Edindiğim tecrübeleri elimden geldiğince yazmaya çalışacağım. 6. Viteste her 1000 devirde 14 km/h hıza yakın bir hız artışı oluyor. 6000 devirde 83-84 km/h, 7000 devirde 97 km/h hız yapıyor. Bu oran devir ve hız arasında doğru orantılı olarak değişir. Bugüne kadar sahip olduğum her motorda bunu denedim. Mesela bir önceki motorum olan, hatta mt25 in en büyük rakibi cb250r' da da 1000 devir başına 16 km/h yapıyordu ama tek silindir olduğu için 14000 devirlere falan cikamiyor tabii ki. O yuzden son vites oranını uzun tutmuşlar. Çünkü mt25 gibi üst devirleri güçlü değil. Alt devirleri güçlü olduğundan max hızını daha düşük devirde yapmak zorunda.
Mt25 e gelirsek kolay bir oran orantı hesabıyla.
97km/h giderken 7000 devir görüyorsa 180 km/h yapabildiği zaman 13000 devir görür. Ama 180 km/h yapabilmesi için rüzgarla aynı yönde ya da yokuş aşağı gitmesi gerekir 36 hp lik bir nakedın. Neyse rodajdan dolayı 7000 deviri geçemiyorum. Rodaj sonrası daha cok detaya gireceğim.
En cok merak ettiğim şey; eski kasaya göre aerodinamik iyileşme var mı acaba ? Rüzgar sürtünme katsayısı azaldiysa son hızımız artıp uzun yoldaki yakıtımız düşecektir.
Orijinal ön cam 765 tl demişsiniz ama ben hiç bir yerde original cam bulamadım yamahanın kendi uygulaması MY GARAGE da dahil buna varsa link rica ediyim.
Birde gidon uzatma takılan bölümde iki adet ok işareti var muhtemelen oraya da enduro tarzı geniş cam desteği takılabilir.
Hayırlısıyla aranıza katılacağım inşallah.
...008
Selamlar şu an 930 km ye geldim. Özel okulda öğretmen olduğum için evde online derslerim oluyor o yüzden çok süremiyorum ama bir aksilik olmazsa yarın kısa bir tur yapıp 1000 km ye ulaşınca bakıma giricem. Detayları burdan yazarım.
Eski motorum cb250r ile çok güzel kıyaslayabilirdim aslında ama onu geçen sene ocakta sattım. 1 yıldan fazla geçti aradan. O yüzden tam hatırlayamasam da:
1-) Ön süspansiyon konusunda sanırım cb biraz daha iyiydi. Zaten showa çatallar muthiş. Ama bizim yeni mt ler de gayet iyi bu konuda.
2-) Özellikle fren gücü (nissinler baya iyi) ve abs olarak honda daha iyiydi. Mt de kayma algılandığında abs daha sarsıntılı ve fren mesafesini biraz daha uzatacak sekilde müdehale ediyor. Honda kendi geliştirdiği abs sayesinde lastiğin tutunma durumunu daha iyi sezip ölçümlüyor ve daha yerinde mudehale ediyor bu çok net.
3-) mt25 250 cc den daha büyük bir motor kullanıyorsun hissi veriyor. Bunda yeni deponun iri olmasının payı büyük
4-) 930 km boyunca yakıt tüketimim sehiriçi-şehirdışı karışık 3.3 lt/100km. Bu konuda çok memnunum. Öyle aşırı sakin kullanmıyorum. Sadece 7000 devir üstünde uzun sure kalmiyorum. cb250r ile ortalamam 3.6 lt lerdeydi. Ama tabii ki rodajı bittiği icin sıkıştırarak kullandığım da oluyordu. Fakat mt 25 0.5lt fazla bile yaksa tercihim olur. Çünkü motoru cok akıcı ve 8 beygir fazla cb ye kıyasla.
5-) Sele konforu olark mt25 daha iyi.
6-) Artçılı kullanımda cb250r ın arka amortisörünü sertleştirsem dahi motor çöküyordu. Bu konuda mt25 daha iyi.
7-) Gösterge paneli olarak ben mt25 i daha çok seviyorum.
8-) Şanzuman olarak tereddütsüz mt25 daha iyi. Cb250r ışıklarda durduğumda 1 e geçmiyordu kolay kolay.
9-) Bakım aralıkları olarak da mt25 daha iyi.
10-) Arkadan görünümde ise 150 lik lastikler sayesinde cb250r daha havalı görünuyor. Mt25 in kalıbına göre 140 lık lastik biraz cılız kalıyor.
11-) Sele altı bagajı olarak cb250r daha cömert. Mt25in ki gördüğüm en küçük bagaj. Ama neyse ki ruhsat ve bezi aynı andan aliyor.
12-) Aslında motosiklette en önemli şey bence hissiyattır. Yani viraj içinde sana verdiği geri bildirim, ne zaman kayacağını sana hissettirmesi, sürücüyle olan iletişimi gibi konular çok önemlidir
Ama malesef cb250r' ı o kadar hatırlayamıyorum :(
Evet yeni kasa sahibiyim.
Herkese merhaba öncelikle bi aksilik olmazsa yarın notere gidip 2020 kasa mt 25 alıyorum daha 155 kilometrede bundan önce cb 250 r vardı bir sorunum yoktu ama bi anlık gaza gelip chooper alacağım diye satım ama hiçbir şey bulamadım üniversite öğrencisiyim ve Ankara Balıkesir git gel yapıyorum ve yolda beni üzeceğini düşündüm için chooper almaktan vaz geçtim gerçi yarın alacak olmama rağmen hala kafam karışık nedenleri ise
Cb 250 r satığıma pişman olacak gibi hissediyorum nedense
Mt 25 30 binliraya alıyorum 155 km 30 bine başka ne alırım diye kafa yorup durdum dominara baktım cf 400 nk baktım ama servis açısından endişelerim olduğu için kararsız kaldım abs önem veriyorum umarım mt 25 yüzümü kara çıkarmaz ve cb 250 r özlemem
Keşeke şunu alsaydım demek istemiyorum bu arada ehliyet A2
Ve piyasa artıyor sürekli bunu biliyorum ama 30 bin vermek düşündürüyor yorumlarınızı fikirlerinizi bekliyorum
Ve alan arkadaşlar dikkat etmem gereken bir şey var mı rodaj kaç binde bitiyor genel bilginize ihtiyacım var ve Honda da yağ değişimi 2000 de bir diyordu mt 25 için kaç binde yağ değişmem gerekiyor şimdiden teşekkürler 😊
Gayet yalın bir dille anlatmıssın öncelikle yeni alacagın motorun hayırlı olsun. Hondanın 250 lik serisi tek silindir olması sebebiyle yakıtı cok azdır. Kendimde bir zamanlar cbr kullanmıstım alet 3.5 litreyi gecmiyor 100 km de. Yamahada tek arayacagın yakıtı olur sadece. Onun haricinde eşdeğer motosikletler hemen hemen. Yamaha bi tık daha seri sadece. Kararını iyi vermelisin yakıt mı serilik mi ?
url=https://hizliresim.com/mCWCla][/url]
Ben de 3 nisanda 1000 km bakımına girdim. Yağ, yağ filtresi ve yağ tapası değişti. İşçilikle beraber 249 tl ödedim. Bugün de depomu karıştırdım ve tam 5 yıl önce 1000rr' ım varken kullandığım arka sehpayı buldum. Hazır bulmuşken motoru yıkadım. Sıkıntıdan en ince detayına kadar kuruladım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
Pişman olacağınızı hiç sanmıyorum. Bence bu pahalılıkta 30 bin tl normal kalıyor malesef. Ki zaten şu an 34000 tl oldu sıfırı. 250 cc deki en iyi motor yeni kasa mt25 gibi duruyor. 3-4 mesaj önce cb250r ile uzun uzun karşılaştırdım okuyabilirsiniz. Rodaj olayı şöyle: ilk 1000 km 7000 devirin üzerinde uzun süre gitmeyin. 1000 ile 1600 arasında ise 8400 devirin üzerinde uzun süre gitmeyin diyor. Yağ değişim periyodumuz 5000 km de bir.
Düzenle***Cevapla***Alıntı********
68. sayfaBirinci...1858666768
Hızlı Cevap
Bugün rodajım bitti ( 1600 km ). 0-100 videosu cektim. Motoru aldığımdan beri rodaj dolayısıyla ilk sert kalkisim olduğu icin bu anlamda motorun acemisiydim. Ilk kalkiş anında debriyaji birden salmaya korktum. Geregindan fazla yumuşak saldım. Aslinda motoru daha iyi tanısam biraz daha iyi kalkardim. Birde bazı viteslerde cok az erken üst vitese geçmişim. Ona ragmen 6 sn cok iyi bir deger. Ben 7 sn bekliyorum.
Bu arada
Boy: 1.80
Kilo: 76 kg
Yaş: 35
https://youtu.be/lfyCOtcbj58
Eski üyeyim ama motor sahibi olmak bugünlere kısmet oldu. MT 25 ise tamamen tesadüfen oldu. Ama motoru sevdim. Depo üstü çanta işlevsel olacağını düşünüyordum ama bizim depo üstü grenaj olduğu için mıknatıslı modeller olmuyor. Kullanan var mı acaba?
Motorum 700 km'de hâlâ. Pandemiden dolayı gezemiyoruz kendisiyle. Motorlara ek vergi ve yeni zamlar gelmeseydi, satıp bir büyük abisini almayı planlıyordum ama sanırım kendisiyle bir süre daha beraber olacağız. Şehir dışı yasağı kalktıktan sonra GP Kompozit'e gidip ön cam, radyatör koruma, arka çamurluk gibi ekstra aksesuarları taktıracağım.
[IMG][/IMG]
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Selamlar. Ben 2000 km ye geldim. Rodaj sonrası her konuda test ettim. Yakıt olarak 4 lt ye yükseldim ( rodajda fıtı fıtı gittiğim için 3.4 lt idi ) ama hiç sakin kullanmadan, arada 160-170 lere çıkarak hatta bir kere rüzgarla aynı yönde 186 görerek falan. Daha sonra da 0-100 ölçtüm 3 kez. Motorun performansını merak ettiğim için denemiştim bu şekilde. Bundan sonra standart bir kullanımla devam ederim. Tahmini 3.6-3.8 lt falan yakar.
Merhabalar. Konu içinde arama yaptım ama sonuç çıkmadı. Mt 25 lerde ekzantrik zinciri için değişmesi periyodik bir aralık var mı yoksa sorun olunca mı değişiyor?
https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/De...Bakim-Tablosu/
Buradan bakabilirsiniz kaç km de neler değişmesi gerekiyor diye.
Burada ne zincir, ne fren balatası, ne debriyaj balatası ne de eksantrik zinciri değişimi yazmıyor. Büyük ihtimalle sorun baş gösterince değişiyor. Forumda mt 25 eksantrik zincirini değiştiren var mı? Varsa kaç binde değiştirdi acaba?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)