KTM Superduke 1290 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
mchi adlı üyeden alıntı
Hasmet agabey, aklımdaki tek soru ''is it worth'' şu sıralar. Zira tr de 1290 gt sürüp de bunu dile getiren bi arkadaş malesef yok.
yabancı forumlar da 2011 mts1200s den 2017 sine geçiş yapmaya değermi sorularına bile gerek yok otur oturduğun yerde dvt den önceki motorun ivmesi daha yüksek aradaki fiyat farkı elektronik güncellemelere değmez demişler.
2014 mts1200s den 2016 veya üzeri 1290gt ye geçiş değermi diye düşünüyorum.
Aklımdakiler,
aea nın tabiri baston oturuşu benim idealim mts de böyle acaba gt de nasıl ?
90° deki pürüssüzlük 75° de yok. Zamanında duke 390 nın titreşimine ses etmeyen ben 90° konforundan sonra gt den rahatsız olurmuyum ?
90° ile 75° arasındaki cift silindir kükremesi arasında fark varmı sence hangisi daha tatlı ? Full boğazdan susturuculu kullanıyorum genelde.
Beni cezbeden asıl olay 150 hp den 173 hp ye 125nm den 144nm e geçiş 20kg daha hafiflik ile. Yalnız motosiklet tepesinde beni mutlu eden yegane şey ani ivme. mts 6000 de delirmeye başlıyor o gurultu ile gelen ani ivme gt de daha iyimidir ? Lineer gelen güç değil istediğim topspeed ile ilgilenmiyorum.
GT nin tipini bir türlü sevemesemde milyon tane elektronik extra çok cezbedici. R 'ın şekline biraz daha benzese imiş tadından yenmezmiş.
Daha yeni gördüğüm için şimdi cevap yazıyorum.
Is it worth it? Bu tamamen şahsi bir soru. Diğer sorularınızı cevaplayayim, kendiniz karar verin.
DVT ilk çıktığında iyi çalışmıyordu malum, tork eğrisinde göçük bir bölge vardı. Sonraki modellerde düzelttiler. MTS sonrası SDR GT ciddi bir sıçrama. Pozitif negatif yönünden değil, de araçlar çok farklı. Usta oldukları yönler çok farklı.
Ergonomi az daha spor, ancak çok da değil. Bayağı yakın.
75 derece açılı V2 daha titreşimli. Ancak her devirde ve tek silindir gibi de değil tabii ki. Daha önceki iki motorum 4 silindirliydi, referansım onlar. 4000 devirde titreşim biraz hissettiriyor kendini. O da elciklerde değil de peglerde. Gidon kauçukla izole edildiğinden titremiyor hiç. 5500-6500 devir arası ise komple pürüzsüz. Ki genelde uzun yolda bu devir aralığında tutuyorum aleti. Dolayısıyla titreşim ciddi bir sorun değil. 4 silindirden geçince hissetmeniz doğal sadece.
Ses olarak ise SDR bariz üstün. Özellikle düşük devirde traktörümsü ses veriyordu kullandığım 2013 model MTS. SDR ise eski Amerikan V8 leri misali gümbürdüyor. Rolantisi de zevkli, motor freni de... Orta ve yüksek devirde gazı kesince "backfire" da yapıyor. Ses olarak bayağı tatmin edici yani.
İvmelenme tabii ki kuvvetli. Ancak öyle çok ahım şahım fark olur mu? Çok zannetmiyorum. Devri verince 120 beygir motosiklet de gayet iyi hızlanıyor, yeterince hafifse tabii ki. Bir de 4 silindirler çok daha çabuk devirlenebiliyorlar büyük 2 silindirlere göre, torkları az olsa bile, çünkü ataletleri daha küçük oluyor. Toplamda bu iki faktör birbirini dengeliyor gibi. Eninde sonunda 0-100km hızlanma aynı kapıya çıkıyor.
Ancak yolda gidiyorken ani hızlanma konusunda LC8 çok rakibi olmayan bir motor, yüksek devre çıkabilen motorlar arasında. Deli gibi torklu çünkü. Bu açıdan rahat olun. Daha da önemlisi motosiklet çok hafif. Kompozit depo, tirellis şasi, magnezyum motor kafası kullanılmış. Alet çok hafif. Bilmeyip gören 600cc sanıyor, ama 1300cc...
Elektronik olarak malum MTS çok kuvvetli. İlk çıkan SDR GT iyiydi ama MTS'ten sofistikeydi diyemeyiz herhalde. Ancak yeni modellerde bayağı geliştirdiler. Direk hangisi daha iyidir bilemiyorum.
Ek olarak, motosikletler stil olarak farklı diyeyim. MTS, rahat uzun yol yapabilen bir motosiklet için fazlaca zevkli bir alet. SDR ise rafine uzun yol karakterini bir tık azaltıp, bazı SS'lerin aklını alırcasına güçlü bir "power naked" profili sunuyor. Uzun yol kesinlikle rahatsız değil, ancak virajlar ve handling MTS'ten ötede bence.
Bir de alakasız kaçacak ama depo bayağı büyük. Normal SDR bile 5 galondan fazla benzin alıyor. Uzun yolda az da yakıyor namussuz. Çok rahat 350km devirebiliyorsunuz. SDR GT'nin depo normal SDR'dan çok daha büyük.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Reklamlar
-
Haşmet, ben de nihayet aranıza katıldım. Adv 1190’ı satıp 1290’a geçtim. 2 gün oldu alalı, 2014 model. Şimdilik şikayetim yok. Ancak artçı için rahat olmaz gibi geliyor bana. Süperdükün aksesuar sorunu var sanki. Çantalar, yolcu tutamakları vs
-
omersirin adlı üyeden alıntı
Haşmet, ben de nihayet aranıza katıldım. Adv 1190’ı satıp 1290’a geçtim. 2 gün oldu alalı, 2014 model. Şimdilik şikayetim yok. Ancak artçı için rahat olmaz gibi geliyor bana. Süperdükün aksesuar sorunu var sanki. Çantalar, yolcu tutamakları vs
Yeni gördüm mesaji. Super Hayirli olsun, iyi gunlerde kullanin.
Lütfen izlenimlerinizi paylaşın, ki tek ağızdan olmuş olmasın.
Genel olarak SS ve performansli naked'ler, artci ile seyehat icin bence cok iyi tercihler degil, hele hele bu motosiklet. Mumkun tabii ki, ancak motosikleti dizayn edenler agirligi dusurmek, agirlik merkezini de mumkun oldugunca öne ve asagi cekmek icin coook ugrasmislar... Daha pahali ve komplike olan "dry sump" yaglama kullanarak karter'i iptal etmisler, sayesinde motoru yere daha yakin monte edebilmisler. Motoru daha öne konumlandirabilmek icin de radyatoru kavisli uretmisler. Ona ragmen ön silindir basi ile radyator arasina parmak bile girmiyor dikkat ettiyseniz. Radyator ortasina tek fan koymak yerine yer olmadigi icin radyator yanina daha kucuk iki fan eklemisler. Donus acisini rahatlatmak icin depo ve Ram air intake'i sekilden sekle sokmuslar.
Herifler bu kadar ugrasmisken, motosikletin arkasina ve yukarisina 50+ kiloluk bir et yigini baglamak bu motosikletin var olus amacina aykiri bence.
-
1290 SD GT ile hafta sonu 400 km yol yaptım. Şubat sonu elime geçti. Makine gerçekten bir canavar. Sanki altınızda bir ejderha var ve sürekli kükrüyor gibi hissediyorsunuz henüz RAIN modda kullanıyorum alışana kadar bir süre Daha RAIN de kullanacağım. Virajları muhteşem alıyor adeta yere yapıştığını hissediyorsunuz oldukça güven veriyor. Hızlanması inalılmaz ki bunun Sport modunu düşünemiyorum bile!!! Yoldaki herkes size bakıyor makineyi tanımaya çalışıyor bazıları da sizi işaret ediyor bunlar sanırım makineyi tanıyanlar. Makine çok çok dengeli çok düşük hızlarda bile ayağınızı yere koymaya gerek kalmıyor. Aynalarda hafif bir titreşim var ama görüşe engel değil ama aynadan plaka okuyamazsınız. Frenler inanılmaz resmen zınk diye duruyor. Ellerde ve ayaklarda biraz titreşim var ama 390 dan biraz daha fazla. Şehir içi yoğun trafiğe de girdim toplamda 3 saat kadar bostancıdan avcılara ve riva çıkışından bahçeşehir gişelere kadar dur kalk e5 / e80 trafine takıldım biraz korktum ama alışana kadar böyle yapacak bir şey yok. Makine çok heybetli mümkün olduğunca şehir içine sokmamaya gayret edeceğim. Ben makineyi çok beğendim. Tam bişr tur ve uzun yol canavarı. Yakıt tüketimi 7,2 lt gösteriyordu ki sakin kullanım RAIN modundayım. Rodajın etkisi var mı bilmiyorum umarım vardır.
-
Mehmet_SIRLI adlı üyeden alıntı
1290 SD GT ile hafta sonu 400 km yol yaptım. Şubat sonu elime geçti. Makine gerçekten bir canavar. Sanki altınızda bir ejderha var ve sürekli kükrüyor gibi hissediyorsunuz henüz RAIN modda kullanıyorum alışana kadar bir süre Daha RAIN de kullanacağım. Virajları muhteşem alıyor adeta yere yapıştığını hissediyorsunuz oldukça güven veriyor. Hızlanması inalılmaz ki bunun Sport modunu düşünemiyorum bile!!! Yoldaki herkes size bakıyor makineyi tanımaya çalışıyor bazıları da sizi işaret ediyor bunlar sanırım makineyi tanıyanlar. Makine çok çok dengeli çok düşük hızlarda bile ayağınızı yere koymaya gerek kalmıyor. Aynalarda hafif bir titreşim var ama görüşe engel değil ama aynadan plaka okuyamazsınız. Frenler inanılmaz resmen zınk diye duruyor. Ellerde ve ayaklarda biraz titreşim var ama 390 dan biraz daha fazla. Şehir içi yoğun trafiğe de girdim toplamda 3 saat kadar bostancıdan avcılara ve riva çıkışından bahçeşehir gişelere kadar dur kalk e5 / e80 trafine takıldım biraz korktum ama alışana kadar böyle yapacak bir şey yok. Makine çok heybetli mümkün olduğunca şehir içine sokmamaya gayret edeceğim. Ben makineyi çok beğendim. Tam bişr tur ve uzun yol canavarı. Yakıt tüketimi 7,2 lt gösteriyordu ki sakin kullanım RAIN modundayım. Rodajın etkisi var mı bilmiyorum umarım vardır.
Aslan besleyen yemini düşünmez lafına irite olurum , Hatta R1 , 1000RR ,R6...vs vs içinde söylense gıcık olurum , tabi ki yedigine içtigine bakacaksın ama , Bu makine için gerçekten 7,2 lt miş falan , düşünmemek lazım , ""Bu makine için derim aslan besleyen yemine düşünmez""
Mutu saglıklı günlerde kullan
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
19 Haziran 2019, 14:14
#66
Yeni alan arkadaşlara selam olsun. Güle güle kullanın. Deneyim ve görüşlerinizi üşenmeyip yazarsanız bizide memnun edersiniz.
-
Mehmet_SIRLI adlı üyeden alıntı
1290 SD GT ile hafta sonu 400 km yol yaptım. Şubat sonu elime geçti. Makine gerçekten bir canavar. Sanki altınızda bir ejderha var ve sürekli kükrüyor gibi hissediyorsunuz henüz RAIN modda kullanıyorum alışana kadar bir süre Daha RAIN de kullanacağım. Virajları muhteşem alıyor adeta yere yapıştığını hissediyorsunuz oldukça güven veriyor. Hızlanması inalılmaz ki bunun Sport modunu düşünemiyorum bile!!! Yoldaki herkes size bakıyor makineyi tanımaya çalışıyor bazıları da sizi işaret ediyor bunlar sanırım makineyi tanıyanlar. Makine çok çok dengeli çok düşük hızlarda bile ayağınızı yere koymaya gerek kalmıyor. Aynalarda hafif bir titreşim var ama görüşe engel değil ama aynadan plaka okuyamazsınız. Frenler inanılmaz resmen zınk diye duruyor. Ellerde ve ayaklarda biraz titreşim var ama 390 dan biraz daha fazla. Şehir içi yoğun trafiğe de girdim toplamda 3 saat kadar bostancıdan avcılara ve riva çıkışından bahçeşehir gişelere kadar dur kalk e5 / e80 trafine takıldım biraz korktum ama alışana kadar böyle yapacak bir şey yok. Makine çok heybetli mümkün olduğunca şehir içine sokmamaya gayret edeceğim. Ben makineyi çok beğendim. Tam bişr tur ve uzun yol canavarı. Yakıt tüketimi 7,2 lt gösteriyordu ki sakin kullanım RAIN modundayım. Rodajın etkisi var mı bilmiyorum umarım vardır.
Patron yaz bitiyor nasil gt ile araniz az yeşillendirsen güzel olur.
-
3. Jenerasyon 1290 sdr duyruldu baya değişiklik olsada güç arttırılamamış 4 silindir rakiplerinden geri kalmış gibi duruyor. Egsozuda leş, makinayla beraber akrep de satalim demişler. Gidon boyu azalmis konforuda dusurmus olabilirler
-
mchi adlı üyeden alıntı
3. Jenerasyon 1290 sdr duyruldu baya değişiklik olsada güç arttırılamamış 4 silindir rakiplerinden geri kalmış gibi duruyor. Egsozuda leş, makinayla beraber akrep de satalim demişler. Gidon boyu azalmis konforuda dusurmus olabilirler
Şase çok iyiydi, gariptir onu değiştirmişler. Üstelik hafifti de. Belki maliyeti düşürmek için o yola gitmişlerdir. Sanırım motoru yapısal eleman (stressed member) olarak kullanıyorlar. Arka tirellis şaseyi de kompozit malzemeyle değiştirmişler.
Ama SDR gücünde ve torkunda bir naked var mı başka?
MT10'in hem gücü hem torku daha düşük.
S1000R ha keza.
Tuono daha yakin ama o da öyle.
H2Z'nin güç daha fazla ama torku daha az, üstelik çook daha ağır.
Başka kaçırdığım model var mı?
Suzuki ve Honda nakedlar zaten daha gerideler...
-
Yeni v4 nakedlar deli hp ile geliyor mv agusta startı verdi pesine takildi hepsi.
Torklari dusuk tabi ama
Ducati basi cekicek gibi duruyor.
Tasarim da duke e fark atmis.
178kg (duke 2020 her parcasinda hafiflettik yazmis ama 189kg)
208hp 12750rpm (duke hala 177hp)
123nm 11500rpm (Dukun torku 140nm)
Dukun max hp ve max torq rpmlerini eskisinden daha assagi cekmisler sanirim.
Dukun tek avantaji daha yuksek torku ve daha erken maxlamasi gibi duruyor.
Benim mts 1200s 225kg 125nm di efsane eglenceliydi. 178kg de 123nm cok daha eglencelidir sanirin ama dusuk rpm de max torq benim en sevdigim sey.
Buna rağmen stf v4 u secerim gibi
-
mchi adlı üyeden alıntı
Yeni v4 nakedlar deli hp ile geliyor mv agusta startı verdi pesine takildi hepsi.
Torklari dusuk tabi ama
Ducati basi cekicek gibi duruyor.
Tasarim da duke e fark atmis.
178kg (duke 2020 her parcasinda hafiflettik yazmis ama 189kg)
208hp 12750rpm (duke hala 177hp)
123nm 11500rpm (Dukun torku 140nm)
Dukun max hp ve max torq rpmlerini eskisinden daha assagi cekmisler sanirim.
Dukun tek avantaji daha yuksek torku ve daha erken maxlamasi gibi duruyor.
Benim mts 1200s 225kg 125nm di efsane eglenceliydi. 178kg de 123nm cok daha eglencelidir sanirin ama dusuk rpm de max torq benim en sevdigim sey.
Buna rağmen stf v4 u secerim gibi
Sen seçecek stf v4? verecek 30 bin öro
-
Duke 2020 nin yeni şasesi 3 kat daha burkulma kabiliyetine sahipmiş daha hafif ve daha sertmiş(sağlam) tipi daha agresif olmus bence ama eskisimi daha çekiciydi bumu dersen sanki eskisi gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Sen seçecek stf v4? verecek 30 bin öro
2. Elde 20k öroya düşüyo direk knk
Ben 1290gt 2.el pususundayım naked almam daha alcak olsam onu seçerdim dedim.
-
mchi adlı üyeden alıntı
Duke 2020 nin yeni şasesi 3 kat daha burkulma kabiliyetine sahipmiş daha hafif ve daha sertmiş(sağlam) tipi daha agresif olmus bence ama eskisimi daha çekiciydi bumu dersen sanki eskisi gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
2. Elde 20k öroya düşüyo direk knk
Ben 1290gt 2.el pususundayım naked almam daha alcak olsam onu seçerdim dedim.
İlanlara düzgün 1290 düşse senden önce ben alıcam)
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
İlanlara düzgün 1290 düşse senden önce ben alıcam
)
1290 49k tl ye dustu bi ara çekmedim bana gt si lazim
-
mchi adlı üyeden alıntı
208hp 12750rpm (duke hala 177hp)
123nm 11500rpm (Dukun torku 140nm)
Bu değerler avaz avaz SS bozmasıyım diyor. Alt devirler ölüdür bunda. Bağırtmadan hareket etmez alet. Bir naked'a hiç uygun değil bence.
MV Agusta biraz etkisiz eleman, satışları göz önüne alındığında. Yıllardır iflasın eşiğinde geziyor. Aklı başında hiç bir firmanın MV Agusta'yi örnek alacağını düşünmüyorum şahsen. Ama Ducati, BMW, dört Japon yaparsa başka tabii ki.
mchi adlı üyeden alıntı
Duke 2020 nin yeni şasesi 3 kat daha burkulma kabiliyetine sahipmiş daha hafif ve daha sertmiş(sağlam) tipi daha agresif olmus bence ama eskisimi daha çekiciydi bumu dersen sanki eskisi gibi.
Şase'nin beton gibi sert olması da kötüymüş ama. Geri bildirim verebilmesi için bir miktar esneklik gerekiyormuş. Hatta Ducati şasesiz SS yaptıktan sonra tekrar şaseli versiyona dönmüştü.
Yeniler mutlaka daha güzeldir. Ama gittikçe artan emisyon şartları durumu bayağı zorluyor anlaşılan. 2014 ve 2015 modeller güncellerden az daha güçlü.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu değerler avaz avaz SS bozmasıyım diyor. Alt devirler ölüdür bunda. Bağırtmadan hareket etmez alet. Bir naked'a hiç uygun değil bence.
ss bozmasıyla alakalı farklı konularda bir sürü yorumum var. karenajı söküp naked diye satıyorlar, çoğu markanın naked diye sattığı motorlar yarış motorunun karenajsız hali, ecu remap ile gücü biraz alt devirlere alma çabası başka birşey değil dediğimde benim kafamı taşla ezmişlerdi linç yedim
piyasada safkan naked motosiklet belki bir elin parmakları kadar var.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
ss bozmasıyla alakalı farklı konularda bir sürü yorumum var. karenajı söküp naked diye satıyorlar, çoğu markanın naked diye sattığı motorlar yarış motorunun karenajsız hali, ecu remap ile gücü biraz alt devirlere alma çabası başka birşey değil dediğimde benim kafamı taşla ezmişlerdi linç yedim
piyasada safkan naked motosiklet belki bir elin parmakları kadar var.
Durum bayağı teknik.
Eski 919cc Fireblade bloklu Hornet hiç kötü bir naked değildi mesela. Çünkü SS motorunu naked için yapısal olarak değiştirmişlerdi. Mesela "throttle body", yani gaz kelebeklerinin (daha doğrusu hava kelebeklerinin) bulunduğu borunun çapı düşürülmüştü. Bu yüksek devri kısıtlıyor, yani gücü düşürüyor, ama düşük devirde yüksek tork üretiyor, rolanti daha düzenli oluyor, vs.
Koskoca 6 silindir 1833cc Goldwing motoru arka tekerde 100 beygir bile değil, ama maksimum torkunu 1250 devirde veriyor. Öyle olunca da 400 kilo motoru yokmuş gibi kaldırıyor yerinden.
Son zamanlarda RBW teknolojisi sayesinde aşırı agresif bir motora düşük devirde uysallik aşılamak daha da kolaylaştı. Yine de yapısal değişiklik şart.
Yeterince üzerine eğilince 4 silindir SS motoru da güzel bir naked olabiliyor, ama iyi çalışılması gerekiyor. Direk takınca anlamsız bir ürün çıkıyor ortaya. Resimler güzel, rakamlar etkileyici, ama satmıyor doğal olarak. Bir naked'a tonla para gömecek insanların çoğu ne istediğini biliyor çünkü
-
Arka tekeri değiştirmek icab etti. Yakındaki bir servisi aradım, Harley, Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha bayisi. Lastiği bizden alırsan $50, sen getirirsen $100 dedi, sadece arka lastik değişim ücreti. Gel gelelim istediğim lastik te onlarda yok. Ve hemen hemen her yer aynı fiyatı veriyor.*
İnternete baktım, çok da zor değil gibi tekeri sökmek. Aradım servisi tekrar, tekeri getirirsen $45'a değiştiririz dedi.
8 ve 10mm'lik iki civatayı sökünce egzos kolayca çıktı. Teker merkezden 60mm'lik tek civatayla bağlı ve 250Nm torklu. Ben de şekildeki 1 metrelik anahtar ile 60mm'lik soketi (lokma?) aldım. Ama biraz abartmışım sanki. Vitesi 1'e takıp, arka frene ayağımla basıp, azıcık kuvvet verince hemen bıraktı kendini civata. Tekeri de çekince çıktı hemen. 10 dakika dahi sürmedi toplam iş...
Velhasıl tek taraflı maşa zannettiğim gibi sadece görüntü için değilmiş anlaşılan... Öteki türlü zincir fren derken daha da uzardı bu iş.
-
Bir metrelik anahtar hiç abartı olmamış. Çünkü lastiği değiştirip tekeri yerine taktıktan sonra bijonu sıkarken o 1 metrelik anahtarın en ucuna 25 kiloluk güç uygulamak gerekiyor, bir yandan da arka frene basarken tabii ki.
Yine de (bu aletlerle) süper kolay arka tekeri sokup çıkarmak.
Bu arada yeni Superduke'un videosu:
Gayet güzel özetlemiş bence.
-
asilzademin kendileri burada
bundan önceki motorum mt-09 idi ,küçük cc motorlarım hariç genelde hep 4 ve 3 silindirli motorlara sahip oldum
farklılık olarak çift silindirde pek fazla devir çevirdiğini hissetmiyorsun tarrrr diye uzuyor gidiyor ayrı ve derin bir nefesi var gerçektende.
hissiyat olarak süspansiyonları falan baya hoşuma gitti, mt-09'a göre virajlarda yaptığım aptallıklarda öne veya arkaya çok dalmıyor ,
gaz tepkisi mt-09'a oranla daha yumuşak buna şaşırmıştım.
160-170 km'den sonra vibrasyondan ötürü aynalardaki görüntüyü pek sağlıklı okuyamıyorum şimdilik tek sorunum bu
aklıma birşeyler geldikçe veya yapmış olduğum ve yapacağım mod.ları imkan buldukça burada paylaşırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)