Kardeş yağ konusunda sanırım bi yanlışın var filtre değişmediğinde 2.8 litre değiştiğinde 3 litre, motor tamamen kuru olduğunda 3,4 litre alır diyor ki 3. seçenek yani motorun tamamen kuru olması imkansız illa ki içinde bi miktar yağ kalıyor.
motorun yağ tapasını açıp,yağ giltresini söktüğünde motorun daha neresinde yağ kalmasını bekliyorsunuz.deneyin ne kadar yağ alacagını görmüş olursunuz.
Yağ filtresi değiştiği zaman tam tamına 3.6 LT yağ alıyor.bu da yağ göstergesinde orta işarete tekabul ediyor.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
3.4 lt yağ motorun içinde sürekli bulunan yağ miktarıdır. yağ filtresi değişmediği durumlarda, sadece yağ değişecekse 2.8 lt, yağ filtreside değişecekse 3 lt yağ çıkar motordan. konulacağı zamanda 3 lt yağ konulması gerekmekte. kuru motor dediği ise motor komple revizyondan geçtikten sonra ilk yağ koyma değeridir. bu 400 ml. yağ her zaman motorun içinde kalır.nekadar beklerseniz bekleyin o yağ asla boşalmaz.
ben motorun yagını değiştirmeden önce yağ göstergesinde orta seviyede idi.yağı boşalttı usta yağ filtresini değiştirdi.sonuç 3.6 lt yağ aldı ve seviye yine orta çizgide.yok orasında burasında yağ kaldıgı yok .çıkan yağ belli aldığı yağ belli,eksilme yok.ve sizde araştırın çok örnekler açıklamalar bulacaksınız ER 5 kaç LT yağ aldıgı hakkında.
http://translate.googleusercontent.c...MERJNr93AspGOA
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
motoru imal eden firmanın verdiği değer bellidir. senin motorda fazla yağ konulmuş. motorun kendi üzerindede yazıyor kaç lt aldığı. yandaki cama bakarak yağ seviyesi ölçmek bana pek sağlıklı gelmiyor. bende motoru orta sehpaya alıyorum, camda yağ görünmüyor. indirip bir iki metre ileri götürüyorum ve tekrar bakıyorum başka yerlerde yağ görünüyor. içinde yağ kalmıyor dediğin motorun iç yüzylerinin tamamında yağ kalır, bu yağı ancak motoru komple dağıtıp yıkarsan motordan arındırabilirsin. bu işlemde zaten motor revizyondan geçerken yapılır. normal bir yağ değişiminde bu tapadan ve filtreden boşalabilen yağ haricinde içerde kalan yağı süzemezsin. zaten öyle bir durum olsa ilk çalıştırmada yağlama gerçekleşene kadar motor yatak sarar ve kullanılamaz hale gelirdi. araştırma yapılacaksa en sağlam veri kataloğun kendisidir. elinde er-5 servis kataloğu olanlar açıp bakabilirler. ENGINE LUBRICATION SYSTEM 6-5 sayfada yağ ile ilgili standartlar ve yağ limitleri belirtilmiş. şu an resim ekleyemedim ama şöyle yazıyor.
Engine Oil
Grade: API SE, SF, SG or API SH or SJ JASO MA
Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 2.8 L (when filter is not removed)
3.0 L (when filter is removed)
3.4 L (when engine is completely dry)
Level: Between upper and lower level lines
fazladan konulan yağ tahliyeden atılacaktır, tahliye tıkalıysa motorun sağından solundan bi tarafları patlatması, contalarına keçelerine zarar vermesi mümkün. motosiklet gibi yüksek devirli ve sıkıştırılabilen hassas makinelerin yağ seviyeleri önemlidir. ne fazla nede az olmamalıdır
Merhaba arkadaşlar, geçenlerde yakıt tüketimi ile ilgili bir soru sormuştum. Bir hafta önce ben de bir ER-5 alarak aranıza katıldım. Ufak bakım ve ayarları ile uğraşırken motoru tanıdıkça daha çok hayran oluyorum.
Yağ konusundaki tartışmaya katılmak istedim. Üretici gerek kullanıcı kılavuzunda, gerekse servis kılavuzunda kuru motorun 3.4litre yağ alacağını belirtmiş. Ayrıca motor üzerinde de kabartma 3.4l ibaresi bulunmakta. Yani 3.6 litre yağın yağ göstergesinde yarı seviyede kalmış olmaması gerekir. Motorun düz bir yüzeyde olmaması gibi bir sebepten yanlış okuma olmuş olabilir ya da konulan yağ 3.6litre olmayabilir.
Öte yandan motor yeteri kadar çalışıtırılmadan yatarsa nasıl bir motor olursa olsun silindir yüzeylerindeki yağ kartere süzülür. Ancak çok çok ince bir film tabak halinde çok az bir miktar yağ metale tutunabilir. Motor ilk çalıştığında yağlama işlevini yağlı bir yakıt olan benzin yerine getirir. Zaten ilk piston hareketindin ardından derhal yağlama başlar. Yani öyle yatak saracak kadar uzun sürmez yağlamanın başlaması.
Ha, motor açılıp temizlenmeden bütün yağ boşaltılabilir mi? O da mümkün değil. Zaten servis kılavuzunun söylediğine göre de filtre söküldüğünde dahi motor içinde 400ml yağ kalıyor fakat bu yağ motor yüzeylerinde kalan değil, çoğunlukla yağlama sisteminin hortum ve kanallarında kalan yağ. 500cc'lik iki silindirli bir motorda 400ml yağı tutacak kadar yüzey yok zaten.
muhabetiniz bol olsun arkadaşlar yakında aranızda olmayı ümit ederek takipteyim
Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...
cbften sonra dusundugum bütçeme uygun tek motor bu gozukuo bakalm biraz biriktirdikten sonra bi er-5 nasip olursa alırım
iç yüzeyden kasıt zaten sadece silindir cidarları değil komple motorun içerisidir. komple yağlama kanalları, külbütör sistemi, yatakların içerisi, vites dişlilerinin araları vs. 500 cc de olsa er-5 motorunun içerisinde 400 ml. yağ sürekli kalabilir. otomobillerde şanzıman motordan ayrı bir ünitedir ama motosiklette tek parça olduklarından yağlama işide tek parça. dolayısıyla daha fazla yağ kanalı ve daha fazla yağlanan parça var. şanzıman dişlileri ve debriyaj plakaları arasındada kalan yağı düşününce 400 ml. yağ kalması gayet normal.
sıfırdan motor toplanırken motor yatakları, egzantrik kepleri gibi ilk yağlamada yağ ulaşıncaya kadar zarar görecek riskli yerler yağdanlıkla yağlanır. motor bir kere çalıştıktan, yağlama sistemi dolduktan sonra, motorun geri kalan ömründe sistemde hep yağ olacaktır. motorlar ömürlerinin bir kısmını ilk çalıştırmada yağlama basıncı tam olarak sağlanana kadarki geçen kısa süredeki aşınmaya harcarlar. neyseki günümüzde yüksek tutunabilme özellikli yağlar bu riskli yerlere yapışarak ilk çalıştırmadaki aşınmayı daha az seviyelere indirebiliyorlar.
arkadaşlar ebay deki ilan http://global.ebay.com/Kawasaki_ER5_...516607693/item nasıl oluyorda bukadar ucuz burda ortalama 100 tl olan filitre
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
ilan normal olurmu,ben diyorum bütün fahiş fiyatlı ürünler bizim ülkemizde.ebay'dan bir parça bakıyorsun nakliye dahil 50 tl diyelim aynı ürün bizim ülkemizde 70 tl.eskiden millet internet ortamını bilmez sadece yurtdışından parça getiren tırcıların ve ya distribitörlerin eline bakardı şimdi öylemi araştırıyorsun netten istediğin ürünü kargo parasını verip sahip olabiliyorsun.sömürülmeye öyle böyle son.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
WALLA BİLMİYORUM DA BENİM SÜSPANSİYONLAR ÇOK SERT HELLEZONLARI KESİLMİŞ ŞAHİN GİBİ SALLANIYORUM MOTORUN ÜSTÜNDE 70kg olmama rağmen mahmetti beni izmire gittim geldim ıspartadan, hiç esneme yok ön süspansiyonlar kurtarıyor sadece, sanırım süspansiyonlarımı değiştiricem
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)