motor 2005 ve stok halde hatta 2006 bile olabilir tam emin değilim , üzerinde herhangi bir eklenti yada değişmiş parça yok, orijinal parçalar.
motor 2005 ve stok halde hatta 2006 bile olabilir tam emin değilim , üzerinde herhangi bir eklenti yada değişmiş parça yok, orijinal parçalar.
Merhaba Arkadaaslar uzun zamandır aranızda degildim motorumu satınca yeniden bir er-5 alma askı tutustu
Bu ilanda ki motor hakkında sorularım olcak biraz inceleyip bakabilirmisiniz? Ayrıca ankarada tanıdıgı olan varsa irtibata gecebilir mi benimle? İşim dolayısıyla gitmek baya bir zor gelecek... >(
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6685388/detay/
Sal o motoru...
5. kattan düşmüş dikkat et ona :D
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
merhaba, bende 2006 ER5 kullanıcısıyım, sizin yorumu gorunce merak ettim. fotografta nelere dikkat ederek o yorumu yaptiniz acaba? yoksa motoru bildiginiz icin mi oyle yazdiniz merak ettim. zahmet olmazsa bilgi verirseniz sevinirim.
bu arada gecmis olsun, umarim hizla iyilesiyordur bileginiz.
saygılar
Merhaba tekrar, bir sıkıntı olmaz ise er5imi cuma günü alıyorum. Aldığım gibi bir 80 km yol yapmam gerekecek.
İlk izlenimlerim gayet kontrol edilebilir bir motor olduğu yönünde. Bu motorun sürüş karakterini merak ediyorum, YBR'ye kıyasla.
YBR'de 10.000 devir var, 5000 altı ölü devir. 5000 devirle giderken en ekonomik sürüş oluyor. 5.vites / 5.000 devir 60 km'ye denk geliyor.
7.000 çekişin en iyi olduğu devir , 8.000-10.000 şeklinde tırmanırken vites değiştirerek seri bir şekilde kullanılıyor.
Peki er5 'te, YBR/5000 devir gibi , altına inerken artık vites yükseltmenin gerektiği en düşük devir kaç bin dir? en az kaç bin devirle sağlıklı bir şekilde tempo bir şekilde gidebiliriz?
Motoru seri bir şekilde sürerken vites yükseltmelerde illa ibreyi redlinea dayamak gerekiyormu ? Motorun en ekonomik yakıt tükettiği maksimum hızı nedir ?
2005 model 35000 kmde normal bir er5 , şehir içi şehir dışı (90km 120km ve son sürat gibi hızlarda) ortalama kaç lt yakar ?
Son olarakta sizce bu motor touring kullanıma uygunmudur ?
Öncelikle iyi dilekleriniz için Teşekkür ederim.
Dikkat etmeniz gereken ilk nokta.Kontağı.Kontağı ve görüyorsanız kontak anahtarı.Bu bir.Bununla beraber 26bin kmde ki bir motosikletin görünümü ile bu motosikleti kıyaslamanız gerek.Dikkat edin.Gösterge panelindeki sinyal boş yağ ve uzun ikaz ışıklarının bulunduğu bölümler silnmiş.bunlar kolay silinen şeyler değil.Panelin alt kısmında nikelaj kısım darbe sonucu zarar gördüğünden siyah renge boyanmış.Muhtemelen tamir gördü.Motorun sinyalleri ve aynaları orjinali değil.
Ayrıca çok 26bin km olsa bile çok hırpalanmış veya özen gösterilmemiş ki motorun arka dişlisi ve muhtemelen set olarak zincir dişli seti değiştirilmiş.
Motosikleti deposunun sağ ve sol taraflarında ve ayrıca diğer muhtelif yerleridne ezikler ve deformasyonlar mevcut.
Bunun dışında bakmanız gereken diğer bir nokta ise civatalar ve diğer bağlantı elemanları.Arka aks milinin bağlandığı ve zincir gergisi olarak görev yapan parçaya bakınız.Birde başka bir motordan bakınız.Zamanın verdiği oksit v.s durumdan dolayı rengi kararmış.Ayrıca zincir koruma plastiği de bu motosiklete ait bir ürün değil.Muhtemelen başka araçlardan uydurulmuş.
Göstergeye direk çekilmiş resme tekrar dönünce direksiyonun bağlandığı bölümün dişlerinin sola doğru çıkmış olduğunu görüyoruz.Açı kurtarmadığından sağı göremiyoruz fakat %90 oradan da çıkmıştır.Bu bize direksiyonun orjinal olmadığını.Kanuni Windy v.s. gibi motosikletlerden uydurulmuş olabileceğini gösteriyor.
Kısacası bu motosiklet çok uzun süredir satılık.Satılmıyor.Sezonda bile satılmadı.Aynı şekilde GS500lerde de bir motor var o şekilde.34 NSR 60 plakalı.Bu motorda aynı şekilde türlü ilanlar vermesine rağmen sahibi tarafından bir türlü satılamıyor.Her malın bir alıcısı var.Açıkçası diyeceğim o ki alacağınız motosikletin son sahibi olmayın.Zevk ile binin.Arkasından küfür etmenin kötü motordu demenin bir anlamı yok.Tavsiyem yorulmamış,Kmsi yüksek olsa dahi orjinalliğini korumuş baktığınızda 5.kattan düşmüş gibi görünmeyen araçlar almanız :D)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
Kawasaki ER5 in kullanım devir aralığı 4bin ile 6bin devir arasıdır.6 bin devri geçmemeye özen gösterirseniz optimum yakıt değerlerine ulaşırsınız.Tabiki bu 6bin devre gelene kadar da motoru tam gaz yapmayın.Zira tam gaz yaptığınızda yanamayan benzin egzosttan dışarı atılıyor.4 Bin devir altı ER5 i rahatsız eder.Avans vuruntusu alırsınız.Ve egzantrik sistemini zorlarsınız.
Optimum yakıt ve performans için motorunuzun 15Bin kmde bir olmak üzere Sübap Ve Senkron ayarlarını yeniden yaptırınız.
Yaptıracağınız Sübap ayarları kullanma klavuzunda veya servis manuelde yazan değerlerde olmasına özen gösterilmesini sağlayınız.
Sübap ve senkron ayarları için devamlı 2 veya 4 silindir ile uğraşan servisleri tercih ediniz.Senkron ayar hassasiyeti için mümkünse dijital senkron cihazı olan servis noktalarını ön planda bulundurun.Ancak unutmayın ki bu ayarlar yapılırken mutlak surette bir çift buji ve yeni hava filtresi ile ayar yaptırın.
Buji tavsiyesi : NGK DR9EIX (iridium bujiler)
Hava filtresi içinse : K&N KA-0018
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
Verdiğin bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Hemen hemen aynı dediklerin benimde dikkatımı cekti mesala benim eski motorum 2004 model 29000 deydi ilk günki orjinalliğindeydi hatta link atım hem arkadaşlarada alırlarken arada kısaca kıyaslama yapabilsinler
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9609814/detay/
[QUOTE=ilkantek;2449438]Öncelikle iyi dilekleriniz için Teşekkür ederim.
Dikkat etmeniz gereken ilk nokta.Kontağı.Kontağı ve görüyorsanız kontak anahtarı.Bu bir.Bununla beraber 26bin kmde ki bir motosikletin görünümü ile bu motosikleti kıyaslamanız gerek.Dikkat edin.Gösterge panelindeki sinyal boş yağ ve uzun ikaz ışıklarının bulunduğu bölümler silnmiş.bunlar kolay silinen şeyler değil.Panelin alt kısmında nikelaj kısım darbe sonucu zarar gördüğünden siyah renge boyanmış.Muhtemelen tamir gördü.Motorun sinyalleri ve aynaları orjinali değil.
Ayrıca çok 26bin km olsa bile çok hırpalanmış veya özen gösterilmemiş ki motorun arka dişlisi ve muhtemelen set olarak zincir dişli seti değiştirilmiş.
Motosikleti deposunun sağ ve sol taraflarında ve ayrıca diğer muhtelif yerleridne ezikler ve deformasyonlar mevcut.
Bunun dışında bakmanız gereken diğer bir nokta ise civatalar ve diğer bağlantı elemanları.Arka aks milinin bağlandığı ve zincir gergisi olarak görev yapan parçaya bakınız.Birde başka bir motordan bakınız.Zamanın verdiği oksit v.s durumdan dolayı rengi kararmış.Ayrıca zincir koruma plastiği de bu motosiklete ait bir ürün değil.Muhtemelen başka araçlardan uydurulmuş.
Göstergeye direk çekilmiş resme tekrar dönünce direksiyonun bağlandığı bölümün dişlerinin sola doğru çıkmış olduğunu görüyoruz.Açı kurtarmadığından sağı göremiyoruz fakat %90 oradan da çıkmıştır.Bu bize direksiyonun orjinal olmadığını.Kanuni Windy v.s. gibi motosikletlerden uydurulmuş olabileceğini gösteriyor.
Kısacası bu motosiklet çok uzun süredir satılık.Satılmıyor.Sezonda bile satılmadı.Aynı şekilde GS500lerde de bir motor var o şekilde.34 NSR 60 plakalı.Bu motorda aynı şekilde türlü ilanlar vermesine rağmen sahibi tarafından bir türlü satılamıyor.Her malın bir alıcısı var.Açıkçası diyeceğim o ki alacağınız motosikletin son sahibi olmayın.Zevk ile binin.Arkasından küfür etmenin kötü motordu demenin bir anlamı yok.Tavsiyem yorulmamış,Kmsi yüksek olsa dahi orjinalliğini korumuş baktığınızda 5.kattan düşmüş gibi görünmeyen araçlar almanız :D)[COLOR="Silver"]
detaylı aciklama icin tesekkurler
şiir gibiydi ne 40 kuruşu benzin akıyor beim gs de şuan vanadan )) 20 tl ye 100 km gidiyor benzin aktığı halde ))))))))) sizn makinede nos mu var rulmanlar mı sıkıyor janttan anlamadım .. zincir de bakımsız her türlü kötü davranıyorum motora))) debriyaj balatasını da önümüzdeki sen atarım yani o durumda 190 km hız + 100 km 20 tl gün cel şok şok şok ))
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Bende senin benzin vanası (musluğu) var kanka haberin olsun ;) Öpüyorum :D Zincirine de iyi bak :D
Stage III Dynojet var :D + K&N RU-2970 sonuna kadar açık hava filtresi var :D Artı şim ayarları bozuk + hava ayarı bozuk + senkron ayarı bozuk + ayağım kırık ilgilenemiyorum :D:D
Ama çok uslu kullanımda 25-30krş yakıyormuş şuana kadar alınan en iyi değer bu :D
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
selam kawacı arkadaşlar
sezon sonuna dogru yaklaştıgımızdan vakit buldukça bol bol gazlyoruz er 5 ile o yüzden fazla izleyemiyoruz siteyi
bu pis yakıttan çektigim kadar hiç birşeyden çekmedim dogrusu fena benzin seçiyor kawa
geçenlerde yine rezerve düştüm depo içindeki pisliklerden almış karbüratöre başladı teklemeye sapıttı makine,sabah marş yaptım alır gibi yaptı fakat sonra ben çalışmam dedi,meger şamandra taşırmış piston kafasından yaga benzin doldurmuş 750 cc kadar motorun yanına oturup yağ göstergesine bakmasam benzin doldugunu fark etmek zor olacaktı.motor yağ-filtre bakımınıda birkaç gün önce yapmıştım
boşalttım yagı-filtreyi söktüm koydum yeni yagı bu hafta böyle dolaşayım,karbüratör meme ve jetleri degişmem gerekecek degiştirdikten sonra tekrar yağ degişimi yapacagım.
depoyu ve karbüratörü söktüm karbüratörü güzelce temizledim-hazır sökmüşken dedim depoyuda güzelce temizliyeyim filtreleri ve şamandırayı söküp güzelce temizledim depoyu baya bir pislik çıktı depo içinden.depo filtre baglantılarını sökerken dikkatimi çekti üst yakıt çıkışındaki filtre depo içerisine düşmüş haliyle gelen pisligi veriyor karbüratör içerisine ve kötü son ! neyseki hallettim ve yakıt muslugu çıkışını kontrol ettikten sonra yakıt çıkışına ilaveten oto benzin filtresi taktım,şu an sıkıntı yok.
birde hava filtresi içinde alt noktada benzin vardı taliye ucu kapalı oldugu için fazla yakıtı atamamış ,saliye tıpasını degiştirdim ucu hafif açık tapa taktım ne olur ne olmaz bir daha taşırma durumu olursa hiç yoktan yakıt filtreden dışarı uçup gitsin.
2 gündür istanbul içinde şamandıra jetlerini arıyorum şimdilik bulamadım,e-bay'da buldum ama beklemek istemedigimden yurt içinden bulsam daha iyi olur diyorum.
sizlere'de tavsiye ederim musluk çıkışına harici benzin filtresi taktırınız sonra başınız ağrımasın.
bu arada bende senkron ayarı yaptırmalıyım şüphem var ayar kaçık diye,ama rolanti devri güzel sabitliyor ama yinede baktırmakta fayda var.yalovada bir usta vardı kawacı olmadı bir ziyaret etmeyi düşünüyoruz er 5 çi kadir arkadaşla.
en son şehir içi yakıt sarfiyatım 4-5 lt civarı idi,genelde motoru 4.000 devir üzeri kullanırım çünkü üst limitlerde kullanım zevki veren alet er 5
kazasız belasız kullanımlar,tekerimiz düz bassın
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Geçmiş olsun ben iki er5 motorumuzda da benzin seçme pislik verme v.b. problemler ile karşılaşmadım.Arasıra deponun mutlaka temizlenmesi gerekli.Ama devamlı olan birşey ise bunda bir problem var.Ayrıca piston kafasına benzin vermesi dahada garip.Bence senin yakıt musluğunda bir problem olabilir.Zira yakıt musluğunu emiş konumunda bıraktıysan ve akıyorsa ki emiş konumundayken akış yapmamalıdır bu bir musluk diyaframı problemidir.Muhtemelen diyafram yırtıldı veya hareket etmesini engelleyip devamlı açık bıraktıran bir unsur söz konusu oldu.
Akış konumunda da karbüratörünüzün şamandıra stobu yakıtı tutacak diye bir garanti yoktur zaten.Bundan dolayı kafaya verir.
Üzüntü verici tabiki boşuna tekrar tekrar yağ değiştirmiş oldunuz.Buna da şükür demek lazım.
Karbüratörünüzün tamir kitini Türkiye'de bulamazsınız.Ebay'dan sipariş vereceksiniz.Fakat vereceğiniz siparişte fiyatlar yanlış hatırlamıyorsam 15Paund olması lazım.15x2 = 30£ x 2.80TL = 84TL + nakliye 20TL tuttu desek 100TL nin üzerinde bir rakam karşınıza çıkacak.Motorunuz 2007 model ve km olarakta aman aman yüksek bir km değil.Bahsi geçen parçalar 3-5 senede eskiyecek parçalar değiller.Bence tespitte sorun olabilir.
Bu arada sübap ve senkron ayarları için karamürseldeki kawasaki servisini tavsiye edebilirim.Extreme Motor - Nihat BOZ
Saygılar
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
yorum ve bilgiler için teşekkürler İlhan arkadaş
yakıt muslugunu zaten pek kullanmam genelde on konumunda durur,zaten yinede kontrol ettik acaba kaçırma yapıyormu diye,motor çalışmadan vakum yapıp yakıt vermedi yani muslukta bir sıkıntı yok.aslında sıkıntının temeli depo çıkış filtresinin yerinden çıkıp depo içine düşmesi ve gelen pisligi direk karbüratöre göndermesi ve sonuç şamandra jetinin kapanmaması,zincirleme olay sonucu yakıtın yaga karışmasıyla son buluyor,erken fark etme sadece 3 lt yağ ve yağ filtresi degişimi ile kısmen çözülüyor.
karamürseldeki ustayı veya yalovadaki ustaya yakın zamanda ziyaret edebiliriz senkron ayarı ve genel bir baktırmak için.
kazasız belasız kullanımlar.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
arkadaşım karbüratörü söktuüğün zaman senın şamandıra dikme yabmış ondan dolayı piston a benzin taşmış mesele o kadar yanı ustanın karburatoru uygun şekilde takması sendeki sorunu giderir
bilmeden salladığımı sanmayın sakın çok yakın zamanda aynı olay arkadaşımın er5 inde oldu ondan dolayı yazdım bunuda onlarda çok bilmişlik yapıp karburatoru temişizlemek istimiişler sonuç olarak ha bire pistonlara benzin doldu heb
manyak manyak çalışıyordu makına hatta bir süre sonra çalışmaz oldu
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
arkadaslarim bana yardimci olun bende 2005 model 5600 km.de kymco grand dink 250 cc var saat gibi bir takas teklifi geldi 2000 model 39 bin km.de sahibinden bakimlari zamaninda yapilmis er-5..ne dersiniz bu makina nasildir cok benzin harcarmi vibrasyon varmidir +larini -lerini söylerseniz mütesekkir olurum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)