Arkadaşlar merhaba.
Yamaha NMAX 125 alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Nmax 125 benim kendime ait 2. motorum (İlk motor : Asya Nostalji 125). Bu yazıyı yazarken motor 135 Km de.
Teknik bilgileri Yamaha'nın sitesinden zaten öğrenebilirsiniz. Ben kullanıcı yorumlarını yazacağım sizlere.
Lastikler Dunlop. Bence lastikler çok güzel. Hatta daha asfalta alışmadı bile. Hep kuru zeminde sürdüm. Malum burası Adana ve yazın yollar hiç ıslak olmaz
. Kışın ıslak zeminlerde nasıl performans sergileyecek bakalım göreceğiz.
Frenler arka ve ön disk fren ve ABS. Çok güzel bir özellik. Çoğu kişi ne gerek var 125'lik scooter'da diyor ama ben buna KATILMIYORUM. Genelde çok motor sürmeyen ve yeni başlayan kişilerin 125'lik scooter tercih ettiğini göz önünde bulundurursak gayet güven veriyor. Hızlı bir şekilde giderken ani bir frende motor durana kadar dengesi kaybolmuyor, kayma olmuyor. ABS devreye girdiğinde fren kollarında ince tiz bir ses çıkıp hafif bir titreme oluyor. Bu da ABS'nin devreye girdiğini belli etmek için.
Motorun genel görüntüsü bence çok yakışıklı(Bu tamamen zevk meselesi). Bende ki kırmızı olan ama gri olanı da gördüm. Kırmızı daha albenisi yüksek olmuş. Aynaları küçük gibi görünüyor dışarıdan ama görüş açısı çok güzel. Farlar bir araba ile yarışır derecede. Beyaz olan farlar mükemmel aydınlatıyor. Kısalar hep yanıyor. Kapatma düğmesi yok. Uzunları yakınca ne aydınlık oldu be diyorsunuz her defasında. Sellektör yapmak için uzunları yakıp geri kısalara dönmek lazım. Ayrı bir tuş yok ama uzunları yakmak çok pratik. Hemen sol baş parmanığınızın altında. Sürücü için ayak bölümü çok geniş. Ferah ferah hareket edebiliyorsunuz. Sele sert diyenler oldu ama bence gayet rahat. Sele altı bagaj bir çok eşyanızı alacak kadar büyük. Full face bir kast ters şekilde rahatlıkla sığıyor. Bir ceketin ve eldivenlerin rahatlıkla girebileceği boşluk kalıyor. Kaskın içerisine de bir kaç ıvır zıvır koyulacağını düşünürsek bagaj yetersiz diyecek kişi olacağını sanmıyorum. İnce bir yapısı var ve aralara rahat girebiliyor. Dengesi mükemmel diyebilirim. Direksiyon manevrası gayet yeterli açılarda. Sürüş sırasında tüm kontroller sizin elinizde ve buda sürüş zevkini arttırıyor.
Hızlanması gerçekten etkileyici. Altınızda kalite olduğunun farkındasınız. Çok yüksek hızla sürmüyorum rodaj dönemi diye. Max 75 yapmışımdır o da yanlışlıkla. Ne zaman 75'e kadar hızlandı kerata anlamadım bile
. Videolarda saatte 125 Km hız yapanı gördüm. 34 Km de iken benzini fulledim. Depo 6.6 lt. Gezdim, gezdim, gezdim benzin göstergesindeki 6 adet bardan 1 tanesi eksildiğinde 70-75 Km yapmıştım. İbre bozuk mu acaba diye düşünmedim değil
. 134 Km olduğunda depoyu tekrar fulledim ve 2.2 Lt. aldı. Kısacası 100 Km'ye 2.2 Lt. yaktı. Hatırlatıyorum rodaj döneminde.
Şimdilik diyeceklerim bunlar. Bir sorunuz olursa elimden geldiğince cevaplarım.
Kazasız, belasız bol zevkli sürüşler.