Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Misafir
    aa bak hocam sen müzisyensin galiba bende muzik toptancısında çalışıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Misafir
    Teşekkürler hocam.

  3. #43
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Er-5 sınıfında fiyat ve performans olarak guzel bir motor.
    Boy dedigine katılmıyorum motor dengesiz degil ama 180kg kuru agirligi ayaklarınız motorda yere tam deymiyor ve tecrubeniz yoksa dengelemeniz zor olabilir. Başlangız icin iyi bir secim degil daha dusuk hacimde bir motor tercih edilirmi. Kawasaki markasına gelince Türkiyede yedek aprca destegi sıfır servisler cok basarılı degil distributor firma yetersiz ve ilgisiz. Türkiye Kawasaki bence bu zamanlarda alınmasını ben tavsiye etmiyorum. Belki ileride daha iyi olur.

  4. #44
    Misafir
    bugun gittim baktım.İzmir kahramanlara kawasaki satan yere er-5 gordum fiyatı 8 kusur.Yalnız su satıcılar cok cin.Adama ilk defa kullancam dedim amcam mal satcak ya kullanırsın kullanırsın dedi,pek kâle almadım.orlarda dolasırken bir kac sanırım 125 250 cc motor gecti sesleri cok tiz bizz diye ari gibi )
    hocam bu er-5 in seside bizz mi ?)
    Sonra hatta kawasakiden önce hondaya gittim.125cc dolu.hornet i gordum dudaklarım uçukladı ne baba motormus.14.250 ytl valla hayran kaldım ama sanırım bana buyuk :(
    ama kawasakiciye rzz 250 sordum geçen sene vardı yuzune bakan olmadı satana kadar gobegim catladı dedi.Acaba ben mi hatalıyım omu rrz 250 yeni modeli yok okudum diye hatırlıyorum.
    +bir sorum olacak honda da kawasakicide de bunu kullanırsın sonra buyuk istersen alırsın dediler merak ettigim bunları satarken degeri dusuyormu yani mesela bu sene 8.5 milyara er-5 alsam seneye takasta kaça gider falan filan.
    Teşekkür ederim.

  5. #45
    Misafir
    bugun birde bahçelievlerde bir motorcu var oraya gittim er-5 i yine dah detaylı gordum 8.5 milyar dediler ve orda 2004 model zzr 250 de vardı onada 8.50 dediler er-5 yanımda satıldı.guzel alet hoşuma gitti.

  6. #46
    ceday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2005
    Bunlar pek racing tarzı değil ama neyse [/quote]

    görüntü olarak racing i kast etmiştim ; zaten güçlü bi motor istemiyorum , eskişehirde yollar pek tekin değil, güçlü olursa limitinin sonunu deneyeceğimden sakatlık çıkmasını istemiyorum ,

  7. #47
    Misafir
    Arkadaşlar alcam bu motori son sözü olan varmı.ya bide izmirde 2 yerde kawasaki var bunlar zaten kawasaki sitesindeki satıcılar,bu alet burdanmı alınır izmirde olupbu konuda bana tavsiye veren oluymu.Teşekkürler
    ---------
    ilaveten.ses konusunda soruma bir cevap gelmedi,acaba sesini guzellestirmek için ne tarz bir eksoz takılmalı ve kask konusunda tavsiye.

  8. #48

    Üyelik
    11 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    eğer hala almadıysan ben sana hala 250 cc. bir motor almanı şiddetle tavsiye ediyorum. al bir 2. el twister satarken de zarar etmezsin. piyasası gayet iyidir. onu biraz kullan tecrübe kazan, seneye değiştirir alırsın bir er-5.

  9. #49
    kucukprens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Eli kulaginda!

    Kawasaki Er 5 hakkında yararlı bilgiler

    Merhaba
    Hep ben mi soru sorup yanıt alacağım dedim ve oturdum bir iki yabancı siteyi inceledim ve er 5 ile ilgili birkac kullanıcının degerlendirmesini okuyup ozetledim.
    Yararlı olur umarım. Er 5 kullanıcıları da kendi degerlendirmelerini yazarsa faydali bir forum baslıgı olabilir burasi. Diğer motorlar için de benzer sekilde yabancı ülkelerdeki deneyimleri iceren baslıklar acabiliriz belki.

