Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Asya Motor - As 150 T 6a

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS


    MODEL AS150T-6A

    BİR UÇTAN BİR UCA ÖLÇÜLERİ: 2034X 700 X 118
    DİNGİL MESAFESİ : 1353 mm
    NET AĞIRLIK: 122 Kg AZAMİ
    AĞIRLIK KAP.: 150 Kg
    YAKIT HANESİ KAP. (LİTRE): 7.0 Lt
    TRANSMİSYON : GÜÇ AKTARMA KAYIŞ MAKSİMUM
    HIZ : (KM/H) 80 Km./h.
    MOTOR TİPİ : Silindir4 Zamanlı
    ÇAP ve STROK(MM): 149,6 cc
    MOTOR GÜCÜ (KVV/RPM): 8.84 hp / 7000 rpm
    ÇALIŞTIRMA: Elektrik Marşlı Marş Pedallı
    YAĞLAMA : Basınçlı ve Sıçratmalı
    MOTOR YAĞI: 4 Zamanlı Motor Yağı
    LASTİKLER: (ÖN 100/90-16) (ARKA 120/80-16)
    FRENLER : (ÖN DİSK) (ARKA TAMBUR)
    JANTLAR : (ÖN Hafif Metal) (ARKA Hafif Metal)
    ATEŞLEME : C.D.I.
    ATEŞLEME BUJİSİ : DPR7EA-9 (NGK)
    AKÜ: 12V./6A
    SİGORTA :20A/10A/5A
    FARLAR : 12V/35W/35W
    DÖNÜŞ SİNYAL LAMBALARI : 12V/ 10W*4
    ARKA FREN LAMBASI : 12V 21W/5W
    KORNA: 12V/3A/105dB
    GÖSTERGE PANELİ : 12V- 1.7W
    YAN LAMBALAR : 12V-5VV

    http://www.asyamotor.com.tr/modules....owpage&pid=105

    Bu motosikleti kullananlar deneyimlerini bu başlık altında paylaşırsa sevinirim.
    Hayatonda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    erdogan abı dylan ın uzerıne gul mu koklıcan yoksa

  3. #3
    skyline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    O da olur bea:)
    Benim de çok hoşuma gitmişti bu model..people s200 ün aynısı..Ama daha kullanan hiç görmedim piyasada..Varsa kullanan yorum yapsın gercekten..Bu arada sadece siyah rengi mi mevcut?

  4. #4
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Elbette ki hayıırr! Dylanımın üstüne değil gül parfüm bile koklamam.
    Bi bu motoru arkadaşım dün teslim aldı, bugün servisten çıkamıyor. Sürekli sigorta yakıyormuş alet. Yolda kalmış çalıştıramamış bi türlü..
    Bende araştırdım forumda bu aletle ilgili bişi yazan olmuş mu diye.. ona göre uyarıcaktım.. baktım yazan yok ben açayım bi topik de millet deneyimlerini paylaşsın dedim..
    Hayatonda

  5. #5
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    yanı yıne goruntu var ıcraat yok olmus..bı regal raptor bı sky team bıde as 125 t den baska cınlı alınmıcak sanırım(not unttugum varsa ozur dılerım sımdı aklıma gelenler bunlar)

  6. #6
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    asya motor sorunlu alet ya tıp var goruntu yok.
    Yeni yine yeniden

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motor uzaktan güzel görünüyor ama ,
    Ben yakından baktım , inceledim ! Beğenmedim !
    2200 YTL ye bir cup motosiklet almak istiyorsanız alın .
    Oturuş pozisyonunu direksiyonu cup'lar gibi !

  8. #8
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    SYM HD 200 ü andırıyor....

    Lastiklerin 16" olması büyük avantaj, çin malı almak isteyenler için düşünülmesi gereken bir alternatif bence...

    Ancak teknik sorunları, ortalama bir çinlinin üzerinde ise bilemem.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  9. #9
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    ya ben bu motora pazar günü fuarda (ankara) baktım beyendim:(
    Gerçekten sorunlu mu? Bana biraz bilgi verirmisiniz...
    ngk (dpr7ea-9 muydu neydi) buji var ve piyasada olmayan bir motor kullanıyolar.. Gerçi yeni olması sorunsuz olması demek değil...
    Bide parçalarının kalitesi hoşuma gitti gerçekten bi çoğu modele göre daha özenli gibi...

  10. #10
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    walla arkadaşım ilk aldığında bu sorunları yaşadı ama su anda sorunsuz kullanıyor. Fakat motor 150 kilo üzeri taşımıyor yani iki kişi binerken kilo hesabı yapıp binmek lazım Onun dışında işçiliğini bende beğendim. Başlangıç motoru olarak iyi bir seçim sayılabilir, tabii asıl yorumları kullanıcılarından duymak lazım. Ben bunu hiç kullanmadım, sürüşü vs. hakkında yorum yapamam.
    Hayatonda

  11. #11
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    ben bu motorun bir cup motor kadar basit olacağını sanmıyorum...

  12. #12
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    Asya motor standında (pazar günü) motoru yakın zaman da iki kişiye sattıklarını söylediler..
    Hiç sorun çıkmamış filan dedi
    Ama şunu söyliyim adam bu model üzerinde durdu ve en çok güvendiği
    model miş gibi davrandı... ve benimle baya ilgilendiler. Başımda 3 kişi vardı..
    İzlenimlerim bunlar... Ama ne kadar güvenilir?
    Yedek parçada çok iddalıyız çok önem veriyoruz dedi
    Yani umarım satana kadar ilgi muhabbeti değildir...
    Asya kullanan arkadaşlar varsa buralarda, satış sonrası durumu özet geçebilirmi???
    Teşekkürler...

  13. #13
    rsc86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir bornova altındağ ve pınarbaşı
    Motosikleti
    moskoviç 1.5lpg ilk hedef YZF 125 ileri
    mondial aynısını getir mişti ama satamadığı için kaldırdı

  14. #14
    skyline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    O da olur bea:)
    Ahh ahh bir güvenebilsek şu çinlilere
    Model benim istediğim tarzda,tekerleri standart scootere göre daha büyük(az yakar ve manevra daha kolay olur düşüncesiyle) ve de cupların görünümünde çok daha güzel
    Kaliteli markaların bu modelleri çok pahalı

  15. #15
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    yani evet büyük tekerleklerle biraz uzunca yola ve toprak ara yollara gider diye düşündüm...
    Gezi filan olsa bu scooterla ezik ezik arkada kalmayız çekinmeden gireriz topraklara
    çok mu iddalı oldu?

  16. #16
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bu motorları alınca yeni motor heyyoo! basalım gezelim bişi olmaz sakın demeyin.. bence derhal 100-150 ytl daha verip güvendiğiniz bir tamirciye götürün, kablolarını kontrol edip izole etsin fren tellerini balatalarını kontrol etsin gaz teliği fren telini yağlasın gerekirse yaylarını vs. değiştirsin.. Arkadaşımın motorunda freni sıkıyorsun öylece kalıyor geri atmıyor yani.. gaz veriyorsun bıraktığında durmuyor hala devam ediyor bir süre sonra (tel yerine oturuyor olmalı) öyle algılıyor bu durumu.. bir motorun sürüşünde çok ciddi hatalardır bunlar ve kaza anında kesinlikle affetmez.. hatta kaza sebebi bile olabilir bu sorunlar.. Bence bu tür sorunları önemsemeyen, motosikletin dilinden anlamayan, daha yağ tıpasının, sigortalarının yerinin nerde olduğunu bilmeyen, kullanma kılavuzunu hiç bir zaman okumayan sürücelerden olduğunuz sürece bu motorları 1 ay yakıcam artık bu motoru demeye başlarsınız bile.. bence motorun bakımını bilen bir yerde yaptırın, gerekirse kendiniz yapın..
    Motorunuzun dilinden anlayın onun ağrılarına sızılarına kulak verin uzun süre kullanırsınız ama "aman birşey olmaz!" derseniz 1 ay bile kullanamazsınız.
    Hayatonda

  17. #17
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    ErdoğanAktaş kızmışsın sen bana
    Benim amacım gezmek..
    Ama motora bakmam demiyorum. Sonuçta çinli alıyorum ve montajının da ne kadar rezalet yapıldığını biliyorum...
    Yani motor 2bin ytl ise hala almamamın sebebi 3bin ytl biriktirmeye çalışmam.
    Kask, mont, dizlik sonra güvenlik(alarm, zincir, örtü vs.),hırsızlığa karşı kasko.... bitmiyoki masraf bide dediğin gibi motoru açıp içini tekrar düzenlemeliyim, Servislerle iyi ilişki içinde olmak lazım.. Alır almaz ziyarete gidicem rüzgar mehmet i (ankara servisi), tanışıcam sohbet edicem..
    seninle aynı fikirdeyim, alıp bırakmıycam motoru...
    sonra paso şikayet ederim forumlarda...
    İnsanlar honda yı, yamahayı içi rahat etsin diye pahalıya alıyorlar...
    Durum böyle.. bu arada bu motoru kullanan bulamadık hala....

  18. #18
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Yek yanlış anlamışsın aslında ben sana kızmadım. Biraz arkadaşıma kızdım birazda motoru alıp derdini dinlemeyip sonra da bozuldu bu aletler bu kadarlıkmış diyenlere kızıyorum.. yoksa motoruna iyi baktıktan sonra herkesin elinde dağılan motoru uzun yıllarca sorunsuz kullanman mümkün.
    Hayatonda

  19. #19
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    haklısın aslında...
    Ama hala şu motoru kullanan bulamadık...
    Zaten piyasada bi durgunluk var sanki??

  20. #20
    tata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Satıldı

    Taze taze Asya Motor AS150T-6A tecrübeleri

    Evet arkadaşlar, motorsikleti Mayıs ayı başından beri kullanıyorum. Bir süredir bu motorsikletle ilgili görüşlerimi yazmak isteyip vakit bulamıyordum. Kısmet şimdiyeymis.

    Önce teknik bilgiler:



    Türkçe ve İngilizce olarak verilen iki kullanım klavuzu arasındaki farkları yorumlarınıza bırakıyorum.

    Bu motorsikletler bilindiği gibi artık (ne hikmetse) Türkiye'ye ithal edilmeyen, ancak Avrupa'da yılın en çok satan scooter'ı sıfatına sahip Honda SH 150'nin taklidi, ama bence en kötüsü ve dolayısıyle en ucuzu. Fiyatı 1950 YTL. Osmanlı Motor'un aynı şasi üzerindeki E-charm modeli su soğutmalı, ön ve arka disk fren ve 13,5 hp motor gücüne sahip. Tabi fiyatı da daha yüksek, 3000 YTL. E-charm'dan daha önce haberdar olsaydım, kesinlikle onu alırdım.



    Motorsikleti satın alırken forumda konu ile ilgili bir başlıkta da belirttiğim gibi, bir Asya Motor kazığı yedim. Asya Motor ÖTV farkını 10 günlük bir süre için kendisi ödemekten vazgeçmişti. İşte ben tam o sırada bu motorsikleti satın alan enayilerden biriyim. Motorsiklete 2223 YTL ödedim. Asya Motor'a durumu belirten bir mesaj attım, ama hiçbir cevap gelmedi. Ben motorsikleti aldıktan sonra fiyat - şu andaki fiyat olan - 1950 YTL'ye geri çekildi.



    Şimdi biraz da - 1300 km yol yaptıktan sonra - motorsiklet hakkındaki görüşlerimden ve tecrübelerimden bahsedeyim.



    Olumlu görüşler ve tecrübeler:

    • Daha önce bir Haojin scooter kullandığım için AS150T-6A 'nın 16 inçlik büyük jantları ve sert amortisörleri yol tutuş ve emniyet açısından beni memnun etti. Bir scooter'ın dengesizliği ve 60 km üzerindeki hızlardaki stabilite kararsızlığı bu motorsikletde yok.
    • Farları oldukça güçlü ve gece yolu rahatça aydınlatıyor. Ama bu gücün olumsuzluklarını aşağıda belirteceğim.
    • Yerden yüksekliği bir scooter olarak oldukça iyi. 10 inç jantlı scooterlarda çıkamayacağınız kaldırımlara, bu motorsikletle çıkabiliyorsunuz. Şu ana kadar motorsikletimin altı yere hiç temas etmedi. Haojin'de en az ayda bir kere alt sehpayı yere sürterdim.
    • Gaz kolu oldukça yumuşak ve sağ elim nasır tutmuyor. Tabi henüz bir kış geçmedi. Yağmur altında bir kış geçirdikten sonra yeni bir değerlendirme yapmak gerekebilir.
    • Boyum 1,78 m. Küçük tekerli scooterlarda bacaklarım motorsikletin dışında kalıyordu, dizlerimi içeri alamıyordum. Bu sorunum AS150T-6A'nın geniş bacak mesafesi sayesinde ortadan kalktı. Boyu 1,70'ten kısa arkadaşlara bu motorsikleti önermem, sele yüksekliği fazla gelebilir, ama ben çok rahat ettim.


    Olumsuz görüşler ve tecrübeler : (o kadar çok ki, hangisinden başlasam)

    Kullanılan plastik çok kalitesiz, birkaç örnek:

    • Arka iç çamurluk o kadar yumuşak ki, sıcak günlerde tekerleğe sürtüyor.



    • Km saatini tekerleğe bağlayan vida deliği kırık, ilk gün yolda km saat teli düştü. Servis (sağolsun) yenisini taktı. Bu arada ben de geçtiğim yolları arayarak düşen teli buldum ve servise teslim ettim.
    • Aynalar ayar tutmuyordu, ufak bir sarsıntıda veya sıcak havalarda (plastik yumuşaması sonucu) ayar bozuluyordu. Servis (sağolsun) mafsal çevresine tel sararak bu sorunu giderdi.



    • Farın güçlü olduğundan bahsetmiştim, ancak bu güç ısı üretiyor ve bu ısı da yarım saatlik bir kullanımın ardından far aynasının ampülün üstündeki bölümünün erimesine neden oluyor. Servis garantiden bir farı değiştirdi. İkincisi de erimeye başladı ve ben çok zorunlu kalmadıkça farlarımı yakamıyorum. Çin'den yenileri gelecekmiş, servis bunların arızalı olduğunu kabul ediyor. Bekliyoruz.




    Diğer olumsuzluklar:
    • Motor rüzgarlı bir yerde kalmışsa çok zor çalıştırılıyor. Bu ne anlama gelir, bilemiyorum.
    • Sabahları ilk basışta motor çalışıyor, ama biraz gaz verilip bir süre ısıtılmazsa stop ediyor ve ondan sonra yine çok zor çalışıyor.
    • Kısa duruşlarda kontak kapatınca motor çok zor çalışıyor.
    • Motorsikleti satın aldığımda ön çamurluk amortisöre değiyordu, ve amortisörün her esnemesinde şasiye bağlı olan ve sabit duran çamurluk kenarları aşınıyordu. Çamurluk arka bağlantısına 4 musluk contası takarak ön tarafı yükselttim ve sorunu giderdim. Bayide duran diğer sıfır motorsikletlerde de durum aynı.
    • Benzin depo kapağı o kadar yumuşak ki, bir süre yol aldıktan sonra kapak gevşiyor ve eğer depo dolu ise dışarıya benzin sızdırıyor. Servisin önerisi üzerine kapak contasına birkaç o-ring ekleyerek sorunu bir nebze olsun giderdim. Kapak gevşemeye devam ediyor, ama benzin sızdırmıyor artık.
    • Önde küçük bir torpido gözü var ve kontak anahtarı buraya uymuyor. Küçük olduğu ve arkası açık olduğundan içerisi çok çabuk tozlandığı için kullanmak istemiyorum. Ancak sigorta paneli de orada, sigortaları değiştirmem gerekmez umarım.
    • Yağ tapasından dışarıya yağ atıyor. Ne kadar sıkarsam sıkayım, farketmiyor. Belki oraya da bir o-ring operasyonu yapmalıyım.
    • Motorsikleti yıkadıktan sonra arka sinyalin içine su giriyor. Kışın da motorsiklet kullanan biri olarak, yağmur mevsimi başlamadan buna bir çözüm bulmam gerekiyor.
    • Sele altı bagaj bu ebatlarda bir motorsiklet için küçük. Yarım kask bile sığmıyor.
    • Günlük km sayacı da var. Ancak sıfırlamak hemen hemen imkansız. Üç aylık kullanım boyunca şimdiye kadar sadece 2 kere başarılı olabilim. O da seyir halindeyken.
    • Gösterge panelinin üstünde saat var, gündüzleri çok kullanışlı. Ancak gece kesinlikle okunmuyor, Çin'li elinde parça kalmadığı için herhalde, saat panel aydınlatması için mor ışık koymuş.
    • Sinyal flaşörüne sesli ikaz koymak üreticinin aklına gelmemiş. Genelde şehir içi kullanım için üretilen bu tür motorsikletlerde sinyal ikaz sesi sürüş emniyeti açısından çok önemli. Eğer uydurabilirsem başka bir markadan flaşör alıp değiştirmek istiyorum.


    Diğer bilgiler:
    • Yakıt tüketimi: Genelde şehir içi kullanıyorum. 100 km.de 4 lt. super benzin tüketiyor.
    • Hız: Sevmem. Bir keresinde hafif rampa yukarı 80 km'yi gördüm. Sanıyorum rampa aşağı 120 km'yi görür, ama ben denemeyeceğim. Size de tavsiye etmem.
    • Motor: Kalkışta ve alt devirlerde tork iyi, ama CVT dik yokuşta biraz geç kavrıyor. Motor orta devirlere geldiğinde isteksizleşiyor, güç düşüyor. Devir arttıkça (takometre yok, ama tahminen 5000 rpm üstü) tekrar güçleniyor.
    • Egzos: Alt devirlerde hafif hırıltılı bir ses çıkarıyor, güzel bir ses. Sanki daha hacimli bir motorsiklet kullanıyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz.
    • Frenler: Ön fren 1000 km.ye kadar doğru-dürüst tutmadı. Şu anda (1300 km) daha iyi. Herhalde bir süre sonra daha da iyi tutar. Yanlız balata çok cayırdıyor, Yamaha BW's gibi. Arka frende sorun yok.


    Sonuç olarak, 16 inçlik jantlarıyla küçük tekerlekli scooterlara göre daha emniyetli bir sürüş sağlayan, ancak detay ve parçalarındaki kalitesizliğiyle titiz kullanıcıları bezdiren orta karar bir alternatif.

    Asya Motor alırken, bulunduğum yerdeki (Bodrum) servise ve özellikle de İbrahim ustaya güvendiğim için aldım. Kendisine bu vesileyle yardımları, güleryüzü ve ürettiği pratik çözümler için teşekkür ediyorum. Asya Motor bilmelidir ki, Bodrum'da iyi satış yapabiliyorsa (ki bence yapıyor) bunu, buradaki bayi ve servise borçludur.

    Şimdilik bu kadar. Yeni tecrübelerimi yine sizlere aktaracağım.

    Sevgi ve saygılar.

    Not: Bu arada bu internet 1 Mbit'e çıktığından beri sürekli hat düşüp duruyor, beni de deli ediyor.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler