3 lt motor yağı alan motordan 6 lt yağ+benzin karışımı boşaltınca ben yeterince ikna oldum. benim olayımda motor yedek depoya geçerken, yani benim depoda 3 lt civarı benzin varken pri de bırakmıştım(niye bıraktın demeyin, cahillikten işte
) motoru garaja koydum ve bir saat kadar sonra tekrar çıkmam gerektiğinde motor çalışmadı. benzin kokusunu alınca daha önceden gene sitede birinin karbüratör sorunundan dolayı depodaki benzinin hava filtresi kabına dolduğunu okuduğumu hatırladım. filtreyi söktüğümde benzin, filtre haznesine dolmuştu. filtreyi çıkarttım, haznedeki benzinide hortumla çektim fakat 0.5 lt civarı benzin çıktı. o akşam motoru garaja koydum ve binemedim haliyle. sonra depoda 3 lt benzin olması gerektiği fakat sadece 0.5 lt kadar benzinin filtre haznesindede kaldığı aklıma takıldı. bu benzin nereye gitmişti diye düşünürken hava filtresi haznesi dibindeki, motora giren ara boru (havalandırma borusu) aklıma geldi. ertesi gün z-moto dan burak ustayı aradığımda benzinin motorun içine dolduğunu onayladı. bende mecburen yağ ve filtreyi tekrar değişmek durumunda kaldım. yağı boşalttığımdada zaten 6 lt civarı yağ ve benzin karışımı çıktı motordan. neyseki motoru kullanmadım o yağla, bu arada motorun içide o benzinle temizlenmiş oldu
ha bide şunu ekliyim, benim motoru parkettiğimde orta sehbaya alma zorunluluğum var, yan ayakta olsaydı motorun içine değilde dışarı akarak boşalırmıydı tam bilemiyorum.belki senin motorda o tip bişey olmuştur, yani motorun içinde illaki girmiştir benzin ama dsaha çoğu dışarı akmıştır falan gibi.
kısacası o pri zımbırtısını açık unutmamaya dikkat etmek lazım, unutulursa işin sonu değil motor yağını bozmak, yangına sebebebiyet vermeye kadar gider. çünkü depoda fazla benzin varken unutulursa dışarı taşmalar meydana gelecek ve gerisini düşünmek bile kötü.