Öncelikle herkese selamlar.
Uzun zamandır forum takipçisiyim sürekli bu siteden bir şeyler okudum, öğrendim. Sonunda bende kendime ait bir motora sahip oldum. Motor tercihimi de Bajaj Avenger'dan yana kullandım. Bu motoru tercih etmemde çok acayip etkenler oldu motora aşık oldum falan diyemem ama cruiser görünümlü bir commuter olduğunu bende düşünüyorum. Bu da kötü bir şey değil zaten.
Şimdiye kadar kısa aralıklar da olsa vitesli olarak CBF 150, YBR 125, CBR 125 gibi küçük hacimli motorları deneme şansım olmuştu. Bundan dolayı da benim de isteğim küçük hacimli çok fazla yakmayan ve masrafsız bir motor sahibi olmaktı. Bu saydıklarımdan birini tercih etmek istememem ise tamamen bir değişiklik olarak bu modeli kendime yakıştırmam. Tabi rengi siyah ve 220 cc olsaydı tadından yenmezdi kanımca ama bu gelmiş ve fiyat performans olarak ,fiyat biraz yüksek performans ise tam vaadettiği kadar.
650 Km kadar kullandım ilk bakımı(750 km) geçtikten sonra naçizane fikirlerimi burada söylemeye çalışırım. Üstün bir motor bilgim falan yok ama bilgi alışverişi için ve Avenger sayfasının haraketliliği için tüm sahiplerden de aynı şeyleri görmek güzel olur..
Tekrardan herkese selamlar,saygılar...
O hortum bildiğim kadarıyla karbüratör fazla yakıt tahliye hortumu herkeste var yani senin yaptığın herhangi bir şey değil. Aşağı dogru boş bir yere sarkması lazım egzoza falan değmesin.
Tipinde bir olmamışlık var ama ne bilmiyorum.
İyi hoşta neden tek renk.Sarı lacivert bir motora binmek zorundamıyım.kırmızı siyahı neden gelmiyor.Çokmu zor.
Herkes 220'lik istemiş, Ekrem Bey de şu an için olamayacağını söylemiş ama, benim aklıma takılan sitelerinde 2 çeşit Avenger olması, Street ve Cruise olarak iki farklı görünüme sahip Avenger var. Bize sunulan Street modeli için Cruise deniliyor, e diğeri ne peki? İlk duyurulduğu günden beri takip ediyorum Street 150 modelini, bu başlıktaki her mesajı da kelime kelime okudum ama buna bir anlam veremedim. 220'lik ilerde gelecekse mümkünse Street 220 değil de, Cruise 220 gelsin de, bir anlamı olsun.
http://www.bajajauto.com/bajajavenger/
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Bu arada Hero Karizma alınır o paraya falan yazılmış da, gözünüzü seveyim iki tekerlek olması haricinde kıyaslanacak bir ortak nokta var mı iki model arasında? Ayrıca "şahsi görüşümdür" Karizma dediğimiz model, Hayabusa'nın ölüm orucuna girmiş hali gibi duruyor, logosu bile alıntı resmen,ön far grubu vs bu bir tek bana mı böyle geliyor?
Kullanicilardan yorum foto vb bekliyoruz, kismetse bende araniza katilmak istiyorum.
Herkese selamlar,
1000 km'yi devirdim, 1400 km falan oldu hatta. 750 bakımından sonra artçılı gezmelerim daha fazla oldu.
Motor 150 cc'nin hakkını verir bir şekilde yoluna devam ettiriyor. Maksimum hız olarak bir kere 120 km hıza ulaştım bu çok fazla sürmedi rüzgarından arkamdan esmesinin payı vardı muhtemelen. Tabi ki bu hızda yüksek titreşim mevcuttu. Motorun keyifli hızı bana kalırsa 80-90 arası böyle düşünerek binince gayet yeterli. Bu hızlarda ise titreşim rahatsız edemeyecek kadar az.
Frenleme olarak ön fren bilmiyorum herkeste mi aynı ama ani sıkmalarda biraz çabuk kızaklıyor gibi. Onun dışında arka fren çok aşağıda tutuyordu, bakımda bunu yaptırdım. Şimdi daha çabuk devreye giriyor. Frenlerken genelde önce arka sonra ön olarak kullanıyorum. Büyük sıkıntı yaşamadım. Motoru durduracak kabiliyete sahipler bana kalırsa 2 kişi bile olsa.
Lastikler için de fabrika lastikleri üzerinde şimdiye kadar kuru havalarda sürüş yaptım. ıslak performansına falan bir yorum yapamam tabi ki ama bunun için masraf etmeye en azından şimdilik lüzum yok kanımca.
Uzun yolculuklar için sele gayet konforlu o yönden bir eksisi olduğunu düşünmüyorum. Fakat artçı için arkaya Sissy Bar tarzı bir şey kesinlikle şart diye arka taraftan öneri aldım. Sanırım olursa artçı konforu da üst düzey olacaktır.
Arkaya heybe çanta tarzı yumuşak çantalar aldım. Montajını kendim yaptım. Sele altından bağlantıları var. Onlardan da gayet memnunum.
Yakıt sarfiyatı 2 kişi gezilerimde küçük bir hesaplama yaptım. 100 km de 2.5 Litre civarı yakıyor bana gayet makul geldi. Zaten olması gereken de bu tarz bir makina için budur sanırım.
Şimdiye kadar gevşeyen oynayan sıkılması gereken iki tane yer tespit ettim. Biri selenin yan bağlantı vidaları bunlar nedense gevşemişti. Bunu bagaj takarken farkettim. Bir diğeri ise sağ ayna montaj vidası. Onları sadece sıktım.
Bajaj fanı falan değilim asla daha önce de belirtmiştim benim beklentilerime göre alet yeterli. Bu yeterliliğin ölçüsünü bilerek alınırsa Honda CBF, Yamaha YBR gibi motorlardan çok çok aşağı kalır tarafı yok. Görüntüsü biraz farklı olsun diyenlere gayet öneririm. Ama fazladan verilen 1000 Liraya yakın parayı gözardı edin bence.
Üstün bir motor bilgim olmadığını yineleyerek iyi kötü birilerine faydamız olabilirse ne mutlu.
Burak bey cruise modellerinde sissy bar fabrika çıkışlı geliyor. Kötü de durmuyor umarım yedek parça olarak getirilir. Heybe çantaya değinmişken çantanın modelini ve nasıl taktığınızdan bahsedebilirmisiniz. Tüm heybe çantalar uyar mı yoksa şöyle olanlardan almalısınız diyeceğiniz bir model var mı.
Aynen Hocam Cruise modelindeki Sissy Bar olsa çok güzel olacak bir süre daha beklerim gelmezse kendim bir şeyler uydururum gibime geliyor...
http://www.texmotor.com/urun/tex-84-impertexten-uretilmis-reflektorlu-suya-ruzgara-asinmaya-dayanikli-heybe-canta_1457.aspx
Çantanın modeli linktekinin bir benzeri bağlantı yerleri falan tamamen aynı hatta TEX'in bir ürünü. Nasıl taktığıma gelince selenin arkasında kuyruğa doğru uzanan yerde bir adet vida var onu söktüm, ve yan taraflarında 2 tane vida var onları söktüm. Sökmek için pipo anahtar diye tabir edilen anahtarlardan bir tane edinmenizi tavsiye ederim. Çünkü yandaki vidalar özellikle birazcık derinde kalıyor. Vidaları çıkarıp seleyi geriye doğru çekincede sele zaten kolayca çıkıyor. Çantanın cırtcırt bağlantıları yaptım, ve seleyi geri taktım sadece yapması gayet kolay. Ben baya bir çanta baktım bu tarz yumuşak çantaların hepsi olur özellikle böyle cırtla bağlantı sağlananlar, tabi tercihen deri olanlarda seçilebilir. Sert çantaları takmak için ise ekstra demirler falan olmadan maalesef mümkün gözükmüyor.
Teşekkür ederim Burak Bey.
Geçenlerde fark ettim. Motorun solunda bir demir mazgal olması gerekiyor ayak koruma demiri olarak geçiyor galiba. Her yerdeki resimlerde ondan var. Türkiyeye gelenlerin hiç birinde göremedim. O parça neden motorla gelmiyor.
Kişisel düşüncem güzel durmuyor fakat ona bir çok ekipman uydurulabilir gibi gelir bana. Getirilmemesinin sebebini merak ediyorum.
Dostum aynı konuyla ilgili BAJAJ müşteri hizmetlerine bir yazı yazdım. Olumlu-Olumsuz bir cevap gelirse buradan paylaşıcam. Şöyle ki verilmeyen parça https://satis.kuralkan.com.tr/ypproduct.aspx ilgili linkte model seçimlerini yaptıktan sonra ürün grubu ŞASE, parça olarak da M-BASAKLAR diye kategorize edilmiş olan yerde KDV dahil 30 TL ye satılan bir parça olarak gözüküyor. Bence de işe yarar veya yaramaz orasına biz karar vermeliyiz bu kadar küçük bir şey bile olsa Motorla beraber olması lazımdı diye düşünüyorum bende.
Merhaba arkadaşlar
İstanbul ümraniyede yaşıyorum bende ilk vitesli motor olarak avenger Street 150 almış bulunmaktayım
istanbulda ikamet eden varsa hafta sonları buluşup organizasyon yapabiliriz diye düşünüyorum
Herkese selamlar,
Motorun Sissy Bar sorununu şimdilik çözmüş bulunuyorum.Mevcut arka tutunma demirini söküp sanayiye götürdüm. Sanayide bir demirciye üzerine eğip bükerek bir demir kaynattırdım. Kaynatılan demire de bir sunta bulup,kesip döşemecide kaplattım.(Demirciye 30 TL verdim,döşemeciye de 5 TL) Sonra da sprey boyayla kendim boyadım. Ortaya bu çıktı. Tutunma demirinin eğimini çok daha iyi hesap ederseniz daha da güzel olur kanımca. Şu anki hali biraz fazla geriye yaslanma içeriyor ama hiç yoktan çok çok iyidir tabi ki. Fikir edinmek için paylaşıyorum. Çok daha güzellerinin yapılacağına eminim.
Avenger 150'nin yağını yağ filtresini değiştiren var mı? Varsa tecrübelerini paylaşabilir mi? Kullanıcı klavuzunda çok ayrıntı yok. Kaç litre yağ alıyor, yağ filtresi yedek parça satılan sitede şuan yok, nerden buldu vs gibi....
Bu gün bayide avenger 150 yi inceledim.Nice motordan daha kaliteli duruyor.Eğer ki vibrasyon yoksa geçerli bir motor.Fakat fiyat biraz abartılı.5000-5500 bantında olsa tadından yenmezdi.Bir de renk seçenegi yok.Büyük handikap.Bayi 220 cc nin kasım ayı sonunda ülkemize gireceğini söyledi.8000 lirayı geçmesse düşünülebilir.Saygılar...
Geçen hafta bajaj online yedek parça sitesini denemek için avandallık takımı ve avenger avandallık kutusu sipariş ettim. Sipariş ederken kargo ücreti yazmıyor sonradan hesaplanıp faturaya eklenecek diyor. Yahu içinden ne şema ne bi etiket, klavuz falan hiçbir şey çıkmaz mı. Avandallık kutusunu sırf merakımdan aldım 5 lira diye ve ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok :D avandallık takım 20 lira, kutusu 5 lira ptt kargoyla geldi ve sekiz lira nakit kargo ücreti aldılar. Komik ve saçma oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
Resmini de paylaşayım;
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)