Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1201

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    herkese merhaba,

    adım serhat.tüm gün 60 sayfayı okudum gayet yararlı ve faydalı sohbetlerde bulunulmuş birçok konuda feyz aldım diyebilirim.Yarın teslim alacağım motorum muhtemelen sahibinden.com da ilanı gören arkadaşlar vardır.2004 model,amerikan versiyonu 21.500 mil (35000 km) özel olarak boyatılmış herhangi bir sorunu olmayan bakımlı bir motor görüşleriniz benim için önemlidir



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us[/QUOTE]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1202

    Üyelik
    22 Nisan 2011
    Simdiden Hayırlısı olsun diyorum.Sadece boyalı motorları satarken biraz zorlanırsın, Ne yazikki bizim milletimizde boya takıntısı hem arabada var hem motorsiklette.Yani Sırf zevke boyatılmış sorunsuz bir motor bile , orjinal boyalı sorunlu motordan daha zor satılır.İnsallah allah gönlüne göre verir.

  3. #1203

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı Er5Denizli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdiden Hayırlısı olsun diyorum.Sadece boyalı motorları satarken biraz zorlanırsın, Ne yazikki bizim milletimizde boya takıntısı hem arabada var hem motorsiklette.Yani Sırf zevke boyatılmış sorunsuz bir motor bile , orjinal boyalı sorunlu motordan daha zor satılır.İnsallah allah gönlüne göre verir.
    teşekkürler Er5Denizli...ne yalan söyleyeyim o takıntı bendede yok değil gerçi yasal işlemler yarın yapılacak son dk cayması yaşayadabilirim

  4. #1204

    Üyelik
    22 Nisan 2011
    Dostum Aslında niyetim kararını vermiş birisinin kararlarını değiştirmek kesinlikle değil.Bunu öncelikle belirteyim.Gönlüm isterki o motor sahibi arkadaşım motorunu satsın , Sende motor sahibi olmak isteyen birisi olarak bu motora sahip ol.

    Fakat Kendine öncelikle şu soruyu Sor ve sorarkende Samimi ol.

    Ben bu motoru uzun yıllar binmek icinmi alıyorum , yoksa 1 veya 2 sezon binip satarmıyım?
    Bu sorunun cevabı senin maddi durumunda gizli aslında.Bu motoru alır 1 sezonda 5000 km yapar ve iyice bu motora alışırsan , cebindede emin olki paran olursa motoru büyültmeye karar verirsin.Ama yeteri kadar gelirim yoksa ( 1 2 yıl sonra 5000 tl bulabilmek gibi) bu motora uzun yıllar binersin.Seni üzecek bir motor değil , saten 5 yıl bu motora bindikten sonra boyasız er5 5 lira olursa buda 4.5 olur.Zararın az olur

    Şahsen benim şuanda ek gelirim olsa yani cebimde extra 5000 6000 tl olsa çok fazla hız sevmeyen birisi olarak , Suanki er5imin üzerine bu parayı koyar ve Komple boyalıda olsa bir kawasaki z750 alırım.Aldıgım bu motorda beni en aşagı 10 15 yıl idare eder.Cünkü motor üzerinde pek 120 km hıza çıkan birisi değilim.Gidipte illada alacagım z750 boyasız olsun demem.yeterki Şasesi düzgün olsun , motorunda sorun olmasın.Bana bunlar yeter.Hatta Durumum çok ii olsa sıfırını alır kendim mat siyaha boyayabilirim.Sonuçta zevk ve renk.Eminimki Bu yukardaki sax mavi er5 sahibide benim bu düşüncem ile motorunu boyatmıştır(senin dedigine göre tertemiz dediğin için dedim). Umarım yardımcı olabilmişimdir.

  5. #1205

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı Er5Denizli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum Aslında niyetim kararını vermiş birisinin kararlarını değiştirmek kesinlikle değil.Bunu öncelikle belirteyim.Gönlüm isterki o motor sahibi arkadaşım motorunu satsın , Sende motor sahibi olmak isteyen birisi olarak bu motora sahip ol.

    Fakat Kendine öncelikle şu soruyu Sor ve sorarkende Samimi ol.

    Ben bu motoru uzun yıllar binmek icinmi alıyorum , yoksa 1 veya 2 sezon binip satarmıyım?
    Bu sorunun cevabı senin maddi durumunda gizli aslında.Bu motoru alır 1 sezonda 5000 km yapar ve iyice bu motora alışırsan , cebindede emin olki paran olursa motoru büyültmeye karar verirsin.Ama yeteri kadar gelirim yoksa ( 1 2 yıl sonra 5000 tl bulabilmek gibi) bu motora uzun yıllar binersin.Seni üzecek bir motor değil , saten 5 yıl bu motora bindikten sonra boyasız er5 5 lira olursa buda 4.5 olur.Zararın az olur

    Şahsen benim şuanda ek gelirim olsa yani cebimde extra 5000 6000 tl olsa çok fazla hız sevmeyen birisi olarak , Suanki er5imin üzerine bu parayı koyar ve Komple boyalıda olsa bir kawasaki z750 alırım.Aldıgım bu motorda beni en aşagı 10 15 yıl idare eder.Cünkü motor üzerinde pek 120 km hıza çıkan birisi değilim.Gidipte illada alacagım z750 boyasız olsun demem.yeterki Şasesi düzgün olsun , motorunda sorun olmasın.Bana bunlar yeter.Hatta Durumum çok ii olsa sıfırını alır kendim mat siyaha boyayabilirim.Sonuçta zevk ve renk.Eminimki Bu yukardaki sax mavi er5 sahibide benim bu düşüncem ile motorunu boyatmıştır(senin dedigine göre tertemiz dediğin için dedim). Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Rica ederim dostum ne demek belli bir niyet var yok meselesi değil fikirler açıkca beyan edilecek tabikide... zaten o yüzden burdayız yorumlardan etkilenip etkilenmemek kişinin kendisi ile alakalıdır...Bu motorun ilanını yaklaşık 2 aydır takip ediyordum, fiyatın kafamda belirlediğim aralıklara inmesi ve hiç hesapta olmayan bi miktar paranında elime geçmesi ile hemen karar verip 2 gün önce gittim yerinde gördüm sahibi ile görüştüm ve açıkçası tüm geçmişini öğrendim.Depodaki sol tarafta olan göçükten dolayı adam komple boyatmış rengi gerçekten çok hoş güneşte farklı gölgede farklı bi hal alıyor.Şaseyide boyatmış mat siyah egsoz filan renk kombinasyonu güzel göründü gözüme.Gerçi sağa hafif yatmasıda var...Adam bu motoru 2 yaz önce almış gecen yaz boyatmış bu senede cbf 600 almış kendine bakımlarını yaptırıp satışa çıkarmış ve iyi bir fiyatta anlaştık.Ben 3.kullanıcısı olacağım.

    Yapı olarak sürekli değişiklik seven biri değilim.15 yıldan beri motosiklet kullanıcısıyım.Büyükbaba-baba-oğul 3 kuşak motorcuyum kanımda var.Jawa kullanarak öğrendim motosiklet sürmesini.Cebimde parada olsa büyük motor kesinlikle kullanmam benim için torku olsun 120-150 km aralığında süratlere rahat ulaşsın seninde dediğin gibi şasesi düzgün olsun motorunda sorun olmasın yeter...Keyf almak işin özü.Aslında uzun yıllar kullanmak gayem bundan önceki motosikletlerimide uzun süreli kullanmışımdır.Fakat motorun 2004 model olması bana göre maksimum 3 yıl daha kullanmaya elverişli bir durum teşkil etmekte.Yani demem o ki taş patlasın 30.000 km anca yaparım.Şu an 35.000 de o zaman olur 65.000 km ve 10 yaşında bir japon motoru yine aldığım fiyata yakın elden çıkarılır...

  6. #1206
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    peki fiyatı hem şasesine hemde komple boyalı olmasına göre iyi mi?
    ilandaki motorun aynısından bende de varda 14bin mil de merak ettim şimdi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:13 ----------

    Alıntı cekokk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar arka frenim yok denecek kadar az tutuyor ama içerde ki göstergede balatanın hala oldugunu söylüyor bana acaba ne kadara değiştirilir arka balata?
    ebc gibi marka bir kampana balata alırsan 90 lira. diğer markaları bilmiyorum. ebc balata ön disk 60 arka kampana 90 . tecrübelerimle sabittir tavsiye ederim..
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  7. #1207

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    [QUOTE=KaPTaNHaSaN;2354450]peki fiyatı hem şasesine hemde komple boyalı olmasına göre iyi mi?
    ilandaki motorun aynısından bende de varda 14bin mil de merak ettim şimdi [COLOR="Silver"]

    fiyat makul 5.400 TL... 2004-5 model cbf 250 fiyatı.

  8. #1208
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bence fiyatı uygun motorda diri gösteriyor bir sorunu olmadığından emin olursan bence alınabilir bir motor,boyasının farklı tonda olması hoş olmuş nikelaj yerleri siyaha boyaması gayet güzel olmuş er5 ararken siteden fotolarını pcye kaydetmiştim belki bende o nikelaj yerleri boyatırım filan diye şaseye daha uygun olmuş gibi duruyor hakkında hayırlısı neyse o olsun

  9. #1209
    cekokk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yamaha mt-09 / Yamaha Fazer 6
    arkadaşlar arka frenin civatasının oldugu yere iki tane somun attım sıktım artık arka frenim var birazcık amele işi oldu ama olsun. genede gösterecem bir motorcuya bir sıkıntı olusturmaz herhalde.
    bu arada zincirden ses geliyo hızlanırken daha yenide yağlamıştım acaba neden kaynaklı olabilir sizce

  10. #1210

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Bugün son dk.karar değişikliği ile(gerek noterde yaşanan aksilikler gerek renk konusundaki kararsızlığım gerek egzost sesi vb.etkendir) mevcut motosikleti almaktan vazgeçmiş olup işte bu er5 i aldım şu an garajımda sahibinden beykozda teslim aldıktan sonra TEM ilk hız denemesi 180 banamısın demedi



    Uploaded with ImageShack.us

  11. #1211

    Üyelik
    22 Nisan 2011
    hayırlı ugurlu olsun dostum.Güle güle kullan motorunu...

  12. #1212

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı Er5Denizli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı ugurlu olsun dostum.Güle güle kullan motorunu...
    teşekkür ederim dostum...neye niyet neye kısmet oldu tam içime sindi ancak eksikleri var ön disk gidik,arka fren balata ister durdurmak bu halde zor bide uzunlarda kısalar kısalarda uzunlar yanıyor akşam eve gelirken farkettim.kızıltoprakta ilhan usta var bilen bilir oluru verdi aldım.yalnız eve gelirken depoyu fullledim benzincide marş basmadı kontağı kapadım açtım 2 kez bastı.aynısını garajdada yaptı,neden olabilir?

    bu arada beyler noterde alım satım yapmadan önce dikkat edin kimliklerde problem çıkıyor il-ilçe birleşmeleri değişimleri söz konusu sistemde ne ise onu istiyorlar kanser oldum bugün sabah önce ilk motorun satıcısında aynı sorun çıktı benimkine bakmadılar,sonra bu motorun satıcısı ile gittim notere bu sefer bende çıktı neymiş efendim yok il sakaryaymış ilçe adapazarı görünüyormuş sistemde benim nufüs cüzdanı sakarya-merkez miş e diyorum ha adapazarı ha sakarya kabul etmediler kimlik değişimi anlayacağınız!siz siz olun alım satım yaparken kontrol edin gidin yoksa noterden eli boş çıkarsınız...

