Shiver 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım
Reklamlar
-
19 Haziran 2015, 16:54
#1
herkese slm,
forumda 8 yıldır ölü olan konuyu tekrar canlandıralım ;)ilk çıktığında bir kaç resim yüklenmiş ve bu şekilde kalmış.
yurtdışında tutulan ve kıyaslamaları Triumph Street Triple ve Yamaha MT09 ile yapılan Aprilia Shiver...
Neden bu tarz güzel motosikletler ülkemizde çok tutmaz bir türlü anlamış değilim, Ferco nun da pazarlama stratejisini biraz değiştirmesi gerek galiba. Şu an ellerinde bu model yok hatta siparişte bile yok. Bir çok servis modeli bile bilmiyor
Neyse gelelim asıl konumuza, neredeyse sıfır km ye yakın 2014 Aprilia Shiver ımı dün teslim aldım ve uzun zamandır kullanılmadığı için biten aküsünü, yağını vs değiştirmek için hemen servise indirdim. Bugün de iftara yakın bir saatte teslim aldım. iftar yorgunluğu geçince doğru ilk sürüşe, geç olmasa sabaha kadar inmeyecektim üzerinden ;)
Aklınızda neden Tr de sayılı olan, servislerin bile doğru dürüst tanımadığı bir modeli aldım sorusu gelmiştir.
1- Herşeyden önce motorun boyutları ilk tercih sebebimdi, 193cm boyumla çoğu naked model altımda oyuncak gibi kalıyor, daha önce Triumph Street Triple R kullandım bir süre ve çok sevmeme rağmen satmak zorunda kalmıştım. Ayrıca altımda gerçekten çok küçük kalıyordu. Alma kararımdan önce yurtdışı forumlarda çok araştırdım ve boyu 195 ve daha uzun olan kişilerin rahatlıkla, diz mesafesinde sıkıntı yaşamadan kullandıklarını netleştirdim. Üzerine oturunca da hiç bir sorun olmadığını gördüm. Bana uyacak ve fuarda üzerine oturduğum diğer alternatifler ise BMW F800R ki hem çok ara bir model hem de (yok ama bütçe olsa bile) 45 bin TL bu motora biraz fazla, ikinci eli ise Aprilia dan kötü olabilir. Diğer model ise R 1200R, tamam süper, herşeyi okey ama 80 bin TL uçuk bir rakam
2- Tam bir İtalyan, malzeme kalitesi gerçekten çok güzel. Duruşu, asiliği,sele yüksekliğinin 81 cm olması, 90 beygir ve 81 tork oluşu ise diğer önemli etkenler. Biraz ağır mı evet ağır. ıslak ağırlık 210kg civarı. biraz korkutmuştu ağırlık. Ama kullanmaya başlayınca yanıldığımı hemen anladım. belki Triumph STR dan bile daha kolay kontrolü olduğunu söyleyebilirim,sadece dizliklerle kullanınca deponun üst kısmı tam oturdu ancak deponun ince oluşu sayesinde tam olarak kavrayabiliyorum.
3- İlk sürüş modu kullanan motor olması, Yağmur - Tur - ve Spor modları var. Yağmur moduyla gittim biraz alışana kadar ve şehir içi için oldukça ideal. tepkiler çok yumuşak. Tur modu biraz daha agresif ama çok aşırı bir fark yok. Spor modunu daha denemedim,rodajda olduğu için 3. vites 6000 civarı gereken şehir içi hızlara fazlasıyla ulaşıyor ;) Spor modu için rahat bir zamanda rahat bir yol ve motora iyice alışmak gerek çünkü motorun tamamen değiştiğini yazmışlar.
4- frenler gerçekten çok güzel ve güven veriyor. uzun zamandır yattığı için lastikleri Michelin Pilot Power 3 ile değiştirdim.sıfır lastiklerle 40-45 km yol yapmama rağmen oldukça güven verdi. Motor çok kolay kontra alıyor ve yönlendirmek gerçekten çok rahat.
5- en büyük çekincelerimden biri ise yurtdışı formlarda okuduğum düşük devirlerde biraz bayılması idi. Ancak beklediğimden çok daha iyi çıktı, Triumph STR ı araştıranlar varsa tüm alt devirlerde çekişinin ve ivmelenmesinin çok iyi olduğunu bilirler. Neredeyse STR a yakın bir alt devir gücü var.
6- youtube da neredeyse tüm videoları izledim almadan, sesi biraz zayıf gelmişti ama forumlarda herkes sesinden överek bahsetmişti. 2 silindir 750 cc bir motor için gerçekten süper bir sesi var, hele gazı kesince arada ufak patlamalar yapması gerçekten insanın yüzünde bir gülümse bırakıyor ;)
hiç mi bişeyini sevmedin diyenler olacaktır, şu an için tek sevmediğim yanı alttan gelen ısı. İtalyan işte tasarım yapıcam derken bazı şeyleri takmıyor tahminimce hem V-twin olması hem de egzoz un sele altında olması sebebiyle dehşet bir sıcaklık veriyor. Özellikle sağ bacakta fazlasıyla hissediliyor. Akşam ve 20 derece sıcaklıkta bu kadar hissettiğime göre gün içi 30-35 derecelerde ne hale gelir bilmiyorum :(
Bir diğer eksisi ise süspansiyonlar, önler de ayar yapma şansı sıfır, arkalarda ise sadece ön yükleme ayarı var. Önler biraz sert geldi açıkçası. Arkalara hiç ayar yapmadım ama yapmam gerekecek gibi, hem çok zıplıyor hem de tam denemesem de virajlarda biraz sıkıntı yaratacak gibi duruyor. Daha tam araştırmadım ama ilerleyen zamanlarda değiştirebilirim.
şu an için ilk izlenimlerim bunlar, en kısa zamandan fotolar ve videoları yüklemeye çalışacağım...
Yamaha MT09 - Suzuki GSR-X ile yapılmış bir karşılaştırma videosu:
https://youtu.be/2xt1wqhdrzs
Reklamlar
-
Başka bir başlığa yorum yapmıştım daha önce. Şu anda 19500km oldu ve bayağı tecrübelendim bu motorla. Özellikle Ağustos sonu yaptığım (3 motor) Karadeniz büyük turu ile Gürcistan'dan da yay çizerek geçtiğimiz gezi çok keyifliydi.
Şimdi gelelim gerçek yorumlarıma:
Aprilia çok iyi motor yapıyor bu kesin. Detaylar çok özenli ve işlevsel. Frenler aşağıdaki linkteki ilk yorumumda da belirttiğim gibi şampiyon ve birkaç kere badireden kurtardı bile diyebilirim. Marcellous'un çoğu yazdığı doğru ama bazı fikirlerine katılmayacağım, sırasıyla
1. Düşük devirlerdeki bayılma yağmur ve tur (daha az) modlarında farkediliyor, spor modunda neredeyse hiç anlaşılmıyor. Ancak bu bir kullanıcı hatası. Zira motorun maks. tork değeri 7000 rpm olduğuna göre 5000 devir altında motordan aynı çekişi beklememek gere. 5000 devir üstü tek vitesle uzun süre kullanabiliyorsunuz. Vites araları hiç kısa değil. Kompresyon hissi inanılmaz. Sayısız keskin virajlı tırmanış ve iniş yaptım, ki keskin derken kastettiğim Ermenek çıkış virajları benzeri olanlar, yani standart yatmalı viraj değil, fazla viteş değiştirmeden, yorulmadan geziliyor. Spor modu tabanca gibi ve bence standart kullanım için gereksiz. Hata yapıldığında aşırı torktan yere yapışabilirsiniz. Tur modu mükemmel geziler için.
2. Süspansiyonlar tam olması gerektiği gibi. Bu sınıfta RR olmadığından ön süspansiyon ayarı bulunmaz zaten. Arka süspansiyonda ise S (soft) - H (hard) geri dönüş ayarı olduğunu farkedememiş Marcellous. Ülkemiz yollarında S normal sayılır. Ancak çok iyi asfalt olduğunda H daha etkili. Ön gerilim ayarı da mükemmel iş görüyor. Biraz dolu arka çanta ile 2 tur sıkışmış kullanıyorum gayet memnunum. Artçılı full yük 7 tura kadar yolu var.
3. Bacak arasında ısı olması egzoz manioldlarının burada birleşmesi ve şişkin katalizatöre girmesi. Çiftli sele altı egzoz dizaynı mükemmel ötesi, bence sesi de öyle. Katalizatör direnç yaptığı için ısı artıyor. Sıkışık trafik içinde ve özellikle yazın dur kalklı sürüş ızdırap o yüzden Shiver sürekli gitmek ve Avrupa gibi yazları göreceli daha serin ülkelerde sorun teşkil etmiyor. Ayrıca korumalı pantolon da ısıyı kalkanlıyor. Bu konuda bende tam orada katalizatör gömleği uzun turda delindiğinden içini boşattırıp kaynak yaptırarak sorunu çözdüm. Zaten motorlar egzoz emisyon testinden muaf.
Konuyla ilgili merakı olan varsa sorabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/naked-motosikletler/169491-aprilia-shiver-750-a.html#post4020514
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155737922623112&set=a.10155730480 193112&type=3&theater
-
hali hazırda bu modeli kullanan üyemiz var mı bana ulaşabilirse çok sevinirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler