Honda NC 750X DCT mi NC 750D İntegra mı
Reklamlar
-
11 Haziran 2015, 11:59
#1
Arkadaşlar merhaba,
Motosiklet almak istiyorum ancak şu iki model arasında kararsız kaldım.
Biliyorum aslında iki model tarz olarak birbirinden farklı ancak karar veremediğim konuda burada başlıyor.
Öncelikle en önemli kriterim otomatik vitesli olması olduğundan bu iki motordan biri olması gerekiyor.
Motosikleti ağırlıkla ev iş arası kullanacağım. Kumaş pantolon, gömlek, motosiklet montu ile kullanacağım. bu durumda integra öne geçiyor ancak benim gönlümde yatan bir scooterdan çok motosiklete benzeyen bir şey almak. Bu açıdan bakınca da 750 X öne geçiyor.
Ancak haftada bir de olsa şehirler arası da kullanacağım. Uzun yol da yapmak istiyorum motor ile. Bu sebeple motosikletin uzun yoldaki yorma durumu da önemli. Bu konuda bir fikrim yok maalesef. Oturma pozisyonu açısından integra daha dik ve rahat görünüyor. 750 x bacaklar daha arkada görünüyor. acaba uzun yolda hangisi daha rahat olur. Her iki tarz için de uzun yol deneyimi olan arkadaşlar fikir verebilirse sevinirim.
Bu arada bundan önce scooter kullanıyordum.
Oturma pozisyonlarını karşılaştırabilmek için bir fotoğraf koymak istedim ama beceremedim. Bilgisayarımdan ekleyemiyorum.
Reklamlar
-
Kardeşim son karar senin ama model özelliklerini karşılaştırmak için Honda güzel bir pencere hazırlamış. Satışta olan üç model seçiyorsun ve anında modelleri özelliklerine göre karşılaştırarak karşına getiriyor. Göz atmakta yarar var.
http://honda.com.tr/motosiklet/model-karsilastirma
-
NC 750 DCT nin otomatik vites olması büyük konfor sağlıyor, ayrıca kırmızı rengi de pek bir güzel duruyor
Broşür ve teknik özelliklerini merak eden arkadaşlar https://honda.com.tr/motosiklet/adventure/nc-750x-dct-2015
-
bende 700 x ile 750 x arasındaki farkı merak ediorum ikinci elde 5 bin tlden baslıyor fiyat farkı
-
İkisnde de aynı motor var tercih tamamen kullanıma göre değişebilir. Keşke yeterli param olsa da ikisini de alabilsem
-
Benim bildiğim kadarıyla 750 X'in motorunda fazladan bir balans mili daha var, yani 700 X'ten daha titreşimsiz bir motor. Ayrıca tabi 50 cc daha büyük ama keşke 649 cc olsaydı da vergisi de daha düşük olsaydı.
-
işe gidilecek ise bu durum temel kriter olmalı ve integra tercih edilmeli bence. yaz günü bile yolda denk gelebileceğiniz su, toz gibi şeyler pantalonu batırır. kış ise bambaşka bir macera. kışın scooter tarzı dışında bir motorla işe gitmek için üst değiştirmek şart gibi birşey. hava şartlarından daha çok etkilenmek, bacak-dizlerin aldığı rüzgar vs..
aslında 750x i kullanmak çok daha keyifli bana sorarsanız. ama kumaş pantalonla işe gidecem deniyorsa integra daha akla yatkın.
birileri mutlaka kumaş pantalonla motora binme zaten diyecektir. yine de böyle işe gidecekseniz ben integra derim.
normal kullanım ve gezi için bile integra tercih edilebilir. scooter dan 750x e geçtiğinizde ilk tecrübeniz iç bacakta ağrı yapması olacaktır. (oturuş pozisyonundan dolayı)
ayrıca nc serileri en konforlu selesi olan motorlar olarak da bilinmezler maalesef. integra biraz daha rahat gelebilir.
yine de 750x daha keyifli bence
-
isra... adlı üyeden alıntı
işe gidilecek ise bu durum temel kriter olmalı ve integra tercih edilmeli bence. yaz günü bile yolda denk gelebileceğiniz su, toz gibi şeyler pantalonu batırır. kış ise bambaşka bir macera. kışın scooter tarzı dışında bir motorla işe gitmek için üst değiştirmek şart gibi birşey. hava şartlarından daha çok etkilenmek, bacak-dizlerin aldığı rüzgar vs..
aslında 750x i kullanmak çok daha keyifli bana sorarsanız. ama kumaş pantalonla işe gidecem deniyorsa integra daha akla yatkın.
birileri mutlaka kumaş pantalonla motora binme zaten diyecektir. yine de böyle işe gidecekseniz ben integra derim.
normal kullanım ve gezi için bile integra tercih edilebilir. scooter dan 750x e geçtiğinizde ilk tecrübeniz iç bacakta ağrı yapması olacaktır. (oturuş pozisyonundan dolayı)
ayrıca nc serileri en konforlu selesi olan motorlar olarak da bilinmezler maalesef. integra biraz daha rahat gelebilir.
yine de 750x daha keyifli bence
enteresan bi bakış açısı valla her motosiklet sitesi, dergi vs de motosiklet ekipmanınız full olsun deniyor ben de daha görmedim ben kumaş pantalonla motosikletimle işe gitmek istiyorum diyeni tabiki gözden kaçırmış da olabilirim...
-
Öncelikle şunu belirtelim ki ikisi de bence sınıfında en az yakan motosikletler
Konfor olarak integra bana kucuk bir goldwing gibi geliyor asiri rahat bir motor..
fakat şöyle bir durum var duydugum kadar integranin bakım maliyetleri biraz yüksek bunu da dikkate alın bence..
Ayrica; Kumaş pantolon konusunu da bir daha düşünün derim..
-
tavsiye edilenler ile insanların uyguladıkları bir olmuyor işte.
kumaş pantalonla biniyorum dedi diye "binme o zaman deyip" geçmek yerine soruya cevap verdim sadece.
yine de korumalı pantalon giyelim, iş yerinde pantalonu değiştirelim.
-
-
Integra ile uzun yol keyfi bir başka olur
-
21 Temmuz 2017, 20:03
#13
nc serisi 2017 yılında da baya satan bir makina diye düsünüyorum. cok satan alınır diyelim. bir arkadaş integra(bilhassa) ve x serinin bakım maliyetleri konusunda yüksek olduğunu yazmış. rica etsem faal kullanıcıları bu motorsikletler Temmuz 2017 de sıfır alınır ise; integra ve x için hangi kmlerde bakımları var ve bakımlara kaç para ödemek gerekli iletebilir mi?
-
21 Temmuz 2017, 21:31
#14
motor,şanzıman,amortisor,fren,zincir den dişlisine kadar tum mekanigi aynı olan motorların bakim maliyetleri neden farkli olsun ki ? her ikisinide kullandım bence 750 X DCT tercih edilmeli , sırf ön tekerden pantolonun pacası kirlenmesin diye integranin kötü oturuş şekline razı gelmezdim ki yerler ıslaksa yağmur yağıyordur yine ıslanırsınız, X serisinin ön bagajı onu tercih etmek için yeterli zaten, scooter tarzinda bir motor kullanacaksam zincir yaglama temizleme derdi olmamali ve bir bagajı olmalı..
-
21 Temmuz 2017, 23:12
#15
Bir defa İtalyada bulundum ve gördüm ki bildiğin takım elbiseyle adamlar hatta bayanlar scooter e biniyor.kumaş pantolon olayının çok ama çok abartılı olduğunu düşünüyorum bu yorumlardan. Full koruma olsa iyi olur mu evet ama olmazsa olmaz mı, bence Hayır. Bu açıdan bakarsak integra candır.
-
23 Temmuz 2017, 00:21
#16
18 nisan 2016 dan sonra ilk yazan benmişim fakat sağolun ki arkadaşlar soru için iki kelam etmemişsinizhafta gecti bir motor alamadık 12 yıl sonra. mesela benelli trk502 350tl her servis ve 10binde 500 tl bakım ve 4000 kmde 1 bakım öngörüyor. Honda NC750XDCT de durum nedir ? tek sıkıntı gördüğü kullanıcıların benzin deposunun artçı selesi antında olması imiş tabi kişiye göre değişir.
-
2017 Integra'nın 1000 km bakımına Ataşehir Honda DRD'de 320 TL verdim. bir sonraki bakım 5 binde. 750X'de aynı.
kullanıcıların benzin deposunun artçı selesi antında olması nasıl bir sıkıntı yaratıyormuş anlamadım.
-
Arkadaşlar öncelikle cevaplarınız ve yorumlarınız için teşekkürler.
Uzun zaman oldu konuyu açalı. Bu arada ben bir Yamaha Xmax 250 ironmax aldım. Evdeki hesap çarşıya uymadı. Para buna yetti.
Ama gözüm halen bu iki motorda. Bugün birisini alayım desem yine kararsızım
Rossignol adlı üyeden alıntı
2017 Integra'nın 1000 km bakımına Ataşehir Honda DRD'de 320 TL verdim. bir sonraki bakım 5 binde. 750X'de aynı.
kullanıcıların benzin deposunun artçı selesi antında olması nasıl bir sıkıntı yaratıyormuş anlamadım.
Rossignol sorun şuymuş.
Kampa vs gibi yerlere gitmek isteyen kullanıcılar kamp malzemelerini arka selenin üzerine bağlıyorlar ya. Bu arada benzin alınması gerektiğinde tüm kamp malzemelerini indirip benzin alıp sonra yeniden motora bağlamaya uğraşıyorlarmış. Bence de bu açıdan bakınca büyük sıkıntı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)