Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
18. sayfa BirinciBirinci ... 81617181920 ... SonuncuSonuncu

Yamaha Nmax 125 & 155 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #341

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Merhaba arkadaşlar, bu gün nmax 155 in bujisini değiştirdim. performans olarak aşırı bir artış sağlamadı ancak gaz tepkisi hissedilebilir seviyede arttı. Değiştirmeyi düşünenler için bilgilendirmek maksatlı kısa bir yazı yazmak istedim.

    Motorun kullanım klavuzunda yazan orjinal bujisi NGK CPR8EA-9 standart nikel buji. İridyum alternatifi CPR8EAIX9 ancak bu ürün türkiyede pek bulunmuyor. Bunun yerine laser iridium muadili olan SIMR8A9 rahatça bulunabiliyor. Normal iridyumdan farkı tepe elektrodunda platinyum disk bulunması. Kullanım ömrü açısından bu iyi bişey.

    Fiyat olarak standarda oranla epeyce pahalı ancak uzun vadede kendini telafi edeceği kesin. Merak edenler için bujimarket sitesinde şu anda 111tl den satılıyor. kargo ücreti ne tutar bilemiyorum. Ben istanbul gülbağdaki güven motordan 105tl ye aldım. Bu ürünün sahteleri piyasada bolca mevcut. İlk bakışta anlamak zor ancak detaylı bir inceleme ile orjinal ürün kendini belli ediyor. yinede ngk nın sitesinde yazan resmi dağıtıcılardan almak en güvenlisi.

    https://www.driven2automotive.com/bl...m-august-2017/

    iridyum bujinin sağladığı artıları sayacak olursak

    normal bujiye göre çok daha ince olan elektrot kalınlığı daha yoğun bir kıvılcım oluşmasını sağlıyor böylece artan sıcaklıkla birlikte silindir içerisindeki yanma süresi kısalıyor.

    aynı yanma çevrimi içerisindeki artan basınç ve sıcaklık pistonun alt ölü noktasına daha rahat ulaşıyor ve egzozdaki yanmamış benzin miktarı azalıyor.

    bu motorlar egzoz çıkışındaki lambda sensörüyle sürekli geri besleme aldığından hava yakıt karışımı ECU tarafından daha verimli şekilde ayarlanıyor.

    kışın ilk çalıştırma süresi oldukça kısalıyor.


    NGK nın sitesinde belirtilen kullanım ömrü 80-100 bin kilometre. tabi motorun kendisi bukadar dayanırmı bilinmez.

    Aşağıda 4.155km de motorun üzerinden çıkan standart bujinin resimleri mevcut. 7-8 aylık motorun bujisinde bukadar aşınma ve oskidasyon olması ilginç.

    resimlerde görünen koyu renkli topaklar metal artıklarının bir kısmı. kalanı muhtemelen silindir duvarını çizmekle meşgul.








    arodat bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #342

    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Gemlik
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    3000km yi geçtim. Şehir içinde titreşim çok fazla olmasa da biraz rahatsız ediyor. Bu Dr Pulley baga lar var piyasada konuşulan. Yaptıran, taktıran, kullanan var mı, nasıldır? Alıp taktırsak faydası veya zararı olur mu? 170tl civarı fiyatlar dönüyor.
    Kinetic Pride 80cc -> Mondial 125mt 2005 (9 yıl 24k km) -> Honda Kinetix DX 1995 -> SYM Joyride 200i evo 2012 -> Honda Spacy Alfa 2015 -> Yamaha Nmax 155 2017

  3. #343

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Sanırım pekçok kullanıcı bu titreşim sorunundan şikayetçi. Bende aynı sorun için motoru iki farklı yamaha yetkili servisine gösterdim. Birisi zeytinburnudaki Ünal abi. İkiside titreşimin normal olduğunu söyledi. Dr Pulley ile bu sorunu çözenler var ama uzun vadede sıkıntı çıkarabilir.

    Motorun orjinal bagaları bildiğiniz gibi oval. Devir yükseldiğinde dairesel hareket ve minimum sürtünme ile tasın içinde hareket ediyorlar. Dr Pulley ise doğrusal şekilde hareket etmek için tasarlanmış. Sürtünme ve aşınma oval bagaya oranla çok daha fazla olacaktır. Varyatör tasındaki baga yataklarının simetrisi bozulacağından uzun vadede diğer aksamlarda hasar oluşturması mümkün.

    3800km de motorun yağını değiştirdim içinden çıkan yağ olması gerekenden az ve zift gibiydi. Servis formunda Yamalube koyulduğu yazıyor. bildiğim kadarıyla vasat bir yağ. Değişimden sonra titreşimde hafif bir azalma oldu. Yağ olarak Castrol Power1 10W40 motosiklet yağı kullandım. Kullanım klavuzunda tavsiye edilen yağ kalite standartlarının fazlasıyla üstünde.

    Ayrıca yakın zamanda motora iki ufak modifikasyon yaptım. Manyetik yağ tapasını tavsiye ederim. Karterde biriken metal artıklarının hareketli aksama zarar vermesini önlüyor.

    Bu ilk yaptığım tapa. Civatayı bws 125 için yedek olarak almıştım. Kafa ve uç kısmı orinalinden biraz farklı olduğundan içime sinmedi. Bende kendi civatasına aynı işlemi uyguladım. İlkinde 5x15 mıknatıs kullanmıştım yenisinde 8x4 kullandım. Yağ ile temas eden yüzey alanı ve manyetik gücü arttı.













    https://www.youtube.com/watch?v=a4bP0myqh94

    Buda yan ayak modifiyesi. İşlevsellik olarak çok bir faydası yok ancak şekli güzel.


  4. #344
    furkanguvenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Bugün Yamaha İstanbul bayisinde rodaj bakımını yaptırdım. Henüz 800km makina ama bana 6haftayı geçirmeyin dediler bizde gittik. 105tl yaptırdım bakımı. Şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki sürüş karakteri çok değişti aletin. Hızlanma kalkış titreşim hissedilir miktarda değişim yaşadı. Titreşim baya azaldı aynadan arkada ki arabanın plakası okunuyor artık. Ellerde yok denecek kadar az. Değişim yapılan şeyler, yağ, dişli yağı, şanzuman tapa pulu krater tapa pulu sarf malzeme dedikleri bir şey işçilikte 20tl alınmış.

  5. #345
    yelken_786 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Forza300 Abs 2017
    Titreşim konusundan şikayetçi olan arkadaşlar birde 2016 ve öncesi modellere bir binin test edin titreşim nasıl oluyor görün nmax oldukça başarılı ve kendi sınıfında şu an için rakipsiz diyebilirim. Ben en çok oturma pozisyonunu ayakları öne uzatınca verdiği rahatlığı seviyorum xmax da o oturma pozisyonu maalesef yok. Sıkıntı olarak görülen en büyük şikayet sert sele ve arka amörtüsöründe yine sert olması haricinde başka bir olumsuz yanı yok. 2017 yılından bu yana kullanıyorum ve çok memnunum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    Alıntı agrasiwe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motorda 2 küsür lt yaktıranlara hayranım. 6 ay kullandım 3,2 ile 3,5 arasında gezdi durdu daha aşşağısını hiç görmedim.
    Ben maksimum 2.8 gördüm ortalamada 2.5lt yakıt tüketir uzun yol şehir içi pek değişmiyor nmax125cc 2016 model

  6. #346
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    Zam gelmiş

    155 lik 16300 olmuş (16150 eski fiyat)

    125 lik 14950 eski fiyatını bilmiyorum

  7. #347

    Üyelik
    26 Şubat 2018
    Motosikleti
    Yamaha NMax 155
    Herkese merhaba.

    2017 Model Bajaj Pulsar 200 NS'den sonra bende NMax155'e geçiş yaptım. Vitesli motosikletten sonra scooter'a geçiş yapınca biraz garip geldi ama günlük şehir içi kullanımım fazla olduğu için scooter'ın çok avantajlı yanları var benim için. Şuana kadar motosikletten memnunum.

    2018 Model 170 KM'de aldım. Sıfıra yakın birşey kısacası

    Birkaç foto paylaşayım..



    badircik bunu beğendi.

  8. #348

    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    İSTANBUL
    Nasıl hocam memnun musunuz. 2 kişiyle denediniz mi. Ben de arıyorum temiz 2018 inş alcam. Fiyat neydi

  9. #349
    mehmetseza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SYM / GTS 250, FİDDLE 2, ORBİT 2, JOYMAX, JET 4
    bir arkadasım 2017 trafıge cıkıslı 8000km de nmax 125 lık bulmus ve 11000tl ye ve satın almıs.alet bursada ama ıkı aydır gıdıp alamamıs.bu haftasonu gunubırlık araba ıle gıttık aletı ankaraya getırmeye.benım sym joymaxım var 250 cc uzun yol yaptım daha once onunla kıyaslayarak bursa ankara yolculugu hakkında bılgı paylasayım.alet en son 121 gosterdı dıjıtal ekranda.ancak arkadan araba ıle gelen arkadasım 130 gordugunu soyluyor motorun.yokus cıkıslarda falan hıc bayılmıyor dıp gaz ıyı kacıyor.ancak hafıf odugu ıcın alet onune yada sagına soluna bır arac gelınce motoru sallıyor turbulansa sokuyor.yakıt tuketımı olarak 100km de 3 lt yaktı yol boyunca.aletın performansı kacısı gayet ıyı.sehır ıcınde mukemmel bır alet olabılır.ama dedıgım gıbı joymaxle karsılastırınca yol tutusu kacısı hızlanması bıraz gerıde .gercı o 250cc bu 125cc.aletın suspansıyonları sert.hele sele aman yarabbım mahvoldum.uzerıne kesınlıle ve kesınlıle 3d sele kılıflarından takılmalı.frenler abs 10 numara.dedıgım gıbı uzun yol ıcı degılde sehır ıcınde kullnması surmesı ıyı bır alet dıye dusunuyorum

  10. #350

    Üyelik
    21 Eylül 2018
    Arkadaşlar merhaba. Nmax 155 2017 model 6500 km motosiklette marş sıkıntısı var. Daha önce başına gelen var mıdır? Birkaç haftadır marşa bastığımda sanki akü bitmiş gibi gıygıy yapıyordu. Kontak kapatıp tekrar açtığımda 4-5 sn bekleyip bastığımda çalışıyordu ama son birkaç gündür 3-4 sefer kapatıp açtıktan sonra olmaya başladı. En sonunda da dün o kadar denememe rağmen çalışmadı 20 dk boyunca kapatıp açtım göstergeler açıkken bekledim sonra bastım filan bütün kombinasyonları denedim anlayacağınız ama her seferinde cılız cılız gıygıy yapıp en son tık sesine kadar düşüyordu. Akü bitmiştir diye şarj ettirdim tekrar taktım bu kez hiç cılız bile ses cıkarmıyor. Takviye de yaptırdım marş dönmedi. Yani sanıyorum akütle ilgili bütün olasılıkları denedim sorun akü de değil heralde. 1.5 yıllık motor yetkili servis yakındı oradan bir usta gelecek yürümüyor şuan ama bakalım ne olacak. Bu iş garanti kapsamına giriyor mu 1.5 yıllık motorda böyle saçma bir marş sorunu olabilir mi acaba? Tek nmax kullanıcısı benim heralde başına böyle birşey gelen ) Var mı bilginiz???

  11. #351

    Üyelik
    07 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 155
    merhabalar. istanbul anadolu yakası uygun servis önerisi varmıdır?

    motor 6900 km ye geldi 6 bin bakımını yaptıramadım daha. yetkili servis lazım. bir de motoru kardeşlerden almış ilk sahibi sanırım bakımı kardeşlerde yapmazsam uzatılmış garanti iptal oluyor değilmi bilgisi olan varmı?

  12. #352

    Üyelik
    13 Mart 2012
    Şehir
    İst/Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha NMax 155 ABS
    arkadaşlar merhaba

    motorumu yeni aldım 2017 nmax 155

    bir sorum olacaktı göstergede anlık tüketim ya da ortalama tüketimi km olarak görebiliyorum bunu litreye nasıl dönüştürebilirim ?

    bir de şarj için usb soket ne kullanabilirim sorunsuz olarak ?

  13. #353
    Yavuzi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Yamaha tricity
    Hocam bendede yamaha tricity var iki sene once benzer bir ariza oldu hatta iki sorun üst üste geldi..motor zor calisiyordu calistiktan sonra yola ciktigimda ariza isigi yaniyordu akuden suphelendik olcum yaptik 19 voltlara cikiyordu konjektoru degistik ariza ışığı söndü..zor calismasida farkli yerden yakit almistim depoda su cikti..tavsiyem deponuzdaki yakiti bosaltin yeni yakit alin oyle deneyin..akunuzu bosta ölçün 12.5 civarlari cikiyorsa sıkıntı yoktur 5 sene gitmesi lazim en az 2014 model motorumda daha orjinal akü takili..iyi aksamlar (mobilden yazdim k.b)

  14. #354

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Lesitin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım pekçok kullanıcı bu titreşim sorunundan şikayetçi. Bende aynı sorun için motoru iki farklı yamaha yetkili servisine gösterdim. Birisi zeytinburnudaki Ünal abi. İkiside titreşimin normal olduğunu söyledi. Dr Pulley ile bu sorunu çözenler var ama uzun vadede sıkıntı çıkarabilir.

    Motorun orjinal bagaları bildiğiniz gibi oval. Devir yükseldiğinde dairesel hareket ve minimum sürtünme ile tasın içinde hareket ediyorlar. Dr Pulley ise doğrusal şekilde hareket etmek için tasarlanmış. Sürtünme ve aşınma oval bagaya oranla çok daha fazla olacaktır. Varyatör tasındaki baga yataklarının simetrisi bozulacağından uzun vadede diğer aksamlarda hasar oluşturması mümkün.

    3800km de motorun yağını değiştirdim içinden çıkan yağ olması gerekenden az ve zift gibiydi. Servis formunda Yamalube koyulduğu yazıyor. bildiğim kadarıyla vasat bir yağ. Değişimden sonra titreşimde hafif bir azalma oldu. Yağ olarak Castrol Power1 10W40 motosiklet yağı kullandım. Kullanım klavuzunda tavsiye edilen yağ kalite standartlarının fazlasıyla üstünde.

    Ayrıca yakın zamanda motora iki ufak modifikasyon yaptım. Manyetik yağ tapasını tavsiye ederim. Karterde biriken metal artıklarının hareketli aksama zarar vermesini önlüyor.

    Bu ilk yaptığım tapa. Civatayı bws 125 için yedek olarak almıştım. Kafa ve uç kısmı orinalinden biraz farklı olduğundan içime sinmedi. Bende kendi civatasına aynı işlemi uyguladım. İlkinde 5x15 mıknatıs kullanmıştım yenisinde 8x4 kullandım. Yağ ile temas eden yüzey alanı ve manyetik gücü arttı.

    http://i.hizliresim.com/Z3QOAA.jpg

    http://i.hizliresim.com/oV86Y2.jpg

    http://i.hizliresim.com/lZrb0k.jpg

    http://i.hizliresim.com/nlmJ5g.jpg

    http://i.hizliresim.com/vP8JQR.jpg

    http://i.hizliresim.com/1EDG2D.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=a4bP0myqh94

    Buda yan ayak modifiyesi. İşlevsellik olarak çok bir faydası yok ancak şekli güzel.

    http://i.hizliresim.com/VDX3gV.jpg
    Hocam,yag tapa ucundaki miknatisi biraz daha uzun yapabilseydin daha iyi olabilirdi.

    Buda benim tvs nin tapasi miknatis boyu uzun.


  15. #355
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 / 2019
    Alıntı Rathje adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba

    motorumu yeni aldım 2017 nmax 155

    bir sorum olacaktı göstergede anlık tüketim ya da ortalama tüketimi km olarak görebiliyorum bunu litreye nasıl dönüştürebilirim ?

    bir de şarj için usb soket ne kullanabilirim sorunsuz olarak ?
    Merhaba,
    Ortalama yakıt tüketimi ekranında iken select tuşuna uzun basarak geçiş yapabilirsiniz.

  16. #356
    eyup58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    2024 Honda Activa 125
    merhaba arkadaşlar nasip olursa nmax125 alacağım.daha önce honda fizy kullanıyordum.bu nmax125 bakım ücretleri hakkında sizden bilgi rica ediyorum.beni pişman edermi acaba.

  17. #357

  18. #358
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı Lesitin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Motorun orjinal bagaları bildiğiniz gibi oval. Devir yükseldiğinde dairesel hareket ve minimum sürtünme ile tasın içinde hareket ediyorlar. Dr Pulley ise doğrusal şekilde hareket etmek için tasarlanmış. Sürtünme ve aşınma oval bagaya oranla çok daha fazla olacaktır. Varyatör tasındaki baga yataklarının simetrisi bozulacağından uzun vadede diğer aksamlarda hasar oluşturması mümkün.
    Verdiğiniz bilgiler yanlıştır.
    İnsanları yanlış bilgilendirmeyelim lütfen.

  19. #359

  20. #360

    Üyelik
    13 Mart 2012
    Şehir
    İst/Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha NMax 155 ABS
    Arkadaşlar bu Nmax de Avadanlık bulunuyor mu varsa ben bulamadım çünkü ?


18. sayfa BirinciBirinci ... 81617181920 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)