    ER 5 HAKKINDA GENEL İZLENİMLER

    •Eğlenceli bir sürüsü var. Ozellikle iki nokta arasında sehirdisi bir yol ise.

    •Sabit hızlarda kullanılırsa yakıt tüketimi normal.
    •En hızlı motorsiklet değil ama birçok 4 tekerliden daha hızlı olduğu kesin.
    •Koltuk konforlu ve rahat. Arkadaki yolcu ve topcase icin uygun bir tasarım. Givi firmasının er5 icin farklı topcase modelleri eklenerek tam bir touring haline getirilebilir.
    •Ucuz bir motor üretmek amacıyla yapılmıs fakat motordan cok ekipmanlardan yapılan bir kısıntı bu. Naked, ama motorun rahatlıgı ve performansı gozonune alinirsa bunun onemi yok. Bir cok ek ekipmanla güzel bir touring haline getirilebilir.
    • 5 günde 2200 mil gitmiş sorunsuz olarak.
    •Motorun orijinal lastikleri Dunlop ama Bridgestone bt 45 kesinlikle daha iyi sonuc veriyor .
    •Kışın da kullanışlı. Kolayca calisiyor.
    •Performans motoru olmamasına ragmen frenleri cok iyi. Sehir icinde scooter gibi kullanılabilir rahatca.
    •Arka fren yüksek hızlardayken yetersiz. Ama on fren de sert bir frenajda motoru kaydirimiyor.

    ER 5 satın almanın iyi yanları
    •Çok aşırı pahalı değil
    •Baslangıc icin fena değil
    •Yaygın servis ağı var. Bilinen bir marka.
    •Az yakıyor. Lastikeri kolayca yemiyor.
    •Güzel gorunumu var.
    •182 cm boyu var ama sürerken kucuk bir motor hissi yaratiyor . Kontrolü kolay yani. Yerden yüksekligi hemen herkes icin ideal

    ER 5 ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ

    Nelere dikkat edilecek?
    •Bir motor ortalama yılda 5000 km. gider. Buna gore kilometre ve yaş oranına dikkat edin.
    •On catalaların alt kısmına yakından bakin. Tekerlerk aksının girdigi en kalın boru. Elinizle yoklayın. Eger 7000 km civarinda yapildiysa bu yüzeyde cukurlar olmaz. Eger cukur hissediliyorsa bu motor daha fazla km. yapmistir. 5 centikten fazla iz varsa kilometresi fazladir.
    •1000 km’de bir bakima girmesi gerekmektedir.
    •Orijinal er 5 zinciri 12.000 mil yapmaktadir. Buna dikkat edin.

  10. #50
    doziz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Ellerine sağlık dostum...Bende 5 gün önce 0 Km ER-5 aldım...Şu kısa sürede bile iyi bir alet olduğunu gördüm zaten araştırmak için çokça vaktim oldu. Karar verdim ve aldım...Verdiğin bilgiler için teşekkürler...Benim de deneyimlerim arttıkça ER-5 için izlenimlerimi sizinle paylaşmak isterim...

  11. #51
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Er-5 gerçekten çok sağlam bi makina zaten motoru uzun süredir üretiliyor. Bana da şimdiye kadar hiç bir sorun çıkarmadı yarı yolda bırakmadı.
    Yakıt tüketimine gelince bence fazla yakıyor. Çok yüksek permormanslı olmaasına karşın yakıt tüketimi kendi sınıfının en fazlası.

    Baslangıc icin fena değil
    Başlangıç seviyesine uygun bir motor değil kesinlikle düşünmeyin.

    Yaygın servis ağı var. Bilinen bir marka.
    Distribütör firma berbat (zmoto) servisleri yetersiz ve yedek parça stokları yok min. 1 ay parça beklersiniz.

    Arka fren yüksek hızlardayken yetersiz. Ama on fren de sert bir frenajda motoru kaydirimiyor.
    Arka fren gerçekten yetersiz kampana yerine disk kullanılsa daha ii olurdu.

    Ayrıca motorun amortisörleri konforlu değil kötü zeminlerde sizi yoruyor.

  12. #52
    only_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba küçükprens,
    Ya aklıma bişey takıldı motorla ilgili olarak. Benim daha önceden KLE500 üm vardı. er 5 in en 5 ve kle500 ün motorları bildiğim kadarıyla birinin aynısı, sadece vites oranları ve sıkıştırma oranıyla oynanmış. Benim KLE performans açısından çok güzel bir motordu lakin bu makina senin dediğin gibi ekonomik değildi. Çok ekonomik kullanırsan 5 lt yakıyodu ki 500 cc için bence yüksek. Hele hele 150 ve üzeri bastınmıdı 8 litreye kadar çıkıyordu tüketimi. Zaten KLE ile ilgili en büyük şikayet benzin canavarı olması. Bu konuyu biraz açıklarmısın?

    Kal saglicakla.

  13. #53
    kucukprens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Eli kulaginda!
    Only riders.

    Benim motorum falan yok. Bu nedenle konuyu diger arkadaslar aciklar sanırım. Ben sadece motoru merak ettim ve benim gibi er 5 e ilgi duyanlara yararlı olsun diye okuduklarımı ozetledim. Yanlış ya da eksik bilgi olabilir. Bir de tabi bu yorumları yazanların kullanım tarzı, vs. de onemli. Adam sabit hizda gitmistir, devirinde kullanmıstır motoru ve az yakiyor demistir. Bilemiyorum.

    Skullhunter,
    Bayi agi vs. yi elbette amerika icin yazmislardir sanırım. Benim okudugum tum degerlendirmelerde bu madde vardı o nedenle yazdıgım yazıya bunu ekledim. Turkiyedeki duruma acıklık getirdigin icin sagol. Dedigim gibi eksik yanlıs seyler varsa mudahale edelim.

    Bir de soru? Nicin baslangıc motoru olarak dusunulmememli. Ornegin 3 ay 250 cc kullanan biri er 5 ile devam edemez mi sence? Yani tum 500 cc ler icin mi baslangıc motoru olmaz diyorsun (ki donald duck amca ve genel kanı bunu soyler) yoksa er 5 icin ekstra dezavantajlar mı var yeni kullanıcı icin?

  14. #54
    only_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Selamlar,
    Bu başlangıç motoru konusu hiç bitmez motor camiasında.. Er 5 bildiğim kadarıyla 50 beygir üzerinde bir güç üretiyor. Bu güçteki bir motor için başlangıç motoru olduğundan bahsetmek bence yanlış. Gaza biraz fazla yüklendinmi arka teker pati yapmaya başlar bu güçte. Dolayısıyla motor tecrübesi olmayan birisi için pek tavsiye etmem doğrusu. Bir de motor camiasında hedef hep 1000-1200 cc lik motor kullanmakmış gibi bir durum var ki bence bu da yanlış. Her ikitekerin kendine has kullanım özellikleri var, böyle değerlendirmek lazım. Biriki hafta önce benim 9.5 bg lik kızımla ayvalığa gittim geldim inanın eski 50 beygirlik motorumla gittiğimden çok daha fazla keyif aldım bu yolculuktan. İkiteker olsun çamurdan olsun derim.

    Kalın saglıcakla...

  15. #55
    doziz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Benim yaklaşık 2 senelik 125-250 CC geçmişim var yine de bazı durumlarda ER-5'e hakim olmakta zorlanıyorum ve extra dikkat gösteriyorum hem rodaj hem de yeni adapte olmam sebebiyle çok yavaş gidiyorum alışmak zor gibi...

  16. #56
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    kucukprens,

    1.2.3. viteste rahatlıkla tek tekere çıkabildiği için
    ayrıca kalkışta biraz fazla gaz verip debriyajı sert bırakırsanda teker dikeceği için
    sonra güçlü bir motor olduğu için yüksek hızlara çıkabileceği için vede yüksek hızlarda herkesin bildiği gibi kontrolün zorlaşacağı için kaza yapma riskinin arttığı için yani bir sürü için olduğu için

    tamammı bu yüzden olmaz eğer olsaydı 600lük makinada başlangıç motoru olurdu ama olmadığı için olmuyo onun için
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........

  17. #57
    afterdarq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul

    Er 5

    Ben de Er 5'imi yeni aldım,ilk motorum...Ehliyet kursunda Twister ile ders almıştım,Er 5'im de kullanış olarak o motosikletten çok abartı zor değil.1200 km devirmiş durumdayım.Sakin sakin ve fırlamalık yapmadan kullanıyorum.Tam bir keyif makinesi diyebilirim ,o yüzden 120bin yakmış 150 bin yakmış pek önemsemiyorum.Gittiğim her yerde ilgi çekiyor,trafikte diğer araçlardan saygı görüyor...Haftanın iki günü işe motosikletimle geliyorum (Kavacık-Gebze),gayet de keyifli oluyor...Motosikletimde en kısa zamanda tamamlayacağım aksesuarlara (malzemeler?) gelince... 1-Ön Cam (Otobanda çok rüzgar alıyorum), 2-motor koruma demiri (Ne olur ne olmaz), 3-Motosiklet alarmı (O benim için çok değerli...Benden başka kimse ona el sürmesin ). Zaten alır almaz Kappa topcase aldım 46lt o yüzden onu sıralama içine yazmadım...

    *Ayrıca bu 500cc lik keyif makinesi bence başlangıç seviyesi motorlardan birisi olarak kabul edilebilir.Yeterki öncesinde iyi bir eğitim almış olun ve kendi sınırlarınızı bilin,her zaman ne kadar daha hızlanabilirim demeyin,nasıl durabilirim diye düşünün!

    Herkese kazasız belasız full keyif sürüşler...
    Eve gidip motosikletime binmek için sabırsızlanıyorum
    (Şu an işteyim de)

  18. #58
    doziz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    Motor koruma demiri ilk yapacaklarından olsun pazar günü düştüm Er-5'imle sinyalim ve hız göstergem kırıldı. Koruma demirimde de çizik var olmasaydı daha da çok üzülürdüm

  19. #59
    requiem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul
    bende er-5 vardı. gerçekten iyi makineydi ve çok memnundum neden sattım hala bilmiyorum ama bi gaza gelmedir oldu işte. bu motor hakkında benim hoşuma gitmeyen birkaç nokta vardı. arka fren biraz zayıf kalıyordu, disk olsa belki daha iyi olurdu. arka lastik bence inceydi. 130/70/17 yakışmıyordu bu motora bu motorun hakkı 150 taban lastiktir kim nederse desin. bu motor ilk defa iki tekere oturacak arkadaşlara çok uygun değil ama onun haricinde her sevideki kullanıcıya kullanım rahatlığı ile hitap eden bir motordur. givi'de çok yakışan touring camlarda mevcut. o da hoş bir hava katıyor motora. bi de çok sessiz bi makine , biraz gürültülü hale getirmek güvenlik acısından faydalı olabilir, kullanırken sen bile sesini duymuyorsun çoğu zaman. ..yakıt sarfiyatı öyle çok az falan da değildi. ama ortalamaydı çok üzmezdi. motorun en güzel yanı sorunsuz bir motor olması, saat gibi çalışır. ewet gelelim servis olayına gerçekten kawasaki için çok acıdır ki doğru düzgün bir servis ve arkasında duracak sağlam bir distrubitor firma yok. z-moto da ilgisiz ve güven vermiyor. parça ihtiyacım hiç olmadı ama kawasaki kullanan dostlarımdan biliyorum 1 ay kadar bekliyorlarmış... şimdilik aklıma gelenler bunlar

  20. #60
    MercuyRising - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    Şehir
    Since 1453 ;)
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5 - Piaggio Skipper150
    bende 6000km yeni devirmis ve uzun yola (bodrum) gitmis biri olarak goruslerimi yazıyım bari;

    Sınıfına gore cok benzin yakıyor cbr600f i olan bir arkadasımla beraber gittik bodruma onlar 2 kisi olmalarına ve motorun 4 silidir olmasına ragmen aynı benzin yaktık. Sele olabilecegi maksimum rahatlıkta. Bence on frende iyi degil arkanın varlıgı bile belli degil zaten. On cam takmak sart bende givi on cam o bile azıcık egilmedigin takdirde bi ise yaramıyor. motor freni yaparken arkayı cok rahat kitliyo onada dikkat etmek lazım.

    Hep negatifleri yazdım ama aslında asıgım motoruma surusu inanılmaz keyifli bir makina hızlanıs, yol tutus cok iyi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler