satılırlarken bunların yanında dev gibi kalan V-Raptor nasıl 7000'e satılıyor ?
bir kaç gün önce 2. motor olarak bir trex satın aldım. satın alırken hiç bir araştırma yapmadım. zaten az satılan bir motor olduğu için bilgi bulmak zor diye düşündüm. satın alma sebebim tamamen dizaynını çok beğenmekten ve şımarıklığımdan kaynaklanıyor N11 com dan 12 ya vadeli olarak ve vade farkı da dahil 4.800 e aldım. 9 aya vade farkı uygulamıyorlar.Motosiklet elime ulaşmadan fantezi yapmaya başladım ve ali expressten bazı cafe racer aksesuarları satın aldım.
bu tür motorlara "dax" deniliyormuş. motor bölümü tek silindir, bildiğimiz 70 lerden beri üretilen klasik cup motoru. yine araştırmalarım sonuncunda trex inde 70 lerin ikonu olan honda dax lardan kopyalandığını gördüm ve dünyada bu kadar ilgi çekmesine şaşırdım. o kadar çok aksesuar, kit, fan kulüpleri, yedek parçası var ki git gide iştahım açıldı.
daha sonra 6.5 bg güçsüz motoru beni çok düşündürdüğü için gücü arttırabilmenin yollarını araştırmaya başladım. bazı yurt dışı sitelerinde hazır kitler satılıyor ve gücü 25 bg e kadar yükseltilebiliyor.
https://www.ooracing.com/engine-170c...d-on-line.html
fakat kit fiyatı neredeyse motorun fiyatına denk geldiği için yurt içinden temin etmeye karar verdim. ustamla konuştuğumda 300-500 TL maliyetle 200 cc yapabileceğini söyledi. Son hız artmazmış ama tork ciddi fark edermiş, istediğim şey tam da buydu zaten.
sadede geleyim; satıcı, bulunduğum şehirdeki servise kargoladı. 2 gün sonra teslim almaya gittiğimde motorun montajı bitmişti ama ön çamurluk yoktu. koliden çıkmamış, telefon açtım satıcı 2-3 gün içinde göndereceğini söyledi.
http://imagizer.imageshack.us/v2/640...923/mtSdkF.jpg
https://imageshack.com/i/pohyfaTpj
http://imagizer.imageshack.us/v2/640...924/xOhjpd.jpg
neyse yola çıktığımda ilk şaşırdığım konu 6.5 bg lik motorun nasıl bu kadar seri olduğuydu, sanki en az 10 bg gibiydi.vites geçişleri fena değil, kullanımı da rahat sayılır.
gelelim esas soruna; motor yolda duramıyor arkadaşlar. 60 km yi geçince hafif hafif ön taraf zıplamaya başlıyor.tamam bu bir plaj motoru ama yolda da biraz daha güven vermeli. önce lastik havalarını kontrol ettim sonra gözle genel kontrol, her şey normaldi. bundan sonraki aşamada balans ayarı yaptırmayı planlıyorum. lastiğin kalın olması zaten konforu bozacaktır ama tüm ağırlığın da arkaya verilmiş olması da ön tekerin bağımsız davranmasına yol açabiliyor diye tahmin ediyorum. gerçekten de ağırlık merkez ön ve arka lastik arasında iyi ayarlanamamış.
http://imagizer.imageshack.us/v2/640...922/RJFUGx.jpg
bundan sonraki aşamada balans yaptırmak ve ön tarafa ağırlık kaydırmak olacak. öncelikle gidonu değiştireceğim. crusier motorlarda oluğu gibi geniş ve onu kavramanız için ağırlığınızı arkaya atıyor. küçük, kısa ve biraz öne yatarak kullanabileceğim şekilde konumlandırılmış cafe racer türü gidonun kullanım kontrolümü arttıracağını düşünüyorum.
artı olarak retro works'ün yaptığı şu güzel çalışmada olduğu gibi depoyu ortaya alarak ağırlığı yaymakta bir çözüm olabilir.bu konuda fikirlerini varsa esirgemeyin lütfen.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...e-projesi.html
gelelim bg arttırmaya; kontrol edemediğimi güçlendirmenin bir manası yok. önce yukarıda yazdıklarımı yapar ve başarılı olursam motor bölümüne geçerim.
sevgiler.
konu pek ilgi çekmemiş ama satın almak isteyen olursa tecrübelerden faydalansın diye devam ediyorum;ön tekerdeki titreme/zıplama olayı tahmin ettiğim gibi balans ayarı yaptırarak ve gidonun konumunu ileri iterek çözdük. ön tekere ne kadar yakın konumda olursanız, ağırlıktan dolayı hakimiyet o kadar artıyor.
eğer motordan beklentilerinizi yüksek tutmazsanız memnun kalırsınız, sonuçta bu bir çinli. oldukça eğlenceli, pratik, şirin ve çok dikkat çekiyor. gören herkesin yüzünde tebessüm beliriyor. gs ve africa twine binen 2 arkadaşım da 2. motor olarak sipariş verdiler, şimdilik bir virüs gibi yayıldı hayatımıza. umarım keyfimizi kaçırmaz bundan sonra da.
cc yükseltme işine vakit bulabilirsem haftaya başlamayı düşünüyorum, tavsiyelerinizi varsa esirgemeyin lütfen.
dün akşam ali expressten gelen aksesuarları monte ettim; cam, far koruma, egzoz ucu (orjinal egzozu 10 cm kısalttım)ve açık hava flitresi. sesi harika oldu, kullanırken keyif veriyor ve kimseyi rahatsız etmiyor. ön çamurluğu orjinal yerinden çıkartıp biraz daha yükseğe bağladım, bence daha güzel oldu.
son durum budur;
Hocam linkleri alabilir miyim ?
Ben şunu almayı düşünüyorum. https://tr.aliexpress.com/item/2016-...999.277.KFuHuc
retro tasarım bir motora yeni nesil gösterge pek yakışmaz gibi. aldığım aksesuarların linki aşağıda;
https://www.aliexpress.com/item/Univ...311.0.0.PHpqja
https://www.aliexpress.com/item/6-3-Retro-Motorcycle-Grill-Side-Mount-Headlight-Lamp-Cover-Mask-Cafe-Racer/32795082195.html?
spm=a2g0s.9042311.0.0.e6IEJ3https://www.aliexpress.com/item/6-3-Retro-Motorcycle-Grill-Side-Mount-Headlight-Lamp-Cover-Mask-Cafe-Racer/32795082195.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.e6IEJ3http://urun.n11.com/egzoz-ucu/egzoz-...035-P165210299http://urun.n11.com/filtre/modifiye-...2mm-P200271713
Merhaba,
Tuketimini hesap ettinizmi motorlarinizin?
Honda mx125'e bindiyseniz kisa bir karsilastirma yapabilirmisiniz?
[QUOTE=TUTITO;4207347]Merhaba,
Tuketimini hesap ettinizmi motorlarinizin?
Honda mx125'e bindiyseniz kisa bir karsilastirma yapabilirmisiniz?
japon motorlarıyla kıyaslama yapmak doğru olmaz. tüketim şehir içi 2 lt /100 km olarak hesapladım.
Tesekkurler.
Neden kiyaslamak dogru olmasinki? Sizin motorlar gordugum kadariyla Honda ST70'in ust cc cakmasi. Bunlardan ben cocukken gordugumu hatirliyorum.
Honda bu allama pullama surekli yapiyor.
Simdi baktımda ST/CT/CF/Z/CY 50/70/80 Monkey/Gorilla/Ape gibi hayvan isimleri var bunlarin.
Simdide gene zamaninin geldigini dusunup 125'ligini MX olarak satiyorlar. Ama mantık aynı, pazar aynı. 15-20 sene sonra bakmissin baska bir isimle tekrar satista.
Herneyse... Bence motorlariniz cok guzel. Tamam biri honda ve bunun en az iki kati pahali. Olsun o kadar. )
@TUTITO
Öncelikle hemen şunu bi düzeltelim; Bu motor honda çakması değil 1973 model suzuki klonudur.
İkinci olarak ben 1000km'ye yaklaştım. Yakıt sakin kullanım 2lt/100, agresif kullanım 4,5lt/100. Depo 3.5lt+yarım litre rezerv. (ızdırap)
Kıyaslama konusuna gelirsek; Bence kıyaslama yapılabilir. Tabi fiyat farkı göz önünde olmalı. Çünkü şöyle birşey var 1 msx fiyatına 2 trex alabiliyorsunuz. İkiside monkey bike. Arkadaşım msx satın aldığında monkey bike'lara ilgi duymaya başladım. Benim onun kadar param yoktu. Motoran crazy 125 ile trex 125 arasında kalmıştım bunu seçtim. Memnunum. Birkaç derdim var çözecem inş.
Arkadaşımın msx'ini çok kullandım. Birlikte geziler yaptık. Msx bir çinliyle kıyaslanamayacak kadar kaliteli bir motor. Benim motorumda 2bin km'de hiç yağmurda kullanmama rağmen paslar ortaya çıkmaya başladı. Onun motoru 4bin km.deydi tertemizdi. Benim motorumun şuan heryerinde gacır gucur sesler geliyor adamın motoru sessizlik abidesi. Arazide Msx lastikleriyle çok daha güvenli bir sürüş sunuyor benim motorum taş toprakta ön teker geziniyor. Msx vitesi yağ gibi benim motorumun ki takır tukur ve çok sert. Düz yoldada şanzımanı ve yüksek devir çeviren motoru sayesinde uzayıp gidiyor imkanı yok trex'le yetişilmez daha büyük çaplı tekerlerine rağmen. Böyle uzar gider arkadaşlar. Paranız varsa çinli almayın zaten.
He yukardada belirttiğim gibi 4bin tl.ye çok güzel çok sevimli bir motordur. Birazda uğraşmayı seviyorsanız. Kişiselleştirmeyi vs. alın pişman olmazsınız.
Tabiki "çakma" dememek lazım. "Klon" çok daha uygun. Çakma diyince sanki bir küçümseme, hor görme var gibi oluyor.
Kusuruma bakma lütfen.
Evet, demekki Suzukide üretmiş bunlardan.
Sabah baktığımda sizin motorlar st70 modelinin Type II'ya çok benziyor gibiydi, bi bak istersen. Arastırsak belki Yamahanın ve diğer küçük üreticilerinde zamanında bunlardan üretmiş olduklarını buluruz belkide.
Benellininde bugünkü MSX/Grom "klonu" bir modeli var. Onla ilgilide çok güzel şeyler söyleniyor.
Açıkcası keşke bu tür modeli bir firma maliyetine veya çok çok az bir kar koyarak satabilse ve böyle bir motor Türkiyede genç kitlelere ulaşsa. 125 olmasında 50cc olsun. Sonra herkes sizin gibi motorunun görüntüsünü veya performansını değiştirmek için uğraşsa ve herkes birşeyler öğrense. Ve tüm bunlar minimum maliyetlerle olabilse. Bir nesle holiganlığı, apaçiliği değilde gerçek motorculuğu ucundan öğretebilse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...7653fcc619.jpg
https://i.pinimg.com/736x/4b/c6/07/4...-honda-dax.jpg
http://s301.photobucket.com/user/Dav...854c8.jpg.html
Çok tatlı motormuş ya
Merhabalar trex 125 alma aşamasındayım . Semtimin içinde keyif amaçlı sağa sola git gel aracı olarak kullanacağım . Kafamı kurcalayan nokta lastik tedariği . Kullanıcılar lastikleri nereden tedarik ediyorlar? Ahım şahım bir kronik problemi mevcut mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)