Sağolasın. Ben de özledim. Benziyoruz biraz bahsettiğin konuda.
Sağolasın. Ben de özledim. Benziyoruz biraz bahsettiğin konuda.
Hocam merhaba. İntagram hesabınızda motorla ilgili paylaşım yapıyorsanız sizi takip etmek istiyorum bir ktm aşığı olaraktan
Simdi gordum. Malesef, yok hesabim.
Bu arada 2017 KTM Super Duke R duyuruldu:
Motor ayni hemen hemen. Ciddi elektronik eklemisler ama. Tabii ki hala eskisi kadar cirkin. Hatta fara bakiyorum da, az daha cirkin sanki En azindan tumden LED yapmislar. Insan projektor yapar hazir ellemisken. MT10 gibi bocege benzemesin demislerdir belki de. Onun yerine uzerine basilip oldurulmus kara fatma gorumunu tercih etmisler gibi Tipsiz ama kullanimi mukemmele yakin.
Makinayı alalı ve kullanmaya başlayalı baya oldu. Fotoğraflı, görüntülü, şöyle ortaya alevli malevli bir "Long term" değerlendirme isteriz.
Insallah. Kisaca deginecek olursam, performans ve rahatlik olarak cok memnunum. Naked'in dibi. Eger Superduke bir araba olsaydi, BMW 3 serisi kadar rahat, ama bir Ferrari Scaglietti gibi ekstrem guc ve yol tutusuna sahip bir arac olurdu. Daha iyi yol tutani tabii ki var, daha rahati da tabii ki var, ama her ikisini bu kadar iyi yapabilen bir motosiklet uretilmedi daha. Kullanilmasi asiri kolay. Hele hele V2 sehir icinde pat pat gidiyor. Cok hafif. "Beast" denildigine ve 180 beygir olduguna bakmayin. Az bir tecrubesi olan hemen hemen herkesin cok rahat binip, kolay kolay basina is acmadan kullanabilecegi bir motosiklet. Kimse 1300cc olduguna inanmiyor. Gorenler hep 600cc zannediyor.
Olumsuz yanlari: Bakimi bir Ducati kadar olmasa da pahali. Honda guvenilirligine sahip degil. Durust ve ne yaptigini bilen bir teknisyen (usta) bulmaniz sart. Koru korune alinacak bir motosiklet degil, servis acisindan. Bir Japon gibi kotu veya eksik bakim kaldiracak yonu yok malesef, hemen hemen her Avrupa mali motosiklet gibi. Ekstra 3 sene garanti almistim, iyi ki almisim. Bitiminde duruma gore elden cikarabilirim. Tekrar Superduke alir miyim? Bilemiyorum. O zaman dusunecegiz. Daha da vakit var. 6000km'i gecmemisim daha...
Merhabalar. 1190 adventure da kumandaları kullanırken yaşanan dijital kontrol hissiyatı superduke'te de var mı Kastettiğim kornaya basınca çok az gecikmeli çalması, sinyal kapatma , selektör düğmesi vb. düğmelerde anahtar değil de mikrosviçler varmış gibi gelen hissiyat. Bahsettiğiniz motor hareket halindeyken kapanmama durumu 1190 da da var.
diye yazdığınız an itibariyle beklentilerimi(zi) boşa çıkardınız Sn. hasmet. Üşenmeyelim lütfen.
Ayrıca ben bildiğiniz üzere 2007 R1200R BMW kullanıyorum. Motosikletimin bana belkide tek ciddi anlamda sıkıntı veren yönü ağırlığı. Özellikle park ederken veya düşük hızlarda (durmaya yakın) manevra yaparken.
Sizin KTM'yi hiç deneme fırsatım olmadı. Zaten öyle yarım saat, 45 dakikalık deneme sürüşlerinde anlamlı bir gözlem yapılabileceğine pek inanmıyorum. Zaten İstanbul Spormoto KTM'ye gidip "bu motosikleti test etmek istiyorum" dediğimde de ellerinde test motorunun olmadığını söylediler. Daha önce kullandığım KTM'ler ise bana hep bir traktör kullanıyormuş hissi verdikleri için olsa gerek pek KTM fanı da olmadım açıkçası.
