bizim burd rum tarafında hepsi var ben geçemem ama geçen arkadaşlara aldırtıyorum direk japon dan geliyor oraya
bizim burd rum tarafında hepsi var ben geçemem ama geçen arkadaşlara aldırtıyorum direk japon dan geliyor oraya
düşe kalka çıktım ben bu yokuşu, asfalt çok kötüydü.
bana ön arka balata hava-yağ filtresi lazım uygun fiyata nerden bulabilirim.
Hava filtresi orjinal : 100TL (5000Km değişmen gerek)
Hava filtresi K&N : 190TL (Devamlı temizlenip kullanılabilen filtre)
Yağ filtresi Hifflo : 45TL
Arka fren balatası : 120TL (markalı balata)
Ön fren balatası : 50 - 75 - 100TL (markalı balata)
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
arkadaslar er 5 te vites geçişlerinde ses yapıyor , bi bilgisi olan var mı neden kaynaklanıyor çogunlukla 1. vites le 2 vites..
şanzımanın özelliği o yüksek hacimli motor kullanıyosn olacak o kadar :D
tamamda her zaman yapmıyor .bazan hiç ses çıkmıyor.birde sehpada vitez atarsanız tekerlekte dönüyorsa yağ gibi giriyor vites varmı bilgisi olan .teşekkürler.
düşe kalka çıktım ben bu yokuşu, asfalt çok kötüydü.
Büyük CC makinalarda yapar o sesi.Devrini yakalarsan tak sesini almazsın.Ben hiçbir viteste o sesi çıkarttırmıyordum ;)
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
Arkadaşlar cümleten merhaba
Öncelikle kendimi tanıtayım, ismim Çağdaş, 6 senedir motora biniyorum ybr ile 80000i devirdikten sonra bu yaz 57000'de 2005 model, herşeyiyle orijinal çok güzel bakılmış bir er5 aldım. Şimdi 62000de hiç sıkıntı vermedi maşallah (1 hafta önceye kadar). Gidişi, yakıtı (4.2/100km ortalama, bir kere 3.7 gördü), güzelliği cabası. Forumu hatim ettim çok güzel şeyler var çok faydalı oldu hepinize teşekkürler.
Sıkntya gelecek olursak. Yakt musluğunu hep "on" konumunda kullanıyorum, bilmeden doğru birşey yapmışım. Bir keresinde bu neymiş diye oynayayım derken boğuldu, PRI'nin gazabına uğradım. Fakat 1.5 hafta önce birgün motora tazyikli su tutturduktan sonra motor sorunsuz çalıştı. 6 saat sonra tekrar yanına gittiğimde marş bile basmıyordu. 5 dakika sonra o da geçti, çalıştı. Fakat o günden sonra marş yemesi biraz kötüleşti. Zamanla marşa basarken en başta çok kısa süreliğine arı gibi ZIIRTTT diye bir ses verip sonra marş basmaya başladı. Bu sorun büyüdü. Sonunda bir sabah uyandım ve ZIRTTTT tan başka hiç bir şey alamadım. Yani marş basmadı. Bu ZIRTT sesi gelirken de devir göstergesi 1500 civarına çıkıyor nedendir bilmem. Aküyü şarj ettim tekrar başta kısa ZIRTT ve marş ile çalışıyordu. O gün öyle kullanıp, akşam yattıktan sonra yine ayn şey, marş yok. Vurdurunca sorunsuz çalşıyor. Sadece bu yeni mi bilmiyorum fakat gece giderken fark ediyorum, ilk çalıştığında motorun farının gücü azalıp çoğalıyor, fakat bu devir saatiyle doğru orantılı değil (ters orantılı bile değil). 3 dk sonra onda da skıntı kalmıyor.
Çok anlamamama rağmen, düşününce motoru vurdurup çalştırdıktan ve özellikle yol yaptıktan sonra akünün şarj olması ve dolayısıyla o enerjiyi biraz tutması gerekmez mi? Benimkinde vurduruyorum, istersem 100km durmadan gideyim, gene ZIRTTT ediyor. Şarj ediyorum, bir kere çalştırıyorum bıırakıyorum, sabaha gene ZIRT. Akü bayağı eski görünüyor, ondan olabilir diye şüpheleniyorum, fakat akü almadan önce sizlere de bir danışmak, fikrinzi almak çok hoş olabilir.
Yardımcı olabilirseniz sevinirim,
Sevgiler,
Ankara'dan Çağdaş
Konunun önceki sayfalarında bir çok defa bu olaya yer ayırdık.Tekrar üzerinden geçmek açısından yazıyorum.
Pri yani Primary konumunda musluktan karbüratöre benzin akışı olur.Karbüratörün şamandıra iğneleri bu benzin akışını kesemeyerek karbüratör benzin ile dolar,ardından bu benzin motorun emme sübap boşluklarından sızarak silindirdeki yanma orasına dolar.Burada bekleyen ve yukarıdan gelen basınçlı benzinin zorlaması ile sekmanların arasından sızarak motorun alt kısmına yani yağın olduğu kartere kadar benzin iner.
Bunun neticesinde motosikletinizin içerisinde bulunan motor yağı tamamen özelliğini yitirerek çamurlaşmış bir hal alır.Bu şekilde motosiklete binmeniz demek hemen hemen yağsız motosikletinizi kullanmanız demektir.Böyle bir olay olduğu anda motosikleti hiçbir şekilde çalıştırmamak direk yağ filtresi ile yağını değiştirmek gerekir.
Bu bilgileri verdikten sonra gelelim elektrik probleminize.
Motorunuzun akü kutup başlarını kontrol ediniz ve oksit,pas v.b unsurların olmadığndan emin olunuz.Gevşeme söz konusuysa mutlaka iyice sıkınız.Aksi takdirde gelen akım rahat iletilemediğinden akünüz tam anlamıyla gerekli şarj işlemine tabi olmayacaktır.
Elektrik sistemi basittir,bu nedenle sorun birkaç yerdedir.Eğer elinizden gelmiyorsa bulunduğunuz bölgede esaslı 4 silindir makina tamiri ile uğraşan bir ustaya gidebilirsiniz.Ama size ilk tavsiyem bir elektrikçiye gidip makinanın çalışır halde şarj voltajı değerlerini akünün + ve - kutpundan ölçtürün.
Normal değerler 14.2Volt ilâ 15Volt aralığında olmalıdır.
Saygılar
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
İLKANTEK pri konumunda motorun içine benzin sadece segman aralarından sızmıyor. asıl motorun içine giriş yapabildiği yer hava filtresi kabından motorun içine giden bir karter havalandırma sistemi bulunuyor. bu hotumdan hatrı sayılır oranda benzin motor içine akıyor. ben motordan 6 lt yağ+ benzin karışımı boşalttığımı biliyorum.
CARTANYAN motorun hayırlı olsun. yakıt verilerin gayet güzel. istanbul-marmaris arası bende 3.7 lt civarına düşürmüştüm. şehir içide 4.5 en düşük seviyemdi. er-5 lerin bir sorunu motoru yıkarken buji piposu haznesinin su tutabilir yapıda olmasıdır. motoru yıkadıktan sonra buji pipolarının olduğu bölge kurutulmalı, pipolar bujiden sökülüp hava tutulmalıdır. yoksa oksit yapıp sorun çıkarabilir. motor marş basmadan devir göstergesi 1500d/d gösteremez. gösteriyorsa marş motorun çeviriyor fakat marş almıyordur. ateşlemen motor yıkadıktan sonra güçsüzleştiyse akü kutup başını kontrol et, buji ve buji pipolarının oksit durumunu kontrol et, temizledikten sonrada devam ediyorsa şarj sistemi için tamirci yoluna koyul. şarj sorunlu bi motora sıfır akü taksan onuda bozacağı için o sorunun kaynağını bulman gerekiyor. gelişmeleri aktarırsan senden sonrakilere yol gösterici olabileceksin.
var mı aramızda antalyadan olan ??
Bunun önlemi GS500 de hava filtre kabı sıvı tahliye borusu ile çözülmüş.Böyle bir olay GS500 de benzin musluğu arızası nedeniyle başıma gelmişti.Her konumda salıyordu fakat makinaya vermiyordu benzini.Bir gün 70TL lik full depom yere akmış olarak buldum çok canım yanmıştı :D
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
Beyler amörtisör keçe ve yağ değişimi yapacağım kaç ml koymamız gerekiyor ve hangi incelikte olmalı yağ?
arkadaşlar herkese merhaba dün itibari ile aranıza katımış bulunmaktayım. motorumu teslim aldım ve 20 km bi tecrübe sürüşü yaptım şuana kadarki izlenimim tam istediğim güçte aradığımı buldum diyebilirim. sizlere bikaç soruyla giriş yapmak istiyorm internet üzerinden hava ve yağ filtresini alabileceğim bir site mevcut mu ben bildiğim bikaç siteye baktım fakat bulamadım yukarıda okuduğum kadarıyla k&n hava filtresi yıkanıp temizlenip tekrar kullanılabilen bir filtreymiş nereden temin edebilirim acaba? ve motor kaç litre yağ alıyor bakımını yapmak istiyorum. aldığım arkadaş 2 ay oldu ben bakımını yapalı dedi ama benim içim rahat olsun istiyorum kendi ellerimle yapıcam kısmetse.
İlkan sen de olmasan halimiz nice olur sağol kardeşim
Bencede
(ulakalıkta sınır yok :D )
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
sağ kapak içinde yazıyor ne kadar lazım yağ diye .internette motomax.motosuperstore,feyizoğlu gibi sitelerde hava yağ filtresi var .35 civarı yağ filtresi 70-90 havam filtresi ,kazasız günler dileğiyle
düşe kalka çıktım ben bu yokuşu, asfalt çok kötüydü.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)