  13. #1213
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı srhtsglm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim dostum...neye niyet neye kısmet oldu tam içime sindi ancak eksikleri var ön disk gidik,arka fren balata ister durdurmak bu halde zor bide uzunlarda kısalar kısalarda uzunlar yanıyor akşam eve gelirken farkettim.kızıltoprakta ilhan usta var bilen bilir oluru verdi aldım.yalnız eve gelirken depoyu fullledim benzincide marş basmadı kontağı kapadım açtım 2 kez bastı.aynısını garajdada yaptı,neden olabilir?

    bu arada beyler noterde alım satım yapmadan önce dikkat edin kimliklerde problem çıkıyor il-ilçe birleşmeleri değişimleri söz konusu sistemde ne ise onu istiyorlar kanser oldum bugün sabah önce ilk motorun satıcısında aynı sorun çıktı benimkine bakmadılar,sonra bu motorun satıcısı ile gittim notere bu sefer bende çıktı neymiş efendim yok il sakaryaymış ilçe adapazarı görünüyormuş sistemde benim nufüs cüzdanı sakarya-merkez miş e diyorum ha adapazarı ha sakarya kabul etmediler kimlik değişimi anlayacağınız!siz siz olun alım satım yaparken kontrol edin gidin yoksa noterden eli boş çıkarsınız...
    hayırlı olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim
    daha önceki motoru zaten gözüm tutmamıştı,zevk için komple motor boyatmak biraz ilginç geliyor banada.

    beykoz'dan aldıgınız motor daha güzel ve diri duruyor gibi
    amma km kaç binde
    disc ve frenler pek sorun değil
    önemli olan genel ağır bakımların yapılıp yapılmadığı ve zamanının gelip gelmediği
    mesela egzantrik zincir set değişimi olmuşmu
    marş rublesi ne drurumda v.s
    egzantrik zinciri diyip geçmeyelim kawasaki'lerde en büyük dert bana göre
    motoru komple yarmak gerekiyor ki! motor açıldımmı sadece zincir değişmekle kalmıyor iş bir dünya parça daha gerekiyor ve bukadar işçiliği yapan ustanın da el hakkı kalıyor geriye ödemeye
    onun içindirki 35.000 km ve üzeri aldıgınız motorlarda eger egzantrik set degişmemişse çok dikkatli inceleyin motoru sonra o masraf sizin üzerinize kalmasın er 5 aldığınıza pişman olmayın.
    işte burda satarken satıcı tarafından masrafı bilinen ama alıcı tarafından masrafı bilinmeyen ucuz alınmış hatta kelepir alınmış motor oluveriyor birden
    aslında ucuz almıyorsunuz sonradan ödeyeceğiniz parayı baştan vermemiş oluyorsunuz.

    neyse fazla yormayalım kendimizi hazır yaz gelmişken motorun bakımlarını'da ful yaptırmışken satana kadar gezmeye devam
    yolunuz açık olsun
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #1214

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim
    daha önceki motoru zaten gözüm tutmamıştı,zevk için komple motor boyatmak biraz ilginç geliyor banada.

    beykoz'dan aldıgınız motor daha güzel ve diri duruyor gibi
    amma km kaç binde
    disc ve frenler pek sorun değil
    önemli olan genel ağır bakımların yapılıp yapılmadığı ve zamanının gelip gelmediği
    mesela egzantrik zincir set değişimi olmuşmu
    marş rublesi ne drurumda v.s
    egzantrik zinciri diyip geçmeyelim kawasaki'lerde en büyük dert bana göre
    motoru komple yarmak gerekiyor ki! motor açıldımmı sadece zincir değişmekle kalmıyor iş bir dünya parça daha gerekiyor ve bukadar işçiliği yapan ustanın da el hakkı kalıyor geriye ödemeye
    onun içindirki 35.000 km ve üzeri aldıgınız motorlarda eger egzantrik set degişmemişse çok dikkatli inceleyin motoru sonra o masraf sizin üzerinize kalmasın er 5 aldığınıza pişman olmayın.
    işte burda satarken satıcı tarafından masrafı bilinen ama alıcı tarafından masrafı bilinmeyen ucuz alınmış hatta kelepir alınmış motor oluveriyor birden
    aslında ucuz almıyorsunuz sonradan ödeyeceğiniz parayı baştan vermemiş oluyorsunuz.

    neyse fazla yormayalım kendimizi hazır yaz gelmişken motorun bakımlarını'da ful yaptırmışken satana kadar gezmeye devam
    yolunuz açık olsun
    yorum için tşk Arjantinli...motor 2005 model 46.000 km.de de çoğu uzun yolda yapılmış olmak kaydı ile...servisten bahsettiğim problemler hariç geçer not aldı...60-65.000 km de egzantrik set değişebilir diye söylendi ama şu an için sorun yok motor sesssiz ve sakin...görünen o ki bana 300-500 masraf açacak onunda acelesi yok...bu arada motorun bana maliyeti 5.550 TL...günde yapacağım 20-30 km ortalama...bu arada disc ve frenler sorun değil demişsin ama 1 günlük er 5 sürücüsü olarak(60 km e yakın yol yaptım) tam tersine önemli zira 5-6 saniyede 100 km hızlara ulaştığına şahidim şu aşamada durdurmakta zorluk çekiyorum...ilk izlenimler olumlu vakit buldukça deneyimlerimi,iyi yada kötü tecrübelerimi buradan paylaşacağım...Ustam kızıltoprakta İlhan usta...İstanbuldan tanıyan bilen tecrübe edinmiş arkadaşların kendisi ile bilgileri arz olunur

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    arkası sonraki günlerde

  15. #1215
    cekokk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yamaha mt-09 / Yamaha Fazer 6
    abim çok sevindim valla açıkcası diğer motoru benimde hiç gözüm tutmamıştı hatta diycektim gel benim motoru verim sana die bu arada çok güzel valla motor inş kazasız belasız sürersin benimde arka fren tutmuyo motor freniyle hallediyorum şimdilik ama bugun aksam halledecem inş. bunda boya falan yok dimi ?

  16. #1216

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    Alıntı cekokk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abim çok sevindim valla açıkcası diğer motoru benimde hiç gözüm tutmamıştı hatta diycektim gel benim motoru verim sana die bu arada çok güzel valla motor inş kazasız belasız sürersin benimde arka fren tutmuyo motor freniyle hallediyorum şimdilik ama bugun aksam halledecem inş. bunda boya falan yok dimi ?
    sağolasın kardeşim,teklif etseydin alırdım valla ilk uçakla gelirdim...boya filan yok orjinal herşeyi...yalnız bu sabah biraz zor çalıştı... aldığım kişi sabahları jikle ile çalıştır filan dedi pek anlam veremedim bu mevsimde ne jiklesi? ama o şekilde çalıştırabildim...yoksa durum benzin musluğu on-pri ayarlarından kaynaklımı acaba?on bırakıyorum,çalıştırmadan önce pri mi yapmalıdır nedir bunun püfü noktası?

  17. #1217
    cekokk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yamaha mt-09 / Yamaha Fazer 6
    valla benim motor tek sefer de alıyor motor soguk olsa bile hatta 3 gün çalıştırmadım gene tekte aldı. ayrıca bu ben on-pri olayını hiç mi hemde hiç anlamadım benim ki hep ortada duruyo bird bu yedek depo olayı nasıl oluyo nasıl alınıyor yedege onuda anlamadım bu arada sen bana msn adresini veya facebook adresini istersen ikisini birden ver ordan da yazışalım burdan zorluyor

  18. #1218

    Üyelik
    23 Aralık 2010
    arkadaslar merhaba

    50067195 numaralı ılanım olan 26000 km dekı er 5 ıme yenı bır sahıp arıyorum

    ılgılenen arkadasların cevap yazmasını ırıca ederım

    tsk

  19. #1219

    Üyelik
    16 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Alıntı cekokk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca bu ben on-pri olayını hiç mi hemde hiç anlamadım benim ki hep ortada duruyo bird bu yedek depo olayı nasıl oluyo nasıl alınıyor yedege onuda anlamadım
    benzin muslugunda 3 konum bulunur:

    On: Açık konum. Normal şartlarda musluğun bu konumda bulunması gerekir. On konumunda musluk motor çalışırken açılır, durduruldugunda otomatik olarak kapanır.

    Pri: İngilizce "Prime" kelimesinden gelir, benzin musluğunun sürekli açık olduğu konumdur. Asli gorevi benzin bittiğinde ya da motor uzun süre çalısmadan beklediğinde karburatorde hiç benzin kalmaması durumunda çalısmayı kolaylaştırmak için karburatore benzin girişi sağlamaktır. Normal kullanımda bu konum kullanılmamalıdır, aksi halde musluk sürekli açık olacağından motor park halindeyken sürekli akan benzinin hava filtre kutusuna dolması durumu yaşanır. Konunun önceki sayfalarını incelerseniz bu problem hakkında daha önce de konuşulmuş olduğunu göreceksiniz.

    Res: Rezerv konumudur. On konumundayken benzinin bitmesi halinde musluk Bu konuma alınır ve 3 litrelik rezerv benzin ile yola devam edilir. On konumudayken benzin tamamen bitip motor stop ettiyse rezerv benzinle calistirirken zorlanmamak için musluğu On kunumundan Res konumuna alırken arada Pri konumunda 3-4 saniye beklemek faydalı olacaktır. Zaten Pri konumu da bu yüzden On ve Res konumun tam ortasında bulunur.

    Motoru ben tasarlamisim gibi anlattım ama adamlar orijinal kullanma kılavuzunda da böyle anlatmışlar.

    Herkese selamlar, dikkatli kullanın.

  20. #1220
    cekokk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yamaha mt-09 / Yamaha Fazer 6
    Alıntı eblemis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin muslugunda 3 konum bulunur:

    On: Açık konum. Normal şartlarda musluğun bu konumda bulunması gerekir. On konumunda musluk motor çalışırken açılır, durduruldugunda otomatik olarak kapanır.

    Pri: İngilizce "Prime" kelimesinden gelir, benzin musluğunun sürekli açık olduğu konumdur. Asli gorevi benzin bittiğinde ya da motor uzun süre çalısmadan beklediğinde karburatorde hiç benzin kalmaması durumunda çalısmayı kolaylaştırmak için karburatore benzin girişi sağlamaktır. Normal kullanımda bu konum kullanılmamalıdır, aksi halde musluk sürekli açık olacağından motor park halindeyken sürekli akan benzinin hava filtre kutusuna dolması durumu yaşanır. Konunun önceki sayfalarını incelerseniz bu problem hakkında daha önce de konuşulmuş olduğunu göreceksiniz.

    Res: Rezerv konumudur. On konumundayken benzinin bitmesi halinde musluk Bu konuma alınır ve 3 litrelik rezerv benzin ile yola devam edilir. On konumudayken benzin tamamen bitip motor stop ettiyse rezerv benzinle calistirirken zorlanmamak için musluğu On kunumundan Res konumuna alırken arada Pri konumunda 3-4 saniye beklemek faydalı olacaktır. Zaten Pri konumu da bu yüzden On ve Res konumun tam ortasında bulunur.

    Motoru ben tasarlamisim gibi anlattım ama adamlar orijinal kullanma kılavuzunda da böyle anlatmışlar.

    Herkese selamlar, dikkatli kullanın.
    çok teşekkürler valla çok güzel anlatmışsın benim ki pri deydi şimmdi "on" a getirdim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler