Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #901

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    [QUOTE=alp_tunay;2226954]Sık sık artçı alıyorsan Ön 36 arka 42....
    Yok kendim biniyorum sadece diyorsan ön 32 arka 34...[COLOR="Silver"]


    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #902

    Üyelik
    23 Aralık 2010
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilan linki,veya fiyat resim eklerseniz alıcak olan arkadaşlar görmüş olurlar.
    arkadaslar

    ılgılı ılan numaram #34866694

    dusunen ver ıse yada takas ısteyen ırtıbata gecebılır

    saygılar

  3. #903
    navier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Merhaba Arkadaşlar,
    18.000 km Keeway SL150 tecrübesinden sonra artık bi Er-5 alayım diye düşündüm. İzmir'de bildiğiniz temiz Er-5 var mı? Saygılar

  4. #904
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    arkadaşlar er 5 ten anlıyan iyibir usta bilirmiyiz istanbulda tavsiyelerinizi bekliyorum

  5. #905
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı nakafi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar

    ılgılı ılan numaram #34866694

    dusunen ver ıse yada takas ısteyen ırtıbata gecebılır

    saygılar
    motora paydos anlaşılan,hayırlı satışlar normal fiyat

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:19 ----------

    Alıntı mamt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar er 5 ten anlıyan iyibir usta bilirmiyiz istanbulda tavsiyelerinizi bekliyorum
    olmazmı genel bakımmı yaptıracaksın
    bizim GKN Gökhana söylemeli çok iyi ustadır
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  6. #906

    Üyelik
    23 Aralık 2010
    arkadaslar

    er 5 de yedek depo hangı ıbarede belırtılıyor "res" mı "ok" mı yoksa "prı" mı

    ve bunlar ne anlama gelıyor acıklayabılırmısınız

    tesekkurler

  7. #907
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı nakafi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar

    er 5 de yedek depo hangı ıbarede belırtılıyor "res" mı "ok" mı yoksa "prı" mı

    ve bunlar ne anlama gelıyor acıklayabılırmısınız

    tesekkurler
    res olmalı. her motorda öyle çünkü.
    res=reserve-->
    # rezerv
    # yedek
    # ihtiyat
    # kaynak
    # stok
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #908
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    sizlere çok yardımcı olacak ER 5 Servis Manueli adresini vereyim.adres satırına yapıştırın kitapçık sayfa sayfa karşınızda.google amcadan tercüme edersiniz
    http://www.parliament-riders.co.il/m...ice_Manual.pdf

    cumoni arkadaştan alıntıdır buyrun okuyun aklınızda kalsın

    1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

    Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

    Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

    2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

    3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

    PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

    Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

    Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz19MJwbGjt
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  9. #909
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    olmazmı genel bakımmı yaptıracaksın
    bizim GKN Gökhana söylemeli çok iyi ustadır[/QUOTE]

    yok ustam subapayarı ve karbüratör ayarı yaptırıcam sadece benim yıllardır farklı motorlarla gittiğim ustam er 5 ten pek anlamıyor banada hisetirmemeye çalışıyor ona kızgınım amacım motordan anlayıp fiyatta uçmıycak bir şahısla tanışmak

  10. #910

    Üyelik
    23 Aralık 2010
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizlere çok yardımcı olacak ER 5 Servis Manueli adresini vereyim.adres satırına yapıştırın kitapçık sayfa sayfa karşınızda.google amcadan tercüme edersiniz
    http://www.parliament-riders.co.il/m...ice_Manual.pdf

    cumoni arkadaştan alıntıdır buyrun okuyun aklınızda kalsın

    1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

    Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

    Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

    2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

    3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

    PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

    Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

    Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize

    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz19MJwbGjt

    Ellerine sağlık. bu anlatım benim gibi bilmeyenler var ise çok faydalı olacaktır
    saygılar

  11. #911
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı nakafi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık. bu anlatım benim gibi bilmeyenler var ise çok faydalı olacaktır
    saygılar
    çok öğrenecek şey var ama söyleyen yok
    şimdilik ER 5 verileri aramaya devam
    kısmetse birkaç ay içinde ER 6 F aldığımda işin yoksa yeniden veri aramaya başla zor iş bu bir motor almadı devamlı onu kullanmalı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  12. #912
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Arkadaşlar motor çalışmıyorken sakın ola PRI konumunda bırakmayın bütün benzininiz boşalır.

  13. #913
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı delicoban08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motor çalışmıyorken sakın ola PRI konumunda bırakmayın bütün benzininiz boşalır.
    selam er 5 cemiyeti kazasız belasız turlamalar

    haklısın delicoban ,bir kere tavsiye üzerine bırakmıştım baktım motorun etrafından benzin kokusu geliyor sonra musluğu tekrar on konumuna almıştım düzelmişti
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #914
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    [QUOTE=Arjantinli69;2230466]selam er 5 cemiyeti kazasız belasız turlamalar

    haklısın delicoban ,bir kere tavsiye üzerine bırakmıştım baktım motorun etrafından benzin kokusu geliyor sonra musluğu tekrar on konumuna almıştım düzelmişti[/QUOTE

    Aynen ben de bi yerde yanı bir yazıyı okuyup PRI ye almıştım. motoru bıraktım daha sonra ynın geldiğimde altında ıslaklık olduğunu gördüm incelediğimde benzin olduğunu anladım hava filtresinin olduğu kısmı söktüğümde kutunun tamamen benzin dolduğunu gördüm.

  15. #915

    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    GEBZE
    Motosikleti
    ER 5
    Haydi 1 Ocak 'da Deli Sürüşüne - MAD RUN nedersiniz arkadaşlar biz gidiyoruz
    gebze moto bilgi alabilirsiniz

  16. #916
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    pri konumunda açık unutulunca 1 saat kadar bir sürede depodaki benzin önce hava filtresi kabına, ordanda hava filtresi ve motor arasındaki havalandırma hortumundan motorun içine akarak motor yağına karışır. bu durumda motor yağını değişmek gerekiyor. tecrübeyle sabittirki hiç hoş bir durum değil

  17. #917

    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    GEBZE
    Motosikleti
    ER 5
    Hadiyin er 5 ci arkadaşlar nerdesiniz madrun deli sürüşü manayla toplanırız hemde yol yaparız

  18. #918
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Alıntı vlad1462 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pri konumunda açık unutulunca 1 saat kadar bir sürede depodaki benzin önce hava filtresi kabına, ordanda hava filtresi ve motor arasındaki havalandırma hortumundan motorun içine akarak motor yağına karışır. bu durumda motor yağını değişmek gerekiyor. tecrübeyle sabittirki hiç hoş bir durum değil
    Yağa karışma olayından haberim yoktu ama zaten bu hatayı motosikleti ilk satın aldığımda yapmıştım ve yeni aldığımdan yağını da olaydan kısa bir süre sonra değiştirdim. kendimi şanslı hissediyorum.

  19. #919
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    motor yağına karışma olayını bende ilk defa duydum desem yalan olmaz böyle bir hata yapılırmı hiç.ben ne zaman bıraktığımı hatırlamıyorum yağ değiştikten öncemi sonramı.ama yağa benzin karışsa yağ çoktan ayvayı yemişti ama öyle bir durum yok araştırmalı bu durumu
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  20. #920
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yağına karışma olayını bende ilk defa duydum desem yalan olmaz böyle bir hata yapılırmı hiç.ben ne zaman bıraktığımı hatırlamıyorum yağ değiştikten öncemi sonramı.ama yağa benzin karışsa yağ çoktan ayvayı yemişti ama öyle bir durum yok araştırmalı bu durumu
    3 lt motor yağı alan motordan 6 lt yağ+benzin karışımı boşaltınca ben yeterince ikna oldum. benim olayımda motor yedek depoya geçerken, yani benim depoda 3 lt civarı benzin varken pri de bırakmıştım(niye bıraktın demeyin, cahillikten işte) motoru garaja koydum ve bir saat kadar sonra tekrar çıkmam gerektiğinde motor çalışmadı. benzin kokusunu alınca daha önceden gene sitede birinin karbüratör sorunundan dolayı depodaki benzinin hava filtresi kabına dolduğunu okuduğumu hatırladım. filtreyi söktüğümde benzin, filtre haznesine dolmuştu. filtreyi çıkarttım, haznedeki benzinide hortumla çektim fakat 0.5 lt civarı benzin çıktı. o akşam motoru garaja koydum ve binemedim haliyle. sonra depoda 3 lt benzin olması gerektiği fakat sadece 0.5 lt kadar benzinin filtre haznesindede kaldığı aklıma takıldı. bu benzin nereye gitmişti diye düşünürken hava filtresi haznesi dibindeki, motora giren ara boru (havalandırma borusu) aklıma geldi. ertesi gün z-moto dan burak ustayı aradığımda benzinin motorun içine dolduğunu onayladı. bende mecburen yağ ve filtreyi tekrar değişmek durumunda kaldım. yağı boşalttığımdada zaten 6 lt civarı yağ ve benzin karışımı çıktı motordan. neyseki motoru kullanmadım o yağla, bu arada motorun içide o benzinle temizlenmiş oldu ha bide şunu ekliyim, benim motoru parkettiğimde orta sehbaya alma zorunluluğum var, yan ayakta olsaydı motorun içine değilde dışarı akarak boşalırmıydı tam bilemiyorum.belki senin motorda o tip bişey olmuştur, yani motorun içinde illaki girmiştir benzin ama dsaha çoğu dışarı akmıştır falan gibi.

    kısacası o pri zımbırtısını açık unutmamaya dikkat etmek lazım, unutulursa işin sonu değil motor yağını bozmak, yangına sebebebiyet vermeye kadar gider. çünkü depoda fazla benzin varken unutulursa dışarı taşmalar meydana gelecek ve gerisini düşünmek bile kötü.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler