arkadaşlar merhabalar,0km. mt 25 alma arifesindeyim fakat 2.ellerde dikkatimi çeken bir husus var ilanların neredeyse yüzde 80i daha 5000km. bile tamamlamadan satan insanlarla dolu. bu yağ pompası sorunu bütün motorlarda var mı? nedir bu insanların bu kadar erken satmasına sebep olan durum?
yağ pompası sorunu endonezya da satılan bir seride var kardeşim. Onunla alakası yok. Ayrıca sadece mt-25 değil, pulsara baksan onda da aynı tablo var, cbr125'e de baksan onda da aynı durumu görürsün.
Seneye ikinci ellere bakarsan 15bin'de satılanları görürsün. Bir sonraki sene 20-25 bin de satılanları görürsün. Bunda anormal birşey yok. Yeni motor ve 10k üzerine çıkan sayılı insan var daha.
Ben rodaja götürdüğümde bir kurye arkadaşla karşılaştık, gün boyu kuryelikte kullanmasına rağmen henüz 9000'deydi motoru.
Merhaba arkadaşlar bende aranıza istanbuldan katıldım. İstanbulda radyatör koruma, motor koruma demiri ve arka çanta demiri taktırabileceğim yerler hangileri bilginiz var mı ? Ayrıca sizlerde bu aksesuarlardan taktırdıysanız fiyat bilgisi verebilir misiniz. İntercom önerileriniz varsa onu da paylaşırsanız sevinirim.
merhaba arkadaslar motorum 4800 km de yakında 5000 bakımına gidicem.
Bu sabah ilk defa bişeyler karşılaştım. kontağı açtım motor arıza lambası yanıyodu ve km'nin yazdığı yerde 30 yazıyodu. marşa bastım marş var fakat motor çalışmadı. 3 4 defa denedim çalışmadı. sonra kontağı kapattım internetten 30 hata kodunun ne demek olduğunu araştırdım bi bilgi bulamadım. tam garaja geri sokucaktım motoru son bi kez deneyim dedim. kontağı çevirdim bu sefer normaldi hersey çalıştı. kısa bi yere gittim geldim. stop ettim tekrar bi çalıştırayım dedim kontağı çevirdim çok kısa bi sürü arıza lambası tekrar yandı söndü motor yine çalıştı sorun yoktu. bunun sebebi ne olabilir. Bu hata kodunun ne demek olduğu bilen var mı ?
http://www.motoron.com.tr/HaberDetay...i-cagirma-3060
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
Birkaç izlenim de ben yazayım, motorsiklet güzel ama oturuş pozisyonu olarak biraz keyifsiz, bayır aşağı inerken genelde gidona yığılıyorsunuz ve kollarınız bir zaman sonra ağırmaya başlıyor. Frenler yeterli gibi, abs olsaydı daha güzel olurdu, bir de motor biraz fındık motor denildiği gibi tamam 9000 devirden sonra içinden bir motor daha çıkıyor ama gazdan elinizi çektiğiniz anda o fındık motor yığılıyor, hani rolantide akayım gideyim yok ve bu da bir zaman sonra keyiften çok eziyete dönüyor, viraj hakimiyeti dönüşler gayet başarılı, lastikler irc olmasına rağmen sadece çok cam asfaltta tutunamıyor, aksi halde ok gibi virajlarda sorun yaşatmıyor. Selesi fazlasıyla sert, kısa mesafede sorun olmuyor ama 2saat ve üzeri sürüşlerde sele bir tarafınıza girip ağrı yapmaya başlıyor. Alınası bir motor mu? Bence değil, bu nedenledir ki alanlar 2000-5000km de satıyor, tabii kişisel görüşümdür, çok memnun kalanlar da olabilir.
İyi akşamlar...
Merhaba Arkadaşlar,
Mt25 ile 1.500 km tamamladım ve şimdilik gayet memnunum. Artık yavaş yavaş aksesuar olayına girmeyi düşünüyorum. Zaten motoru alırken radyatör koruma ve yan koruma demirlerini serviste taktırmıştım. Şu sıralar 90 km/h den sonra rüzgar rahatsız etmeye başladığı için bir rüzgar siperliğe ihtiyaç duyuyorum. Bu konuda piyasada iki türlü çözüm görüyorum.
1. Orijinal ön grenajdaki iki deliği kullanarak 20 cm lik bir ön cam ( https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-2016-yamaha-mt-25-on-cam-278959358/detay/)
2. Orijinal ön camı (kapağı) hiç sökmeden üzerine gidondan bağlama aparatı ile 30cm lik ön cam (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-25-on-cam-305933064/detay/)
Aramızda bu ürünleri kullananlar var mı ? Görüş ve önerilerinizi bekliyorum....
senin için resim ekledim bak ben ilk linkteki camı aldım ve memnunum.
http://imageshack.com/a/img921/2291/ejo4XT.png
http://imageshack.com/a/img921/461/V9O8ny.png
ben üzerine takılan 30 cm lik cam taktım memnunum rüzgar sorunum çözüldü
youtbe mt 25 ön cam yaz evren abi diye biri yapıyor
1. cam resimde küçük duruyor bence büyük. rüzgarı tam kesiyor diyemem ama bariz azaltıyor.
2. orjinal camı söküp taktım, orjinalı kadar sağlam olduğunu düşünüyorum.
3. diğer senin bahsettiğin camı ben araştırırken göremedim eğer görseydim 30cm lik olanı alırdım şu an kullandığımı değil
Arkadaşlar ben sepet taktırmadım, çirkin durduğunu düşünüyorum. Lakin yakın zamanda birkaç kamp içeren bir uzun yola çıkacağım. Bunun için çadır giysi falan filan da yüklenmem gerekiyor. Bunları motora sağlam ve güvenli bir şekilde nasıl yüklerim, siz nasıl yapıyorsunuz? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Tekrar selamlar, arada bir uğruyoruz motorla ilgili biriken goruslerimizi yazıyoruz.
Oncelikle sunu soylemek isterim motor cok cok iyi..bu sınıfta naked olarak bu kadar atak ve hızlı yok sanırım, ben inazumadan sonra resmen aşık oldum zira 3.8, 4 lt ye resmen 650 lik enduro gücü veriyor...suzukiye tekrar bindim geçen ve görüslerim yine değişmedi. Aslında rahatlık konusunda bence mt daha iyi, artçıyı hesaba katmazsak eğer..suspansiyonlar belki birazda çalışmanin verdiği alismayla yumusadilar sanki. 650 km oldu bu arada ve cidden adamlar yapmış diyorum. Titreşim demiş bazı arkadaşlar, bakin inazumayla fark yok..bu segmentte bikmiyorum baska varmi daha az olan..zaten xok az var e tek silindirliye binenler ne yapsin onuda dusunmek gerek...
Benim boy 1.80 ve bana eldiven gibi uydu cok rahat manevra yapabiliyorum, suzukiden zaten cok daha hafif. Ayrıca öne yigilma filan yokus asagi illaki naked oldugu icin enduro ya da cruiser gibi az olmaz ama bu tarzin getirdigi birsey. Racingle yokus inenler illaki vardir..😊..yakıt tuketiminide test ettim rodajda olmasina rağmen suzukiden en az %20 daha ekonomik bence bu beygirde bununyapabilmesi harika...insanlar neden hala 2 lt yakarak 180 le hgdilebilecegini dusunuyorlar ya da talep ediyorlar bunu anlamak guc. Gecen 50 cc lik cok eski bir pejo yaklasti yanima espriyle karisik kac yakiyor dedim cocuk muhtemelen iyimser bir hesaplamayla 100 dedi..yani dusunun..2.5 lt yakiyor 50 cc bisiklet bozmasi moped..teknoloji belki birgun bu aletlere 1 lt ile 180 km hiza cikabilen ve oylece 100 km giden motorlar uretecek ama suan degil..motorla ilgili belki torkun fazla olmasini bekleyebikiriz ama suzuki ile tipatip ayni yani yokus cikarken suzukidennhic farkinin olmamasi cidden ilginc geldi ama sonucta duke 250 ye de baktik inanilmaz tork var ama max hiz dusuk..aslinda oda denenmesi gereken motorlardan .ama tr piyasasi malum, alsan zor satarsin. Yamahanin birde o ekstrasi var. Ayeica tek silindirler zaten hep torkludur ama bg ceviremezler..
Bu motor su ana kadar sahip oldugum tum motorlar icinde (15) ilk 3 e girer(hatta bindiklerimi de katabilirim) zira 250 cc ile bunlari verebiliyor olmasi buyuk ekstra. Bakin bu motorlar icinde ilk sirada yine baska bir yamaha var ustelik onunla cok hizli kaza da yaptim, xjr1300...tabi endonezya ureriminden ayni kaliteyi beklemek yanlis olur ama verdigi rahatlik ve keyf olarak kisacasi yuzdeki gulumseme olarak bu 2. 1100 xxim 1150 lik cruiserim 900 luk endurom vs de oldu...dusunun..bu keyf siralamasinda 2. Diyebiliyorum..
Bir arkadas niye alan satiyor 5000 km de diye sormus.. bu hermarkada her modelde vardir bu olay her motor alip sattigimda satmaya calistigim motor icin hep ayni seyi dusunmusumdur..bu adamlar niye satiyor😊. Sıkılmak genelde ilknsebep ayrıca beklenti heaabı yapmadan alıyor bazı aceminsuruculer ve sonuc husran. Aynı motor kimine yavas kimine hızlı gelebiliyor.. bunları olcut almamak gerek. Zaten motor cikali daha 1sene olmadi. Zamanla hersey oturur..
Insallah rodaj bitince de memnuniyetim devam eder zira daha bu 180 olayini test edemedik bir iki kez 130 a cikardim o kadar. Bayram sonrasi sinop yapacagiz bir arkadasla giderken eosaj biter donste basariz...bu arada lastikleri suzukideki yeni mitas ve michaelin pilot larla değistirecektim ama baktim manevrasi guzel vazgectim...suzuki satilik bu arada haberiniz olsun...
Kamp malzemeleri gibi ağır yükünüz olacaksa tek alternatif artçı koltuğu üzerine takılan çantalardır. Sepetler o ağırlıklarda güvenli olmaz ve dengeyi de bozar.
Givi'nin şöyle bir modeli var, TR fiyatı biraz tuzlu ama yurtdışı sitelerinden uygun fiyata alınabilir;
Inazuma F benim hala aklımı kurcalayan bir motosiklet, hatta mt'yi satıp bir inazuma denesem mi diye düşünüyordum. Artçılı orta-uzun mesafeli gezilere çıkacağım, çekiş yönünden çok şey kaybeder miyim mt'den inazumaya geçersem?
MT şehir için çok atik, zevkli, şekil olarak da güzel. Ama orta-uzun mesafelerde çok rüzgar yemeye müsait oluşu, artçıyla kullanımda çok rahat olmayışı biraz can sıkıcı.
Merhaba arkadaşlar. Mt 25 alarak aranıza katıldım. Geçen hafta perşembe günü yamaha anadolu ya parasını ödedim ama henüz trafik işlemleri bitmedi. Fatura bugün ellerine ulaşmış. Sigorta yaptırmaya çalışıyorum. Umarım perşembe ya da cuma günü teslim alabileceğim. Bekleme süreci gerçekten zormuş
Bende şuan ikiside var, arada farklılık için kullanıyorum inazumayı ama mt çok ağır basıyor. Uzun yol için mt haliyle olmaz ama inazumada olmuyor tamam rahat ama 110 la giderken sanırım alet 12000 devir filan çeviriyor ve bu inanın bir yerden sonra işkence haline geliyor. Yani alrınızdan gelen dızzzzz diye bir sesle ve motoru cok zorluyormus gibi bir psikolojiyle zevk alamıyorsunuz. Mt de mesela 7500-8000 aralığında 110 la çok güzel seyredebiliyor. Bu nimet gibi zira alrınızdaki motora istediğinizi yaptirma olanağı tanıyor. 7000 altında commuter gibi ve az yakıyor 7000 üstü çok daha devirli bir naked moduna giriyor. Bugün artçılı bindik 5-10 km çok rahatsız olmadı oysa kendisininde motoru var işi bilen biri. Ben şahsen xmax diye çıktım yola scootere geçecekrim ama mt 25 i görmem sonra test etmem herşeyi değiştirdi. Inazuma gemi gibi ağır oturaklı ve hantal ama mt 25 tek kelimeyle duke tarzına daha yakın yaramaz bir çocuk gibi. Inazuma 2 kisi ile rahat ama bence tek kisi ile mt daha rahat, gidon cruiser gidonu kadar ağirdır inazumanın zira 200 kg a yakın. Bence inazuma almayı ďüşünen biri bulabilirse daha eski enduroya yönelse daha çok tatmin olur. Ağırlık ayni, yakıt 1-2 lt fazla ama ona görede tork ve bg var, hız var. Ustelik artçı ile wn rahat motorlar endurolar malum. 2005 gibi bir f650 gs çok daha zevk ve konfor verir. Bir bilgi daha paylaşayım mt büyük ihtimalle f 650 lerden daha hızlı cünkü 160 tan sonra pek gidemiyorlar. Inazuma için " hah işte tamda o işin motour" diyemiyoruz. Şehirde ağır yolda yavaş ve hantal.üstelikte basarsanız 5 lt yakar .ha, malzeme kalitesi, farlar, şanzıman, sele olarak mt den üstün. Ama diğer konularda mt o kasar ağırbasıyorki bu üstünlukler pek bir anlam ifade etmiyor.
Merhabalar herkese,
Vitesli motora ilk geciste mt-125 mi mt-25 mi onerirsiniz? Amacim 110-120 sabit, otoban ve sehirlerarasi oncelikli olmak uzere ara ara sehirici (haftada 1-2 / 20-25 km) kullanim. Torklu makina ve yamaha sevdigimden dolayi bu iki motosiklet arasindayim. Kullanici tecrubeleri benim icin onemli...
Once ybr'de tecrube edin falan demeyin nolur
Hocam çok tecrübem yok ama motosiklet almaya karar verirken izlediğim videolarda kullanıcısına göre mt 25 in riskli olabileceğini söylüyorlardı. yalnız uzun yol için 125 cc sıkıntı olabiliyormuş. Tecrübene güveniyorsan mt-25 al. Ben vitesli tecrübem çok olmadığı halde mt-25 aldım. Biraz yeteneklerime güvendiğimden birazda eğitim almadan trafiğe çıkmayacağımdan dolayı. mt-125 alırsan bir sene sonra değiştirmek isteyebilirsin
Aslında cbf150 tam sana gore...sıkılınca satışıda kolay. Mt25 alma çok hızlı ve sisede durduğu gibi durmuyor. Sonraki tercihin olur.
Bundan 1-2 yıl önde cbr250 ile başlanılabilinir deniliyordu şimdi 250'lik almayın deniliyor. Çabuk hızlanması makinayı güvensiz yapmaz. 125'le kaza yapıcak adam 250liklede yapıcaktır. Boşuna 125lik alıp parasını çöpe atmasın. Gitsin 250'lik alsın adam akıllı kullandığında sorun olmaz.
250'lik motor için eğitime ihtiyaç yok eğer motor tecrubeniz biraz varsa, 250lik tamam biraz seri olabilir ama mt 07 değil, r6 değil. Hata affeder sorun yaşanmaz düzgün kullanıldığında.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)