Yamaha MT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2020, 13:45
#1381
s.e.c adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
Bahsettiğiniz problem zamanında fz6 ve fazer600 lerin ilk serilerinde de vardi. Gaz kolu aç kapa butonu gibi çalışıyordu. Yani burda esas problem gaz tepkisi değil de gazın tamamen kapalı olduğu andan ilk açıldığı ana geçişteki anlık tepkisi. Evet bu "hep ya da hiçlik" durumu dikkatli ve hassas kullanıcılar için var. Ama benim için sorun olmuyor asla. Bugün yarın arkadaşımın cb250r' ını kullanırım. Dikkat edicem bakalım hondada durum nasıl.
Gaz açık konumdayken ki dozaşlama ile ilgili ise hiçbir problem yok. Çünkü mt25 motor karakteri olarak Master of Tork ile alakası olmayan bir motosiklet. Aksine tork degil de beygir odaklı bir yapısı var. Üst devirler yırtıcı. Bence tam bir ss motor karakterine sahip. Bu yönüyle bu blok r25' e daha çok yakışıyor. Aslında Cb250r ve duke250 gibi motorlar daha ani ve alt devirde gelen torkları dolayısıyla bu Master of Tork tanıma daha uygunlar.
Yorumlar icin teşekkürler. Ben cok rahatsız olmuyorum aslinda. Tek kişilik iken . Sirkette tüy siklet bir arkadas var. Artci olarak yakin mesafe onu götürdüm bir kac kere. Onun kaski bu gaz minik hareketlerde bana carpiyor. Sonra anladım ki bu silkeleme olayi anca debriyaj kontrolu ile yarim debriyaj gider gibi yapinca olmuyor.nbende debriyaj bitmesin bozulmasin bozulurmu onu da bilemiyorum. Bozulmasin diye diyeyim. O yarim debriyaj sıkı şık trafikte gitmiyorum. Sadece gaz ile sıkı şık trafikte gidiyorum. Onda da o silkeme kacinilmaz.
Belki alışırım zamanla.
Reklamlar
-
05 Haziran 2020, 16:15
#1382
yardımsever vatansaş aranıyor
muayenem geldi ama ekzozdan dolayı geçemeyeceğim 1 saatlik bir işlem için de ekzoz almak istemiyorum itanbul da elinde orijinal ekzozu olan varsa bana kiralayabilirmi ?
-
05 Haziran 2020, 20:09
#1383
-
05 Haziran 2020, 22:18
#1384
selamlar
4 silindir hayaliyle artık motorumu satmaya karar verdim. Sarı sitedeki ilan: 824252060 . Burdan yazdığınızı belirtirseniz ciddi pazarlık yapabiliriz.
Esen kalın sağlıklı sürün arkadaşlar.
-
08 Haziran 2020, 19:32
#1385
motorunuz kaç model ve kaç km de?
-
08 Haziran 2020, 20:17
#1386
Öncelikle herkese merhaba 2020 mt 25 ile dün Ankara Amasra arasında yol yaptık şuanda motor 2400 km de bi kaç soru işareti var kafamda motorda 9 bin civarında titreşim var elciklerde çok ratsız ediyor 8-9 bin arasında hatta aynanın birisi gevşemişti birde hız konusunda tatmin etmedi ya beklentim fazla yinede sizlerle danışmak istedim son hız 175 ama zor bela gördü boy 165 kilo 85 beklentim bi 185 görmekti rodajını gayet güzel yaptım bide bu yeni kasa için arka çanta demiri mevcut mu acaba şimdiden teşekkür ederim 😊
-
10 Haziran 2020, 09:17
#1387
İşi gücü bıraktım yaklaşık 1 saattir bu konuda geziyorum. Kendi tecrübelerim dahilinde sık rastlanan sorunlara birkaç çözüm önerisinde ve yorumlarda bulunacağım.
Ben motorumu 2017 model 14k da mart ayinda aldim şuab 18kda 17kda ise tum bakimlarini yaptim.
Kesinlikle motul 5100 aleti çok titretiyor. 7100 e geçince hem alet hem kendim rahatladim.
Belirli bir devirde gelen zırıltı sesinden şikayet etmiş birçok insan. 3-5k 5-7k bu ses o kadar nalettir ki sesin motor bloğundan mı yokaa başka bir yerden mi geldiğini anlayana kadar canınız çıkar vida ile somun arasında sıkışmayan ve sürekli sallanan bir pul sesi duyuyor iseniz. Bakmanız gereken ilk yer artçı ayaklık pegleriniz.
Bu peglerin içerisinde bir adet yay ve bilye mevcut. Zamanla işlevini kaybeden yay gönyesinden cikip titriyor o kadar titriyor ki insani motordan soğutuyor.. bu ayakligi söküp içerisine 1 parmak kalın gres yagi diye tabir edilen yağdan sürdünüz mü çiçek gibi oluyor.
Tabiki bu geçici bir çözüm unutmayın.
Yağ filtresini her bakimda değişmekte fayda var.
İçerisindeki basınç oldukça önemli motor bloğundan kopan metal tozlari parcalari burada birikiyor.
Hava filtresi 20 liralik bir keçe sadece başka hiçbir numarası yok
Ben motoruma 34cm x marka ruzgarlık taktım.
Zaten ruzgari kesmesini beklemiyorum ama uzun yokda gövdeme kadar ruzgari rahat kesiyor kapanirsam guzel bir ayrodinamik yaptigini dusunuyorum.
Uzun yol seyahatlerinde 1 gece kulak çınlamasını onceki naked motorumda da yaşadığım için çok yadırgamıyorum.
Açıkçası Benim asıl sorunum gidonla 2017 model mtlerde AEA'nın da dediği gibi gidon en üst tepeden alçak bırakılmış oturuş pozisyonu oldukça eğik. Boyda 173 olunca beni şehir içinde oldukça rahatsız ediyor. Buna bir çözüm bulmak istiyorum 1cm kadar yükselse yeterli olacaktir tahminimce ama ufak tefek carpmalarda vs kirilmasi ihtimali beni korkutuyor. Konuyla alakalı gidon yukseltmiş arkadaşlar bilgilendirirse güzel olabilir
Edit:garanti için yağ değiştiremeyenler yamalube'nin sentetik yağlarına baksınlar.
-
10 Haziran 2020, 10:25
#1388
liquem adlı üyeden alıntı
...
Uzun yol seyahatlerinde 1 gece kulak çınlamasını onceki naked motorumda da yaşadığım için çok yadırgamıyorum.
Aman diyeyim; 1 gece kulak çınlaması sağırlığa doğru gidiyorsunuz demektir. 20-30dk üzerinde bir yola gidiyorsanız, özellikle uzun yola ve yüksek süratle gidecekseniz mutlaka ama mutlaka kulak tıkacı kullanan. Sağır kalırsınız benden demesi...
-
10 Haziran 2020, 16:22
#1389
liquem adlı üyeden alıntı
İşi gücü bıraktım yaklaşık 1 saattir bu konuda geziyorum. Kendi tecrübelerim dahilinde sık rastlanan sorunlara birkaç çözüm önerisinde ve yorumlarda bulunacağım.
Ben motorumu 2017 model 14k da mart ayinda aldim şuab 18kda 17kda ise tum bakimlarini yaptim.
Kesinlikle motul 5100 aleti çok titretiyor. 7100 e geçince hem alet hem kendim rahatladim.
Belirli bir devirde gelen zırıltı sesinden şikayet etmiş birçok insan. 3-5k 5-7k bu ses o kadar nalettir ki sesin motor bloğundan mı yokaa başka bir yerden mi geldiğini anlayana kadar canınız çıkar vida ile somun arasında sıkışmayan ve sürekli sallanan bir pul sesi duyuyor iseniz. Bakmanız gereken ilk yer artçı ayaklık pegleriniz.
Bu peglerin içerisinde bir adet yay ve bilye mevcut. Zamanla işlevini kaybeden yay gönyesinden cikip titriyor o kadar titriyor ki insani motordan soğutuyor.. bu ayakligi söküp içerisine 1 parmak kalın gres yagi diye tabir edilen yağdan sürdünüz mü çiçek gibi oluyor.
Tabiki bu geçici bir çözüm unutmayın.
Yağ filtresini her bakimda değişmekte fayda var.
İçerisindeki basınç oldukça önemli motor bloğundan kopan metal tozlari parcalari burada birikiyor.
Hava filtresi 20 liralik bir keçe sadece başka hiçbir numarası yok
Ben motoruma 34cm x marka ruzgarlık taktım.
Zaten ruzgari kesmesini beklemiyorum ama uzun yokda gövdeme kadar ruzgari rahat kesiyor kapanirsam guzel bir ayrodinamik yaptigini dusunuyorum.
Uzun yol seyahatlerinde 1 gece kulak çınlamasını onceki naked motorumda da yaşadığım için çok yadırgamıyorum.
Açıkçası Benim asıl sorunum gidonla 2017 model mtlerde AEA'nın da dediği gibi gidon en üst tepeden alçak bırakılmış oturuş pozisyonu oldukça eğik. Boyda 173 olunca beni şehir içinde oldukça rahatsız ediyor. Buna bir çözüm bulmak istiyorum 1cm kadar yükselse yeterli olacaktir tahminimce ama ufak tefek carpmalarda vs kirilmasi ihtimali beni korkutuyor. Konuyla alakalı gidon yukseltmiş arkadaşlar bilgilendirirse güzel olabilir
Edit:garanti için yağ değiştiremeyenler yamalube'nin sentetik yağlarına baksınlar.
Forum sadece soru cevap olunca değil, tecrübe ve birikimleri paylaşınca güzel. Yalnız uzun yolda kulak tıkacı şart. Hem konfor için daha da önemlisi kulak sağlığınız için ;)
-
10 Haziran 2020, 16:38
#1390
liquem adlı üyeden alıntı
İşi gücü bıraktım yaklaşık 1 saattir bu konuda geziyorum. Kendi tecrübelerim dahilinde sık rastlanan sorunlara birkaç çözüm önerisinde ve yorumlarda bulunacağım.
Ben motorumu 2017 model 14k da mart ayinda aldim şuab 18kda 17kda ise tum bakimlarini yaptim.
Kesinlikle motul 5100 aleti çok titretiyor. 7100 e geçince hem alet hem kendim rahatladim.
Belirli bir devirde gelen zırıltı sesinden şikayet etmiş birçok insan. 3-5k 5-7k bu ses o kadar nalettir ki sesin motor bloğundan mı yokaa başka bir yerden mi geldiğini anlayana kadar canınız çıkar vida ile somun arasında sıkışmayan ve sürekli sallanan bir pul sesi duyuyor iseniz. Bakmanız gereken ilk yer artçı ayaklık pegleriniz.
Bu peglerin içerisinde bir adet yay ve bilye mevcut. Zamanla işlevini kaybeden yay gönyesinden cikip titriyor o kadar titriyor ki insani motordan soğutuyor.. bu ayakligi söküp içerisine 1 parmak kalın gres yagi diye tabir edilen yağdan sürdünüz mü çiçek gibi oluyor.
Tabiki bu geçici bir çözüm unutmayın.
Yağ filtresini her bakimda değişmekte fayda var.
İçerisindeki basınç oldukça önemli motor bloğundan kopan metal tozlari parcalari burada birikiyor.
Hava filtresi 20 liralik bir keçe sadece başka hiçbir numarası yok
Ben motoruma 34cm x marka ruzgarlık taktım.
Zaten ruzgari kesmesini beklemiyorum ama uzun yokda gövdeme kadar ruzgari rahat kesiyor kapanirsam guzel bir ayrodinamik yaptigini dusunuyorum.
Uzun yol seyahatlerinde 1 gece kulak çınlamasını onceki naked motorumda da yaşadığım için çok yadırgamıyorum.
Açıkçası Benim asıl sorunum gidonla 2017 model mtlerde AEA'nın da dediği gibi gidon en üst tepeden alçak bırakılmış oturuş pozisyonu oldukça eğik. Boyda 173 olunca beni şehir içinde oldukça rahatsız ediyor. Buna bir çözüm bulmak istiyorum 1cm kadar yükselse yeterli olacaktir tahminimce ama ufak tefek carpmalarda vs kirilmasi ihtimali beni korkutuyor. Konuyla alakalı gidon yukseltmiş arkadaşlar bilgilendirirse güzel olabilir
Edit:garanti için yağ değiştiremeyenler yamalube'nin sentetik yağlarına baksınlar.
Amortisör borusunu mesnet ile sıfıra sıfır ayarlayın azda olsa yukarı kaldırmış olursunuz benim mt25 öyleydi mesela.
-
10 Haziran 2020, 21:55
#1391
kdiner adlı üyeden alıntı
Amortisör borusunu mesnet ile sıfıra sıfır ayarlayın azda olsa yukarı kaldırmış olursunuz benim mt25 öyleydi mesela.
Amasor ayarlari ile ilgilibilgim yok fakat bildiğim amasorlerseden yuksek hizda memnunum çok sık uzun yol yaptigim için ayarlari degiştirmenin virajlardaki riskinden dolayi hiç bulaşmak istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Aman diyeyim; 1 gece kulak çınlaması sağırlığa doğru gidiyorsunuz demektir. 20-30dk üzerinde bir yola gidiyorsanız, özellikle uzun yola ve yüksek süratle gidecekseniz mutlaka ama mutlaka kulak tıkacı kullanan. Sağır kalırsınız benden demesi...
Thesinner83 adlı üyeden alıntı
Forum sadece soru cevap olunca değil, tecrübe ve birikimleri paylaşınca güzel. Yalnız uzun yolda kulak tıkacı şart. Hem konfor için daha da önemlisi kulak sağlığınız için ;)
Kendim tinnitus hastasi olduğum için gayet normal bu durum kulaklarim 7-24 çınlıyor bunun için her 30dakikada bir mola veriyorum kulak tıkacı benim için hiç rahat olmuyor onun yerine farkli cozumler ariyorum ilginiz için teşekkür ederim
-
11 Haziran 2020, 06:16
#1392
kdiner adlı üyeden alıntı
Amortisör borusunu mesnet ile sıfıra sıfır ayarlayın azda olsa yukarı kaldırmış olursunuz benim mt25 öyleydi mesela.
yamaha mühendisleri güvenlik sebebiyle mesnetin üzerine çıkartmış. Kesinlikle yapılmaması gereken bir işlem. Gidon yükseltme aparatları her yerde mevcut. Onunla istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz.
-
11 Haziran 2020, 07:50
#1393
Av.Rider adlı üyeden alıntı
yamaha mühendisleri güvenlik sebebiyle mesnetin üzerine çıkartmış. Kesinlikle yapılmaması gereken bir işlem. Gidon yükseltme aparatları her yerde mevcut. Onunla istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz.
Güvenlikten ziyade morosikletin geometrisi ile ilgilidir. Mesenete sıfır olması daha güvensiz, mesnetten üste çıkması da daha sağlam anlamına gelmez.
Geometrinin değişmesi çok etkili olabilir yalnız...
-
11 Haziran 2020, 08:50
#1394
Av.Rider adlı üyeden alıntı
yamaha mühendisleri güvenlik sebebiyle mesnetin üzerine çıkartmış. Kesinlikle yapılmaması gereken bir işlem. Gidon yükseltme aparatları her yerde mevcut. Onunla istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz.
Hem mesnet sıfıra sıfır ayarlı idi hemde gidon yükseltme vardı ama gidon yükseltme gaz kablosunda sıkıntı yarattığı için ben çıkardım ama mesnet aynı kaldı bir sıkıntı yaşamadım tabi bu yaşanmaz anlamı taşımıyor ama ben o şekil kullanmaya devam etmiştim.
-
11 Haziran 2020, 12:00
#1395
ilker06 adlı üyeden alıntı
Öncelikle herkese merhaba 2020 mt 25 ile dün Ankara Amasra arasında yol yaptık şuanda motor 2400 km de bi kaç soru işareti var kafamda motorda 9 bin civarında titreşim var elciklerde çok ratsız ediyor 8-9 bin arasında hatta aynanın birisi gevşemişti birde hız konusunda tatmin etmedi ya beklentim fazla yinede sizlerle danışmak istedim son hız 175 ama zor bela gördü boy 165 kilo 85 beklentim bi 185 görmekti rodajını gayet güzel yaptım bide bu yeni kasa için arka çanta demiri mevcut mu acaba şimdiden teşekkür ederim 😊
250 cc den yüksek hız beklentisinin en büyük nedeni youtubedan izlediğimiz veya çevremizden duyduğumuz 185 km/h - 190 km/h yaptım sözleri. Normal şartlarda 160-175 arası yapabilen bir motor ile arkadan esen rüzgarla ya da yokuş aşağı yolda son hız görüyorlar ondan sonra mt25 in son hızı sanki 185 km/h miş gibi algılanıyor.
Evet ben de geçen gün düz yolda 186 km/h gördüm ama benimle aynı yönde baya kuvvetli rüzgar vardı.
Çoğu zaman 175 km/h bile göremediğim oluyor.
250 lik bir naked motor için 165 km/h bile çok güzel bir hız.
2018 yazında Cb250r ım varken Aydın-Çeşme otobanında çok guzel bir hava akımı yakalayıp 6. viteste kesiciye kadar yükselip 173 km/h görmüştüm ama aynı yolun dönüşünde 155 km/h bile görememistim. O an mt25 ile gidiyor olsaydım gidişte 190 ların üzerine çıkacaktım, dönüşte de 165 gibi kalacaktı muhtemelen. Demem o ki son hız konusu bilinçsiz youtuberlar ve halk arasında dolanan eksik bilgiler nedeniyle çok yanlış algılanıyor.
O videolarda gördüğünüz 192 km/h yapan mt25 ile yanyana sürseniz motorunuzda hiçbir sorun olmadığını anlardınız. Emin olun onlar da çogu zaman 175 km/h leri göremiyorlar.
Son olarak; eğer 6. viteste kesiciye kadar yükselebilecek bir yol bulursaniz 196 km/h görür mt25-r25.
6. viteste her 1000 devirde 14 km/h yapıyor.
14000 devirde kesiciye girdiğine göre
14×14km/h=196 km/h
-
11 Haziran 2020, 13:01
#1396
s.e.c adlı üyeden alıntı
250 cc den yüksek hız beklentisinin en büyük nedeni youtubedan izlediğimiz veya çevremizden duyduğumuz 185 km/h - 190 km/h yaptım sözleri. Normal şartlarda 160-175 arası yapabilen bir motor ile arkadan esen rüzgarla ya da yokuş aşağı yolda son hız görüyorlar ondan sonra mt25 in son hızı sanki 185 km/h miş gibi algılanıyor.
Evet ben de geçen gün düz yolda 186 km/h gördüm ama benimle aynı yönde baya kuvvetli rüzgar vardı.
Çoğu zaman 175 km/h bile göremediğim oluyor.
250 lik bir naked motor için 165 km/h bile çok güzel bir hız.
2018 yazında Cb250r ım varken Aydın-Çeşme otobanında çok guzel bir hava akımı yakalayıp 6. viteste kesiciye kadar yükselip 173 km/h görmüştüm ama aynı yolun dönüşünde 155 km/h bile görememistim. O an mt25 ile gidiyor olsaydım gidişte 190 ların üzerine çıkacaktım, dönüşte de 165 gibi kalacaktı muhtemelen. Demem o ki son hız konusu bilinçsiz youtuberlar ve halk arasında dolanan eksik bilgiler nedeniyle çok yanlış algılanıyor.
O videolarda gördüğünüz 192 km/h yapan mt25 ile yanyana sürseniz motorunuzda hiçbir sorun olmadığını anlardınız. Emin olun onlar da çogu zaman 175 km/h leri göremiyorlar.
Son olarak; eğer 6. viteste kesiciye kadar yükselebilecek bir yol bulursaniz 196 km/h görür mt25-r25.
6. viteste her 1000 devirde 14 km/h yapıyor.
14000 devirde kesiciye girdiğine göre
14×14km/h=196 km/h
aslında 170 ile giderken kadranda 190 görmek keyif verici olsa gerek. galiba Yamaha bilerek bu motorlarda piskolojik hız arzusunu tatmin etmek için böyle bir hile yapıyor.
-
11 Haziran 2020, 18:17
#1397
zuluman adlı üyeden alıntı
aslında 170 ile giderken kadranda 190 görmek keyif verici olsa gerek. galiba Yamaha bilerek bu motorlarda piskolojik hız arzusunu tatmin etmek için böyle bir hile yapıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=kaSQK-j_0fE
Kilometre saatindeki sapma her aracta vardır hocam. Otomobillerde de var mesela. Ama bizim kadranlarda daha fazla sapma varsa bilemem. Benim fiat punto aracım kadranda 110 km/h gördüğünde gerçekte 101 km/h ile gidiyor. Bu 9km/h lik sapma 170 km/h lerde giderken ölçülse daha da artar mesela.
-
11 Haziran 2020, 18:20
#1398
s.e.c adlı üyeden alıntı
Kilometre saatindeki sapma her aracta vardır hocam. Otomobillerde de var mesela. Ama bizim kadranlarda daha fazla sapma varsa bilemem. Benim fiat punto aracım kadranda 110 km/h gördüğünde gerçekte 101 km/h ile gidiyor. Bu 9km/h lik sapma 170 km/h lerde giderken ölçülse daha da artar mesela.
CB500F'te %5-6 civarında, %10 biraz fazla...
-
12 Haziran 2020, 00:45
#1399
%5-6 dan fazla sapma da lastik havası da etkili olabilir.
-
12 Haziran 2020, 01:22
#1400
Evet sapma biraz fazla. Gsr600 ile yanyana giderken bakmıştık, mt25 biraz daha fazla gösteriyordu ama aradaki farkı hatırlamıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)