Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Kasım 2012, 21:20
#1861
Merhaba arkadaşlar, kısmet olursa eğer yakın zaman sonra bende bir Er-5 sahibi olacağım. En son kullandığım vitesli motosiklet 2005 yılında Ybr 125 di ve Er-5 o yıllarda dikkatimi çekmişti "benim motorun şişkosu" diyerekten severdim : ).
Son zamanlarda tekrardan motosiklet aşkımız depreşti ve arayış içerisine girdim. Honda Twister / Hyosung Gt 250 Naked / Kawasaki Er-5 arasında kalmıştım fakat en son olarak Er-5 de karar kıldım ve 2. el bir tane buldum. Pazartesi günü motoru almak için gideceğim. Motosiklet 2006 model / 30.000 km de / 6.000 tL alacağım fiyat. Amortisör keçesi kaçırıyormuş ve motor yağı değişmesi gerekiyormuş, onun dışında satan arkadaş "ben malımın arkasındayım, ustaya gösteririz" dedi. Alacağım arkadaş konuşmalardan anladığım kadarıyla iyi bir insan fakat insan oğlu sonuçta belli olmaz. Mevzu bahis olan bir otomobil olsa a dan z ye expertizini yaparım ama ilk kez 2. el bir motosiklet alacağım.
Ustaya gösterdiğimde neler sormam gerekiyor, benim nelere dikkat etmem gerekiyor, kendimi nasıl az da olsa garantiye alabilirim bilmiyorum. Bana bu gibi konularda yardımcı olursanız çok sevinirim. Ayrıca Er-5 e hem görüntüsünü hemde dengesini bozmayacak ölçüde maximum ne kadar büyüklükte bir topcase almalıyım? Hangi marka veya model depo üstü çanta kullanmalıyım? Motorun orjinal sesi beni tatmin eder mi? Eksoz modifikasyonu olabilir mi?
Gerisize Allaha kalmış artık. Şimdiden teşekkürler ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
Reklamlar
-
23 Kasım 2012, 21:50
#1862
6 senede 30.000 km mantıklı, düzgün kullanıldıysa problem olmamıştır diye düşünüyorum! Şasi numarasından kaza araması yapılabilir mümkünse. Yaşlı araç sonuçta her zaman sorun çıkarabilir, sahibi çok iyi niyetli bile olsa. Şans da lazım!
-
23 Kasım 2012, 21:54
#1863
drtayfun adlı üyeden alıntı
6 senede 30.000 km mantıklı, düzgün kullanıldıysa problem olmamıştır diye düşünüyorum! Şasi numarasından kaza araması yapılabilir mümkünse. Yaşlı araç sonuçta her zaman sorun çıkarabilir, sahibi çok iyi niyetli bile olsa. Şans da lazım!
Motoru alacağım arkadaş deposunu boyatmış, o da 50 yaşında birinden almış 2. sahibiymiş ve aldığında motorun depo kısmının boyası sürtünmeden dolayı deforme durumdaymış. Eski sahibi motoru ayağın üstüne alırken düşürmüş o deformasyonda bundan kaynaklanıyormuş. Onun dışında sanayide gösterebileceğimizi söyledi. Açıkcası benim için otomobilde bile komple boya önemli değilken motosiklet komple boyalı dahi olsa kafaya takmam. Sonuçta motorumun rengi atarsa bende boyatırım, çizilirse boyatırım. Zaten ben şu çizikten veya soluktan dolayı yapılan boyaları kafalarına takanları anlamıyorum. Yürüyeni sağlam olsun kafii bana ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
23 Kasım 2012, 21:58
#1864
Öyle değil işte:
Depo boyası ciddi sorun habercisi olabilir şöyle ki:Yamulma olduysa ve düzelttirip boyattıysa dışı düzelir ama içinde paslanmalar oluşabilir, bu da benzine karışıp sürekli motorun arızalanmasına sebep olabilir, komple depo değiştirmek gerekebilir, masraflı olur..
-
23 Kasım 2012, 22:02
#1865
Kaportacı veya boyacı anlamaz mı, dıştan boya mı yoksa düzeltme veya ezilme mi? ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
23 Kasım 2012, 22:45
#1866
Arabalar için boya kalınlığı ölçen cihazlar var, çok kalınsa ezik de fazla demektir. Daha fazlası hakkında fikrim yok.
-
23 Kasım 2012, 22:51
#1867
drtayfun adlı üyeden alıntı
Arabalar için boya kalınlığı ölçen cihazlar var, çok kalınsa ezik de fazla demektir. Daha fazlası hakkında fikrim yok.