Şöyle bir sorunsalım var. Yazılarınızı okuyana kadar "ben R1200R'ı ancak yenisiyle değiştiririm" diyordum. Şimdi ise "acaba?" diyorum. Yeni BMW R1200R
LC'ye bir alternatif oldu sizin KTM. En azından kağıt üzerinde. En çekici yönü ise bahsettiğiniz hafiflik konusu.
Ben bir Superduke 1290 R hiç kullanmadım. Siz hiç R1200R kullandınız mı? İki makineyi kıyaslayabilsek süper olurdu. Zira her ikiside nadir bulunan makineler.
Yeni 690'da gördüm o switch leri ve büyük hayal kırıklığı oldu benim için. Uzaktan benzer görünüyor SDR'a ama yapı ve hissiyat tamamen farklı. SDR switch'leri çok güzel. Tamamen mekanik hissiyata sahip. 1190 ve yeni 690'da switch'i itiyorsunuz, switch sizin parmağınızı geri itiyor, ve boğuşurken "klik" diye bir ses duyuyorsunuz. 1290 da switchi itiyorsunuz, çok az dayanıp kendisini tamamen bırakıyor, pozitif bir mekanik hisle. Eski teyplerin stop tuşuna basar gibi.
1190'da fiyatı ucuz tutmak için fazla kasmışlar anlaşılan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:48 ----------
Malesef. BMW de yakında yok açıkçası gidip deneyebileceğim. İş yerinde birinde var, bazen yan yana parkediyoruz, ama tanıdık değil.
Tavsiyem fırsatını bulursanız deneyin. Tabi yarım saatte herşeyi öğrenmek mümkün değil ama aklınızda net bir fikir oluşacağına eminim. Benim test sürüşü esnasinda kafamda bitmişti olay. Yeni bir motosiklet değil, yıllardır kullandığım bir motosiklet gibi hissettim.
Ses olayına gelince, traktör sesi yorumunu tek silindirli modeller için duydum hep. Gerçi kullandığım bir Multistrada, düşük devirde yük altında biraz traktör sesi veriyordu. Ama SDR'ın 75 derece açılı V2'si hiç bir devirde öyle değil.
SDR gerçekten çok hafif ve rahat. Ama motosiklet şahsi bir tercih ve çok fazla faktör var. Size daha uygun olup olamayacağına ancak siz karar verirsiniz. Fırsatınız olursa deneyin bence. İzmir'de olduğunu duymuştum.
Yogun istek uzerine ilk videomu yukluyorum Yakin zamanda gittigim bir grup surusunden kisa bir goruntu. Kirli lens ve titresim icin simdiden ozur...
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Gunluk kullanim ve uzun yol icin motosikletin cok rahat oldugunu yazmistim. Peki pist ve kivrimli dag yollarinda nasil?
Pozitifler:
1. Motosikletin tepkisi mukemmel. "Oyle degil de boyle olsaydi daha iyi kullanabilirdim" diyebilecegim bir yonu yok aletin. Problem cikarsa tamamen bana ait.
2. Elektronik surus destekleri kaygisiz zevk sagliyor. Kayma derdi yok, high side tedirginligi yok. Yeri geldiginde dusunmeden gazi koklemek buyuk luks.
3. Suspansiyon mukemmel. Gunluk kullanim icin rahat, ama performansli surus icin yeterli bir suspansiyon yapmayi basarmis KTM.
4. Yuksek tork viraj cikislarinda kullanisli.
5. Sadece pist veya dag yolu degil, oraya gidis te gayet rahat ve zevkli
6. Kompresyon, yani motor freni viraj girislerinde kullanisli.
Negatifler:
1. Gunluk kullanim ve uzun yol icin mukemmel olan gidon yuksekligi viraj ve pistte cok yuksek kaliyor. Ister istemez egiliyor, ve sinav cekme pozisyonunda kalmak kollarin arkasindaki kaslari yoruyor.
2. 75 derece acili V2 motor 7000 devir alti puruzsuz, ama 7000-8000 devir arasi biraz titresimli. 8000-10000 devir arasi daha az titresimli ama bir miktar titresim devam ediyor yine de. Pist ve virajli yollar icin titresimsiz ve daha yuksek devirli 4 silindir bir Japon tercih edilebilir. Ama trafikte seyehat, uzun yol, git-gel, ve keyifli gezinti icin V2 daha ustun bence; hem karakter, hem tork, hem de ses acisindan...
3. Gunluk kullanim icin 17'den 16'ya dustugum on disliyi pist icin tekrar 17'ye alirdim sahsen. 17 on disliyle ikinci vites cok daha kullanisli olurdu pist icin. Ama trafik icin 16 sart.
Ek olarak:
Pist ve virajli yollar icin, 0-10000 devir araligi olan kismen titresimli bir motosiklet yerine, 0-12000 devir araligi olan ve tamamen titresimsiz bir motosiklet tercih ederdim sahsen, yani 4 silindir bir Japon Boylelikle vitesle ugrasmak yerine tamamen viraja odaklanmak mumkun olurdu. Gerci iki yonlu calisan ve rev-match yapan (yani devri kendi kendine vites gecis esnasinda ayarlayan) quickshifter da gayet yeterli olurdu dag yollari ve pistte...
Spor motosiklet kullanan arkadaslar dag yollarinda cok rahatlardi, ama oraya giderken bir cogu rahat degildi (tek elle gidonu tutup yari dik oturmaya calisma durumu). Ben ise dag yollarinda "keske gidon az daha asagida olsaydi" dedim surekli
Yaklasik 11 saat boyunca surekli motosiklet surdum. Ogle yemegi yemedim, verdigim ara 1 saati gecmedi. Hizim da yuksekti hep. Eve geldim. Ve yorgun degildim yahu. O kadar araba sursem daha cok yorulurdum muhtemelen. On cami olmayan bir naked motosiklet icin olmasi gerekenden cok daha rahat bir motosiklet yapmis KTM.
Merhaba, yazdıklarını beğenerek okudum. Bilin ki yalnız değilsiniz. KTM 1190 adv kullanıyorum. Ne zaman üstünden insem yüzümde tuhaf bir gülümse oluyor. Kısmet olur da satarsam 1190ı superduke almayı planlıyorum. Aracınız duruyor mu, sattınız mı?
Teşekkürler. Hayir, satmadım. Çok sık araç değiştirmem zaten. Kendi kullanım şeklim için daha iyi bir motosiklet düşünemiyorum. Ancak saplantım olduğu için avatarımdaki motosikletim edinebilirim yanına belki.
Yeni rc16 bloğundan ses yok hala, ktm 2019-20 gibi rc8 leri yeni motoru ile yenileyecek deniliyordu, acaba euro5 ile 4 silindir 1000cc yeni super duke 1000r serisini görür müyüz
Yeni şase, büyük radyatör ve dev kat, eicmayı bekleyelim bakalım..
Ama sürücüyü gidon üzerine vidalamıyolar. Sele var, oraya oturuyorsunuz. O yüzden titreşim kamerada göründüğünden biraz daha farklı.
Motor sesine gelince, şahsen şimdiye kadar daha güzel sesi olan tek naked duydum, o da Vmax. Ama tabi herkesin güzel anlayışı farklı.
Türkiye'de tutmadı mı? Öyle olsaydı Türkiye'nin en büyük motosiklet forumunda "Superduke kullanıcıları bilgi paylaşım başlığı" açılır mıydı hiç? Komik olmayın lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Alt taraftaki kalorifer tesisatını, soba boruların falan güncellerler muhtemelen. Böyle çök kötü.
Arka salıncak da değişmiş.
Radyatör orijinalinde büyüktü. 2017'de küçülttüler. Demek küçük kaçtı, büyülttüler tekrar.
Dokuz saatlik günübirlik dağ yolları sürüşü esnasında, ücra bir benzin istasyonunda fırtınadan korunurken... Haftasonu %15 yağmur gösteriyordu halbuki...
Hasmet; en sonunda bana da aldıracaksın sdr. Forumdaki ktm bayi sıkıntıları düşündürse de sdr hala ilk sırada.
Tuono v4 kullandın mı? Sdr gibi safkan naked olmasa da çoğunluğu sehir içi kullanımlar için tercih eder miydin?
Yeni kuyruk şaseli sdr 2020 ye kaldı, önce ki modeller hakkında bir sorum olacak.
14/15/16 renkler dahil tamamen aynı. (16 se model hariç)
17/18/19 renkler hariç makyajlı kasalar aynı, son model de elektronik ek destekler var. Doğru mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)