Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #801
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iş için belirlenmiş belli standartlar vardır,her ne kadar motosikletler için çok önemli olmasa da(Yakıtın ucuz olduğu ülkelerde)motorlu taşılar kategorisinde değerlendirmeye tabi tutulan önemli bir konudur.Standartlara ulaşabileceğin birçok kaynak mevcut,ben ille de standart koşullardakini söyle demiyorum elbette.Göreceli kısmını gerekli bilgileri verebilerek giderebilirsin.Eğer bir kişi şehiriçi yakıt tüketimini soruyorsa kafasında oluşan aletin olabildiğince çok yakması değil,olabildiğince az yakmasıdır.Sormak istediğimi anlamışsındır umarım;dur-kalk yoğun trafikte yaktığı,akıcı bir şehiriçi trafiğinde yaktığı gibi koşulları belirterek cevaplamanı bekliyordum açıkcası.Hatta daha da açayım,6.000 devir altı yoğun şehiriçi kullanımında yaktığını merak ediyorum.

    Şehir dışında 120-140 gibi süratlerde 8.5 lt yakması kabul edilebilir birşey değil.Ne CBF 500,ne GS500 bu kadar yakmıyor.Şehir dışında bu hızlarda senin yaktığını 3,3.5lt atmoferik otomobiller yakıyor.Şimdi güçlü motorlar yüksek hızda daha az yakar bilgisini vermeye kalkacaksın,bende diyeceğim ki sürtünme katsayısından ve ön yüz alanından,ağırlıktan bahset diyeceğim.

    Bir motorlu taşıtın yakıt değerleri sorulduğunda,belli standartlara göre cevaplanır.Standartlar da işin göreceye kaymaması için vardır zaten
    Arkadaşın yazdığı 17 litre ile 200 km yakması olayını ben de anlamış değilim...

    3 sene binmiş biri olarak şunu söyleyim ki bu günkü şartlarda km başına 20 kuruş yakacağını sanmam....
    Er5 140 km sürate kadar stabil kabul edilen devir aralığında gayet (sınıfına göre) ekonomiktir...

    Tam depo dolusunda 300 km den fazla gittiğine ben bir çok kez şahit olmuşumdur...300 km üzeri olur ancak altı olmaz....

    Parça olayına değinemeyeceğim..Hiç bilmiyorum... Çünkü hiçbir parça arızalanmadı... Sorun çıkarmadı.... Aldım 3 sene bindim ve sattım.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #802

    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    GEBZE
    Motosikleti
    ER 5

    Yakıy:(

    Arkadaşlar uzun bir süreden beri er 5 in ne kadar yaktıgını deniyorum şhir içinde ortalama yedek dopo hariç 50 tl doluyo 250 km falan gidiyo
    şehir dışında ise ortalama 80-100 arasıda 320 km falan gidiyo hava filtresinin yakıtın fazlalaşmasında faktörü baya büyük

  3. #803
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    ben Er 5 'e 3 aydır biniyorum ve 5.000 km yol yaptım.şehir içi genelde trafik durumuna bağlı 100 km altında pek nadir sokak araları hariç düşmüyorum.zaten 2.vites'ten 3'e atınca otomatik 100 km hız üzerine çıkıyor motor
    uzun yol'da 3-4 litre yakıyor 120 km'nin üzeri hızlar genelde ve Tiger egzoz takılı
    şehir içi km de 140 krş yakıyor.100 km de ortalama 4-5 lt arası.
    bence 500 cc ve 50 hp 190 kg lık motora göre gayet normal.
    benim arkadaşın cbf 250 'si km de 150 krş yakıyor kıyaslamayı siz ona göre yapın.
    rezerve düşene kadar uzun yolda 385 km yapmıştım ama çok gazladım yolda,insan altındaki motor'un kükreyen sesini ve ağresif ataklığını hissettikçe açıyor gazı
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  4. #804
    ugur volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL/FATİH
    Motosikleti
    600+150=750 CBF
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben Er 5 'e 3 aydır biniyorum ve 5.000 km yol yaptım.şehir içi genelde trafik durumuna bağlı 100 km altında pek nadir sokak araları hariç düşmüyorum.zaten 2.vites'ten 3'e atınca otomatik 100 km hız üzerine çıkıyor motor
    uzun yol'da 3-4 litre yakıyor 120 km'nin üzeri hızlar genelde ve Tiger egzoz takılı
    şehir içi km de 140 krş yakıyor.100 km de ortalama 4-5 lt arası.
    bence 500 cc ve 50 hp 190 kg lık motora göre gayet normal.
    benim arkadaşın cbf 250 'si km de 150 krş yakıyor kıyaslamayı siz ona göre yapın.
    rezerve düşene kadar uzun yolda 385 km yapmıştım ama çok gazladım yolda,insan altındaki motor'un kükreyen sesini ve ağresif ataklığını hissettikçe açıyor gazı
    Hacı beni niye karıştıryorsun yahu
    Benim cbf 250 ile hemen hemen şehir içi aynı yakıyor,uzun yolda ise arada uçurum omadı şu ana kadar..

  5. #805
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı ugur volkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacı beni niye karıştıryorsun yahu
    Benim cbf 250 ile hemen hemen şehir içi aynı yakıyor,uzun yolda ise arada uçurum omadı şu ana kadar..
    ee kardeş bende onu diyorum işte biri 250 cc biri 500 cc arada hiç fark yok dimi
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  6. #806
    ugur volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL/FATİH
    Motosikleti
    600+150=750 CBF
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee kardeş bende onu diyorum işte biri 250 cc biri 500 cc arada hiç fark yok dimi
    En sonunda aldıracaksın banada bir er 5,hayılısıyla verelim cbfi.

  7. #807
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı ugur volkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En sonunda aldıracaksın banada bir er 5,hayılısıyla verelim cbfi.
    almadığın hata kardeşim zaten koltuğuna oturup benden önce 180 km sürat yapan sen değilmiydin yoksa
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  8. #808
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    Alıntı ugur volkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En sonunda aldıracaksın banada bir er 5,hayılısıyla verelim cbfi.
    usta hıç 500 cc lik motor 250 cc kadar ekonomık olur mu yapma yaaa senın motorun on numara hem sehır içi hemde sehır dışı hem hayat onda bılıyorsun şimdi bu kawanın parcasını bulamayacaksın servıs sıkıntısı yaşayacaksın bak senın motorda servıs ve parça sıkıntısı varmı yok eeeeeee ne gerek var bıde kalkımış arkadaş az yakar dıyo ne önemı varkı değilmi servıs ve parca yakıttan daha önemlı değilmi

  9. #809
    ugur volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL/FATİH
    Motosikleti
    600+150=750 CBF
    Alıntı askon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta hıç 500 cc lik motor 250 cc kadar ekonomık olur mu yapma yaaa senın motorun on numara hem sehır içi hemde sehır dışı hem hayat onda bılıyorsun şimdi bu kawanın parcasını bulamayacaksın servıs sıkıntısı yaşayacaksın bak senın motorda servıs ve parça sıkıntısı varmı yok eeeeeee ne gerek var bıde kalkımış arkadaş az yakar dıyo ne önemı varkı değilmi servıs ve parca yakıttan daha önemlı değilmi
    Hacı biliyorsunki her ikisinide kullandım,kendi motorumu kötülemem ama yakıt konusana gelince aralarında çok fark yok,hem altındaki 500 lük makina,hatırlatayım.
    Her yönüyle er 5 derim.....

  10. #810
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Alıntı delicoban08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 41 gün önce satın aldığım fakat vakit bulamadığımdan bugüne kadar devrini alamadığım motorumun devrini almak için sabah yola koyuldum. Artvin bibinoğlu petrolde depomu doldurup km mi sıfırladım ve düştüm Trabzon yoluna... Artvin-Trabzon yaklaşık 250 km. Tam olarak 2 saat 45 dakika sonra Trabzona vardım.
    Bu arada hiç hız denemesi yapamadığım motorumu şöyle bi yokladım. 5.vites 10bin devirde 190km hıza ulaşabildim. (Bu arada motorun 6. vitesi olduğunu unutmadım ama 6yı da zorlayacak kadar cesareti bulamadım) O hızda motosikletin üzerinde durabilmek gerçekten bayağı zor.
    Neyse konu yakıt sarfiyatıydı.
    Yolda iki kere yakıt aldım.
    1) 9.6lt*3,65=35,04
    2) 9,07lt*3,65=33,11
    Ve son olarak tekrar Artvine dönünce depomu doldurdum.
    3) 8,19lt*3,67=30,06
    Toplam=26.86lt=98 lira 21 kuruş
    Gidilen yol=538 km
    26.86/538=0,0499= 4.99lt/100km
    veya
    98.21/538=0,182tl/km yani km de 18 kuruş yakmışım.
    Arkadaşlar sonuç olarak bu motorun maksimum yakacağıdır çünki yolda motorla azarak gittim. sürekli yüksek devir hopa-trabzon arası 140-160km ve ara sıra 180 ve maksimum 190 yaparak gittiğimde yakıt bu 6.vites 90-100 km hızla gidince bunu km de 13-14 kuruşa düşürmek mümkün.


    Bu arada Arjantinli topuzların da teker yazılarında çok hoş olmuş.
    Çanta demirini iki tane yap
    ..............................

  11. #811
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    istanbul-marmaris arası yola çıktığımızda 100 km de 3.7 lt e kadar düşürebildim yakıt tüketimini. şehir içi 4.5 in altına inemiyorum pek.

  12. #812
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    benim motor'da Tiger egzoz var sesini bir ara çekip koyacağım topaca.
    şehir içi genelde çok sık gaz veriyorsun istemeden çünkü yavaş gitmeyi sevmiyor benim Alfaromeo gibi.
    ben'de şehir içi ölçümlerimde genel olarak 4-4.5 lt yakıyor motorum.ama k&n hava filtresi ve iridyum buji takmayı düşünüyorum,bakalım O zaman nasıl bir performans sergileyecek kuzu
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  13. #813
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    nerde ER 5 ci arkadaşlar ne zaman toplaşıyoruz.hazır havalar güzelken bir ara çay partisi vermeli
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #814
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor'da Tiger egzoz var sesini bir ara çekip koyacağım topaca.
    şehir içi genelde çok sık gaz veriyorsun istemeden çünkü yavaş gitmeyi sevmiyor benim Alfaromeo gibi.
    ben'de şehir içi ölçümlerimde genel olarak 4-4.5 lt yakıyor motorum.ama k&n hava filtresi ve iridyum buji takmayı düşünüyorum,bakalım O zaman nasıl bir performans sergileyecek kuzu
    http://www.youtube.com/watch?v=RCbTL...e=more_related

  15. #815
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    karbüratör sökümü gerekli olabilir belki

    http://www.youtube.com/watch?v=SXja8crKIpk&NR=1
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  16. #816
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    tarz itibariyle pek ilgilenmediğim stil olmasına rağmen okuduğum kadarıyla motorun gerek performansı gerekse 500 cc ye nazaran değerleri oldukça dikkatimi çekti..umarım birgün denk gelirde kullanırım baya merak ettiğim makinelerden birisi oldu bu er-5 herkese kazasız sürüşler..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  17. #817
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    ufak bir ER 5 dağıtma operasyonu

    http://www.youtube.com/watch?v=FbfqE...eature=related
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  18. #818
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses gelmiyor,telif hakkı dolayısıyla tamamen halletmişler

  19. #819
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses gelmiyor,telif hakkı dolayısıyla tamamen halletmişler
    evet malesf bende ses açmaya çalışıyorum sonradan yazıyı fark ettim
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  20. #820
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    arkadaşlar er 5 e egzos nasıl takılıyor? baştan sona egzos tek parça orjinali kesilip yenisi kaynaklanıyor mu?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler