Çanta demirinden memnunmusunuz. İnternetten biraz baktım koruma demiri olmadan sadece bu modeli bulabildim.Tek vida tutuyor sanırım kırılır diye korkuyorum açıkçası.
Çanta demirinden memnunmusunuz. İnternetten biraz baktım koruma demiri olmadan sadece bu modeli bulabildim.Tek vida tutuyor sanırım kırılır diye korkuyorum açıkçası.
Çanta demirinden genel anlamda memnunum. Ancak bazı sorunları sıkıntıları yok değil. Yolda giderken desteksiz, tek bağlantıdan montaj olduğu için gıcır gıcır ses yapıyor. Ben içerisine çok bir ağırlık koymadım bu zamana kadar ancak ciddi ağırlıklarda kasisten çukurdan geçerken demir yamulup esneme yapabilir.
Benim motorda da bir sıkıntı var. Yolda giderken sürtme gibi bir ses geliyor. ( Böyle vın, vın, vın gibi teker döndükçe :D )Titreşim olarak ayak koyduğumuz yerde ve selede hissediliyor. Sanırım disk yada balata ile ilgili bir problem, ön freni fazla kullanmasam bile 6km lik mesafede disk el değmeyecek kadar ısınıyor. Daha rodaj bakımı gelmedi 250kmde motor ama en kısa sürede servise götürücem baya rahatsız etti beni.
Geçen sene aralık ayında TVS Jüpiter 125 alarak aranıza katıldım. İlk motorum an itibariyle bin kilometre yapmış bulunuyorum bu sürede yaşadığım birkaç sorun oldu. Tabi bir de yıkadıktan sonra motoru park ederken düşürme olayı yaşadım ona da değineceğim.
Öncelikle motoru aldığımda montaj hataları mevcuttu halen bazı parçalarda tam birleşmeme sorunu mevcut açıkçası beni çok rahatsız etmiyor. Yaklaşık bir ay önce petrolde motoru yıkadıktan sonra yan ayaklığa almıştım. Kurulama işlemi bittikten sonra motoru çalıştırmayı denediğimde yan ayaklık açık hatasında takılı kaldığını fark ettim. Motor hiçbir şekilde çalışmadı. Ayaklığın yanında küçük bir mıknatıs gördüm ve sensör sisteminin bozulduğunu fark ettim. Sistemi manuel olarak yeniden kurdum ve motor çalıştı ardından servise giderek ayaklık sensörünü iptal ettirdim.
Birçok motorda mevcut olan direksiyon gıcırtısı bende de vardı motoru düşürmemin ardından bu ses daha da artmıştı. Tekrar servise giderek -parça bulunmaz diye endişeliydim- sağ ön paneli değiştirip kablolama sistemini yeniden yapmalarını istedim sağolsunlar parçayı değiştirip direksiyonla ilgilendiler artık ses gelmiyor. Parça sorununu sorduğumda da böyle bir şey olmadığını söylediler.
Bunun dışında motoru işe gidip gelmek için kullanıyorum. Günlük 25 km yol yapıyorum. Motor pratiği kazanmak açısından doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Motoru alırken Hero Dash 125 ile Jüpiter 125 arasında kararsız kalmıştım. Kuzenimde Jüpiter 110 modeli olduğu için tercihimi Jüpiterden yana kullandım. Açıkçası motordan pek anlamadığımdan parça kalitesi hakkında yorum yapamıyorum lakin tecrübesiz bir sürücü olarak kullanması oldukça kolay ve eğlenceli geldi bana.
Sizlere de birkaç sorum olacak motorla 60 km/h hızla ilerlerken belli bir yerden sonra vınlama özellikle yokuş aşağı inişlerde başlıyor. Biraz gaz verince sorun geçiyor. Sebebi nedir başka böyle bir durum yaşayan var mı ? Son olarak üzerinde gelen lastikler yağmurda pek güven vermedi. Yaşadığım yerde (Gaziantep) yaz mevsimi başladı pek yağmur yağmaz. Bu lastikleri yazın kullanabilir miyim, tavsiyeleriniz nelerdir ?
Yokuş aşağı inerken kavrama boşa düşüyor anladığım kadarıyla. Gaz vermeden inmeye çalışırsan bu ses normal. Devrinde gaz vererek inmeye çalış, kayışı boşa düşürme.
Lastik konusuna gelince, bende de Jupiter 125 var. Rodaj bakımından sonra Anlas Winter Grip 2 (SC500) ile değiştirdim. Uygun fiyatlı iş görecek bir motosiklet lastiği. İstersen Anlas SC360 da tercih edebilirsin. Bu işin yazı kışı yok. Yazın bir su birikintisine gelirsin (genelde belediyeler çiçek sulama yerine yolları suluyor) kayar düşersin, keşke taktırsaydım dersin. Keşke dememek için lastiği değiştirmeni öneririm.
Pirelli, Metzeller gibi markaların da lastikleri var bu ölçülerde ancak çok pahalı. Anlas yeterli olacaktır.
Kimi insanlar orjinal ölçülerin dışına çıkarak büyük lastik takıyor. Sizin kararınız ancak ben orjinal ebatta lastik taktım.
Rafık keyifli sürüşler.
Lastik işi önemli şakaya gelmez haklısınız. Orijinal ölçülerin dışına çıkmak bana da pek mantıklı gelmiyor sonuçta bu şekilde ayarlanıp satışa sunulmuş.
Teşekkür ederim rafığım Profilinizde Karşıyaka ibaresini görünce sizi de Gaziantep'te sandım sonra önceki sayfalarda motoru İzmir'de aldığınızı hatırladım. Siz tüm montaj hatalarından arındırdınız sanırım ilk motorum olmasa biraz ben de kurcalamak istiyorum da endişeliyim.
Az önce işe gelirken büyük bir çukurdan geçtim aklım jantta kaldı ya nedir bu başıma gelenler. Eğrilik falan olmuş mudur hızım 30km/h civarındaydı daha kötüsü çukura biraz da frenle girmiş olabilirim.
Jupiter 125 Türkiye Whatsapp Grubu
Whatsapp grubunda bolca goy goy dönüyor. Grubu sessize alarak takip edebilirsin istersen. Bazı konularda da faydalı muhabbetler oluyor, motosikletinle ilgili faydalanabilirsin.
Evet ben montaj hatası diyebileceğimiz tüm sorunları gidermeye çalıştım. Size de bu uygulamaları ve kontrolleri yapmanızı tavsiye ederim.
Varyatör fanı vidaları sabit mi kontrol. Vidalara gerekirse civata sabitleyici sürerek sabitlemek.
Sele altı havuzunu sökerek, motor bölümünden geçen kabloları su vs için izole etmek. Boşta duran sallanan, bloğa değen kabloları uygun yerlere plastik kelepçe cırt ile sabitlemek.
Ön kafayı sökerek kombine fren ayarını kontrol etmek. Genelde ayar somunu gevşek olunca arka stop ışığı takılı kalıyor.
Ön kafayı sökünce, gidon borusunun oradan geçen kablolar boştaysa çengel şeklinde kabloları toplayan demirin arkasına almak. Çengelin iki yanında bulunan delikli plastik parçaları kır gitsin. Gidon dönerken kablolar buna değerek ses yapıyor.
Sinyal verince ve yan ayaklık açık olunca öten buzzer düdüğü ben iptal ettirdim. İsterseniz onu da iptal ettirebilirsiniz.
Arka tarafta plakanın oradan da olabilir, sarkan eden soket varsa onları uygun yerlere sabitleyip izole etmek. Genelde bagaj havuz ışığı için yapılmış tesisat soketi boşta sallanıyor. Hindistan'da satılan modelde bagaj ışığı var, bizde yok.
Varyatör kısmında kayış ve baga yönünü kontrol ettirmek. Genelde baga yada kayış yönü hatalı montajlanıyor.
Kendiniz bu işlemleri yapmak istemezseniz bir tamirciye yada yetkili servise götürün. Parası mukabilinde bu işlemlerin yapılmasını istediğinizi söyleyin. Para vermediğinizde bu işler için uğraşmazlar. Ver 300-500 lira kafan rahat rahat pin motürüne.
Lastik havaları konusunda, ön konsol tarafında ideal hava basınç bilgileri var ancak bana göre bu hava basıncı düşük kalıyor. Önler 28, arkalar 32-33 şeklinde dolaşıyorum ben.
Gidon kablolarını sağ ön panel değişimi vesilesiyle düzelttiler. Seleyi söküp kabloları sabitleme işi benim için daha kolay sanırım.
Mesela ışıkta beklerken arka freni sıkınca motora neden bir titreme geliyor şu an da bunu araştırıyorum. Whattsapp grubu için teşekkür ederim. İşe yarar bilgiler bulunabilir.
Sinyal sesini değil de yan ayaklık düdüğünü sensörüyle birlikte iptal ettim beni yolda bırakmıştı.
Dururken on ve arka freni sıkınca bendede aşırı titreşim oluyor. Servise sorsak sıkma diyecek 😂 keşküle çevirme garantili bir titreşim.
Bu sorun tüm Jüpiterlerde var. Yağı değiştirerek titreşimi bir miktar azaltan arkadaşlar oldu. Dilerseniz deneyebilirsiniz.
herkese merhabalar. 2 ay önce jüpiter 125 aldım ve . direksiyon düz tutulduğunda gidon trimi ile torpido trimi arasında 8mm lik kayma var üstten bakıldığında bunun bir çözümü var mı.
Bende 46 litre kappa k466nt model çanta taktım. Büyük çanta nasil durur diye merak edenler bakabilir ☺️Çanta demiri olarakta bunu kullandim. https://www.nazilliavm.com/urun/tvs-...5-canta-demiri
Merhaba arkadaşlar geçen sene ağustos başında Jupiter 110 aldım , 1 seneye yaklaşacak kullanıyorum bu paraya bu kadar maalesef üzülerek söylüyorum . şimdi 2 sorum olacak
1) Yumuşak kullanımda 85 kuruş , basmaca 1 lira yakıyor . Bu normal mi ?
2) Kimi sayfalarda herkes motorun kayışını değiştir değiştir diyip duruyor Honda Spacy kayışı tak daha temiz ve daha güzel sürüş diyorlar ne kadar doğru ?
Kuruş olarak değil de lt / 100 km olarak hesabınızı tekrar yaparsanız konuyu takip eden arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir.
jupiter 125ile 2 kere ölçtüm ilki rodaj başındayken 50km altı eco mode da 2 litre yaktı. Sonra arada 60 70 e çıkınca 2,3 litreye çıktı daha basarsam 2,5 ları görür tahminen bana normal geldi. 110 ve 125 arasında çok fark olmasa gerek
Tabii tabii hocam çok fark yoktur o zaman normal diyorum zaten yeşil kullanımda dediğim gibi 85 kuruşa düşüyor onda sorun yok anlaşıldı .
Kayış konusunu merak ediyorum . Çünkü kayış ters takılmış olabilir kontrol edelim dediğim zaman kimse yapmak istemiyor , bende birini bulursam hemen tak diye açınca onuda değiştireyim diye düşünüyorum
Benim motorda da onden bir surtme sesi geliyor. periyodik olarak. birkaç mesaj once yazmistim. Servis bakmadi bile balata surtuyordur alisir dedi. 700km oldu hala aynı.20 yildır bu isi yapiyorum benden iyimi bilecen falan diyor 😂 montaj hatalari var bakalim desem basıma ne gelir bilemiyorum😂Bugun farkettim ön tekeri elle cevirince belirli bir noktada teker zor dönüyor ve duruyor. Olmadı garantiyi bozucam zaten uma ve bu servisleri ile garanti süreci nasil işler bilemiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)