İyi hatırlattınız, o cihaz sadece araba için değil. Tamamdır birçok kaportacıda vardır zaten o cihaz, onunla baktırırım ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
23 Kasım 2012, 23:10
#1868
Ben de bir ara Fazer veya er5 niyetleniyorum. Kullanın bakalım nasıl?
-
23 Kasım 2012, 23:14
#1869
Fazer kullandım, eğer Er-5 ve Fazer arasında kaldıysanız fazla düşünmenize gerek yok. Fazer her şekilde Er-5 den üstün. Ben 2006 model kullandım 98 Hp, sıfır vibrasyon, oldukca rahat (artcı içinde), yüksek, gösterişli, zevkli bir motordur. Er-5 bütcesi kısıtlı olanlar için en iyi tercih ama eğer 12-15 bin arası çıkabilirseniz Fazer derim ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
23 Kasım 2012, 23:22
#1870
Bu bilgi iyi oldu,teşekkür ederim.Titreşim ve rüzgardan nefret ederim. Yakıt korkutucu benim için, ama 120'yi geçeceğimi sanmam, idare ederim herhalde.
-
23 Kasım 2012, 23:25
#1871
MeTaL adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, kısmet olursa eğer yakın zaman sonra bende bir Er-5 sahibi olacağım. En son kullandığım vitesli motosiklet 2005 yılında Ybr 125 di ve Er-5 o yıllarda dikkatimi çekmişti "benim motorun şişkosu" diyerekten severdim : ).
Son zamanlarda tekrardan motosiklet aşkımız depreşti ve arayış içerisine girdim. Honda Twister / Hyosung Gt 250 Naked / Kawasaki Er-5 arasında kalmıştım fakat en son olarak Er-5 de karar kıldım ve 2. el bir tane buldum. Pazartesi günü motoru almak için gideceğim. Motosiklet 2006 model / 30.000 km de / 6.000 tL alacağım fiyat. Amortisör keçesi kaçırıyormuş ve motor yağı değişmesi gerekiyormuş, onun dışında satan arkadaş "ben malımın arkasındayım, ustaya gösteririz" dedi. Alacağım arkadaş konuşmalardan anladığım kadarıyla iyi bir insan fakat insan oğlu sonuçta belli olmaz. Mevzu bahis olan bir otomobil olsa a dan z ye expertizini yaparım ama ilk kez 2. el bir motosiklet alacağım.
Ustaya gösterdiğimde neler sormam gerekiyor, benim nelere dikkat etmem gerekiyor, kendimi nasıl az da olsa garantiye alabilirim bilmiyorum. Bana bu gibi konularda yardımcı olursanız çok sevinirim. Ayrıca Er-5 e hem görüntüsünü hemde dengesini bozmayacak ölçüde maximum ne kadar büyüklükte bir topcase almalıyım? Hangi marka veya model depo üstü çanta kullanmalıyım? Motorun orjinal sesi beni tatmin eder mi? Eksoz modifikasyonu olabilir mi?
Gerisize Allaha kalmış artık. Şimdiden teşekkürler ...
Amortisör keçesi ve yağ değişimi malzeme + işçilik toplam 300 civarı bir şey tutar daha fazla da olabilir aklınızda olsun ,orjinal amörtisör yağ keçesi çifti 70 tl yan sanayi 50 civarı yan sanayi tavsiye etmem kesinlikle orjinalinden alın, bende 48 lt lik kappa arka çanta var ama çıkarttım yakışmıyor bana göre bu tarz motorlara belki biraz daha küçüğünden alabilirsiniz size kalmış,egzoza gelince bende tiger egzoz var ve sesinden çok memnunum arkadaşlarım da aynı fikirdeler duyan herkes çok beğeniyor tam kıvamında ne çok gürültülü ne de tiz ince bir ton , orjinal egzozuyla da güzel bir ses alırsınız ama performans egzozunun tadını vermez diye düşünüyorum ,depo üstü çanta için de arka çanta için düşündüklerimle aynı denilebilir ben pek yakıştıramıyorum naked motorlara bu tarz aksesuarları hele ki eski tarz yuvarlak far klasik bir naked motora , bırakınız çıplak kalsın =)
-
24 Kasım 2012, 00:17
#1872
Yok artık 300TL ??? Bu nasıl bir kazıktır. Z-Moto ahhh Z-Moto.
-
24 Kasım 2012, 01:33
#1873
blamir adlı üyeden alıntı
Yok artık 300TL ??? Bu nasıl bir kazıktır. Z-Moto ahhh Z-Moto.
z motoyla pek alakalı değil aslında , amörtisör keçesi değişimi için ön takımları indirmek gerekiyor ve bunun için 100 tl işçilik istiyor ustalar 70 tl keçeler 30 tl amortisör yağı toplam 200 tl, er-5 yanlış hatırlamıyorsam 3.5 lt civarı yağ alıyor bir de yağ filtresinin değiştiğini de varsayarsak 300 tl' yi de geçebilir arkadaşın bahsettiği işlerin toplam maliyeti .
-
24 Kasım 2012, 01:41
#1874
trgy adlı üyeden alıntı
z motoyla pek alakalı değil aslında , amörtisör keçesi değişimi için ön takımları indirmek gerekiyor ve bunun için 100 tl işçilik istiyor ustalar 70 tl keçeler 30 tl amortisör yağı toplam 200 tl, er-5 yanlış hatırlamıyorsam 3.5 lt civarı yağ alıyor bir de yağ filtresinin değiştiğini de varsayarsak 300 tl' yi de geçebilir arkadaşın bahsettiği işlerin toplam maliyeti .
amortisör keçeleri ne kadar da bir değişir veya hangi durumlarda değişmeli ?
şuana kadar hiç yaptırmadığımdan soruyorum.
-
24 Kasım 2012, 01:47
#1875
makseli adlı üyeden alıntı
amortisör keçeleri ne kadar da bir değişir veya hangi durumlarda değişmeli ?
şuana kadar hiç yaptırmadığımdan soruyorum.
Sızdırmaya başladı mı değiştirmek lazım ama bunun bir periyodu yok belli olmaz, yalnız değiştirirken orjinalini kullanmak lazım yan sanayi verimli olmuyor sorunun nüksetmesi muhtemel eğer yan sanayi keçe kullanılırsa, bu diğer motorlar için de geçerli .
-
26 Kasım 2012, 19:49
#1876
çantada yakışmıyor rüzgarlıkta ama 130dan sonrada surata şaplağı yiyorsun.e rüzgar almayacaksan arabaya binecen gari.alda korkkma her parçası var,yıllarcada binersin,yoksa 20 yıl aynı motoru yapmazdı bu insanlar,yakıtta cimri sayılır.arada bir de gazlaycan okadar.
düşe kalka çıktım ben bu yokuşu, asfalt çok kötüydü.
-
03 Aralık 2012, 19:23
#1877
Isparta da bildiğiniz, önerebileceğiniz, işinin ehli iyi bir Kawasaki (Er-5) ustası var mı acaba? Motoru göstermem gerekiyor ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
04 Aralık 2012, 13:08
#1878
Tam 10 gün sürdü 94 sayfayı okumam .gelmiş geçmiş tüm er-5 kullanıcılarına yorumlarından dolayı teşekkürler.Ne aldığımı şimdi daha iyi anladım hepinize kazasız belasız bol km'ler dilerim.
-
04 Aralık 2012, 13:23
#1879
babaçi adlı üyeden alıntı
Tam 10 gün sürdü 94 sayfayı okumam
.gelmiş geçmiş tüm er-5 kullanıcılarına yorumlarından dolayı teşekkürler.Ne aldığımı şimdi daha iyi anladım hepinize kazasız belasız bol km'ler dilerim.
abi tekrar hayırlı olsun motorun
benim de aklımı kurcalayıp duruyor.
alsam mı almasam mı diye.
94 sayfadan sonra ve az da olsa kendi tecrübeni katarak tavsiye eder misin ?
aklıma takılan sadece eski modellerin problem çıkarıp çıkarmayacağı.
uzun yol için düşünüyorum ben, şehir içi için değil !
-
04 Aralık 2012, 17:40
#1880
benim anladğım eski teknoloji bir araç ama uzun yıllardır üretimde olması parça bulmayı kolaylaştırıyor.e-bay ve diğer yurt dışı satış sitelerinde her parçası var ve fiyatlar daha uygun.kolay kolay arıza çıkaran bir motor değil.gelelim performansa...110-120 km hızdan sonra bile gazı açsanız ok gibi fırlıyor sollayamama gibi bir sıkıntınız yok.yakıt 4,5 -5 litre arası ki bu performasa göre çok çok iyi.cbf 150 ile özellikle otoyolda dip gaz gittiğinizde 4 litre civarı bir sarfiyatınız olur ve eziyet dolu bir yolculuk yaparsınız.varsın 1 litre fazla yaksın babalar gibi gideyim dersiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler