Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #681
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir sorum olacak, makina malum naked. bununla yaklaşık 5 saatlik bir yolculuk yapsam feci yorulur muyum? ayak bileklerim yada başka uzuvlarım ağrır mı? boyum 1.86, kilo 85
    Vallaha kardeşim hiç o boylu bir yolculuk yapmadım ama yaklaşık 2 saat 15 dk hiç inmeden yolculuk yaptım yorulmadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #682
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Kardeş yağ konusunda sanırım bi yanlışın var filtre değişmediğinde 2.8 litre değiştiğinde 3 litre, motor tamamen kuru olduğunda 3,4 litre alır diyor ki 3. seçenek yani motorun tamamen kuru olması imkansız illa ki içinde bi miktar yağ kalıyor.


    motorun yağ tapasını açıp,yağ giltresini söktüğünde motorun daha neresinde yağ kalmasını bekliyorsunuz.deneyin ne kadar yağ alacagını görmüş olursunuz.
    Yağ filtresi değiştiği zaman tam tamına 3.6 LT yağ alıyor.bu da yağ göstergesinde orta işarete tekabul ediyor.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  3. #683
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk önce benim gibi ER 5 ini yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar dilerim 500 cc sınıfında güzel seçim
    bende baya bir araştırma yaptım servis manuelini indirdim gerekli yerleri inceledim,baya faydalı bilgiler var kitapcıkta.
    ER 5 topigi yavaş gidiyor normaldir hem yaz sezonu,hem!de sorunsuz motor böyle olunca gelip giden,yazan çizen yok malesef ben bile 1 aydır biniyorum öylesine aklıma geldi ugradım topiğe
    şimdi soran arkadaşlara bir kaç bildiğimi fikir olarak yazayım demesinler cevap yazan yok diye
    yağ filtresi nette 20-30 tl arası ama oto parçacısına giderseniz japon otosu olan mazdaların yağ filtresi uyuyor tanesi 5 TL
    yağ 3.4 LT alıyor yağ filtresi değişiminde 200 gr fazla alıyor yani 3.6 lt
    hava filtresi 65-75 TL arası ama filtre imalatı yapan bir filtreci bulursanız iç kartonu ve süngeri değişip kullanabiliyorsunuz maliyeti 20 TL ben öyle yaptım İstanbul Bostancı oto sanayi sitesinde Ay filtre var çogu motosikletin filtresini yapıyor orjinal gibi ( kullandıgı filtre kagıtı italyan marka )
    açık hava filtresi her zaman bol oksijen oldugu için fazla yakıt olarak geri dönecektir
    yazın yağ olarakta castrol 15w/50 kullanman vites geçişleri için güzel olacaktır

    bence her motosiklette oldugu gibi bizim motorlarda'da önemli olanı
    az orjinal km
    kazasız olması
    debriyaj balatası durumu (malum balata 140 TL )
    elektrik tesisatının ellenmemiş sorunsuz olması
    lastiklerin iyi tarihinin yeni olması (2 çift lastik 500 TL )
    grenajlarının sağlam olması (parçaları baya bir pahalı )
    motor sogutma su sisteminde sıkıntı olmaması gibi sayabiliriz
    aslında az km li olması bunların çogunu ekart ediyor debriyaj ve balatalar hariç tabiki.

    bu arada merak eden arkadaşlara servis manuel kitapcıgına bu linkten ulaşabilirler

    http://www.parliament-riders.co.il/m...ice_Manual.pdf
    arkadasın dediği doğru bence benim ustada aynışekilde söylüyor yağ oranlarını yinede araştırıp emin olmaklazım

  4. #684
    delicoban08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2005
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    KLX 250
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş yağ konusunda sanırım bi yanlışın var filtre değişmediğinde 2.8 litre değiştiğinde 3 litre, motor tamamen kuru olduğunda 3,4 litre alır diyor ki 3. seçenek yani motorun tamamen kuru olması imkansız illa ki içinde bi miktar yağ kalıyor.


    motorun yağ tapasını açıp,yağ giltresini söktüğünde motorun daha neresinde yağ kalmasını bekliyorsunuz.deneyin ne kadar yağ alacagını görmüş olursunuz.
    Yağ filtresi değiştiği zaman tam tamına 3.6 LT yağ alıyor.bu da yağ göstergesinde orta işarete tekabul ediyor.
    Vallaha kardeşim ne söyliyim ben denemedim sadace katalokta yazanı söyledim denediyseniz doğrudur o zaman.

  5. #685
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    3.4 lt yağ motorun içinde sürekli bulunan yağ miktarıdır. yağ filtresi değişmediği durumlarda, sadece yağ değişecekse 2.8 lt, yağ filtreside değişecekse 3 lt yağ çıkar motordan. konulacağı zamanda 3 lt yağ konulması gerekmekte. kuru motor dediği ise motor komple revizyondan geçtikten sonra ilk yağ koyma değeridir. bu 400 ml. yağ her zaman motorun içinde kalır.nekadar beklerseniz bekleyin o yağ asla boşalmaz.

  6. #686
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    ben motorun yagını değiştirmeden önce yağ göstergesinde orta seviyede idi.yağı boşalttı usta yağ filtresini değiştirdi.sonuç 3.6 lt yağ aldı ve seviye yine orta çizgide.yok orasında burasında yağ kaldıgı yok .çıkan yağ belli aldığı yağ belli,eksilme yok.ve sizde araştırın çok örnekler açıklamalar bulacaksınız ER 5 kaç LT yağ aldıgı hakkında.
    http://translate.googleusercontent.c...MERJNr93AspGOA
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  7. #687
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    motoru imal eden firmanın verdiği değer bellidir. senin motorda fazla yağ konulmuş. motorun kendi üzerindede yazıyor kaç lt aldığı. yandaki cama bakarak yağ seviyesi ölçmek bana pek sağlıklı gelmiyor. bende motoru orta sehpaya alıyorum, camda yağ görünmüyor. indirip bir iki metre ileri götürüyorum ve tekrar bakıyorum başka yerlerde yağ görünüyor. içinde yağ kalmıyor dediğin motorun iç yüzylerinin tamamında yağ kalır, bu yağı ancak motoru komple dağıtıp yıkarsan motordan arındırabilirsin. bu işlemde zaten motor revizyondan geçerken yapılır. normal bir yağ değişiminde bu tapadan ve filtreden boşalabilen yağ haricinde içerde kalan yağı süzemezsin. zaten öyle bir durum olsa ilk çalıştırmada yağlama gerçekleşene kadar motor yatak sarar ve kullanılamaz hale gelirdi. araştırma yapılacaksa en sağlam veri kataloğun kendisidir. elinde er-5 servis kataloğu olanlar açıp bakabilirler. ENGINE LUBRICATION SYSTEM 6-5 sayfada yağ ile ilgili standartlar ve yağ limitleri belirtilmiş. şu an resim ekleyemedim ama şöyle yazıyor.

    Engine Oil

    Grade: API SE, SF, SG or API SH or SJ JASO MA

    Viscosity: SAE 10W-40

    Capacity: 2.8 L (when filter is not removed)
    3.0 L (when filter is removed)
    3.4 L (when engine is completely dry)

    Level: Between upper and lower level lines

    fazladan konulan yağ tahliyeden atılacaktır, tahliye tıkalıysa motorun sağından solundan bi tarafları patlatması, contalarına keçelerine zarar vermesi mümkün. motosiklet gibi yüksek devirli ve sıkıştırılabilen hassas makinelerin yağ seviyeleri önemlidir. ne fazla nede az olmamalıdır

  8. #688

    Üyelik
    16 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Merhaba arkadaşlar, geçenlerde yakıt tüketimi ile ilgili bir soru sormuştum. Bir hafta önce ben de bir ER-5 alarak aranıza katıldım. Ufak bakım ve ayarları ile uğraşırken motoru tanıdıkça daha çok hayran oluyorum.

    Yağ konusundaki tartışmaya katılmak istedim. Üretici gerek kullanıcı kılavuzunda, gerekse servis kılavuzunda kuru motorun 3.4litre yağ alacağını belirtmiş. Ayrıca motor üzerinde de kabartma 3.4l ibaresi bulunmakta. Yani 3.6 litre yağın yağ göstergesinde yarı seviyede kalmış olmaması gerekir. Motorun düz bir yüzeyde olmaması gibi bir sebepten yanlış okuma olmuş olabilir ya da konulan yağ 3.6litre olmayabilir.

    Öte yandan motor yeteri kadar çalışıtırılmadan yatarsa nasıl bir motor olursa olsun silindir yüzeylerindeki yağ kartere süzülür. Ancak çok çok ince bir film tabak halinde çok az bir miktar yağ metale tutunabilir. Motor ilk çalıştığında yağlama işlevini yağlı bir yakıt olan benzin yerine getirir. Zaten ilk piston hareketindin ardından derhal yağlama başlar. Yani öyle yatak saracak kadar uzun sürmez yağlamanın başlaması.

    Ha, motor açılıp temizlenmeden bütün yağ boşaltılabilir mi? O da mümkün değil. Zaten servis kılavuzunun söylediğine göre de filtre söküldüğünde dahi motor içinde 400ml yağ kalıyor fakat bu yağ motor yüzeylerinde kalan değil, çoğunlukla yağlama sisteminin hortum ve kanallarında kalan yağ. 500cc'lik iki silindirli bir motorda 400ml yağı tutacak kadar yüzey yok zaten.

