Merhaba Herkese.
Yaklaşık Bir Ay Önce MT25 Sahibi olduktan sonra daha 80 km de iken 2100 km lik geziye çıktım. Motor ile ilgili biraz bilgilendirme yapmak istedim. Çünkü Motoru almadan önce bu form dan bilgilenmiştim. Başkalarına da sebep olmak lazım.
- Yakıt : Öncelikle rodajdan dolayı 7-8 bin devir aralığında sürüldüğü zaman bilgisayar 3.6 ortalama verdi. Akdeniz de oturup iç anadolu gezisi yapınca çok sayıda dağ aşmak gerekiyor. Bunuda göz önünde bulundurmak gerekir. Ayrıca Anlık yakıt göstergesi motor komprasördeyken de 2.5 verisini gösteriyor. Aslında 0 göstermesi gerekir. Yani anlık yakıt hiç bir zaman 2.5 altı olmuyor buda ortalamaya yansıdığı için bence normalden azda olsa fazla ortalama yakıt verisi çıkıyor karşımıza. Bunu önlemek için Gazipaşadan doldurduğum depoyu Karamandan sonra tekrar doldurduğumda 52 tl aldı. Km ise 338 idi. ( Dağ geçişleri ve yol yapım çalışmaları olmasa biraz 350 den fazla gideceğine inanıyorum) 7 - 8 bin devir aralığında kullanıldığında gayet ekonomik. 10 bin devire kadar 4 lt değerlerini zor görüyor. Yalnız bence altın kural mümkün olan en kısa sürede 6. vitese ulaşmak.
- Titreşim : Yok denilecek kadar az. Depo ile aranıza yarım karış mesafe koyup öyle sürer iseniz 2 saatlik aralıksız sürüşlerde bile sıkıntı olmuyor.
- Konfor : Bence sele anlatıldığı gibi rahatsız değil. Olayın sırrı uzun süreli sürüşlerde gerekirse biraz yan oturmak düz yollarda. Ayrıca inişlerde bacak ile depo kavranırsa omuzlarda ağrıda oluşmuyor.
- Performans : Rodaj bitimine kadar 90 - 110 km aralığında rodajdan sonra 110 - 130 aralığında çok rahat seyir hızına sahip. Dahada hızlanmak kolay ama ben gerek görmedim.
Hocam Rodajı yanlış yapmışsınız. Uzun yolda Rodaj yapılması uygun değil. Sürece yaymak gerekiyor. Mesele km değil yani. Hatta kitapçığında muhtemelen yazıyordur şehir içinde rodaj yapınn diye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
http://yedekparca.kardeslermotosikle...asiyici-2.html
Motoru yeni yeni tanımaya başlıyorum. Hoşlanmadığım bazı şeyler var. Birincisi titreşim fazla. İkinci olarak 3. vitesten itibaren çok fazla şanzıman sesi, uğultu da denebilir bir ses durumu var. Normal mi arkadaşlar? Motor daha 170 km de.
scooter dan geçtiysen titreşim fazla gelebilir. titreşim kıvamında aşırı değil. depoya çok yapışmazsanız sadece elciklere yüksek devirlerde biraz titreşim geliyor. uğultudan kastın sanırım motor kompresyonu ? motor biraz öne yığılma yapıyor yüksek devirdeyken gazı ani kestiğinde.
Ses Motordan değil şanzımandan geliyor ben öyle tespit ettim.
Herkese Selam,
İlk motosikletim olan MT25 i Haziran 2016 da aldım ve çoğunlukla şehirlerarası yollarda 5000 Km yi devirdim.
İlk 5.000 Km için tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
1. İlk 1000 km rodaja dikkat ederek 7000 deviri geçmeden özenle kullandım. Bu zamanlar ilk motosiklet tecrübelerimi de yaşadığım için 30-40 km lik kısa turlar yaptım. Bu süre içinde hiçbir şikayetim olmadı. Her an ileri atılmak isteyen bir motosiklet olduğu için ilk başlar zapt etmekte zorlandım diyebilirim.
2. Daha çok şehirlerarası ve artçılı yol yapmak istediğim için aksesuar olarak Ön Cam, arka çanta ve seleye file kaplama taktırdım. Zaten motosikleti alırken yan koruma demirleri ve radyatör koruma taktırmıştım. Yan çanta taktırıp taktırmama konusunda kararsız kaldım. Şimdilik taktırmadım.
3. Rodajı tamamladıktan ve kendime güvenim gelmeye başladıktan sonra gaz açmalara başladım. Tek kişi max hız 169 km/h gördüm. Artçılı ise 165 km/h e kadar çıktım. Uzun yolda ortalama 120-130 arası gidiyorum. Artçılı ve yüklü yakıt tüketimim 4-4,5 lt/100km civarında geziyor. Eğer tek başıma arka çantasız sürersem 3,5-4 Lt/100km arasına düşüyor.
4. Lastikleri değiştirme ihtiyacı duymadım. Çünkü MT25 i çok agresif kullanmıyorum. Lastiklerin ne zaman kayacağını bildiğim için panik fren yapmaya gerek olacak aksiyonlara girmiyorum. Şimdiye kadar genel olarak irc lerden memnunum. Lastikleri güzelce ısıttıktan sonra bence görevini yapıyor.
5. Orijinale göre biraz daha uzun ön cam taksam da 110 dan sonra rüzgar rahatsız etmeye başlıyor. Fakat daha uzun tur camı da bu motora yakışmayacağı için rüzgar konusunu sineye çekeceğim.
6. Titreşim konusunda MT-25 beni pek üzmedi. Zaten 7000 devire kadar titreşim yok diyebilirim. Sonrasında ise çok rahatsız edici bir titreşim yok MT25 imde. Ancak sanırım artçı bölgesi titreşimi daha fazla hissediyor. Özellikle ayak pedlerinde.
7. Eylül 2016 da 1.700 km lik bir tur yaptım. Artçılı ve epeyce yüklü bir şekilde kaliteli bir yolculuk geçirdim. İlk uzun yolculuğumda İlk defa yağmur altında motosiklet sürdüm. 110-130 km/h hız aralığında 3 mola ile 8 saatlik sürüş yaptım. Son 1 saatte yavaş yavaş sırt ve boyun ağrıları başladı. Bunun dışında toto bölgesinde bir sıkıntı çekmedim. Fakat artçı için aynı şeyleri söyleyemem. Artçı sele üstüne ekstra minder yaptırmış olsam da 3 saatlik yolculuktan sonra artçı konforu maalesef bitiyor.
Bu tur ile kısa bir videoyu https://www.youtube.com/watch?v=oKZ72XyUg0M adresinde izleyebilirsiniz.
8. Ben MT25 i tanıyıp ona hükmetmeyi öğrenmeye başladıkça sürüş daha zevkli hale geliyor. Son yolculuğumda virajları daha bir özgüven içinde dönmeye başladım. Vites geçişleri özellikle 1. ve 2. viteslerde kemikli. Sonrasında tıkır tıkır geçmeye başlıyor.
Son olarak 5.000 km lik sürecin sonunda anladım ki ben MT25 alarak doğru seçim yapmışım.
Tüm arkadaşlara güvenli sürüşler dilerim.
https://www.youtube.com/watch?v=oKZ72XyUg0M
Boyum 173 cm. Çok rahat hükmedebiliyorum. Bence 165 e kadar problemsiz kullanılabilir.
Ya arkadaşlar MT25'e tam niyet ediyorum. Sonra sağdan soldan KTM seven bazı kişiler. ABS, kaydırmalı debriyaj, kalite falan demeye başlıyor. Bocalıyorum. KTM MT25 sorusuna çoğu kişinin KTM demesini anlayamadım. Forumda açıldı bu konu. MT25'in parçaları falan kalitesiz mi bu kadar da millet KTM Duke 250'yi daha çok övüyor. Sonuçta bana göre küçük titreşimli bir motor. Ama bu kadar çok sevilmesini anlayamıyorum :S Hala kararsızım
Benim de kafama takılmıştı parça kalitesi ama, gittim inceledim herhangi bir kalitesizlik veya sıkıntı gözüme çarpmadı.. Forumda da okuyun,birçok örnek var, canlı canlı görenler büyülenip bir anda kendimi faturayı alırken buldum falan gibi yorumlar yapıyorlar..Bir de tek silindirli bir motorla 36hp çift silindir bir motosikleti karşılaştırmak pek mantıklı değil gibi sanki...
Nihayetinde mutlaka gidip görüp kendiniz karar verin..
Oncelikle telefondan yaziyorum karakterler icin kusura bakmayin, ben KTM duke 250 kullanicisiydim boyum 183 cm kilom 90, benjm ilk goz agrimdi bazi nedenlerden dolayi sattim kisa bir sure once, simdi sorunuza donelim, KTM Duke 250, 250 cc klasmaninda iddia etmiyorm kesinlikle diyorum rakiplerinden her turlu onde, sadece kaydirmali debriyaj ve abs degil olay, uzerinde gelen lastikler, frenlerinin kalitesi, uzerindeki wp yaris suspansiyonlari, malzeme kalitesi ve bilesenleri, az yakmasi, daha pratik kullanimli olmasi ve cevrede herkesde olmayan ender motorlardan olmasi + lari ve bu kadar cok sevilmesini anlayamazsiniz tabiki, cunku siz piyasa motoru ariyorsunuz, KTM kullananlar fark ister farklilik ister, gidin arastirin, titresim yok degil var ama inanin oyle abartip yazanlar kadar degil ki zaten elciklerde kesinlikle yok, inanin mt-25 sadece cift silindir ve hp bakimindan sadece +si vardir geri kalan, fren suspansiyon abs malzeme teknoloji hersey hikaye, iyi forumlar...
Herkese iyi forumlar arkadaşlar, bende dün itibariyle 2.el 2900 kmde MT25 mi alarak aranıza katılmış bulunmaktayım
Alllah herkese motorunu ağıztadıyla sürmek nasip etsin,sizlere sormak istediğim bir şey var aldığım arkadaş ilk bakımını yaptırmış motorun ikinci bakımı kaç km de yapılıyor yaptıran varmı ne kadar alıyorlar ve neler yapıyorlar ikinci bakımda
Hayırlı olsun öncelikle.
2.bakım 5000 km'de gidiliyor.Yağ ve hava filtresi değişiyor.Yaklaşık 170 TL ödemiştim ben istanbulda.
Ayrıca aldığınız arkadaşa sorun yaptırmadıysa ve motorunuz hatalı üretim olan seridense bayiyle görüşüp ücretsiz yağ pompası değişimini yaptırtın.
Ben de KTM DUKE 250 düşünüyordum. KTM nin o sayılan avantajları, MT 25 in oturaklı, güven veren ve daha büyük bir motor hissi uyandıran havasının yanında tercih sebebi olmadı. KTM kabul etmek gerekir kaliteli olabilir ama küçük bir motor.
Ben de yeni motor alacağım zaman mt25 e de bakmıştım. Ancak duke ile arasında kalınacak bir durum göremedim. Duke her açıdan daha iyi geldi bana. MT25 kg başına hp olarak bakınca duke un gerisinde kalıyor. Ayrıca çift silindir olduğu için duke den fazla yakar sanıyorum. Titreşim olayına gelince ilginçtir ki 7-8 bin devir uzerinde dahi peglerde ki titreşim haricinde rahatsız edici bir durum yok. Depoda az biraz titreşim hissediliyor. Ancak elcik ve aynalarda titreşim neredeyse yok.
Ben hiç düşünmeden MT-25 aldım ve aldığım için tek bir dakika bile pişmanlık duymadım. Duke görüntü olarak MT-25 in yanından bile geçmiyor bence, tabi zevk meselesi kişiden kişiye değişiyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)