NTV'deki Saffetin garajı programında yapılan tanıtımın videosu:
www.youtube.com/watch?v=Obx8HZ7G9Wc
İyi seyirler.
NTV'deki Saffetin garajı programında yapılan tanıtımın videosu:
www.youtube.com/watch?v=Obx8HZ7G9Wc
İyi seyirler.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Honda nın tasarım olarak son 20 yılda yaptığı en estetik tasarım. aynı zaman da harika bi re desing.
Tasarımcıyı kutlamak lazım motor aşırı karizma
Bende aynı fikirdeyim arkadaşım. Hatta o kadar eminim ki honda mühendisleri bizler uğraşmayalım diye G noktasını bile koymuşlar motora. Basıyorsun halet-i ruhi değişiyor Aramak taramak nerde bu demek yok 0 sorun
Not: Bu kolaylıktan düz vites sahipleri yararlanamıyor. Onlar hala eski sistem devam. Arayaıp bulacaklarda basacaklar ooo oooo işleri uzun. Tıp senelerdir çözemedi o mevzuyu biliyorsunuz
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
gerçekten güzel motor, yıllar önce africa twini gördüğümde bakıp kalmıştım.
Sınıf standartlarını tekrar gözden geçirmesi gerekli zira DCT olan 46bin e gerçekten iddialı,
2. el Süper Tenere alma fikrim vardı ancak krediyle kendimi zorlasam mı diye düşünmüyor da değilim ömürlük motor olmuş
Africa Twin efsanesi 2016 motosiklet fuarında sadece birkaç hafta sonra görücüye çıkacak. Çok heyecanlıyım.
Bende anes motordan kırmızı dct için kapora verip mayıs teslimatından satın aldım. Nasıl zaman geçecek mayısa kadar bilmiyorum.. Fiyat kalite açısından netten araştırmalarıma göre gayet iyi , İnşallah hayırlısı olur.
Ben motosikletin ağırlığını ilk duydumğumda facia, fecaat demiştim. Barkın bayoğluda ağırlığın büyük hayal kırıklığı olduğunu söyledi.
Motor iyi görünüyorda hangi amaca hizmet eder, dakar, Africa Twin falan bu felsefeyi yansıtırmı çok tartışılır.
dolu depo ağırlığı 250 kilodan fazla bu ağırlık arazide zor valla. istanbul içi de sakat DCT biraz nefes aldırır ama kurtarırmı bilinmez
Honda CRF1000L
Manuel/DCT 208–222 kg (459–489 lb) (dry)
228–242 kg (503–534 lb) (wet)
S1000XR’ın 20 litrelik yakıt deposu dahil 228 kg
Multistrada yakıt dahil ağırlık 212 kg
Yani manuel versiyonu BMW ile aynı. Ve bahsi geçen motor BMW yada Ducati gibi yolda gitsin diye yapılmamış ağır arazi şartlarında sağlam olsun kırılıp bükülmesin diye yapılmıştır.. Konuyu bu şekilde değirlendirip kıyaslamanızı ona göre yapmalısınız.
Bu motorun emsal olarak piyasada karşılaştırlabileceği bir motor yok. Olsa olsa KTM990 ile karşılaştırılabilir. O da 228,5 kg zaten yani eşitler.
Karşılaştırma yaparsak eğer ;
BMW R1200 GS adv 1170cc 125hp 125tork 260kg 94.500Lİra
Yamaha Super Tenere 1199cc 112hp 117tork 265kg 61.000Lira
KTM 1050 adv 1050cc 95hp 107tork 235kg 57.750Lira
Kawasaki Versys 1043cc 120hp 102tork 250kg 50.000Lira
Suzuki Vstorm 1037cc 100hp 103tork 228kg ??????Lİra ( İnternet sayfasında göremedim )
Honda Crf1000L 998cc 95hp 98tork 228kg 43.500Lira
Honda Crf1000L DCT 998cc 95hp 98tork 242kg 46.000Lİra
Hondanın otomatik vites olan DCT modeli bence fiyat verimlilik açısından çok çok iyi. Artı arazide ayakta sürerken vites değişmenin zor olduğunu düşünürsek büyük bir rahatlık getirip sürüşten zevk almamızı sağlayacaktır.
Duyurulduğu günden beri yakından takip etmekteyim. Çok güzel bir motor. Arazi sürüşlerine ilgi duyan ama aynı zamanda debriyaj-vites ikilisinin bir külfet unsuru olduğunu düşünen kişilerin tam olarak aradığı alet bu. Günün birinde tek silindir 500cc civarı bir versiyonunu üretirlerse daha da bir harika olur. İnşallah onu da yaparlar. Africa Twin'i DCT'li şekilde alanlar uzun yıllar boyunca başka motora geçme ihtiyacı hissetmeyecekler bence. Hissedecekleri en büyük eksikliğin ise cruise control olacağını düşünüyorum. Honda, ride by wire sistemin arazi için henüz arzuladıkları seviyede olmadığını, 2-3 sene sonra teknolojinin buna elvereceğini söylemiş ve ondan ötürü koymamışlar bu özelliği motora; ama bence palavra biraz o iş. Robot yapıyor bu adamlar neticede. İsteseler bu detayı da halledebilirlerdi. Bilerek ikinci versiyona saklamak istemişler bence o özelliği. Onun dışında bir de 1200GS'deki gibi arka tekeri biraz daha korumalı yapsalar daha güzel olabilirmiş. Full arazi takılacak kişiler çamurluk istemezse sökebilir kendileri zaten ama bu motoru alanlar ister istemez şehirde de sürecek. GS'deki gibi olan çamurluklar sürücü açısından daha faydalı olurdu sonuçta. Neyse belki aksesuar olarak falan çıkar daha sonradan bir şeyler.
Umarım kronik sorunu falan çıkmaz da herkes mutlu kalır. Sahiplerine şimdiden sorunsuz sürüşler diliyorum.
Bu arada ben manuel vitesin kuru ağırlığını 228 olarak aldım. ona göre yorum yaptım. 212 kg sınıfında normal bir seviye
ama parallel çift silindir bir 1000cc nin 1200cc L motor multistrada dan 20 kg ağır olması biraz moral bozucu. motorun kıvraklığının ve sportifliği için en azından 10-15 kilo daha hafif olsa efsane olurdu. Tabi bunlar hep maliyet
Manuel almadığım için test etmedim. Butun yol boyunca 2 farklı motorda DCT versiyonunu kullandım.
İlk motorum yüksek camlı standart seleli(yükseklik olarak) modeldi. Oturdugunuz zaman kolllarınızın pozisyonu yatay olmuyor. Hani yere paralel olmalı ya o olmuyor iste. Bu durumdaki motora mutlaka gidon yükseltme şart. Selesi inanılmaz rahat. Sanki altımda yastıkla gidiyormuş hissiyatı verdi. Ayrıca o kadar uzun ve geniş ki ileri geri yaptıgınızda onunuze kucuk bir çocuk oturabilecek kadar yer kalıyor (benim göbeğe ragmen). DCT şanzıman için tek söylenebilecek şey OLMUŞ be kardeşim. NC den farklı olarak vites geçişini neredeyse hissetmiyorsunuz bile. Test esnasında yağmur yağdığından çok atraksiyon yapamadım kendi adıma. Ancak ara viteslerde hızlanması adamı baştan çıkaracak cinsten. (D modda bile) Yine NC de neredeyse yok olan kompresyon olayı bu motorda çözülmüş. Hatta çözülmüş demek az kalır yeni bir fren mekanizması daha koymuşlar bile denebilir. Zira motora alışınca dönüş yolunda bir kere bile frene basmadım. Bu halde balataların en az 30.000 km'si var. Hatta sonlara doğru 4 de giderken dur bakayım sunu 2 yapınca ne yapacak dediğimde arkamdan gelen eğitmen arkadaş duramayıp beni geçmek zorunda kaldı. İnanılmaz bir şekilde neredeyse zank diye durdu. Motorun ve egzosun sesi ise yakından ayrı güzel uzaktan aha bu AT dedirtecek cinsten. Kullanımı inanılmaz yumuşak. Ne isterseniz yaparım diyen uysal bir kedi görünümünde tam bir Afrika aslanı benim gözümde.
Donuş yolunda ise Alçak sele versiyonunu kullandım. ( hem alçak sele hemde alçaltma hali 82 cm) Oturma pozs tamamen değişti. Kollarım yatay hale geldi ancak sele bayağı sert ve konforsuzdu.
Bana kıyaslama yapabileceğim motor olarak eski TDM'i hatırlattı. Ancak ondan çok daha güzel tabi. Sonuç olarak iyi ki motoru almaya karar vermişim diyorum. Tek sıkıntım yollar kuru hava güzel olsaydı da daha bir zorlayarak test edebilseydim demek olur.
Honda bu sefer yapmış be kardeşim. OLMUŞ bu OLMUŞ. Eğer niyeti olan var ise olmuşları toplasın derim ben.
Hic bir motor icin bu kadar heyecan yapmamistim, dediginiz gibi olmus bu motor. Çantalar icin netten baya arastirdim avrupadan ama fiyatlar kafa kafaya yada daha pahali hondanin sundugu paketten. Bende seyahat paketini pazarlik indirim falan satin aldim. Koruma demirini kaldi sadece eksik olarak.
Dogrudur ugrasmak istemedim birazda tabi , hondanin cantalarida uyumlu ve hoş duruyo. Yan cantalar 30lt,40lt top case de 35lt gayet yeterli yan cantaya bile kask koyabiliyosunuz. Orta sepha , yuksek siperlik , tek anahtar vs vs.. Aslinda aklimda moskomoto dan kumas yan cantalar almak vardi ama daha pahaliya geldigi icin vazgectim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)