Benim 1. Ve 2. Viteste ses normal iken 3. Viteste ses tonu değişiyor rodajda makina henüz 30 km de normal midir
Benim 1. Ve 2. Viteste ses normal iken 3. Viteste ses tonu değişiyor rodajda makina henüz 30 km de normal midir
benim de ilk motorum. ilk başlarda ben çok kaydırıyordum. tecrübesizlikle olmakla beraber lastiğin sıfır olması da bence etken. şu an 1500 km oldu allaha çok şükür hiç düşmedim ve artık motoru kaydırmıyorum. ben lastiklerim bitene kadar değiştirmeyi düşünmüyorum. iyi şürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------
ilk başlarda bende 3. vitese attığımda uğultu geliyordu. şimdi ya o ses gitti ya da ben sese alıştım 1000 bakımında soracaktım fakat aklımdan çıkmış sormadım şimdi sen deyince hatırladım bugün dikkat edecem bakalım geliyo mu hala
Arkadaşlar merhaba. Lastikler ilk aldığımda gerçekten çok kötüydü devamlı kayıyordu , zamanla lastiklerde aşındıkça güzelleşmeye başladı , çok iyi demiyorum ama zorlamadıkça sıkıntı çıkarmıyor.
Arka frenle ilgili sorum olacak arka fren çok iyi tutumuyor gibi geliyor bana, servise gittim normal olduğunu söyledi ön dokununca kilitliyor ama arka frene yüklenmezsem tutmuyor , arkadaşımda R25 var onunki çok iyi bir sıkıntımı var benim motosiklette acaba.
3. Viteste ki uğultu herkeste var mıydı
bendede var hocam şuan 400 km deyim
Lastikleri bende sordum motoru alırken, hiç gerek yok dediler, irc leri daha önce başka motorda da sıfır olarak kullanma durumum olmuştu rosso ya da pilot gibi güzel hamurlari olmasada biraz aşınınca sıkıntı yaşatmıyorlar, tabi cok yatılan parlak dolgulu virajlarda ya da ıslak koşullarda riskliler, kayıyorlar. Ben de değiştirmeyim bitirmeyi düşünüyorum, ama sert hamurlular ve zor biterler onuda hesba katmalı. 3. Viteste uğultu ya yok ya da ben farketmedim, çok az belki. Arka fren bende de zayıf ama yavaşlatıyor, kaydırmıyor bu anlamda bence daha başarılı. Motor 1100 oldu bakımı yapıldı. sabaha, yani 4-5 saat sonra yaklasık 600 km lik bir seyahatim olacak.. ☺. 1250 km den sonra hakkını vereceğiz inşallah.
android telefondan kontrol edilebilen ecu unitesi için ne dersiniz.
ekonomik performans race modları var. mt-25 için de üretilmiş.
arkadaşlar duymanızda fayda var.
internette dolaşan geri çağırılma haberlerine istinaden servisi arayıp sormak istedim onlarda haberi doğruladılar. şasi numaramı söyledim ve motorumun o sorunlu serinin içinde yer aldığını söyleyip geri çağırdılar. bugün servise götürdüm. yağ pompası ve baskı kapak rulmanının değişmesi gerektiğini, 10 gün içerisinde parçaların geleceğini ve arayacaklarını söylediler. ileride sorun yaşamak istemiyorsanız arayıp sorgulatın.
Yamaha anadolu ya da ben sordum. Şase no güncel km ruhsat bilgilerini istediler. Cuma günü 1 ay olacak motoru alalı. İnternette gördüğüm şase numaraları aralığında değil ama yine de emin olmak istedim. Bir şey çıkmaz umarım.
Birde ilk defa vitesli motor kullanıyorum. Rodaj bitmediği için 7000 devir altında vites yükseltiyorum. Düşük viteslerdeyken geçişlerde zorlanıyorum. Gazı bırak debriyajı çek vites yükselt hafif gaz açarken debriyajı bırak şeklinde yapıyorum. Bazen motor öne yığılıyor. Ya debriyajı bırakırken yeterli gaz vermiyorum yada devri daha yüksek tutmam gerekiyor. Nerde hata yaptığımı bulamadım. Bazende debriyaj çekiliyken gaz verdiğim için motor bağırıyor. 4 ve üstü viteslerde daha az yaşıyorum bu sorunu. Nerede hata yapıyorum acaba?
Ben de ikinci el MT25 aldım, üzerinde aynı koruma demiri vardı. boyum 1.78m olmasına rağmen dizlerim bu koruma demirine çarpıyor ve epey rahatsız ediyor. Sende de var mı aynı sıkıntı ? Bir çözüm buldun mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
Dostum aynı koruma demirinden bende var, 2gün önce aldım motoru. 178cm boyundayım ama demir dizlerime vuruyor ve çok rahatsız edici. Bu sorunu yaşadın mı ya da çözüm yolu buldun mu ?
635 km lik sinop gidiş gelişinden sonra1850 oldu km. Geri çağırma olayini yeni duydum ve çok üzüldüm , şase nosuna gore benim motor dışında kalmış en azından bu sevindirici. Recall olayıbasına gelmedik otomotiv firması yoktur toyota mercedes yakın zamanda vw grubu vs. Bu birazda firmaların kalitesini gösteriyor bence. Atıyorum arora nın geri cagirmiyor olmasi onun kalitesini gostermez, aksine kusurlar karsisindaki tutumunu sergiler. ya da cbf 150 yağ yakar ama geri cağirilmaz bu da ayri bir politikadir hatayi kabul etmemek gibi. Samsun servisle (şahsen tanidigim bir kardesim) konustuk dun konuyu 1-2 motor bu sorun sebebiyle yatak sarmis, yag pompasi calismayip isik yandigi hlde kullanmaya devam etmisler ve dogal olarak motoru sardirmislar. Onun disinda geri cagrilmalar hep dunya capindaki recall un uzantisi olarak onlem mahiyetinde. Yamaha tum "tr de cagirmazlar, his ses etmezler " anti propogandasina ragmen kusurunu kabul edip ayrimcilik yapmadan cagiriyor bu da onun buyuklugunu gosterir.
Rodaj sonrasi izlenimlerime gelince; motorun performansina hayran kaldim, 176 gordum ve kesinlikle yokus asagi degildi. Motor ozellikle 120-130 km deki seyriyle cok hosuma gitti zira o hizdayken bile atak davranabiliyor ve cok stabil. Suzukide hep dip gaz giderken yamahada hic ihtiyac hissetmedim. Yakit suzukide dipgaz 5.2 lt idi bunda 4.2 ki cok guzel bir rakam. Altimdaki motorum kucuklugunu arabalar yuzunden degil ama yanimdan gecen 1000lik bir racing yuzunden hissettim sadece ama onun disinda ne sollmalarda ne yokusta hic eksiklik hissetmedim. Motor benim limitlerimin hep ustunde kaldi. Tek sevmedigim konu rahat olmamasi, uzun yol icin uygun olmamasi ama bunuda mola sayisini arttirarak hallettik bir sekilde.ayrica suzuki vites gecisleri ve titresim konusunda da daha iyi hakkini vermeli. Parca kalitesi de bir tik onde. Artciyla gitseydim suzuki sartti ama o hantallik bana gore degil. Canta cam demir vs ile sanirim 210 kg filandir suzuki ve tamamini hissettirir yolda, rahatlik verir ama tum hizi seriligi calar.
Cengover arkadasim vites gecislerinde makbul olan ayni anda manet birakip o anda gaz vermek onceligi birine verirsen o dediklerin olur. Iki elini ayni anda duaun ve tek mekanizmaymis gibi calistir ikisi birbirine bagli gibi dusun . Denk getiremiyorsan gazi hic kapatmadan vitesi salisede degistir motor cok kisa sure bagirir gibi olur ama devirden hic dusmez daha da zevkli olur ama cok hizli gecirmen gerek. Mt cok hafif ve ona gore yuksek bg li tepkisel bir motor dediklerin normal. Arada zincirden veya on disli tarafindan şlak diye ses te gelebilir boşluğu sertçe aliyor çünki.
ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!
Yamaha YZF-R25 modelleri ve Yamaha MT-25 modellerindeki yatak sarma problemi resmi olarak servise geri çağrılma ile neticelendi… Yamaha’nın giriş seviyesi supersport motosiklet modeli Yamaha YZF-R25 ve naked modeli Yamaha MT-25 (Avrupa’da satılan ismiyle Yamaha YZF-R3) modelleri servise geri çağrıldı. R-25 modellerinde ki yatak sarma probleminin sebebi yağ pompasının tam randımanlı çalışmaması resmi merciler tarafından duyuruldu.
http://www.motoetkinlik.com/yamaha-r...iriliyorsunuz/
Evet Arkadaşlar bu sabah motoru aldığım servisi aradım (Yamaha Yıldız'ı) sırayla tüm alıcıları arayıp çağırdıklarını söylediler ve çağırılan motorların içinde olup olmadığını kontrol ettiler ayrıca sadece yağ pompası değil debriyaj kapakçığının(öyle bişey dedi ama tam anlamadım ) da değiştireceklerini söylediler hepimize geçmiş olsun
Hepsi değil, seri numarasına istinaden, benimkinde problem yok mesela, mayıs sonrası alanlar yırtti. Yatak sarma tr de 2 motorda (r25) meydana gelmiş. Yağ ışığı yandığı halde - ki bu ışık o anda yağlamanın yapılmadığını ifade eder - motoru sürmeye devam etmisler. Yatak srmaktan başka sonuç olamaz zaten böyle bir durumda.
Yağ pompası değişecek motosikletler aşağıdaki şase numarası aralığında olanlar;
MH3RG106000001001
MH3RG106000002440
Değişen parçalar:
Servisiniz sizi aramadıysa siz arayıp değişim için tarih alın, ona göre parça siparişi veriyorlar.
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-michelin-pilot-street-sifir-ayarinda-cbr250,r25,ninja250-icin-323529907/detay/
Elimde temiz yeni tarihli Michelin Pilot Street seti var. Sıfırı 800 lira ben yarı fiyatına bırakıyorum.
Bugün yamaha anadolu ya parça değişimi için bıraktım motorumu. Adamlar kapatıyorlar. Parça değişimlerinin bitmesini bekliyorlarmış. İşi bitmemiş ya da servisten beklediği birşey olanlar en kısa zamanda görüşsün.
Arkadaşlar Merhaba
Dün motorumun ilk (1000 km)bakımı için servise gittim şasi numarasından benim MT-25 de geri çağrılan motorlardan çıktı Form dolduracaklarını ve gerekli değişim kiti gelince haber vereceklerini söylemelerine rağmen sağolsun yetkili ellerinde bulunan kitlerden hemen gerekli değişimi yaptı bakım ve değişim toplam 1 saat 15 dakika sürdü.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)