Bajaj Pulsar RS 200 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Nisan 2016, 12:53
#321
Herkese merhaba,
Foruma yeni üye oldum. Üye olmadaki amacım satın almayı düşündüğüm Pulsar 200 RS modeli ile ilgili kafama takılan birkaç soruya sizlerden cevap bulabilmektir. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
- İlk sorum şu; Özellikle 200 NS modelinde kullanıcıların bazıları motorda kronik stop etme problemi olduğunu yazmış. Ama nedenini öğrenemedim. Bu problem hakkında bilgisi olan var mı? Motor neden stop ediyor?
- Düz vites motor ilk defa kullanacağım için bilemediğim bir şey var seyir anında motor stop ederse bu bir güvenlik riski oluşturur mu? Motor stop ederse arka tekerlek kilitlenir diyenler var. Eğer öyleyse bu çok tehlikeli bir durum değil mi?
- Yine bu forumda Bursa'dan bir arkadaşın NS200 ile giderken bir anda motordan düştüğünü ve yaralandığını okudum. Hatta arkadaş kaskın resmini paylaşmış. Resmen Allah korumuş. Kendisine geçmiş olsun diyorum. O motorda inceleme yapılmış mı acaba muhtemelen teknik bir problem yaşadı ki böyle bir talihsiz kaza meydana geldi. Neden o kaza yaşanmış acaba? Aklıma takılan bu motorun sürüş güvenliği açısından bir risk taşıyıp taşımadığı. Bajaj dünyanın en büyük motor üreticilerinden biriymiş hatta KTM'in ortağıymış v.s. bunlar güzel şeyler ama motor güvenlik açısından bir risk taşıyor mu acaba? Yada daha tecrübeli olan arkadaşlar bilir Japon motorlarında da yok stop etme, yok teker kilitlenmesi yok bilya dağıtması ve bunun gibi problemler oluyor mu?
Şimdiden teşekkürler ve herkese kazasız belasız keyifli sürüşler...
Reklamlar
-
11 Nisan 2016, 17:30
#322
Merhabalar.İki motoruda test ettim.
-Stop etme ile ilgili ilk sorun burada yazılmıştı.Daha sonra bir kaç motovlogger videolarında bu durumdan bahsetti.Ama bununla ilgili o kadar soru sorulmasına rağmen gidip görüştüğüm bütün bayiiler bu durumu reddettiler.Yok öyle bir şey dediler.Biraz havada kaldı o problem.Tabi stop ederse teker kitler eğer debriyaja basmazsanız.Bilmiyorum çok şikayet yok bunla ilgili.Hatta 2015-2016 yıllarında çıkan modellerle ilgili hiç şikayet okumadım.Test ettim ve ben bu durumla karşılaşmadım.
-Bursa'da düşen arkadaşa benzer bir şeyi ben yaşadım.Ama motorum bajaj değildi.Neyse gözlerimi hastanede açtım ve nasıl buraya geldiğime anlam veremedim.Tam kafamın arkasından darbeyi almışım.Kask ordan yamulmuştu.Tam iki ay sonra hatırlayabildim.Sollamaya çıkan bi araç yüzünden panik fren yaptım ve lastik kitlendi motor üstünden tarlaya uçtum kafamı ordaki kayaya vurmuşum.Kürek kemiğim yamuldu.Şükür düzeldi.Motorla aramda 30-40 metre mesafe vardı.Nasıl uçtuysam.
Velhasıl kelam motora yeni başlıyorsanız ABS'siz motora binmeyin.Ani fren anında lastik kitler.
-Rs200 fiyat performans olarak çok iyi bi ürün.Abs standart.Yedek parça uygun.Ama şu fiyatı 9.990 yapsınlar millet kapışır rs'leri.Ben kullandım acayip keyifli bir motor.En güzeli lastik kitleme diye bir şey yok.Frenleri mükemmel.Deneyin bence.
-
11 Nisan 2016, 20:28
#323
Tesekkurler Keoma, acayip kararsizim bu motor ile ilgili.
Kimse yogurdum eksi demez tabi o yuzden bayilerin bu problem ile ilgili birsey soylememesi normal. Sonucta bu problem musteriye soylense kimse almaz. Kisa bir test surusunde sorunu anlamak pek mumkun degil bence. Sicak hava soguk hava dur kalk trafik devirli surus yokus yukari yokus asagi vs bircok farkli kosul var.
Bir blogger motor sogukken ve yokus asagi inerken stop ettigi soyluyor ve hicbir servisin birak problemi cozmeyi nedenini bile anlamadigini yaziyor. Tabi servislerin bu halide beni dusunduruyor. Sonucta uzay mekigi degil bu. Stop etme problemini bile cozemiyorlarsa problem var demektir.
Tabi her motor stop edecek diye de bisey yok. Ama oran onemli. Atiyorum 10 motorda 3 veya 4 tanesi bu problemi yasiyorsa % 30 % 40 eder ki bu kronik soruna isaret eder.
Son olarak bu abs meselesi de muallakta kalmis. Onde var arkada yok diyolar. Arkada sadece sensor var diyolar. Arkada abs yoksa neden sensor var? Madem sensor var o zaman neden abs yok? Honda PCX'te ESP diye bi sistem vardi. On frene basinca arka fren belirli bir oranda tutuyordu. Acaba boyle birsey mi? Yani abs devreye girince arka fren otomatikmolarak tutuyor gibi birsey mi?
Birde AEA 200Ns't hayali bos vites var demis. Bilmedigim icin soruyorum hayali bos vites ne demek var mi boyle birsey gercekten?
Keske dedigin gibi bir kampanya yapip fiyati biraz indirseler o zaman icime daha kolay sinecek ama bu fiyata kararsiz kaliyorum. 10.900 tl fiyati var lastikler cok dandikmis bide lastik degistirsen iyi bir lastik 600 tl etti 11.500 plaka ruhsat sigorta derken 12.000 tl.
-
11 Nisan 2016, 20:37
#324
Abs arkada var mı diye sordum arkadaş kombine frenliyor dedi.Ama frenlerini harbi beğendim.200 ns yi de bi o kadar beğenmedim.Ön fren çok fazla kitleme eğilimindeydi.Vitesle ilgili bi anormallik hissetmedim.Fiyatı dediğim gibi bol 9 lu olsa gönlüm rahat bir şekilde alırım sırf abs'si için.Ama malesef dediğiniz gibi 12 olunca göz başka yerlere kayıyor.
-
13 Nisan 2016, 13:17
#325
Ana sayfada çıkan Bajaj reklamında rüzgar tersine esiyo
-
13 Nisan 2016, 18:09
#326
Fiyata değer
400 küsür kilometre oldu. Şu ana kadar da herhangibir sıkıntısını görmedim.İnşaallah da görmem.Motora her binişi insanda ayrı bir heyecan uyandırıyor gerçekten. Scooter tip bir motordan böyle bir motora geçince motor sürüş keyfini işte o zaman anlıyorsunuz.
-
13 Nisan 2016, 20:12
#327
Alanlar ne alemde kaç km geldiniz sıkıntı var mı ?
-
14 Nisan 2016, 09:32
#328
arkadaşlar 8000 km deyim herhangi bir sorun yok.
Bahsedilen stop etme problemi ile hiç karşılaşmadım şuana kadar ser vis masraflarım 200 tl tutuu
ilk bakım 100 tl
ikinci bakım 100 tl
tavsiye ediyorum orta siklet sınıfta fiyat performans kalite olarak benim en idaalim
abs görevini çok iyi yapıyor önde abs arkada yok die ön yargılı davranmayın abs çeşitleri çok.
bir birinden farklı abs kombinleri var. ama tekrarlıyorum frenler müthiş.
bundan sonra ktm 390 rc düşünüyorum ama 400 ss gelirse ve fiyat olarak makul olursa sorgusuz sualsiz alabilirim.
-
14 Nisan 2016, 14:48
#329
ben 450 km kullandım. Stop etme diye bir şeyle karşılaşmadım. Sadece ben bazen kalkışlarda yokuşlarda fazla gaz vermediğimden olsa gerek stop ediyor. O da sanırım ya fazla güçlü olmadığı için ya da ben ayarlayamıyorum, ondan. Ama gidiş esnasında ne yokuş yukarı ne aşağı asla stop etmedi. Böyle bir sorun yaşayan varsa da ben yaşamadım, maşallah diyelim
-
14 Nisan 2016, 16:58
#330
merhaba ilk defa racing tarzı motor alıcam ve yardıma ihtiyacım var. bajaj rs 200 ile hyosung gd250r arasında kaldım. tecrübeli olan arkaaşlardan yarım istiyorum ama gerçekden şahsi değil genel yardım istiyorum. ben bajaj hastasıyım bajaj olsun değil ikisinin arasındaki gerçek farkları bilen arkadaşlardan yardım istiyorum
-
15 Nisan 2016, 16:24
#331
Arkadaşlar merhaba, Ben 1700 km yol yaptım. Memnun olduğum yanları da var olmadığım yanlarıda var. Henüz yeni sayılır ama size olumlu-olumsuz yanlarını kendimce söyleyebilirim. Öyle bilmeden kullanmadan laf kalabalığı yapmaya gerek yok. Lütfen bilenler kullananlar yazsın. Doğru dürüstçe yazsın. İyisinide bilelim kötüsünüde.
Öncelikle ne yazık ki stop etme problemi var. Bende var en azından. ilk aldığımda önemsemedim ben stop ettiriyorum sandım debriyaja alışınca düzelir diye düşündüm ama hala ara ara stop ediyor. Servisler berbat. Önce normal rodajda yapar dediler, sonra yakıttandır dediler, sonra bakıma girince düzelir dediler. Resmen başından salıyorlar. Özellikle motor soğukken ve çok sık dur kalk yapınca stop ediyor. İnsan bir makinaya bağlar elektroniğini kontrol eder neden stop ediyor araştırı ama yok nerde. Servislerde ilgi alaka pek yok - ustalık zayıf - servisler çok iyi değil (bir çay bile ikram etmiyorlar) 100 TL değil 150 Tl yap şunu ama doğru düzgün hizmet ver. Japonların servisine girince insanın içi açılıyor. Azıcık örnek almaları gerekir. HErkese bayilik herkese servis vermemeleri lazım. Hatta özellikle büyük şehirlerde kendi bayilerini ve kendi servislerini açmaları lazım. Kurumsallık bunu gerektirir.
Lastikler çok kötü katılıyorum. Ben henüz değiştiremedim ama ilk fırsatta değiştirmek lazım. Kuru zeminde çok problem yok ama ıslak zeminde bu lastikler ile kullanmak delilik.
Bide son olarak vites göstergesi ve hararet göstergesi olsa çok iyi olurdu.
Birde aynalar. Abartıldığı kadar kötü değil ama ehh işte.
Bunların dışında;
1. Çok yakışıklı. Tasarım olarak kimse eline su dökemez. Tasarımına aşığım
2. Piyasadaki en uygun fiyatlı motor (Çinlileri saymazsanız)
3. ABS olması çok iyi. Ama söyleyeyim arkada abs sensörü varmış kombine fren yapıyormuş falan bunların hepsi külliyen yalan. Arkada bildiğin klasik hidrolik ayak freni var. Arka frenlerin hiç bir esprisi yok yani. Kimsenin söylediğine inanmayın açın okuyun kullanma kılavuzunu orada da yazıyor zaten.
4. Ama bu söylediğim frenler kötü demek değil frenleri gayet iyi. Lastikleri de değiştirsem daha iyi olacaktır.
5. Oturuş pozisyonunu beğenmeyenler var. Ben diyorum ki bu motoru alanlar yarışa mı katılıyorlar ki. Herkes şehir içinde kullanıyor. Bence sürüş pozisyonu harika. Şehir içinde hiç yormuyor. Bu alet herhalde piyasadaki en rahat sürüşü olan motordur. (Kendi sınıfınde tabi)
6. Titreşim ile ilgili yorum yapamıyorum ben hep tek silindir kullandım. TEk silindirliler arasında da bariz bir fark yok hiçbirinde.
Hyosung için birşey söyleyemem ama şunu unutma çoluğun çocuğun varsa veya canını azıcık olsun seviyorsan ABS'siz motora binme. Hele ABS'siz racinge sakın. Aradaki fark ölümle yaşam arasındaki kadar fazla. ABS'siz motorda ani frende ön tekeri kilitlersen kaçınılmaz son belli. O yüzden ne alırsan al ABS'li al.
BEnim yorumlarım bunlar.
-
15 Nisan 2016, 16:56
#332
Geçmiş olsun bu stop etme sorununu 200 NS yaşıyan çok kulanıcı vardı ama çözüldü die biliyorum 2013 2014 sonrası ns 200 lerin hepsinde stop etme sorunu çözüldü die biliyorum rs 200 de ise ilk defa sende duydum stop etme sorununu bizim rs 200 whatsup gurubumuz var yaklaşık 10 kişi falan var ve böle bir sorunu olan kimse yok.
Enson duyduğum bu stop etme sorunu için yazılım güncellendiği servislerden beyne yazılım yükletir. yada önce bir araştır.
-
15 Nisan 2016, 17:36
#333
emrtexay adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, Ben 1700 km yol yaptım. Memnun olduğum yanları da var olmadığım yanlarıda var. Henüz yeni sayılır ama size olumlu-olumsuz yanlarını kendimce söyleyebilirim. Öyle bilmeden kullanmadan laf kalabalığı yapmaya gerek yok. Lütfen bilenler kullananlar yazsın. Doğru dürüstçe yazsın. İyisinide bilelim kötüsünüde.
Öncelikle ne yazık ki stop etme problemi var. Bende var en azından. ilk aldığımda önemsemedim ben stop ettiriyorum sandım debriyaja alışınca düzelir diye düşündüm ama hala ara ara stop ediyor. Servisler berbat. Önce normal rodajda yapar dediler, sonra yakıttandır dediler, sonra bakıma girince düzelir dediler. Resmen başından salıyorlar. Özellikle motor soğukken ve çok sık dur kalk yapınca stop ediyor. İnsan bir makinaya bağlar elektroniğini kontrol eder neden stop ediyor araştırı ama yok nerde. Servislerde ilgi alaka pek yok - ustalık zayıf - servisler çok iyi değil (bir çay bile ikram etmiyorlar) 100 TL değil 150 Tl yap şunu ama doğru düzgün hizmet ver. Japonların servisine girince insanın içi açılıyor. Azıcık örnek almaları gerekir. HErkese bayilik herkese servis vermemeleri lazım. Hatta özellikle büyük şehirlerde kendi bayilerini ve kendi servislerini açmaları lazım. Kurumsallık bunu gerektirir.
Lastikler çok kötü katılıyorum. Ben henüz değiştiremedim ama ilk fırsatta değiştirmek lazım. Kuru zeminde çok problem yok ama ıslak zeminde bu lastikler ile kullanmak delilik.
Bide son olarak vites göstergesi ve hararet göstergesi olsa çok iyi olurdu.
Birde aynalar. Abartıldığı kadar kötü değil ama ehh işte.
Bunların dışında;
1. Çok yakışıklı. Tasarım olarak kimse eline su dökemez. Tasarımına aşığım
2. Piyasadaki en uygun fiyatlı motor (Çinlileri saymazsanız)
3. ABS olması çok iyi. Ama söyleyeyim arkada abs sensörü varmış kombine fren yapıyormuş falan bunların hepsi külliyen yalan. Arkada bildiğin klasik hidrolik ayak freni var. Arka frenlerin hiç bir esprisi yok yani. Kimsenin söylediğine inanmayın açın okuyun kullanma kılavuzunu orada da yazıyor zaten.
4. Ama bu söylediğim frenler kötü demek değil frenleri gayet iyi. Lastikleri de değiştirsem daha iyi olacaktır.
5. Oturuş pozisyonunu beğenmeyenler var. Ben diyorum ki bu motoru alanlar yarışa mı katılıyorlar ki. Herkes şehir içinde kullanıyor. Bence sürüş pozisyonu harika. Şehir içinde hiç yormuyor. Bu alet herhalde piyasadaki en rahat sürüşü olan motordur. (Kendi sınıfınde tabi)
6. Titreşim ile ilgili yorum yapamıyorum ben hep tek silindir kullandım. TEk silindirliler arasında da bariz bir fark yok hiçbirinde.
Hyosung için birşey söyleyemem ama şunu unutma çoluğun çocuğun varsa veya canını azıcık olsun seviyorsan ABS'siz motora binme. Hele ABS'siz racinge sakın. Aradaki fark ölümle yaşam arasındaki kadar fazla. ABS'siz motorda ani frende ön tekeri kilitlersen kaçınılmaz son belli. O yüzden ne alırsan al ABS'li al.
BEnim yorumlarım bunlar.
rs200 de arkada okuyucu var abs yok, abs sadece önde bulunuyor, var diye satıyorlarsa hata ediyorlar.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
15 Nisan 2016, 18:36
#334
Katiliyormusunuz peki diger yorumlerima?
Arkada okuyucu varsa neyi okuyor onu cozemedim. Hadi okuyucu var diyelim ve farzetki arka kilitlendi kime ne faydasi var ki? Ayrica kullanma kilavuzunu okuduysaniz hic boyle birseyden bahsetmiyor. Ama tekrar soyluyorum bunu cok onemsemiyorum arkada abs varmis yokmus cunku gayet iyi frenleri.
Stop etme konusunda dedigim gibi cok sik olan bisey degil hele surus sirasinda hic oyle stop etme lastik kitleme falan olmadi. Hep dur kalkta ve motor sogukken oluyor. 5 - 6 kez yasadim bunu.
Almak isteyenlere tavsiyem yine olsa yine alirim.
-
15 Nisan 2016, 19:59
#335
-
15 Nisan 2016, 20:58
#336
Motoru aldigimdan beri stop etme problemi yasamadim. Bugun ilk bakima girdi. Yag degisiminden sonra motor daha bi istekli oldu. Cok memnunun. Bence aldigi parayi hak eden bir arac. Lastikleri degistirmek istiyorum ama ne alacagima karar veremedim. Degistiren arkadaslar ne marka lastik kullaniyor acaba aynalarida degistirmek istiyorum.
-
16 Nisan 2016, 09:07
#337
arkadaşlar lastik olarak whatsup grubumuzda ali die bir arkadaş ve volkan die bir arkadaş değiştirmişlerdi die hatırlıyorum whatsup gurubuna gelirseniz daha sağlıklı bilgi alış verişi olabilir elimizden geldiğince buradanda yazıyoruz paylaşıyoruz bilgilerimizi tecrübelerimizi ama whatsup da biraz daha içli dışlıyız burada biraz daha resmi
-
16 Nisan 2016, 16:31
#338
Bizim aldığımız 200 RS için bayide 2016 model demişlerdi.Ruhsat, plaka vs bütün işlemleri hallettik eve geldik ruhsatta 2015 model yazıyor. Bu resmen dolandırıcılık arkadaşlar bu konuda ne yapabiliriz?
-
16 Nisan 2016, 17:19
#339
bende şans yok şimdi alırım pulsar stop etme olayı bendede çıkarsa karalara bağlarım açıkçası. 1 milyonda 1 kusurlu malı bulmakta çok uzman olduğum için korktum açıkçası. evet tip çok güzel özellikle sarı bana transformers daki bumblebee i hatırlatıyor ama yeni hyosung da çok albenisi var gerçekten arada kaldım şimdi
-
16 Nisan 2016, 18:46
#340
RedCBR125 adlı üyeden alıntı
Bizim aldığımız 200 RS için bayide 2016 model demişlerdi.Ruhsat, plaka vs bütün işlemleri hallettik eve geldik ruhsatta 2015 model yazıyor. Bu resmen dolandırıcılık arkadaşlar bu konuda ne yapabiliriz?
2016 model dediklerine dair yazılı bir belge yoksa hiçbir şey yapamazsın. Faturaya bak model yılı 2015'mi 2016'mı yazıyor. 2015 yazıyosa yapabileceğin birşey yok, dikkat etmemişsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)