Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Honda CRF 1000L Africa Twin Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    03 Mart 2014
    Herkese merhaba,
    Ben de motoru dün test ettim. 10km kadar MT, 10km kadar da DCT' yi kullanma şansım oldu. İlk kullandığım motor MT olandı. Üzerinde aksesuar olarak uzun cam ve alçak sele vardı. Boyum 1.78. Alçak sele gerçekten fark yarattı. Ayaklarımın ucu ve aya bölgesi yere tam bastı, topuklarım ise hafif havada kaldı. Bu da insana güvende olduğu hissi veriyor. Yalnız alçak sele biraz sert. Yarım saatlik sürüşte en ufak bir rahatsızlık vermedi ama sürüş uzun sürseydi ne olurdu bilmiyorum. Sürüş sırasında yüksek cam rüzgarı tam olarak başımın üzerinden arkama attı. Yalnız kullandığım motorda camın biraz kirli olması görüş açısından rahatsız ediciydi. Oturuş pozisyonunu çok rahat buldum. Adeta motorun içine gömülüyorsunuz ve özellikle selenin arkasına doğru oturursanız neredeyse bir cruiser sürer gibi rahat hissediyorsunuz. Aynalar da işlevini gayet iyi yerine getiriyor. Yine elcik koruma da rüzgarı güzel kesiyor. Motorun ayaklıkları gözüme çok kısa göründü ama sürüşte bir problem yaşamadım.
    Motor sıralı çift silindir ama hiç öyle bir karakteri yok. Torku çok iyi. Sesi özellikle düşük devirlerde çok güzel ve V motorlardaki pa pa pa pa po po po şeklindeki vurgulu çalışma şeklini hissettiriyor. Yalnız çift silindir V motorlardaki titreşim bunda yok Titreşim var mı ? Evet. Kendini hissettiriyor mu ? Evet. Ama kesinlikle rahatsızlık verecek bir boyutta değil. Rolanti devri 2.000 civarında. Dolayısıyla kalkışta biraz gaz vermek gerekiyor. Motor devri seviyor. Test sürüşümüz genelde 30 - 80 km süratler arasında gerçekleşti ve bu süre boyunca neredeyse sadece 2. Vitesi kullandım. Motorun gidişi dengeli. Bunu tüm incelemelerde yazmışlardı zaten. Geniş gidonu sayesinde kolay kontra alıyor yalnız büyük ön tekerlek ve sağlam cüssesi sebebiyle tek şeritli dar orman yollarında sağdan sola çok hızlı yön değiştiremeyebilir. Tabi bütün bunlar benim hissiyatım ve becerilerime bağlı yorumlar. Ortasının ince oluşu ayakta sürüşü çok kolaylaştırmış. Ciddi arazi kullanıcıları gidonu yükseltmeye ihtiyaç duyabilir. Oturarak sürenler içinse gidon bence güzel konumlanmış.
    Gelelim DCT' ye. DCT olan motorda aksesuar yok. Böylece popom daha rahat, yalnız ayaklarımın sadece uçları yere değiyor. Camım daha kısa, böylece görüşüm daha net ama kaskım vizörümden itibaren rüzgar alıyor. Enteresan şekilde DCT daha bir sıralı iki silindir tadı veriyor. Bunu hem egzos notunda hem de motorun düşen vurgusunda hissediyorsunuz. Ama tork ve güçte bir fark hissedilmiyor. D modu sıkıcı mod. 80km ile giderken 6. Vitese kadar çıkıyorsunuz. Vites geçişleri aşırı yumuşak ve sürüş cansız. Bu mod belki histerik bir artçı taşırken ya da ekonomik kullanımlar için ideal olabilir. Bunun dışında S1, S2 ve S3 modları var. Bu modların her biri vites geçiş zamanını uzatıyor. Yani hızınız aynı oranda yükselirken viteslerin yükselmesi giderek daha fazla vakit alıyor. Böylece daha spor bir kullanım elde ediliyor. Yalnız sürekli 2. vites ile gidebildiğim test alanını S3 modunda bile 3 ve 4. vitesler ile geçtim. Sonuçta adamların mottosu ' Safety first ' Neyse ki sizin mottonuz bu değilse tiptronik vites seçeneği imdada yetişiyor. Böylece vitesi sol koldaki düğmelerle siz değiştiriyorsunuz. Otomatik sistem size müdahale etmiyor. Hemen 2. vitese düşüp gazlamaya devam edebiliyorsunuz. Sürüş modlarındayken de soldaki düğmelerden vitese müdahale edebiliyorsunuz yalnız bir süre sonra sistem yine devreye girip vites büyütüyor. Bütün bu mod geçişlerini motor gidiyorken yapabilmek güzel. DCT' nin şöyle bir zorluğunu hissettim. Motor çok çok yavaşken (5 - 10 km arası) gazı ayarlamak zor oluyor ve birden öne atılabiliyor. Gaza alışınca durum düzelebilir ama şimdilik bana böyle geldi. Belki bir parça arka frenle de düzeltme yapılabilir.
    Test parkurumuz asfalt olsa da çamurlu yüzeyler bulunduğundan biraz da deneme amaçlı bu yüzeylerde gaz verdiğimde traction kontrol güzel devreye girdi. Hava yağmurlu olduğundan 3 kademenin 3. sünde kullandım. 1 ve 2 de risk ve heyecan dozu yükselecektir. Frenlere gelirsek arka fren hissini çok sevdim. ABS çok müdahaleci değil. Çok ideal bir noktada devreye giriyor. Ön frende ise ABS' yi devreye sokamadım. Asfalt ön freni zorlamayı göze alabileceğim kadar iyi değildi. Yani totom yemedi Süspansiyona gelirsek ön süspansiyon frenlerde aşırı bir dalma hissi yaratmadı ki bu tarz motorlarda bunu başabilmek çok önemlidir. Süspansiyon ayarları genel olarak yumuşak gibi. Özellikle asfalt kullanıcıları bir parça sertleştirebilir.
    Bu kısa geziden benim naçizane çıkardıklarım bunlardır. Ben zaten DCT versiyonunu almaya karar vermiştim. Bu testten sonra iyiki de alıyorum dedim. Yalnız aklım manuel versiyonun egzos sesinde de kalmadı değil. Ama DCT nin sürüş modlarıyla oynamak da ayrı bir keyif. Üstelik arazi için G modu da var.

    Motosiklet konusunda ne guruyum ne de apaçi. Alalade basit bir motosiklet severim, hepsi bu. Yazdığım yorumları da bu gözle okursanız daha sağlıklı olur.

    İyi günler.
    initial-D, dragendo, G-Strider ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Abi babamı bu makineye ikna etmeye çalışıyorum. Oda, ben bu saatden sonra o kadar heyecanı kaldıramam diyor. ☺☺

  3. #43
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    fuar geldi ama bu motorun fiyatı resmi olarak honda nın sitesinde halen niye açıklanmadı 43 manuel ,46.5 dct yalan mı olacak yoksa
    actros1 bunu beğendi.
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  4. #44

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    o 43,5 ve 46 zaten. Fuar fiyatları fuardaki broşürde var. Manuel 44750 dct 47250 TL. Ama 29 Şubatta değişecek. Fuar bitiminden sonra...

  5. #45
    fikirbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda Africa Twin 2016
    Selam;

    Fuardan sonra bir sessizlik kaplamış sanki ortalığı.

    Bu arada Merhaba; ben de Nisan ayını bekleyen heyecanlılardanım.
    ee_ee bunu beğendi.
    Özgür AKA Fikirbaz )

  6. #46
    dragendo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda Crf1000L Africa Twin
    Merhaba hosgeldin bende mayis bekleyenlerindenim. Fuarda honda fun club in uyelik formunu doldurduk bakalim nasil olcak , brosurlerinde bu yil baya bi gezi planlari vardi. Mumkun oldugunca katilmaya calisicam.
    Arti Almanyadan polo-motorrad.de sayfasindan hepco becker crf1000 icin paslanmaz tank koruma demirini satin aldim indirim kuponuyla yaklasik 209 euroya mal oldu. Iki hafta sonra Almanyaya gittigimde yanimda getiricem , resimleri paylasirim.
    ee_ee bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    25 Aralık 2015
    Africa Twin ön satışta 500'den fazla sipariş almış, Euroasia moto expo da inceleme şansım oldu harika görünüyor

  8. #48

    Üyelik
    20 Kasım 2015
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L
    Bende nisan bekleyenlerdenim, yazdığın siteye baktım ama almanca bilmediğim için fazlaca kurcalama şansım olmadı. Resimleri merak ediyorum, Bende koruma demirlerinden almayı düşünüyorum.

  9. #49

    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Ben motorumu teslim alalı iki hafta oldu ilk uzun deneyimi yarın yapıcam hayırlısı bakalım
    F54 bunu beğendi.

  10. #50

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı halil-n07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorumu teslim alalı iki hafta oldu ilk uzun deneyimi yarın yapıcam hayırlısı bakalım
    Halil bende teslim alalı 2 hafta oldu. Daha aksesuarları tamamlamadığım için sürekli kullanmaya başlamadım. NC hala günlük motorum. Uzun yol tecrübelerini bekliyorum. Benim Şile yolundaki eğitim sürüşlerinde performansı ile ilgili hiçbir sıkıntım olmadı çok keyifliydi.

  11. #51

    Üyelik
    20 Kasım 2015
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Halil bende teslim alalı 2 hafta oldu. Daha aksesuarları tamamlamadığım için sürekli kullanmaya başlamadım. NC hala günlük motorum. Uzun yol tecrübelerini bekliyorum. Benim Şile yolundaki eğitim sürüşlerinde performansı ile ilgili hiçbir sıkıntım olmadı çok keyifliydi.
    Eğitim nerden aldınız? Bilgi verirseniz sevinirim.
    twili bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı Fouirikane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim nerden aldınız? Bilgi verirseniz sevinirim.
    Reklam olmasın diye özelden yazdım.
    Fouirikane bunu beğendi.

  13. #53
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    alanlar detaylı resim atamaya başlarlar yakında....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  14. #54
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Merhaba arkadaşlar. Kullananlar şehir dışı makul hız sürümündeki yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirler mi acaba? Bu konuda hiç bir veri yok ortada.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  15. #55

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Kullananlar şehir dışı makul hız sürümündeki yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirler mi acaba? Bu konuda hiç bir veri yok ortada.
    Henüz rodajda olduğu için sağlıklı veri veremem ama 6 lt/100km şu anda. Ancak kullanım şehiriçi ve bir kere Şile yolu.
    Naci63 bunu beğendi.

  16. #56

    Üyelik
    20 Kasım 2015
    Motosikleti
    Honda CRF 1000 L
    Teşekkür ederim, sağolun, hemen bakıyorum.

  17. #57

    Üyelik
    29 Mart 2016
    Türkiye'deki lansmanını merak eden arkadaşlar şuradan izleyebilir.

    Honda türkiye baya iyi iş çıkarmışa benziyor. Diğer modellerde ve markalarda görmeyi temenni ederim.

    İyi forumlar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Africa Twin Türkiye'ye geldi de yollara koyuldu bile...

    Facebook'da şöyle güel bir grup da var. Meraklılarına duyrulur.

    https://www.facebook.com/groups/1479...70654/?fref=ts

  18. #58
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Erdim abi AT ile yorum bekliyorum Belki beni ikna edersin ne dersin

    Şaka şaka canlı canlı görünce olmadım değil

  19. #59

    Üyelik
    03 Mart 2014
    Merhaba,

    Ben de rodajdayım ve yaklaşık 500 km.' dir kullanıyorum. Rodaj olduğu için Teke yolu vb dar virajlı nispeten ilk 4 vitesin daha çok kullanıldığı yolları tercih ediyorum.
    Şuana kadarki ortalamam 100 KM / 4,7 lt. Herkes rodajdan sonra daha da düşer diyor ama katılmıyorum.
    Çünkü şuan 4.000 deviri geçmiyorum. Rodajdan sonra vites değişim devrim 6.000' lere kadar çıkacaktır ki zaten motorun max torkunu ürettiği seviyeler bu seviyeler.
    Bu büyüklük ve ağırlıktaki bir motor için ben 6 litre ve altına razıyım.
    Naci63 bunu beğendi.

  20. #60

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Hafta sonu duzceye gittim. 90-100 km ile ortalama 4,5 Lt. Donuş yolunda dilovasından 180-200 km ortalama ile 5,7 Lt yaktı.
    Naci63 bunu beğendi.


3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)