Motokriko aldım Cuma, yarın gelecek. Hafta içi bir ara şu konu altında izlenimlerimi yazarım.
Motokriko aldım Cuma, yarın gelecek. Hafta içi bir ara şu konu altında izlenimlerimi yazarım.
Yerinize göre ve tercih ettiğiniz kargo şirketine göre değişir. Ürün kargo fiyatı 1kg 1desi üzerinden hesaplanıyor, Aras Kargo ile İzmir Bayraklı'dan İstanbul Esenler'e 33,5TL tuttu. Yurtiçi Kargo ile daha ucuz oluyormuş, benim bölgeme hizmet kalitesi sorunlu olduğu için Yurtiçi Kargo istemedim...
(Ürün de 100TL bu arada...)
Aga ben şişe kriko aldım. Alttan cart cart cart kaldırıyorum. Hatta gidip yağlayayım zincirimi. Seninki daha iyi ama. Bende uygun takoz yok die katalizör altına tahta parçası koyup accık kaldırıyorum. Teker dönünce işimi yapıp, sonra geri indiriyorum.
O da iş görür ama sanki onlar biraz ağır ve şekilsiz, yola gelmez herhalde?
Yok yola gelmiyor. Ağır menet. Lakin ben tam aldım, sen bu konuyu açtın Bir gün daha sabretsem bende seninkinden almıştım
Yola kullanma derdin yoksa sıkıntı yok zaten. Güle güle kullan.
Ben de bir çılgınlık yapar da kurbanda Bodrum'a motorla giderim belki diye aldım, normalde öpseler benim motorla o yola çıkmam da senin ve Tommygun'ın yaptığı yolları görünce gaza gelip ben de yaparım hüleyn diyorum
Neyse göreceğiz bakalım, da ne göreceğimiz biraz muğlak
Aga ben kıyamıyorum MT-07'ye. 2450km'de. Kapattım kontağı, çektim garaja. Hatta gidem de zincirini yağlayayım. Tommygun bana sövüyor, aldın motoru kullanmamak ne demek die. Ben ise gidip sürekli seveyim diyorum. İlk kez bir motoruma isim taktım. Lakin cumartesi günü şile-ağva arası yatırdım yattığı yere kadar. Fotoğraf yada video paylaşacağım da millet gaza gelip patlıyor die göstermeme taraftarıyım
bosch yağ filitresi alıp kullanan oldu mu? orijinaline göre baya uygun fiyatı
On karakter
bosch yağ filitresi kodu f026407210
25-35 tl arasında satılıyor. mt-25 uyumlu.
Sevgili Ankaralı motor sevdalısı arkadaşlar, Ankara’da motor için (Yamaha Mt 25) güvenilir, işini bilen servis ve gereğinde aksesuar alıp taktırabileceğim bir yer arıyorum (varsa). Motor işi Ankara’da lüks olarak görülüyor, sanki altımda Porsche var muamelesi görüyorum bir çok yerde ( bazı yerlerde işe yarar ama ben o tarz işler için yaşlıyım biraz ). Benim elim de bu işlere hiç yatkın değil. İnternetten kısa bir araştırma yaptım çok da alternatif yok gibi. Bana tavsiye edebileceğiniz düzgün yerler var mı?
Çok teşekkür ederim.
Selam herkese
Motosikletin zincirini temizleyip yağladıktan 400 km sonra tekrar yağlıyorum sonra bi 400 km daha gidip temizleyip yağlıyorum böylece 400 km de bir yağlama 800 km de bir temizleme yapıyorum. Bu değerler iyi mi sizce. Motosikleti asfaltta kullanıyorum hep.
Maliyete dişlileri de katmanız gerekir yalnız. Ben arkadaşın yukarıda bahsettiği şekilde yağlama ve temizleme yapıyorum (kışın arası daha az, yazın biraz daha uzun...), 6 ayda bir 40TL 500ml Würth HHS 2000 sıvı gres (yağlama) + 33TL 500ml WD-40 (temizleme) maliyetim oluyor. (Günde 40km, ayda 800-900km yolum var.) Senelik 150-160TL yani... (Bundan eriniyorsak motosiklet bütçemize uygun değil, buna gelene kadar bakım sigorta masrafları çok daha yüksek.)
Kısaca; zinciri o kadar sık yağlama ve temizlemek yerine daha sık değiştir sübliminal tavsiyesi bence pek yerinde değil... (Benim zincir dişli set 800-900TL civarında.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------
Bir not: İyi bakılan ve anlamsızca zorlanmadan kullanılan bir zincir dişli seti 25-30.000km götürür. (Yüksek torklu motosikletlerde biraz daha az...)
tavisye vermek gibi bir niyetim sadece karşılaştırma yapmak istiyorum.
ben çok sık temizlemiyorum yılda 3 veya 4 defa temizliyorum. 3 depo dolumda bir yağlıyorum.
onceki zincirimi 22k km de değiştirdim. sizin hesapla iyi bakımla zincir 8k km daha uzun ömürlü olacak.
diyelim ki motorumuz 60k km de, sık sık yağladık, bunun sayesinde 2 defa zincir dişli değiştirdik. toplamda 150 kez yağladık 75 kez temizledik
bende fazla önemsemedim aynı km de 3 defa zincir dişli değiştirdim diyelim. toplamda 80 kez yağladım 12 kez temizledim.
benim düşüncem maliyette çok fazla fark olmadığı
sizin düşünceniz nedir ??
Benim düşüncem iyi durumdaki zincir ve dişlilerle daha çok km yapmış olduğum olur (Yani aynı km'yi ortalamada daha iyi durumda bir zincir ve dişli seti ile tamamlamış olurum.) + Daha az bakım işçilik giderim olur, motora daha az sefer usta / teknisyen eli değer. (Malum bir yerini düzeltirken başka bir yerini bozma ihtimalleri yüksek bizim memlekette...)
Çok da kafa yoracak şeyler değil aslında; kimisi hiç takmaz kimisi çok takar. Ben ortada bir yerdeyim zincir temizlik konusunda. Gerekli bakımı yapıyorum ama öyle dişlilerim ayna gibi parlayacak, jantım yalanacak temizlikte olacak şeklinde bir olayım yok. Zincirim temiz ve yağlı, gerginliği de düzgün olacak o kadar...
Ben benim bu motorumda sadece zinciri ortalama 500km'de yağlayıp, 1000km de temizliyorum. O da makineyi çok sevdiğimden kaynaklanıyor. Diğer zincirlerimi 2000-3000km de bir temizlettiğim çok olmuştur. Benim temizlemem yerine 50tl veriyordum ayna gibi yapıyorlardı. 12000km'de mt-25'in zincir ve dişlisinde sorun yoktu, 2 defa gerilmişti hepitopu. Mt-07'nin 3500km'ye geldi. Sadece yağlama var şimdilik. Fazla sevdiğimden motul c1 ile silip, c4 ile yağlıyorum. Utanmasam altın tozu da atacağım üstüne
Ankaralı Mt25’ci arkadaşlar, Ankara’da tavsiye edebileceğiniz iyi ve güvenilir bir usta-servis ve aksesuar mağazası bakıyorum, tavsiye edebileceğiniz yerler yok mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)