Düşünme bile derim En küçük kusuru km sidir onun.
Siyah CBR1000RR
Kırmızı CBR1000RR
Gri CBR1000RR
Düşünme bile derim En küçük kusuru km sidir onun.
Bugün radyatör temizliği ve radyatör suyu değişimi yaptım. Sebebi ise 103 derecede fan açıyordu. 105-108 falan yapıp sonra tekrar 101-102'e düşüyordu. 100'ü bulup kapanması uzun sürüyordu. Yani biraz geç soğutuyor gibiydi.
İçinden çıkan yine antifrizdi fakat eski olma ihtimaline karşı %70 antifiriz, %30 su şeklinde yeniledim. Radyatörü de söktüm ve dikkatli şekilde tazyikli suyla yıkadım. Radyatör önünde koruma plastiği olduğu için fazla bir yamulmuş yer yoktu, olanları da düzelttim.
Ardından biraz dolaştım geldim, durdum ve hararet 103'e gelince fan açtı. 104 oldu, ardından 100'e düştü ve fan durdu. Yani önceki gibi 108'leri görmedi. Demekki yararı oldu.
Bu hafta içerisinde bandırma honda özel servisine gidip yağ değişimi yaptıracağım. Boşa geçmeyle ilgili sorun yaşıyorum, ona çare olacak mı göreceğiz. Birde tıkırtı sesi geliyor, debriyaja basınca ses biraz azalıyor. Onun sebebi neymiş göreceğiz.
Yanlış hatırlamıyorsam fan 98-102 derece aralığında açıyor yani kesin şu derecede açacak denmez zaten üretici firmada böyle aralıklı verir çok anormal bir durum yokmuş aslında ama temizlemen yinede iyi olmuş en azından için rahat eder.
Boşa geçmeyle ilgili sorun yaşıyorsan debriyaj tel ayarı olabilir teli biraz gerip deneyebilirsin ama ellemem dersen sen bilirsin.
Gelen tıkırtı büyük ihtimal debriyaj tas sesidir önceki sahipleri biraz kıbaç vurdularsa senin ata o yüzden kendini bırakmış olabilir.
Aklında bulunsun balataları değiştirecek olursan saçlarını ve yaylarınıda değiştirtmeyi unutma sonra yeni balatalarında kısa sürede toz olur
Antifriz işini yanlış yapmıssın!!! Keşke yapmadan önce mesaj atıp sorsaydın
Soğutma sisteminde çeşme suyu neden kullanılmaz?
1)Yüksek mineralli sular içerisinde tuz ihtiva eder buda alüminyumun en büyük düşmanıdır.
2)Çeşme suyu içerdiği kireç nedeniyle uzun vadede radyatör kanallarının tıkanmasına yol açabilir.
Gelelim antifriz konusuna motosiklete konulacak karışıma antifriz sak su karışımı 50/50 şeklinde olmalıdır mesela kapasitesi toplamda 3 litreyse 1.5 litre saf su ve 1.5 litre antifriz şeklinde olmalıdır.
%50'den fazla antifriz soğutma performansına olumsuz etkide bulunacaktır!!!!
Yapacağın iş çok basit temizlenmiş bir soğutma sistemine %50 saf su %50 antifrizi karıştırıp koyacaksın tamamdır.
Antifiriz alırken dikkat edilmesi gereken motosikletrin blokları alüminyum olduğu için alınan antifrizin üzerinde mutlaka etilen glikol yazmasıdır.
Antifrizler ne kadar yüksek teknolojilerle üretilselerde içerisinde mutlaka asit gibi aşındırı maddeler bulundurmaktadır o yüzden komple yada %50 den fazla antifriz doldurmak motosiklette hasarlara ve kötü bir soğutma performansına neden olacaktır.
Aklına takılan bişey olursa sorabilirsiniz.
Edit:Düzenleme.
Teşekkür ederim bilgiler için.
Boş olayı ısınınca ışıklarda falan yapıyor. Daha önceden diğer motorlarımda karşılaştığım, yağ değişimi sonrasında düzelen bir durum.
Antirifiz olayını araştırdım suyu değiştirmeden önce. Kimisi full antifiriz koy, kimisi azıcık koysan yeterli olur, kimi suyu %25 koy falan demiş. Grenajları halen toplamadım, 1 litre kadar boşaltıp yerine saf su doldurayım o zaman, tam ayara gelsin.
Gelen tıkırtıyla ilgili olarak parça siparişi vermem gerekecek. Şöyle bir komple set işimi görüyor mü, eksik birşeyi yok sanıyorum. TR-Yabancı fiyatları yaklaşık aynıya denk geliyor ama kalite farkı olabilir belki.
http://merkezyedekparca.com/detay.as...yaj%20Balatasy
http://www.barnettclutches.com/379/h...cbr1000rr.html
2005 1000rr ın debriyajı telli olmadığı için tel ayarını istesende yapamayacaksın..
içindeki hidroliği komple değiştirmeni tavsiye ederim.ısınınca yapıyorsa hava yapmış olabilir.
havasını almayı dene
olmazsa komple hidroliği değiştir,özelliğini kaybetmiş olabilir,
olmazsa alt merkezi söküp pistonu ve arkasındaki yayı kontrol edip temizle
en son debriyaj değiştirmek kalıyor
Bu dediklerin vitesin boşa geçmemesiyle alakalı herhalde. Hidrolikleri de komple değiştirmeyi düşünüyorum.
Tık tık tık tıkıdık tıkıdık tık Tıkırtı sesinin düzelmesi için debriyaj tas+yay+balata değişmesi mi gerekiyordu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=siNZV-ZxPRI
http://www.youtube.com/watch?v=K_VhCEOQOS8
Buradaki vakumlu aparat yerine ne gibi birşey kullanabilirim?
İlla böyle çekmeye gerek var mı hidroliği? Alttan açtığımda kendiliğinden akmaz mı?
Fren ve debriyaj hidroliğinin DOT4 olması yeterli mi? Yoksa motor için özel dot4ler var mı?
vitesin boşa geçmemesi ve diğer viteslere geçerken zorlanması ile alakalı.tas yay balata değişince ses kalmaz tabi ama şunu değiştirirsen sesi keser diyemem herhangi biri için.
hidrolik kutusunda ne yazıyorsa onu al.dot 4 yazıyordur %90.ipone dot 4 hidrolik var bende kullanıyorum memnunum.en pahalı olan rf660 mı ne bi modeli var ondan değil ama benim kullandığım.
hidrolik için ise maneti sıkıp alttan vidayı açıyorum,vidayı sıkıp maneti bırakıyorum hava çekmemesi için.böyle böyle üst kutuda eksildikçe ekleyip alttan temiz hidrolik gelene kadar ekle boşalt yapıyorum.fren içinde aynı debriyaj içinde.alttan açıp bekleyince akmaz tamamı.böyle vakumlu aletle tamamen boşaltmak daha iyi olur ama nerde bulucan bir de bulunca hava kaçırmadan uğraşacaksın yada uğraşacak usta bulacaksın.
birde hidroliklerle uğraşırken aman diyim bulaşabilecek heryeri bazle falan kapat biyere sıçrar damlarsa hemen suyla yıka sil boyaya zarar vermesin
Sabaha kadar uyumayınca (mesaj saati:05:46) debriyaj işinde aklım yeni kasalara gitmiş ama fark yapmaz sonuçta bakım yapılacak ha tel ha hidrolik ikiside ilgi istiyor.
Hidrolik değişimini aktarmalı yapacaksın bir yerden katıp diğerinden eskisini çıkaracaksın hidrolik olarak sentetik kaynama noktası en yüksek olan hidrolik sıvısını tercih etmelisin.Dot 4 dot 3 bunların esprisi yapılarının farklı olması o yüzden kutu üzerinde ne yazıyorsa o alınmalı aksi taktirde ana merkezin kaliperlerin vs. o ringlerini hasar verebilirisin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Boş olayının yağ ile düzeleceğini sanmam çüknü büyük hacimli motorların vitesleri kemiklidir ama yinede şansını deneyebilirsin.
Antrifriz işini bilen birisine yada servisi arayıp sorarsan tabi aradığın serviste iyi bir usta varsa dediğimin aynısını diyecektir deneyebilirsin,yoksa forumlarda klavyesi olan konuşuyor bana kalırsa açmışken baştan yarı yarıya ayarla öyle koy ama tabi sen bilirsin.Birde koyduğun antifrizin üzerinde etilen glikol yazıyor mu dikkat et.
Balata işinde bence orijinal balata seti araştır ama yinede sen bilirsin,birde balatalı taktırmadan yada takmadan önce 1 gün kadar bir kabın içinde yağa yatır ki yağ güzel içine işlesin.
Vites geçişlerinde problemim yok. Sadece ışıklarda bazen hyosungta yaşanılan gibi boşu bulmak sıkıntı oluyor. Onu da durmadan önce boşa atarak üstesinden geliyorum zaten. Yoksa debriyaj falan çok rahat. Milletin yorumlarını okuyorum, debriyaj çok sert falan diye. Açıkcası bir problem yaşamıyorum debriyajla ilgili. Sadece o tık tık tık sesi rahatsız ediyor. Gerçi 04-05'lerde kronik bir sesmiş. Onunda kalıcı bir zararı yoksa 500 lira harcamayayım şimdi boş yere
Sökmüşken hava filtresine de bakayım dedim. Üzerinden orjinale benzer pis mi pis bir filtre çıktı. İnşallah motorun üstünde gelen orjinal filtre değildir :D
Buradan alacağım. 2 tane almam gerekiyor herhalde, başka yer yada marka tavsiyesi olan var mı?
http://motoparcahane.com/ELEMAN-HAVA...,PR-11924.html
Ducati 1198SP _ RedLove
boş olayı hacimli makinelerde yağdan dolayı sıkıntı olabiliyor.yağ eksilmişse veya sentetik yağ hararetli bir şekilde kullanılmışsa 2000-3000 km sonra boşu zor buldurabiliyor.
MT Site yönetimi uyarı mesajı. Uyarı Sebebi: saçma sapan mesajlarınızı tartışmalarınızı sildim herkes kendini biliyor isim isim yazmaya gerek yok
tekrarı halinde gereken cezaları alacaksınız haberiniz olsun
az biraz birbirinize saygı gösterin kafanız bozukken girmeyin siteye mesela yazılanları yanlış anlıyorsunuz durduk yere tartışmalar çıkıyor biraz sakin olmayı deneyin hayırlı forumlar
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir. Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır. Forum Kurallarını okumak için tıklayın.. Şikayetleriniz için tıklayın
Herkese verdiği değerli bilgiler için teşekkür ederim. Motora bakıma başlamadan önce birkaç fotoğrafını çekmiştim.
Vakit buldukça birşeyler yapmaya devam ediyorum.
- Radyatör suyunu komple değiştirdim.
- Radyatörü söküp güzelce temizledim.
- Debriyaj, ön-arka fren hidroliklerini değiştirdim.
- Hava filtresi siparişini verdim
- Yağ ve yağ filtresi siparişini verdim
- Bosch marka akü siparişini verdim
- Ön lastiğimi değiştirdim.
Yapılacaklar;
- Üstte siparişi verdiklerimi halledeceğim.
- Bujilere bakacağım.
- Zincir, dişliler yeni. Temizleyip, yağlayacağım.
- Katlanır plakalık imal edeceğim.
Debriyaj hidroliğini değiştirince vites biraz daha rahatladı, hem geçişlerde, hemde boş vitesi bulmada.
Balyozun orada durduğuna bakmayın Kullanmaya gerek kalmadı
Böyle hava filtresi gören oldu mu hiç. Orjinal filtre inşallah ilk sahibinden kalmamıştır :D
Bu da yıllardır değişmemiş, çamur halini almış debriyaj hidroliği.
Ducati 1198SP _ RedLove
Gidon için denge miline ihtiyacım var, sol ayna bulamazsam set, gidon topuzu, plakalık ihtiyacım var.Konu hakkında tecrübesi olan arkadaş varsa tavsiyede bulunursa sevinirim.(2006 cbr 1000 rr)
Tekrar selam, ön amortisörlerden lok lok diye ses geliyor sert bir yerden geçerken. Sol amortisörün üstüde biraz yağlı, herhalde keçesi patlak.
Kendim söküp, bakımını yapıp, yağını tamamlayıp, keçesini değiştirebilir miyim? Yoksa anlayan bir özel servise mi götüreyim?
Maşayı açınca içindekileri toplaman zor olabilir,yeni keçeyi zarar vermeden oturmanda zor olacaktır.bilen daha önce yapmış birine yaptır,başında dur yağ seviyesine falan dikkat et
Kendin yapabilirsin ama çok uğraş istiyo
Anladım. Bir tane amortisör yağı değiştirme anlatımına baktım (DIY). O yüzden korktum biraz toplayamam diye En iyisi bunu bilen birine yaptırayım.
Bu arada arka frenin balatası bittiği için merkez kilitlemiş kendini. Yani sona kadar dayanmış, o yüzden tutmuyormuş. Ön-arka komple GOLD balata aldım. Yorumlara göre iyi bir balata ama inşallah banada iyi gelir. Orjinal balatasından alacaktım, ses yapıyor ve çok sert falan yazmışlar. O yüzden alternatif aldım.
Ducati 1198SP _ RedLove
1000RR bir günlük yakıt fişleri
Uzun yol+50km şehir içi+100km dağ yolu,
Geri kalan 620km boyunca 120-240 hızlarda karışık:
Ortalama tüketim 100km / 6 Litre
14 litre sonra rezerv ışığı yanıyor.
230km-240km'de ışık yanıyor. Geri 4 litre benzin kalıyor.
Tamamen şehir içi kullanımda ise 140km'de yanıyor ışık. Yani 10 litre
Arkadaşlar foruma yani katıldım. 2006 55.000 km de 1000rr aldım geçen hafta... çorumdan alıp ankaraya getirdim. Sorunum motorun tahminen solundan gelen takırtı sesi. debriyajı çekince hiç ses yok. ama boştayken debriyajı bırakıyorum sanki motor kendini yer gibi ses çıkarıyor. şasiye bile vuruyor hissediyorum. Sorunu bulamadım daha...
2002 yılından beri büyük motora binmiyorum ufak motorları modifiye edip onlara biniyordum istanbulda trafikte rahattım fakat son yıllarda nereye gitsem millet beni pizzacı veya kurye zannedip saçmalamaya başladılar bir gün karakolluk olup ve karşı şahsın 2000TL hastane masraflarını karşılamak zorunda kalınca o hırsla gidip 2014 fireblade 1000rr aldım 2002 yılındaki son motorum Haybusa idi müthiş bir hız ama tam bir 260kg luk leş şehir içinde bileklerim şişiyordu bu tecrübeyi yaşadığımdan honda 1000rr tercih ettim ufak motorumuda satmıcam o benim terliğim olacak
motorumu salı günü nasip olursa teslim alacağım Honda 1000rr kullanan arkadaşların tecrübelerine ihtiyacım olabilir binip bazı testler yaptıktan sonra size bazı şeyler danışabilim
uzun süreden sonra tekrar bu adrilanin cenderesine girdim hayırlısı olur işallah
aranıza girmekten ve honda 1000rr cı olmaktan umarım mutlu olurum
saygılar sevgilerhttp://www.motosiklet.net/forum/images/smilies/eskiler/tongue3.gif
Motorda kullanılan yağ debriyajın ayırmasını etkiler mi?
Normalde debriyajımda sorun yoktu. Motul 10-40 yağ konuldu dendi serviste. Bu değişimden sonra debriyaj ayırmamaya başladı. Tekrardan yağı değiştirmeyi düşünüyorum düzelecek ümidiyle, önce bir sorayım dedim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)