tasarımı harika olmuş. bunu yapabilecek usta bulabilirmiyiz.
tasarımı harika olmuş. bunu yapabilecek usta bulabilirmiyiz.
Arkadaşlar, aranızda MT25'e gidon yükseltme aparatı taktıran var mıdır ?
Arkadaslar merhaba, kullanicilara sormak istiyorum uzun yol yapan oldu mu? Suspansiyonlar rahat mi? Popo el ayak uyusmasi yapiyor mu? Artci konforu nasildir? Rahatca zorlanmadan gidilebilecek hizlar ortalama nedir? Tesekkurler,
En uzun 350 km civarı yol yaptım.Süspansiyonlar rahat fakat sele için aynısını söyleyemem.Popo bir zamandan sonra ağrıyor.Sol elim de bazen karıncalanıyor ama titreşim öyle fazla değil, çok az.Kendi artçımın yorumuna göre söylüyorum, artçı konforu çok iyi değil.Zorlanmadan 120-130 gidebilirsin zaten fazlasında rüzgar yoruyor.En keyifli hızı 100-110.
Yorumunuz icin tesekkur ederim, bende pulsar 200ns var 70km gittikten sonra popo uyusuyor, arka suspansiyon cok sert cukurlarda motordan zipliyorum istemsizce..kismet olursa mt-25 almak istiyorum o yuzden ozellikle bunlari sordum..benim icin guzel bir konfor artisi olacak gibi o zaman.
En keyifli hızı 100-110 derken artçı ile mi bu değer ? Birde youtube da görüyorum top speed videolarını +170 görülüyor, hadi yokuşu rüzgarı hesaba katmayalım yine de 130 falan rahat gidilmesi gerek miyor mu bu motosikletle ? 100 bana çok az geliyor nedense ben şuan Ybr ile 80-90 rahat giderken çift silindir 36 beygir makina nasıl 100-110 oluyor anlamıyorum
Keyifli hızı o, uzun yolda motoruda biniciyi de minimum yoracak hızdan bahsediyor. 200 le rahat giden naked motosiklette, her haftasonu 200 le saatlerce yolculuk yaparsan boyun fıtığı olursun en iyi ihtimalle.
Yokuş yukarı 110 la bana mısın demeden çıkar o motor, peki senin ybr 90 la rahat çıkar mı? Bir diger yolla anlatmak istenen o.
En keyifli derken benim sürmekten en fazla zevk aldığım hız 100-110.Hem kendini çok fazla riske atmamış oluyorsun, hem yakıtını minimum boyutta yakıyorsun hem de rüzgardan rahatsız olmuyorsun.Gittiğin yolun keyfine varıyorsun o hızlarda.Bu tamamen benim kişisel görüşüm.Yoksa rahatlıkla 130-140 lara çıkabiliyorsun hiç zorlamadan.Zorlayınca da ben maksimum 174 gördüm.Artçım ile hiç hız denemesi yapmadım 100-110'u geçmeden sürüyorum artçım olduğunda.
Merhaba Arkadaslar
Baslangic motoru olarak Yamaha Mt 25 Race Blue modelini tercih ettim.
Benim ilk motosikletim.Motosiklet kullanmaya 3_4 ay karar verdim.
Ilk isim motosiklet egitimi konusunda deneyimli tecrubeli bir ogretmenden egitim aldim.Ayni surecte basvurdugum A sinifi ehliyetimi de kolaylikla aldim.
Ehliyet almadan kesinlikle trafige cikmadim.
Motosiklet satin almadan once ilk motoruk olacagi icin Yamaha MT25 ve MT07 arasinda kararsiz kaldim.MT07'yi egitim aldigim surece kullandim ve cok keyifli bir motor.Ilk motorum olacagi icin MT07 bekleyebilir dedim ve MT25'i satin aldim.
MT25 satin alip kullanmaya basladiktan sonra dogru karari verdigimi anladim.
Ilk baslangic motosikleti Yamaha MT25 benim icin ideal bir secim oldu.
1.Motosiklet cok hafif, kararsiz kaldigim bir cok acemilik animda motosiklet dusmedi cok rahat tutabildim.
2.Baslangic motorunda en onemli sey bence hafiflik olmali agir motosikleti iyi bir tecrube ve belli bir zamandan sonra almali.
3.Motosiklet yakit tuketimi 4.3 lt civarinda surekli denemeler yapiyorum.Frenleme,donusler,countersteering,yokust a kalkis,yarim debriyaj,bakislar vs...
4.Motosikletin ivmelenmesi ve hizlanmasi baslangic icin yeterli ama kesinlikle MT07 ile kiyaslanmaz.
5.Ruzgar 80 90 km den sonra hissedilmeye ve rahatsiz etmeye basliyor.
6.Evet lastikleri sarin aldigim gum Diablo Rosso II ile degistirdim.Yol tutus ve frenleme sorunsuz.
7.Abs yok dogru ama frenler yeterli bu motosiklet icin bence oyle durdurulamayacak bir makine degil.Olsa daha iyi olur tabiki.Fakat satinalma kararinizi etkilemesine gerek yok.
8.Guvenlik icin Abus'un zincirli kilitli alarmli setini aldim.(ABUS Granit X plus detecto 8077)Alarmi sayesinde otoparkta uzerinde oturan kedilerden kurtuldum)
9.Satin alirken yaninda arka sehpasini aldim.Yaglamayi daha kolay ve guvenli yaparim diye dusundum.
10.Kask olarak SHOEI nin gunes vizorlu modelini tercih ettim.Mont eldiven pantalon bot diger kiyafleri Dainese den tercih ettim uzun yillar kullanmayi planladigim icin ve modellerini begendigim icin.Guvenlik olarakta beni tatmin etti urunler.
11.Kasko yaptirmaya gerek gormedim.Fiyat bile sormadim
12.Motosikletin aynalari dar kesinlikle uzatma yapmak gerekecek.
13.Istanbul trafigindecok seri ve hafif bir motosiklet kullanimi kolay ve keyifli.
14.Farlari gece yeterince aydinlatiyor sorun yok.
15.Vites araliklari fena degil.Mt 07 de ise sehiricinde ilk 3 vites yetecek gibiydi.
16.Uzun yol yapilir mi bence konforlu olmaz.Ama uzun yol yapacak adam bisikletle bile yapar.Levent Gocmenin italya videosunda gosterdigi 250 cc motorlu bir arkadas vardi.Alet kutusunu arka canta yapmis Izmir den yola cikmisti.Cok hosuma gitmisti izledigimde gezme isinin para isi degil gonul isi oldugunu hatirlatmisti Levent arkadasima bu guzel goruntu icinde ayrica tesekkur ederim.
17.Simdilik bol motosikletle ilgili kitap okuyor ve video izliyorum.Ogrendiklerimi pekistirmek icinde mumukun oldugunca egitim surusleri yapiyorum.Amacim iyi bir motosiklet surucusu olmak ve pisi pisine bir kazada yok olup gitmemek.
Hepinize kazasiz belasiz surusler dilerim.Sormak istedikleriniz olursa musait oldukca yazmaya calisirim.
merhaba arkadaşlar 1 aylık mt-25 kullanıcısıyım acaba arka çanta monte etmek garantiyi bozar mı bilginiz var mı acaba
beyler bende 1 bucuk aydır mt 25 kullanıcısıyım şöyle bi düşüncem var alt devirlerde torku düşük olduğu için motor biraz daha fazla yakıt yakıyor gibi geliyor bana eğerki ön dişliyi 1 diş küçültsek torkunu artarmı acaba deneyen varmıdır . Sakin kullanımda 20 den aşağı yakmıyor alet bassak eve incir ağacı dikecek
valla torku artar ama bu sefer de her vitesteki son hızın düşer.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------
MT-25 Genel Değerlendirme :
-Oturuş pozisyonu biraz spor, sürüş esnasında hafif bir öne eğilme durumu söz konusu. Sahibinde bir ilanda gördüm gidon yükseltme aparatı ile çözmüş durumu.
-Düşük devirlerde hızlanması 36beygirlik bir makineye göre pek tatmin edici değil, ancak vites geçişlerini 7bin devirden yukarılarda gerçekleştirirseniz 36beygirrlik performansı bulabiliyorsunuz. Bu da beraberinde fazla yakıt tüketimi demek 100km'de 5lt'ye çıkabiliyor.
-Arka tekerlek üzerinde tozluk yok. tekerlekten yakşalık 30-35 cm yukarıda bir çamurluk pek işlevsel değil. Gayet güzel güneşli bir günde bile yoldaki su birikintilerinden geçerken, egzozdan çatala orta heryer çamur oluyor. Tekerler üstüne ek çamurluk istiyor.
-IRC lastiklere çok laf edilmiş, ben o kadar dandik olduğunu düşünmüyorum. Virajlara çok yüksek hızlarda girmediğim için şimdilik bir problemle karşılaşmadım. Ama ıslak zeminde de denemek lazım.
-130km hıza kadar konforlu sürüş yapılabiliyor. Bu hızın üzerine çıkıldığında rüzgarla münakaşa başlıyor ki, naked motorlarda normal bir durum. Ön cam ile belki bir nebze hafifletilebilir.
-Tümsek, çukur gibi engebelerden geçişlerde süspansiyonlar üzerine düşeni yapıyor. Motor zangır zungur olmuyor, bu keyifli.
-Sürücü selesi için kötü diyemem ama çok da rahat değil. Özellikle oturuş pozisyonundan dolayı, vücudun tüm baskısı "Perineum" denilen (anüs ile cinsel organ arasındaki alan)'a yükleniyor. Uzun seyirler ileride sağlık problemleri çıkarabilir gibi geliyor.
-Artı oturuşu da motorların %80'inde olduğu gibi pek konforlu değil.
-Benden önceki sahibi koruma demiri taktırmış. Ben 1.78 m boyundayım dizlerim bu demire çarpıyor ve sürekli titreşim oluyor. Tavsiyem ön koruma demiri yerine, koruma takozu tercih edin.
-Artçı tutunma demirleri aşağı yukarı oynuyor. Sanırım bağlantı yerlerinde titreşimden etkilenilmemesi için kauçuk contalar kullanılmış ama bu sefer de sanki tutma kolları kopup adamın elinde kalacakmış gibi geliyor
-78cm sele yüksekliği kısa boylular için bile rahat kullanım sunuyor.
-Arka fren biraz garip. Sanki tutmuyor gibi geliyor. Pedalın bağlı olduğu iki adet yay biraz fazla sert. Sanırım ondan kaynaklanıyor. Fren tutsun diye topuğu kaldırıp pençe ile abanmak gerekiyor.
-Düşük devirlerde kullanımda 100km'de 4.3lt gibi bir tüketim gözlemledim.
-Aynalar kötü değil ama üçgene benzeyen garip bir şekli var. Yakın arka kısmı tam olarak görmek mümkün olmuyor.
Şimdilik gözlemlerim bu kadar. Daha fazla kullanımdan sonra, daha farklı yorumlarım da olacaktır diye düşünüyorum.
Herkese güvenli sürüşler.
Herkese merhaba
ilk motorum olarak mt25i düşünüyorum fakat kafamı kurcalayan boy(1.90) ve kilo(94) mevzusu acaba motor altım da kaybolur mu nasıl durur bayiye gidip denememe rağmen çok kararsızım bir gün önce kawasaki klx250 sipariş ettim fakat mt25i düşünmeden edemiyorum aşığım sanırım düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)