  9. #689
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    muhabetiniz bol olsun arkadaşlar yakında aranızda olmayı ümit ederek takipteyim
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  10. #690
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    cbften sonra dusundugum bütçeme uygun tek motor bu gozukuo bakalm biraz biriktirdikten sonra bi er-5 nasip olursa alırım

  11. #691
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    iç yüzeyden kasıt zaten sadece silindir cidarları değil komple motorun içerisidir. komple yağlama kanalları, külbütör sistemi, yatakların içerisi, vites dişlilerinin araları vs. 500 cc de olsa er-5 motorunun içerisinde 400 ml. yağ sürekli kalabilir. otomobillerde şanzıman motordan ayrı bir ünitedir ama motosiklette tek parça olduklarından yağlama işide tek parça. dolayısıyla daha fazla yağ kanalı ve daha fazla yağlanan parça var. şanzıman dişlileri ve debriyaj plakaları arasındada kalan yağı düşününce 400 ml. yağ kalması gayet normal.
    sıfırdan motor toplanırken motor yatakları, egzantrik kepleri gibi ilk yağlamada yağ ulaşıncaya kadar zarar görecek riskli yerler yağdanlıkla yağlanır. motor bir kere çalıştıktan, yağlama sistemi dolduktan sonra, motorun geri kalan ömründe sistemde hep yağ olacaktır. motorlar ömürlerinin bir kısmını ilk çalıştırmada yağlama basıncı tam olarak sağlanana kadarki geçen kısa süredeki aşınmaya harcarlar. neyseki günümüzde yüksek tutunabilme özellikli yağlar bu riskli yerlere yapışarak ilk çalıştırmadaki aşınmayı daha az seviyelere indirebiliyorlar.

  12. #692
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    arkadaşlar ebay deki ilan http://global.ebay.com/Kawasaki_ER5_...516607693/item nasıl oluyorda bukadar ucuz burda ortalama 100 tl olan filitre

  13. #693
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı mamt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ebay deki ilan http://global.ebay.com/Kawasaki_ER5_...516607693/item nasıl oluyorda bukadar ucuz burda ortalama 100 tl olan filitre
    ben kadıköy bostancı sanayi sitesinde 20 tl ye yaptırdım filtreyi tavsiye ederim.ama k & n filtre bakımsız birkere al senelerce temizle temizle kullan.zaten ülkemiz hariç her yerde motosiklet parçaları ucuz biz yurdum insanı zengin insanlarız bize ucuz parça satamazlar
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #694
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kadıköy bostancı sanayi sitesinde 20 tl ye yaptırdım filtreyi tavsiye ederim.ama k & n filtre bakımsız birkere al senelerce temizle temizle kullan.zaten ülkemiz hariç her yerde motosiklet parçaları ucuz biz yurdum insanı zengin insanlarız bize ucuz parça satamazlar
    şimdi bu ilan normal yani

  15. #695
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı mamt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ebay deki ilan http://global.ebay.com/Kawasaki_ER5_...516607693/item nasıl oluyorda bukadar ucuz burda ortalama 100 tl olan filitre
    K&N filtre burda da 65 lira civarında.... 100 lirayı nerden çıkardın?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #696
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı mamt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi bu ilan normal yani
    ilan normal olurmu,ben diyorum bütün fahiş fiyatlı ürünler bizim ülkemizde.ebay'dan bir parça bakıyorsun nakliye dahil 50 tl diyelim aynı ürün bizim ülkemizde 70 tl.eskiden millet internet ortamını bilmez sadece yurtdışından parça getiren tırcıların ve ya distribitörlerin eline bakardı şimdi öylemi araştırıyorsun netten istediğin ürünü kargo parasını verip sahip olabiliyorsun.sömürülmeye öyle böyle son.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  17. #697
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K&N filtre burda da 65 lira civarında.... 100 lirayı nerden çıkardın?...
    kim satıyormuş o fiyata biliyorsan sölermisin bölge veya mağaza olarak 100 tl den aşağa bulamadım

  18. #698
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı mamt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kim satıyormuş o fiyata biliyorsan sölermisin bölge veya mağaza olarak 100 tl den aşağa bulamadım
    eğer K &N filtre degilde üzerindeki filtreyi sıfırlamak isterseniz.Bostancı sanayi sitesi Ay filtre var sadece 20 TL ve İtaly kagıt,ben yaptırdım yakıt 174-183 krş arası değişiyor
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  19. #699
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer K &N filtre degilde üzerindeki filtreyi sıfırlamak isterseniz.Bostancı sanayi sitesi Ay filtre var sadece 20 TL ve İtaly kagıt,ben yaptırdım yakıt 174-183 krş arası değişiyor
    yakıtı fazla değil mi? normalde 13- 15 krş arası yakıyor diye biliyorm ben yani orjinal hava filtresi, orjinal egsoz, orjinal boyutta arka lastikle...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  20. #700
    spyarts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    WALLA BİLMİYORUM DA BENİM SÜSPANSİYONLAR ÇOK SERT HELLEZONLARI KESİLMİŞ ŞAHİN GİBİ SALLANIYORUM MOTORUN ÜSTÜNDE 70kg olmama rağmen mahmetti beni izmire gittim geldim ıspartadan, hiç esneme yok ön süspansiyonlar kurtarıyor sadece, sanırım süspansiyonlarımı değiştiricem


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler