Avandanlık seti o içine koy dediğiniz torbayla geliyor zaten de, sağ üstteki plastik parça da avandanlık kutusu diye ayrı satılıyor. Benim anlamadığım plastik parça olan kutu sanki bir yere takılcakmış da aletler onun içine girecekmiş gibi ki normalde aletler kutunun içine girer, ancak burda kutu aletlere göre küçük, o nedenle motor üzerine bir yere takılcak mıdır nedir anlamadığım orası, bilmem anlatabildim mi?
Merhaba aklıma takılan bir konuyu danışmak istedim. Bugün 20 km kadar bir yol yaptıktan sonra motorun yağı seviyesine bakmak istedim fakat kullanma kılavuzunda gösterilen yere baktığımda hiç yağ göremedim. Kılavuzda alt sınır üst sınır diye iki farklı yerden bahsediyor. Neresi olduğunu bilen var mı.
Bir de bakım periyotlarına baktığımda yağ filtresi hakkında hiç bir bilgi göremedim. Bu modelde yağ filtresi kullanılmıyor mu. Kullanılmıyorsa bakım aralıklarının 5000km olması motora zarar vermez mi sizce.
hocam 750 bakımında sadece yağ değişti. filtre yok. 1.2 lt motul yağ aldım koyduk 20 tl bakım ücreti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------
benim ön cama ihtiyacım var ne önerirsiniz
Yağ filtresi konusu benim de sorum, ancak cevap bulana kadar yedek parça satan yere gidip sorucam sanırım. Bilgisini buraya paylaşırım. Kılavuz tam bir yetersizlik abidesi, motorun her yerini anlatmadığını, yetersiz kaldığını düşünüyorum. Seviye olarak resimdeki yere bakıyorsan doğrusun. O yakın plandaki resimde bilmem görebilir misin ama çemberin sağ üstüne doğru çok küçük bir çentik var ve sanıyorum ki orası en max olması gereken yer. Ama dediğin gibi alt sınır üst sınır çizgisi süper belirgin değil. Bir de şu var ki, motor yağını boşaltırsan 1 lt alır, filtresini de değiştirirsen emin değilim ama 1,1 yada 1,2 lt alıyor.
Garanti kağıdındaki periyodik bakım km'leri 5000 km'de bir gözükmekte ama sen 2500km'de bir yağını değiştirmelisin. Yağ filtresindeki fikrim ise 5000'de bir değiştirilmeli, ama bu orjinal filtre konusunda dediğim gibi bilgim yok. Ben 7500'de değişmesi gereken yağımı motorun sesini 6600'de beğenmediğimden ve bir yağ markası denemek istediğimden değiştirdim. Şuan motorumu adeta okşadığını hissediyorum. Kılavuzda önerilen 15W 50 ama bulamazsanız alternatif yağlar şeması var. Gittiğim serviste herkese 10w 40ı yapıştırıyolar mı diye içime bir kurt düştü, nedeni de yahu iki bakım serviste yaptırdım bir tane bilgilendirme, kontrol listesi kağıdı, neler yapıldı neler edildi bir bilgi verildiği yok. Ama bu yaptığım değişimde, aldığım yerde 15W 50 olmadığından, 10w 40 mı koyayım o zaman kılavuzda yazıyor dediğimde; onların önerisiyle 20w 50 koydum. Sakın bana 10w 40'ı bajajlara kullanma diye de tavsiye verdiler.
Kullanma kılavuzunun amacı motora nasıl bakım yapılacağını değil, nasıl kullanılacağını anlatmaktır. Yağ filtresi varsa her yağ değişiminde değiştirilmesi gerekir. Yağ mevzusunda söylenenler ise tam bir komedi. "Bajaj'lara sakın 10W-40 yağ koyma" lafı kimbilir ne kadar engin bir bilgi birikiminin sonucu ortaya çıkmıştır ? Cevap olarak tek yapman gereken "neden ?" diye sormak olmalı. Gerçi o cahillerin mutlaka bir açıklamaları vardır. Kullanma kılavuzunda mühendislerin verdiği tavsiyeye uymayacağız, apaçi servisi dinleyeceğiz öyle mi ? Kendisi doktora gittiğinde reçetede yazılandan farklı bir ilaç mı alıyor acaba merak ettim ? İnsanların cahilliklerini yüzlerine vurmak ayıptır ama ben artık tahammül edemiyorum. Geçen gün imzamdaki yeni motorumu teslim alıyordum. Adama lastik basınçlarını kaç yaptığını sordum, 32-32 dedi. Kılavuzda kaç yazıyor dedim, boşver kılavuzu diye cevap verdi. Sonra benzincide baktım 35-39 basmış. Kılavuzda 29-32 diyordu. Nefret ettim bu kendine güveni tam cahil sürüsünden.
Motorun yağını falan bu kadar kafaya takmayın, öncelikle koydukları yağ motosiklet yağı olsun, kullanma kılavuzunda yazan kalınlıkta olsun yeter. Yağ göstergesine de bakmayı bilmek lazım. Motorun duruşundaki en ufak bir eğimde veya motor yeterince dinlendirilmeden yapılacak bir ölçümde yanlış okunacaktır.
arkadaşlar selam,
Avenger geldiğinde bayiler sayesinde ilk test eden gruptaydım,
sonrasında bir adet avenger sahibi olduk.
ben memnunum motordan,
yakıtım 2,8 ile 2,3 lt arasında değişiyor (100km baz alınmıştır)
120 km hızı görebildim, 110 ile stabil gidebildim, sehir içi dur kalklarım çok oldu.
uzun yoldaki performansına bayıldım. Lastik performansı hariç!!!!
arada bir öksürme ve titreme olıuyor onu çözemedim ama ben gidişattan memnunum. eğer kros'a geri dönmezsem avenger ile bir iki sezon daha geçiririm gibi..
Güzel örnek vermişsin de benim aldığım yer oyle bir yer değil. Sanıyorum yazı dilinden, anlatım üslubundan kaynaklı esnaf abi muhabbeti gibi algılamışsın. Yazıları okuyanlar için belirteyim 10w 40 kullanılmaz anlamı çıkmasın, klavuzda olduğuna göre kullanılır. Ben yağın farkını hissettiğim ölçüde belirtmek istedim.
Assasinko35 resim için çok teşekkür ederim.
Kullanma kılavuzunda farklı bir yer gösteriyordu. Attığınız resimdeki yeri hiç fark etmemiştim.
Selamlar, sana ve senle birlikte tüm okurlara farkında olmadıklarını düşündüğüm ve öğrendiğim bilgileri anlatmaya çalışayım;
Bugün bajajın, bajajyedekparça diye hizmet veren Sultanbeyli'deki yerine gittim. Aklıma takılan ve yukarda bahsettiğim avandallık kutusu diye satılanın ne olduğunu ve Avenger 150 yağ filtresinin ellerinde olup olmadığını ve yerlerini öğrenmek için.
Genç bir arkadaşım bana yardımcı olmaya çalıştı sağolsun. İlk olarak şunu öğrendim ki avandallık kutusu diye satılan aslında resimde de yerini gösterdiğim avandallık kutusunun kapağıymış.
Ve orayı farkedince motorun sağ yanındaki o kapağın neden vidalı değil de anahtarla açıldığını daha iyi anladım. Akülere, kablolara, yani arıza ihtimali yüksek kısma ve bu tamir setine daha kolay erişim için düşünülmüş.
Gelelim işin klavuz kısmına;
Bu İngilizce klavuz o avandallık yerinden çıktı. "b1nt" arkadaşım bu klavuzda yağ seviyesi kontrol yeri de doğru gösteriliyor. Ancak bu klavuzlardaki bilgi eksikliği eleştirim sanıyorum avandallık yeri, kutu mu kapak mı, Türkçesi'nde yağ ölçüm yerinin yanlış gösterilmesi gibi örneklerle daha bir oturmuştur.
Yağ filtresi konusuna gelirsem;
Boxer yağ filtresi ile aynı olduğu söylendi ve kendime aldım bir tane. Zaten ucuz birşey. Kendim değiştirmedim hala ve 10 bin bakımım geleceğinden de değiştirme tecrübem olmayacak. Ancak yağ filtresini değiştirmek için sanıyorum ki diğer modellerdeki gibi basitçe 3 vida açıp kolayca ulaşamayacağız. Aynı şey zincirin çark kısmını temizlemek için de geçerli değil çünkü oraya ulaşmak için de bir zorluk var diğer model motorsikletlere göre.
Forumda bi yerlerde sağ arka tarafta artçının sele yanına denk gelip anahtarla oynayan bir kısım var orası nedir diye sorulmuştu, oranın ne işe yaradığını ben de hala öğrenemedim. Bilen varsa beri gelsin.
Öncelikle orası KASK kilitlemek için basitçe yapılmış bir şey. Kaskı kayışından bağlamaya yarıyor. Tabi ki pek güvenilir değil :DForumda bi yerlerde sağ arka tarafta artçının sele yanına denk gelip anahtarla oynayan bir kısım var orası nedir diye sorulmuştu, oranın ne işe yaradığını ben de hala öğrenemedim. Bilen varsa beri gelsin
Bu filtre olayına girmen çok iyi olmuş hocam ama biz değiştiremezsek pek de fazla anlamı yok. Bu konularda öğrenimlerini paylaşman çok güzel valla. Kendi adıma teşekkür ederim.
Vibrasyon varmı....
Bu motorların Hindistan fiyatlarını bilen varmı? 3000 tl civarında diye biliyorum kuralkana 100 de 100 kâr yetmemiş herhalde
Kuralkanın avukatı falan değilim.Yalnız 3000 üstüne 18 kdv 8 ötv yüzde yüze yakın ithalat vergisi koyarlarsa fiyat böyle şişer.Vergilendirme yanlış.
hocam tek silindir olduğundan dolayı vibrasyon var fakat çift balansör olduğundan dolayı bayağı düşürüyor vibrasyonu yani 110 ve sonrasına zorlarsan biraz vibrasyon var normal şartlarda gayet makul
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
hocam diğer marka ve modellerdeki problemde öyle türkiyeye gelen bir taşıt %100 fiyat artışı ile satışa çıkıyor vergilerden dolayı fakat kuralkanın o kadar kar yapmak istediğini düşünmüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
Arkadaşlar Bu Arada İnceleme Videosu Çektik Alıcak Olanlar İçin Yardımcı Olmak İstedik Aynı Zamanda Avenger Street 150 Yi Yorumladık
Arkadaşlar elinize sağlık,
Çok güzel olmuş.
Bizim servisi kullanan arkadaşları bu sekilde görmek bizi mutlu ediyor
Elinize sağlık, 10 binlik bakıma bana uzak da olsa Okay'a gelmeyi düşünüyordum zaten tanışırız umarım.
Eğer Avenger'la ilgili video yapacaksanız, şu zincirin çark kısmına ulaşabilme konusunu ve yağ filtresine ulaşabilmeyi çekerseniz çok faydalı olur.
Güzel bir video olmuş elinize sağlık. Avenger'a uyumlu üretilen hiç bir çanta demiri bulamadım. Tek alternatif heybe çanta gibi görünüyor. Videoda görünen çanta gayet büyük ve güzel görünüyor. Kendi motorunda kullanıp şu çanta uyuyor diyebileceğiniz bir çanta var mı veya motorun üstündeki çantadan biraz bahsedebilirmisiniz.
Arkadaşlar bendede avenger 150 var daha 600 km de ilk bakıma bile gitmedi açıkcası çok binmeye vaktim olmuyor. Dün biraz dolaşayım dedim ancak 50 60 km hıza çıktığında gidonda sallanma olmaya başladı yalpalama oldu. Sizlerdede benzer bir sorun oldumu yada neden olmuş olabilir yardımcı olursanız sevinirim
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)